Sites voor jonge ondernemers?

Aanbevolen berichten

Met ondersteuning in financiele zaken met name.

 

Speciaal voor jonge ondernemers zou ik zogauw niet weten, maar kijk eens op de site van de Kamer van Koophandel

Staat zeer veel op. :)

 

Ja, die heb ik al helemaal doorgenomen. Maar het lijkt me ook leuk in contact te komen met andere echt jonge ondernemers. Dus beneden de 18.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Wellicht dat je via de diverse zoekmachines iets zult vinden. Mij is hierover ook niets bekend.

 

Succes met het ondernemersschap!!

 

Nee, ik heb niets kunnen vinden helaas. En bedankt, u ook :)

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Er zitten hier wel meer jonge ondernemers, dus je hebt de juiste site al gevonden. Het zijn er alleen niet veel, maar je kunt een oproepje plaatsen en als er meer liefhebbers zijn zouden we zelfs een apart hoekje voor jullie kunnen maken. Of je kan gewoon je eigen vragen en opmerkingen voorzien van een soort tabje, bijvoorbeeld zo:

 

18-: hoe begin je een bedrijf?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Er zitten hier wel meer jonge ondernemers, dus je hebt de juiste site al gevonden. Het zijn er alleen niet veel, maar je kunt een oproepje plaatsen en als er meer liefhebbers zijn zouden we zelfs een apart hoekje voor jullie kunnen maken. Of je kan gewoon je eigen vragen en opmerkingen voorzien van een soort tabje, bijvoorbeeld zo:

 

18-: hoe begin je een bedrijf?

Mooi.

 

Ik zal zo eens een oroep doen, lijkt me ook handig als er veel animo is, om een hoekje te maken voor 'ons'. En over de tabjes, ik zal er intverolg op letten :)

 

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

70+ of 18-

 

Problemen en successen bij ondernemen zijn mijns inziens zaken van alle leeftijden. Jong en oud kunnen juist veel van elkaar leren. Ervaringen delen, wijsheid inbrengen, nieuwe, frisse ideeën bedenken. Jong en oud, zet ze bij elkaar en we zullen zeker synergie zien.

 

 

Link naar reactie

Het lijkt hier wel een kerkstroming....Eerst een apart hoekje voor de lady's nu voor de jonkies......

Straks de Oude Jongeren en de jonge Ouderen...??

 

M.i. kun je als jonkie veel leren juist niet van jongeren, maar van ouderen....En kunnen de ouderen juist weer veel leren van de energie en vernieuwende frisse ideeen van de jongeren....

Synergie is inderdaad waar het om draait....dus isoleer jezelf niet te veel...

Egbert Punter

Link naar reactie

Hm, zit wat in. Maar 'wij' jongeren lopen toch tegen beplaade dingen aan. Zoals niet serieus worden genomen. En dat kan af en toe best frustreend zijn. En vooral daar wou ik het over hebben.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Ik denk dat jonge ondernemers best wel wat meer aandacht zouden mogen krijgen. Helemaal omdat het reguliere schoolstelsel (en haar concept van heterogene klassamenstellingen) op veel fronten faalt en jonge mensen uit dat systeem vallen. Wat dat betreft lijkt het juist op 'ontkerkelijking' en zoeken de mensen voor wie het (instituut) kerk niet meer voldoet hun eigen community die hun eigen behoeftes vervult. Idem voor bijvoorbeeld hoogbegaafde kinderen. De consument wordt niet alleen mondiger; dat wat hij niet krijgt van de 'producent' maakt hij voor zichzelf en zet daarmee de 'producent' buiten spel (ondernemerschap?).

 

Heterogeniteit kan voor synergie zorgen,voor support, en voor kruisbestuiving, maar wat je in leersituaties ziet is dat de verschillende leer- en ontwikkeltempi elkaar dwarszitten. Er is daarin maar moeilijk een middenweg te vinden tussen 'hetzelfde niveau' en een volstrekt andere leersituatie, gebaseerd op volstrekt andere beginselen, zoals dat je zelf op basis van je eigen talenten en interesses mag beslissen wat je wil leren, en dat anderen je daar bij helpen, en dat iedereen zowel leraar als leerling is, zonder hiërarchisch concept.

 

Pim, als het er nog niet is begin je het toch zelf? ;D

Heb je al met Jelmer van het forum gesproken? Hij is onlangs 17 geworden en is ook ondernemer.

Voor wat betreft het algemeen ondernemerschap kun je hier terecht, en er zijn hier ook mensen die een lans voor je willen breken (heb ik ervaren :-)

 

Je kunt je jong-zijn trouwens ook prima inzetten als 'unique selling point'; iets, om mee op te vallen tussen je concurrenten. Je kunt daar heel goed een concept omheenbouwen. En mensen vinden het denk ik geweldig om een wizzkid hun PC te laten fixen. De standaard voorwaarden zul je in elk geval aan moeten voldoen om succesvol te zijn (credibility uitstralen, een goed verhaal hebben, een portfolio/referenties) maar de troef die je met je leeftijd in handen hebt zou ik zeker niet verstoppen!

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ikzelf ben 18 en bezig met het oprichten van een bedrijf. Althans, als alles lukt en doorgaat. Het belooft wat. Ik mis dan ook inderdaad een site voor jongeren waar veel info te vinden is, en vooral in normale taal leesbaar is.

 

Helaas krijgen wij op school maar zeer oppervlakkig dit onderwerp en ben ik dus afhankelijk van wat mensen mij vertellen, en wat ik op internet tegenkom.

Link naar reactie

Hm, zit wat in. Maar 'wij' jongeren lopen toch tegen bepaalde dingen aan. Zoals niet serieus worden genomen. En dat kan af en toe best frustrerend zijn. En vooral daar wou ik het over hebben.

 

Vragen van 18- worden hier net zo serieus genomen als vragen van bejaarden, vrouwen, gereformeerden en mensen met een snor. Ik denk dat je met praktische vragen prima terecht kan in de bestaande opzet. Er komen hier wel vaker 18- ondernemers, maar de meesten zijn ook zo weer weg. De blijvertjes doen gewoon mee met de rest. Wat jij nou zou kunnen doen is specifieke 18- onderwerpen aan de orde stellen, en als je dat even volhoudt komen er volgens mij vanzelf meer 18-ers bij. Nou moeten we alleen nog een snorremans uit de kast helpen. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik ben ook een jonge ondernemer (16).

 

En overigens ben ik het mee eens dat een 'eigen hoekje' niet nodig is. Imo werkt het zelfs in 'ons' nadeel, want wat voor een nut heeft het om ons van de ouderen af te scheiden? Ik denk dat het dan alleen maar tot meer problemen leid. Of is dat te ver gezocht?

 

Jochem

Link naar reactie

Problemen, dat lijkt me overdreven. Maar ik denk dat je inderdaad juist van de oudere (daar verbind ik dan ervaring aan) wat kan leren.

 

De bedoeling van een apart jongerenforum binnen Higherlevel zou dan ook niet elkaar helpen met de boekhouding zijn. Nee, echt de dingen die speciaal voor 'ons' zijn. Welke problemen wij ondervinden omdat we jong zijn. Waar we juist goed geholpen worden. Hoe doe jij het naast school? Zo moet je meer denken.

 

Dus een extra aanvulling voor een andere doelgroep.

 

Jelmer.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.