• 0

Persdag organiseren

Ik ben bezig met een campagne hoe efficient werk jij?. Ik wil de campagne lanceren tijdens een persdag. Ik heb hier geen ervaring mee.

 

Is het gebruikelijk om hiervoor de pers uit te nodigen?

Hoe kan ik het beste de pers uitnodigen?

Wanneer is een dergelijke uitnodiging interessant?

Waar moet ik rekening mee houden?

 

Alles ervaringen zijn welkom

 

Met vriendelijke groet,

Frank

 

Twitter: www.twitter.com/newdayatwork_nl

Blog: www.newdayatworknl.wordpress.com

E-mail: contact@newdayatwork.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben bezig met een campagne hoe efficient werk jij?. Ik wil de campagne lanceren tijdens een persdag. Ik heb hier geen ervaring mee.

 

Voor een persdag heb je groot en belangrijk danwel interessant nieuws nodig. Heb je dat?

 

Is het gebruikelijk om hiervoor de pers uit te nodigen?

 

Yep, anders komt er niemand.

 

Hoe kan ik het beste de pers uitnodigen?

 

Persbericht. Uitnodiging. Mail. Telefoon. Als je groot en interessant nieuws hebt, maakt de vorm niet zoveel uit.

 

Wanneer is een dergelijke uitnodiging interessant?

 

Als het verhaal interessant is.

 

Het is gewoon common sense. Als jij geen groot en interessant nieuws hebt, is het verspilde moeite. Als je een onbetekenend klein saai verhaaltje hebt, krijg je geen persaandacht. Volgens mij kun je beter een goed verhaal opbouwen en dat langzaam uitzaaien in plaats van één explosief groot moment. Journalisten zijn elkaars concurrenten, die willen niet dat iedereen hetzelfde heeft.

 

Focus op je verhaal. Kun je altijd een groot evenement organiseren als je na een succesvolle carriere eindelijk met pensioen gaat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is er daadwerkelijk veel nieuwswaarde voor de lancering van deze campagne? Het is voor jouw uiteraard leuk als er veel pers aanwezig is, maar die pers komt alleen als zij denken dat er daadwerkelijk veel behoefte is om dit nieuws te publiceren. Veel initiatiefnemers van campagnes kijken logischerwijs een beetje gekleurd naar hun eigen campagne.

 

Als je echt denkt dat er veel nieuwswaarde aan jouw campagnes hangt, dan kan je direct de redactie van de dagbladen en/of omroepen aanschrijven. Bedenk wel dat ze veel voorstellen en persberichten toegezonden krijgen, dus de kans dat er op gereageerd wordt is vrij klein. Wat ook een idee kan zijn is een PR bureau inschakelen. Zij hebben als het goed is de juiste connecties om je bericht direct bij de juiste persoon te bezorgen. Hier zit wel een prijskaartje aan. Succes!

 

EDIT Twabla was me voor. :)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie reacties en tips tot nu toe.

 

Ik zag dat mijn handtekening wat was verouderd. Ik heb dit aangepast.

 

Het idee achter de campagne hoeefficientwerkjij.nl is mensen bewust maken van de huidige manier van werken binnen een bedrijf om vervolgens een oplossing te bieden. Dit kan betrekking hebben op persoonlijke efficiëntie of bedrijfsefficiëntie.

 

Een andere insteek is dat bedrijven bestaan uit professionals die over kennis en kwaliteiten beschikken. Het is voor bedrijven en professionals een uitdaging om deze kennis en kwaliteiten optimaal te benutten. Het is daarom essentieel om efficiënt samen te werken en te beschikken over persoonlijke efficiëntie. Hoe efficiënt gaat iemand bijvoorbeeld om met het delen en beheren van data, communicatie en informatie?

 

Door middel van deze campagne willen wij mensen bewust maken. Niet alleen door te kijken naar persoonlijke efficiëntie maar vooral naar de rol van de professioneel, met al zijn kennis en kwaliteiten, binnen het grotere geheel.

 

Inmiddels al een groep van 7 auteurs benaderd die mee willen doen. Daarnaast wordt de campagne ondersteund door verschillende mensen met onder andere Ben Tiggelaar. Ik ben zeker overtuigd van de nieuwswaarde!

 

Meer tips zijn welkom!

 

 

 

Twitter: www.twitter.com/newdayatwork_nl

Blog: www.newdayatworknl.wordpress.com

E-mail: contact@newdayatwork.com

Link naar reactie
  • 0

[...]

