Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sanoniem
Beste leden,
Allereerst heb ik geen idee of dit het goede forum is om dit topic in te plaatsen, maar kon geen relevanter forum vinden voor onze vraag.
Wij zitten in een vervelende situatie waarbij prive en werk niet meer goed samen gaan. Mijn vriendin is samen met haar ouders ruim 3 jaar geleden een webwinkel begonnen. Nu 3 jaar later is de webwinkel best goed uitgegroeid (met nog 2 websites eraan gekoppeld) en heeft de webwinkel een aardige naam binnen de sector.
Het vervelende is alleen dat er geen goede balans meer kan worden gevonden tussen de webwinkel en prive. Dit aangezien iedereen er ook nog een full-time baan naast heeft en de spanningen soms te hoog oplopen. Dus is er onderling (met veel pijn en moeite) besloten om de webwinkel te verkopen.
Maar nu vragen wij ons af hoe wij dit het beste kunnen aanpakken. Wij kennen wel websites waar meestal relatief kleinere websites worden verkocht (+/- 5.000 euro). Maar hoe gaat het in zijn werk bij webwinkels die wat meer waarde hebben? Komt er dan een soort van makelaar bij kijken of zijn er bedrijven cq bemiddelaars voor?
De maandomzet is in een duidelijke lijn over de afgelopen 3 jaar aan het toenemen en zou zeker met een goede leider/ondernemer kunnen doorslaan (in mijn visie). Ik wil liever niet openbaar alle cijfers en statistieken bekend maken maar begrijp dat jullie wat meer informatie nodig hebben om een indicatie vraagprijs te kunnen geven.
Er is een brede voorraad aan producten met een inkoopwaarde van +/- 16.000. De jaaromzet was vorig jaar +/- 25.000. Er zijn geen marketingkosten, en de winkel neemt gem. een half uur per dag in beslag. Pakketjes inpakken, verzenden, en mailcontact.
Is er iemand die ervaring heeft met het kopen/verkopen van websites en ons kan vertellen hoe wij dit het beste kunnen doen?
Bedankt voor de aandacht.