• 0

Problemen met advertentiebedrijf

Van de week kreeg ik een aanmaning van een ebdrijf waar wij ooit een advertentie voor hadden afgenomen.

 

Ik heb echter nooit een poefdruk, factuur of boek (met de advertentie ontvangen. Ook is mij nooit gevraagd voor de zoekwoorden op hun website.

 

IK heb toen contact opgenomen met het bedirjf, zij beweren wel alles te hebben opgestuurd en door het uitblijven van een reactie ze gewoon de proefdruk hebben geplaatst. Zij beweren te hebben gebeld, maar ik heb geen gemistten oproepen van hun.

 

Nu kreeg ik van hun het boek binnen en je raadt het al, we staan er niet in. Door eeen misdruk, is het hele achterste gedeelte vervangen door andere pagina's uit het zelfde boek. Na confrontatie hiermee zegt men dat ik de enige misdruk heb en dat alle andere boeken kloppen. Ze zouden een ander boek opsturen.

 

Ik heb van hun ook een emailadres gekregen waar ik dan de zoekwoorden op door moest geven, dit is inmiddels een week geleden, maar nog geen reactie gekregen, ook niet op mijn reminder.

 

Nu gaat het maar om 100 euro, maar eigenlijk wil ik er van af, wat denken jullie kan ik dit afdwingen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, gewoon doorgaan zoals je bezig bent lijkt me. Laat ze maar aantonen dat het ding geplaatst is. Mocht dat toch zo blijken te zijn en is de proefdruk die ze geplaatst hebben enigzins naar wens dan zou ik wel betalen. Je wou een advertentie en die is er dus toch gekomen. Procedure was dan niet netjes en rommelig, dus in het vervolg elders adverteren zou ik zeggen.

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
  • 0

Er zijn veel advertentiebedrijven die tijdschriften boeken drukken in een oplage om alle adverteerders van 1 exemplaar te voorzien. Niet gezegd dat dit zo'n bedrijf is, maar de werkwijze lijkt er wel op.

Allereerst zou ik naar de officiële factuur vragen, zolang je die niet hebt kun je niets betalen. Ook de betalingsherinnering heb je blijkbaar niet ontvangen. Normaal gesproken is een aanmaning pas de derde stap.

Als je een boek ontvangt met daarin wel de goede advertentie, dan navragen waar andere boeken te vinden zijn. Bel ook eens de andere adverteerders. Je bent vast niet de enige met een probleem bij dat bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me echter af waarom je gaat afwachten als je zeker weet dat je niets toegezegd hebt?

Een paar jaar geleden heb ik ook met een soortgelijkig iets te maken gehad, maar heb op allerlei manieren laten weten dat wij nooit akkoord hebben gegeven en dat ik graag verneem hoe zij bij de geleverde advertentie kwamen (bewijs van e-mail of iets dergelijks). Dat konden ze natuurlijk niet leveren want de advertentie hadden ze uit een ander blad gekopieerd.

 

Ik zou niet afwachten maar duidelijk laten weten dat je nooit akkoord bent gegaan en uiteraard niet betalen (bewijs van advertentie in tijdschrift is nog geen bewijs dat je akkoord bent gegaan lijkt me).

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp heeft Jasper wel de advertentie 'besteld', maar is alles daarna knudde verlopen.

 

Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht namelijk dat het een bedrijf was waar hij inderdaad ooit iets heeft afgenomen en dat ze nu met andere praktijken bezig waren. Beschouw mijn vorige post dan ongeschreven ;)

 

 

[edit] ik ben het verder helemaal met TWABLA eens in dat geval [/edit]

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Apart een versie drukken voor de adverteerders is echt het domste wat je kan doen, hoe kun je dan garanderen dat het boek hetzelfde is als de abonnee's hebben ontvangen?

 

Je begint het te snappen, snuggert. :P

 

Als jij een foutdruk hebt ontvangen, wat hebben al die abonnees dan gekregen? En is er echt sprake van abonnees?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer ze een foutdruk als bewijsexemplaar sturen, is het tijd om eens heel kritisch naar de rest van hun prestatie te kijken. Al zou ik voor 100 euro ook niet al teveel tijd besteden aan dit soort geklungel. Moet nog zien dat ze achter hun geld aan gaan, wanneer ze zo stom zijn om een foutdruk als bewijsexemplaar te sturen. Dat is een beetje de slordigheid voorbij.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is een boek ol artiesten en verhuurbedrijven.

 

Het is een gerespecteerd boek en eigenlijk tot de komst van internet de gids waar iedereen in staat, incl radio dj's, artiesten, bekende en minder bekende bands, maar ook bijna alle verhuurbedrijven op het gebied van evenementen.

 

Een jaar of 10 geleden heb ik er odnerzoek gedaan en kwam ik er achter dat bijna alle evenementenbureau's het gebruiken. Alleen was het adverteren toen veels te duur. Inmiddels worden ze ingehaald door internet en aan hun site te zien, hebben ze daar ook te lang mee gewacht.