Het idee achter de campagne hoeefficientwerkjij.nl is mensen bewust maken van de huidige manier van werken binnen een bedrijf om vervolgens een oplossing te bieden.

[...]

Ik zou dit dan wel wat subtieler dan doen in je blog, ieder bericht voorzien van een flinke alinea vol met reclame leest nou niet bepaald lekker weg!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het persoonlijk niet organiseren als ik kijk naar de inhoud; het zal iets zijn wat niet echt interessant is voor het brede publiek en zal je vooral veel tijd kosten en relatief weinig opleveren. Je kunt dan beter contact opnemen met een RTLZ bijv. of een Sprout of zij er een artikel aan willen wijden, maar een persdag: dat gaat hem echt niet worden; het is namelijk erg lastig om pers naar jouw te laten komen om een artikel die je digitaal kunt zien of wat je digitaal kunt bewonderen.. Reistijd is tijd wat in de baas van de journalist moet worden betaald en is duur. Dus waarom niet gewoon een goed persbericht, verstuurd naar de juiste media etc. Binnenkort zal hier op HL daar ook een column over verschijnen.

Link naar reactie
  • 0

Het idee achter de campagne hoeefficientwerkjij.nl is mensen bewust maken van de huidige manier van werken binnen een bedrijf om vervolgens een oplossing te bieden.

Eén persdag maakt nog geen campagne. Kenmerk van een campagne is dat je je doelgroep gedurende een bepaalde periode regelmatig benadert met dezelfde boodschap, eventueel op diverse manieren verpakt.

 

Of de pers interesse heeft zal dus niet alleen afhangen van het onderwerp (en dat dient breder te zijn dan het aanprijzen van jouw eigen product of dienst - daar hebben ze immers de advertentiepagina's voor) maar ook van het totale plaatje van je campagne.

 

Hoe ben je van plan het onderwerp verder op de kaart zetten? Seminars, (betaalde) advertenties, billboards, radio- en tv-spotjes, etc.?

Link naar reactie
  • 0

Een andere insteek is dat bedrijven bestaan uit professionals die over kennis en kwaliteiten beschikken. Het is voor bedrijven en professionals een uitdaging om deze kennis en kwaliteiten optimaal te benutten. Het is daarom essentieel om efficiënt samen te werken en te beschikken over persoonlijke efficiëntie. Hoe efficiënt gaat iemand bijvoorbeeld om met het delen en beheren van data, communicatie en informatie?

 

Je moet echt aan je verhaal sleutelen. Dit is gebakken lucht. Open deuren.

 

Trouwens: Ben Tiggelaar is/was journalist. Als hij meedoet, kan hij je precies vertellen wat werkt en wat niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie ook namen als Martijn Aslander voorbijkomen? Dan lijkt het mij - evenals Twabla - dat je een prima team hebt waarmee jij op de juiste manier publicitieit kunt genereren.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het persoonlijk niet organiseren als ik kijk naar de inhoud; het zal iets zijn wat niet echt interessant is voor het brede publiek en zal je vooral veel tijd kosten en relatief weinig opleveren. Je kunt dan beter contact opnemen met een RTLZ bijv. of een Sprout of zij er een artikel aan willen wijden, maar een persdag: dat gaat hem echt niet worden; het is namelijk erg lastig om pers naar jouw te laten komen om een artikel die je digitaal kunt zien of wat je digitaal kunt bewonderen.. Reistijd is tijd wat in de baas van de journalist moet worden betaald en is duur. Dus waarom niet gewoon een goed persbericht, verstuurd naar de juiste media etc. Binnenkort zal hier op HL daar ook een column over verschijnen.

 

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Het is te weinig om voor op te komen draven. Schrijf zelf een pakkend persbericht of maak een videopresentatie die aanspreekt die men eventueel via onlinekanalen kan broadcasten.

Link naar reactie
  • 0

Mediabedrijven bestaan uit mediaprofessionals die over mediakennis en mediakwaliteiten beschikken. Het is voor mediabedrijven en mediaprofessionals een uitdaging om deze kennis en kwaliteiten optimaal te benutten. Het is daarom essentieel om efficiënt te werken en te beschikken over persoonlijke efficiëntie.

 

Hoe efficiënt gaat iemand bijvoorbeeld om met het delen en beheren van data, communicatie en informatie via een persdag?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.