• 0

Kan een bedrijf van land verhuizen (in europa)

Is het mogelijk om een bedrijf van land te laten veranderen. Met als bedoeling om dan een Holding op te zetten in het nieuwe land.

Zo ja wat zijn dan de formaliteiten, ik neem aan dat dat per land verschillend is.

Dus bv. een BV uit Frankrijk wil verhuizen naar Nederland.

Kan dat ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou Jeroen ik ga het proberen hoor hahha

 

Maar dat vind ik moeilijk aangezien ik er zelf zo goed als niks van weet en allemaal losse informatie op een rijtje probeer te zetten. Vandaar dat ik stap voor stap ga. Kijk als een Frans bedrijf niet makkelijk kan verhuizen naar Nederland, dan hoef ik niet meer verder te vragen, dan stopt het idee gewoon.

 

De bedoeling is om een Holding op te zetten in Nederland dmv het Franse bedrijf naar Nederland te laten verhuizen, en het dan laten doorzakken naar een Holding.

OF : Eerst hier het bedrijf laten doorzakken naar een Holding en dan de Holding naar Nederland laten komen.

 

 

Vervolgens een nieuwe BV (SARL) opzetten in Frankrijk die in de Holding in Nederland komt.

Deze BV heeft alleen projecten in Frankrijk.

 

Nu hebben we hier in Frankrijk nog een eenmanszaak die wel klanten heeft in Nederland, deze zouden we dan hier om kunnen zetten naar een BV (Sarl) en hup ook in de Holding. (want als ik het goed heb kunnen er alleen bvtjes in de holding)

 

Dit is voor ons interessant aangezien de vennootschapsbelasting in Nederland veel lager ligt dan hier. Hier = 33% in Nederland = 20%

 

Ook word hier alle inkomsten van man en vrouw naar 1 belastingopgave gezet waardoor we in een hoge schijf terecht komen.

In Nederland word dit gescheiden.

 

De vraag is dus : kan dit?

En hoogstwaarschijnlijk een domme vraag : dat geld wat we uit die holding halen, als persoon, daar moet hoogstwaarschijnlijk ook weer belasting over betaald worden. Waar moeten we dat gaan opgeven? In Nederand of in Frankrijk?

Als dat in Frankrijk is hebben we het probleem van de hoge schijf niet opgelost.

Als dat in Nederland is hoeveel % is dat dan?

 

Nou ik hoop dat ik mezelf een beetje behoorlijk heb kunnen uitdrukken.

 

Link naar reactie
  • 0

Waar wonen jullie?

Waar werken jullie?

Wat voor activiteiten gaat het om?

Wat hebben jullie aan bedrijfsmiddelen?

Waar bevinden die bedrijfsmiddelen zich?

 

Waar de vennootschap is gevestigd, zegt niet altijd iets over waar de winst wordt belast. Een Nederlandse BV die activiteiten in Frankrijk heeft, kan zomaar aan de Franse belastingheffing zijn onderworpen en omgekeerd. Dat geldt ook voor de mogelijkheden tot herstructurering, daar ga je echt een adviseur bij nodig hebben die de exacte situatie (en de spelregels in beide landen) kent.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Alles bevind zich in Frankrijk,

Bedrijfsmiddelen zijn alleen computers.

Projektontwikkeling, bouwen van Industrieen.

 

Volgens jouw ingenieuze redenering kan, als ik het goed begrijp, het complete Franse bedrijfsleven zich dus beter in NL inschrijven om zodoende 20% VPB in plaats van 33% te betalen.

Maar dan zal je toch ook iets meer moeten doen in NL dan alleen langs de KvK te lopen en je in te schrijven…

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.