• 0

Controle thuiswerk

Ik werk geregeld met mensen die van thuis uit prospects moeten opbellen. Nu kan ik reeds:

 

Via het Voice-Over-IP systeem dat ik gebruik kijken wie ze wanneer hebben gebeld

Via Paymo (paymo.biz) hun uren laten loggen...

 

Ik zoek echter een systeem waar ik beter kan controleren wat men effectief doet op die thuiscomputer. Het is bv. niet de bedoeling dat men tijdens het bellen continu op Facebook e.d. zit

 

Wat zijn hiervoor goede programma's? Ideaal is dat timetracking hierin zit (dat de WN dus zelf kan aanduiden wat hij aan het doen is... maar dat ik toch nog kan checken of dit écht wel zo is).

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Moet je dat wel willen?

 

Is vertrouwen niet veel meer waard? Uiteindelijk is het resultaat bepalend, toch?

 

Al mijn medewerkers werken thuis en zelfs de uren controleer ik niet. Het gaat om het resultaat en daar kijken we regelmatig gezamenlijk naar. Al zouden ze 20% van hun tijd andere dingen doen: blijkbaar werken ze in de rest van de tijd zo efficiënt dat ik het niet merk. Prima toch?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Afgezien van de privacywetgeving, vraag ik me af: WAAROM?

 

Dit zijn potdomme thuiswerkers, die hebben het recht om zelf te bepalen wat ze doen op de thuiscomputer, zonder toezicht van de werkgever. Ook al zitten de hele dag op facebook, so what? Betaal je de mensen per uur, dan zul je toch bepaalde normeringen (aantal gesprekken) moeten kunnen volgen, betaal je de mensen per lead of gesprek dan is het helemaal geen issue

 

Essentie van thuiswerken is vertrouwen, en afrekenen op resultaat. Is er geen vertrouwen en geen te meten resultaat, dan moet je als werkgever niet met thuiswerkers werken!

 

 

----------

 

Edit: LOL@Johannes: vertrouwen en resultaat, dat zijn inderdaad de sleutelwoorden!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Volledig eens met bovenstaande heren.

Draai het gewoon om, hele dag facebooken, hyven en higherlevelen, als secundaire arbeidsvoorwaarden! Zoveel als ze zelf willen! 15x per dag koffiepauze en onafgebroken roken.... ! wie wil dat niet?

Het enige waar ze voor moeten zorgen is dat aan het eind van de dag / week / maand X afspraken of verkopen zijn gerealiseerd..

Niet te moeilijk maken, je energie niet te veel stoppen in controle. Je cijfers vertellen je alles.

 

suc

 

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Niet veel toe te voegen aan het bovenstaande, behalve deze gedachte: hoe strenger je mensen controleerd (even afgezien van het feit dat het volgens mij niet mag), hoe minder gemotiveerd ze zijn om voor jou goed te bellen. Ik zou me persoonlijk als thuiswerker ontzettend gepakt voelen als er zoiets zou gebeuren. Ik vraag me af of je aan het eind van de dag dan nog wel goede bellers overhoudt.

 

Wat is de reden dat je hier aan denkt? Vallen de resultaten tegen? En waarom denk je dat dit een oplossing kan bieden?

Link naar reactie
  • 0

Thuiswerken is eigenlijk bijna 1 op 1 gekoppeld aan resultaatgericht managen. Dat betekent dat je je medewerkers moet gaan beoordelen op basis van meetbare resultaten. Ik vermoed dat het aantal minuten dat ze bellen niet is wat je wilt bereiken.

 

Mogelijk is dat meer iets als het aantal prospects dat daadwerkelijk om een offerte of gesprek vraagt? En kan je het dan echt schelen of ze die prospects al bellend, via facebook dan wel via twitter hebben binnen gehaald?

 

Thuiswerken OK! maar dat vraagt dus wel een andere manier van managen.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Afgezien van de privacywetgeving, vraag ik me af: WAAROM?

 

Dit zijn potdomme thuiswerkers, die hebben het recht om zelf te bepalen wat ze doen op de thuiscomputer, zonder toezicht van de werkgever. Ook al zitten de hele dag op facebook, so what? Betaal je de mensen per uur, dan zul je toch bepaalde normeringen (aantal gesprekken) moeten kunnen volgen, betaal je de mensen per lead of gesprek dan is het helemaal geen issue

 

Essentie van thuiswerken is vertrouwen, en afrekenen op resultaat. Is er geen vertrouwen en geen te meten resultaat, dan moet je als werkgever niet met thuiswerkers werken!

 

 

----------

 

Edit: LOL@Johannes: vertrouwen en resultaat, dat zijn inderdaad de sleutelwoorden!

 

Helemaal eens. Niks aan toe te voegen

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.