• 0

Is Internet Payment Provider ICE-PAY betrouwbaar?

Enkel omdat ik ultra voorzichtig ben met contracten tekenen, de volgende vraag:

 

Ik heb op aanraden van de webbuilder een account aangemaakt bij ICE-PAY en ben van plan alleen via iDeal betalingen laten lopen. Afgelopen week een aantal documenten richting ICEPAY gestuurd en die zijn goedgekeurd, het contract hebben ze vandaag opgemaakt en gestuurd.

 

Omdat het een beste stapel papier is waarin -terwijl niet nodig- met regelmaat expres voor dure woorden gekozen is, en ik enkele onvolledigheden bespeurde*, wilde ik het graag even op het forum kwijt!

 

Wie heeft er een contract met ICEPAY? Is het inderdaad verstandig of kun je beter direct met iDeal een contract sluiten?

 

"* ICEPAY is gerechtigd een nader te bepalen percentage in te houden van de maandelijkse omzet als borgstelling voor Chargebacks, Storno's, refunds etc. De ingehouden bedragen zullen na een nader te bepalen periode worden uitbetaald. Het inhoudingspercentage kan in overleg met Opdrachtgever worden aangepast door ICEPAY. ICEPAY is gerechtigd de in te houden bedragen bij SEIP te incasseren"

 

is dit inderdaad raar of loop ik om niets te huilen ??? ;D Is ICEPAY een enorme organisatie, zoals hij via google doet overkomen? De volgende zin bracht mij in twijfel:

 

"Stichting Escrow ICE PAY, ingeschreven bij kamer van koophandel blablabla... adres blablabla.. , vertegenwoordigd door S. de Boer en J.S. Reisman, hierna te noemen ' SEIP'.. "

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb geen ervaring met ICE-PAY, maar wil wel het volgende met je delen:

 

Je kunt iDeal bij de bank afnemen of via een Payment Service Provider.

 

Een Payment Service Provider neemt je zorgen uit handen en heeft pasklare oplossingen. Dit kan een voordeel zijn, met name als je verschillende betaalopties via dezelfde partij laat lopen. Je hebt 1 integratie nodig en bij 1 partij zie je de gehele financiële afhandeling. Hier betaal je echter wel voor. Of dit voor jouw situatie handig is weet ik niet. Vergelijk de kosten goed met wat je bank aanbiedt.

 

Als het alleen om iDeal gaat dan kan dat ook gerust rechtstreeks via de bank. De banken bieden ook steeds meer ondersteuning op de integratie met de bekende pakketten. Voordeel is dat de overschrijving rechtstreeks gebeurt, de klant ziet jou naam op zijn bank afschrift. Dat is niet altijd zo bij Payment Service Providers.

 

Zie ook deze info van de HBD.

Link naar reactie
  • 0

ICE PAY ken ik niet van de ondernemerskant, wel als klant bij diverse webshops waar ze dan de payment provider zijn, komt op mij over als een betrouwbare partij en de betaal interface voor de klant zit goed in elkaar (als ik de goede voor de geest heb).

 

"* ICEPAY is gerechtigd een nader te bepalen percentage in te houden van de maandelijkse omzet als borgstelling voor Chargebacks, Storno's, refunds etc. De ingehouden bedragen zullen na een nader te bepalen periode worden uitbetaald. Het inhoudingspercentage kan in overleg met Opdrachtgever worden aangepast door ICEPAY. ICEPAY is gerechtigd de in te houden bedragen bij SEIP te incasseren"

 

Wat betreft deze voorwaarde, dat is een vrijgebruikelijke als je alleen IDEAL gebruikt zal dit waarschijnlijk niet van toepassing zijn omdat IDEAL onherroepelijke betalingen oplevert. Deze voorwaarde zal vermoedelijk vooral betrekking hebben op andere betaalvormen (die mogelijk ook in je contract zitten) Chargebacks is een de term voor creditcard maatschappijen die een betaling op verzoek van de klant terugdraaien, storno is de term die gebruikt word bij de automatische incasso's of andere bankbetalingen die kunnen worden teruggedraaid, refunds is volgens mij de term die door paypal en dat soort providers word gebruikt.