 

Maar voor die 100 euro wilde ik het wel een keer proberen, zonde van mijn geld blijkt nu.

 

Ik heb hun vanavond een email gestuurd dat ik hun in gebreken stel en dat ik niet akkoord ga met de aanmaning of de niet verstuurde factuur. Ook heb ik aangegeven dat ik het verhaal aan onze advocaat zal voorleggen.

Wat ik morgen dus ook zal doen. De bal ligt nu bij hun.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een ander verhaal. Jij weet het beste of ze een reële propositie bieden of niet, of ze gerespecteerd zijn of niet. Voor honderd euro heb je vast geen 1/1 pagina, maar het klinkt niet als weggegooid geld.

 

Gezien de recente recessie is best denkbaar dat er aan alle kanten bespaard wordt en dus ook dat er fouten zijn gemaakt in de opmaak of bij het drukken. Je zou van collega's kunnen horen wat hun ervaring is. In de tussentijd zou ik niet meteen van het meest negatieve scenario uitgaan. Geef hen de kans aan te tonen dat die advertentie inderdaad geplaatst is (kan je geen collega bellen om te vragen of ze die gids hebben) en als dat niet zo is, weiger je gewoon te betalen.

 

Maar om nou met een advocaat te dreigen omdat een advertentie van 100 euro wellicht niet geplaatst hebben...

 

Het klonk een beetje als de klassieke scam, maar dit is simpel geklungel. En misschien valt zelfs dat nog reuze mee, want er liggen bij een uitgever altijd wel wat misdrukken. Gaat het om de HoogProfiel gids?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat je dan nu een beetje overtrokken gereageerd hebt Jasper. Die "Ziekenhuisboekjes" waar ik het over had werken namelijk wel zo. Maar dit lijkt nu inderdaad zoals Twabla zegt gewoon op geklungel van een "goede" uitgever. Ook zulke dingen bestaan nog steeds natuurlijk.

 

Als ik jou was zou ik snel vragen om een goed exemplaar, en excuses aanbieden.......(mocht het inderdaad gewoon per ongeluk geklungel zijn geweesr)

Link naar reactie
  • 0

Misschien een overdreven ractie vanuit mijn kant, maar ik heb geen zin om al dit soort geklungel over me heen te laten komen.

 

Als ik een fout maak in mijn bedrijf krijg ik meteen de wind van voren, wat logisch is. Wanneer je iets aanbied moet dit foutloos gebeuren en een enkele fout is menselijk, maar dit is een opstappeling van fouten zonder ook maar het greintje fantsoen om een excuses aan te bieden, een oplossing te bieden of ook maar te erkennen dat ze er een zooitje van maken.

 

Geen overleg over de plaatsing;

Er is op geen moment gevraagd naar de zoekwoorden, hier moest ik zelf achter komen

Boek is niet opgestuurd;

Factuur is niet opegstuurd

Herinnering is niet opgestuurd

Het bewijs van plaatsing laat zien dat de advertentie niet is afgedrukt

geen terugkoppeling over de zoekwoorden

 

Degene die de advertentie heeft verkocht is met vakantie en niemand binnen het bedrijf kan het probleem oplossen. Ze willen met hem gaan overleggen wanneer hij aan het eind van de maand terug is van vakantie.

 

Ik ben er helemaal klaar mee. Maar het zal wel aan mij liggen, ik trek dit soort situaties op 1 of andere manier aan ofzo. HEt was verlopig ook de laatste advertentie die ergens plaats.

 

 

Ik ga verder niet in op de naam van het bedrijf, mochten ze het toch nog netjes willen oplossen vind ik het niet gepast om hun naam te verpesten.

Link naar reactie
  • 1

Dat het allemaal niet op de correcte manier verlopen is lijkt mij duidelijk, maar ik denk dat je toch wel van het volgende adagium uit moet gaan: wie pleit om een koe legt er één op toe.

 

Het is allemaal nogal klungelig gegaan als ik het zo lees en ook de afhandeling na een klacht is niet erg stijlvol, maar wacht eens af waar zij mee komen. Het is immers vakantietijd en niet ieder bedrijf functioneert dan even goed. Vraag eens na of anderen misschien een gids hebben en zoek eens op of jouw advertentie daar wel in vermeld is.

Anders heel simpel stellen dat het oplossen hiervan bij dit bedrijf ligt. Vermeld de feiten die er nu voor jou liggen en vraag hen het tegendeel te tonen aan je.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen paar jaar een paar keer gehad dat een factuur "niet is afgeleverd". Atijd bleken er dan bij navraag en controle van de kopie factuur zaken niet op orde te zijn.

 

Toch een rare strategie. Paar maanden extra op je geld wachten om, mogelijk, een discussie uit de weg te gaan. Helaas gaan bij mij nu direct alle alarmbellen af wanneer ik zo'n aanmaning ontvang zonder factuur vooraf....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.