Bij elke vorm van deze betalingen zal een bepaald percentage van alle betalingen door de klant worden teruggedraaid en daamee houd ICE pay natuurlijk al standaard rekening mee, als echter blijkt dat jij een hoger percentage aan terugboekingen hebt (dit gebeurd vaak als je trager levert als beloofd dan gaan mensen hun geld terughalen) dan zal ICE pay een soort borg willen hebben door een percentage van de betalingen achter te houden om dekking te hebben voor dit soort terugboekingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga maar eens beginnen met het uitzoeken van de kosten, bedankt voor de tip alexander

 

Roel, bedankt voor de info.. Ik werk expres niet via PayPal omdat ik ook mijn inkoop betaal met paypal. En als er ook maar kleine problemen zijn krijg je vaak een heel orderbedrag terug.

 

Ik ben nog wel erg benieuwd naar het percentage van mijn doelgroep die niet kan afrekenen omdat alleen iDeal tot de mogelijkheden behoort. Ik lees dat 89% van de webshops met iDeal werkt, maar hoeveel van de internet-shoppers werkt tegenwoordig met internetbankieren?

Link naar reactie
  • 0

Icepay is wel betrouwbaar en biedt de meeste mogelijkheden tot betaling. Targetpay is goedkoper met iDeal maar biedt geen creditcard ondersteuning.

 

Thanks, ik zal eens naar TargetPay kijken.

Ik wil eigenlijk niet te vroeg besluiten om af te stappen van IcePay omdat ik de optie nog open wil houden credit card als mogelijkheid toe te voegen aan de betaling in mn webwinkel. In eerste instantie begin ik met alleen iDeal omdat paypal problemen geeft en de rest moet ik nog onderzoek naar doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

En dan kom ik voor de vraagstelling te staan: Red, Green, Blue of Black.

Eigenlijk gaat het tussen Red en Green. Bij Red betaal je geen maandbedrag maar 0,69 euro per transactie.

Bij Green betaal je 29 per maand en 59 euro per transactie.

 

Na 290 transacties per maand begin je voordeel van je green account t.o.v. red account the krijgen. :-\

10 klanten per dag.. ik denk dat ik bij de start maar moet kiezen voor zo weinig mogelijk vaste lasten.

 

Nog andere webwinkeliers die kunnen vertellen hoe ze begonnen zijn met payment provider (of niet)?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hier een screen van de Target-Pay website.

 

Wat me opvalt, en wat ik met nichterig roze heb omlijst, is dat er gepromote wordt met hetzelfde tarief per transactie,

maar heb je minder dan 10 orders per dag.. dan zijn ze zelfs nog een cent duurder dan IcePay (red account)

 

Ik ga maar eens even dat contractie van icepay doornemen.. kijken voor hoelang ik teken als ik teken.

targetpay.thumb.png.9286f69aa15033fb4801f4e8f96a5a22.png

Link naar reactie
  • 0

De teksten die je citeerd van ICE-PAY zijn niet zo gek of vreemd. Je hebt verschillende vormen van PSP (Payment Service Providers), grofweg te verdelen in twee vormen;

Collecterende partijen

Dit zijn partijen die het geld voor jouw in ontvangst nemen en dagelijks/wekelijks uitkeren op jouw rekening. ICE-PAY is ook zo'n partij. Het voordeel is dat al hun klanten onder 1 iDeal account hangen bij de bank, en dat je dus een enorm volume en lage prijs bij de bank kan krijgen. Omdat de partijen zelf geld ontvangen moeten ze zich indekken, dat gaat bijna altijd dmv. een stichting derdengelden, of in dit geval "stichting escrow ice pay". Dat ze een bepaald bedrag als borgstelling hanteren is voor orders die geannuleerd worden. In het geval van iDeal kan dit alleen vanuit de webwinkelier. Je kan bijvoorbeeld een geretourneerde bestelling terugstorten via iDeal, vaak met 1 druk op de knop. Hiervoor moet er echter wel saldo beschikbaar zijn bij ICE-PAY om dit te kunnen betalen aan jouw klant.

 

Er zijn ook partijen die faciliteren, zoals Ogone. Zij bieden een framework waarop jij de iDeal en andere betaalmethodes kan aansluiten. Dit is iets luxer want het is allemaal in jouw huisstijl en er zit geen partij tussen die rente snoept van de bedragen. Het is echter wel duurder voor kleine shops omdat je zelf een iDeal contract met de bank moet afsluiten.

Link naar reactie
  • 0

iDEAL betalingen voor mijn webshop lopen momenteel via IcePay en dat gaat prima.

Hoewel ik wel weer via een tussenpartij bij icepay ben aangesloten en niet rechtstreeks.

 

Over eenmalige machtigingen via IcePay was ik een stuk minder tevreden, de betaalpagina voor eenmalige machtigingen vond ik veel te druk en teveel vragen waardoor daar veel te veel klanten afhaakten (enkel bij eenmalige machtiging dus).

Ook werden eenmalige machtigingen pas erg laat uitbetaald (ruim 60 dagen).

Link naar reactie
  • 0

Interessant stukje, wouter. Kun je de zin ' Omdat de partijen zelf geld ontvangen moeten ze zich indekken, dat gaat bijna altijd dmv een stichting' , waarom? waarom rekenen ze niet normaal een marge?

 

Nu ik je toch spreek, ik moet nog even zeggen dat ik onder de indruk ben van je webshop, heb m laatst eens helemaal bekeken.

Ook moest ik even hardop lachen dat je bij de zoekopdracht 'allekabels' bovenaan kabeltje ziet staan 8) (google)

 

Hebben jullie ook aantrekkelijke oplossingen voor zakelijke klanten?

 

 

 

De teksten die je citeerd van ICE-PAY zijn niet zo gek of vreemd. Je hebt verschillende vormen van PSP (Payment Service Providers), grofweg te verdelen in twee vormen;

Collecterende partijen

Dit zijn partijen die het geld voor jouw in ontvangst nemen en dagelijks/wekelijks uitkeren op jouw rekening. ICE-PAY is ook zo'n partij. Het voordeel is dat al hun klanten onder 1 iDeal account hangen bij de bank, en dat je dus een enorm volume en lage prijs bij de bank kan krijgen. Omdat de partijen zelf geld ontvangen moeten ze zich indekken, dat gaat bijna altijd dmv. een stichting derdengelden, of in dit geval "stichting escrow ice pay". Dat ze een bepaald bedrag als borgstelling hanteren is voor orders die geannuleerd worden. In het geval van iDeal kan dit alleen vanuit de webwinkelier. Je kan bijvoorbeeld een geretourneerde bestelling terugstorten via iDeal, vaak met 1 druk op de knop. Hiervoor moet er echter wel saldo beschikbaar zijn bij ICE-PAY om dit te kunnen betalen aan jouw klant.

 

Er zijn ook partijen die faciliteren, zoals Ogone. Zij bieden een framework waarop jij de iDeal en andere betaalmethodes kan aansluiten. Dit is iets luxer want het is allemaal in jouw huisstijl en er zit geen partij tussen die rente snoept van de bedragen. Het is echter wel duurder voor kleine shops omdat je zelf een iDeal contract met de bank moet afsluiten.

Link naar reactie
  • 0

Sowieso een goede tip, om niet met die eenmalige machtigingen via Icepay te beginnen. Doe je dat nu nog steeds? (passen ze dat niet aan als het duidelijk is dat het je klanten afschrikt?

 

Welke intermediair zit tussen jou en icepay in? Webbuilder?

 

iDEAL betalingen voor mijn webshop lopen momenteel via IcePay en dat gaat prima.

Hoewel ik wel weer via een tussenpartij bij icepay ben aangesloten en niet rechtstreeks.

 

Over eenmalige machtigingen via IcePay was ik een stuk minder tevreden, de betaalpagina voor eenmalige machtigingen vond ik veel te druk en teveel vragen waardoor daar veel te veel klanten afhaakten (enkel bij eenmalige machtiging dus).

Ook werden eenmalige machtigingen pas erg laat uitbetaald (ruim 60 dagen).

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik heb eenmalige machtiging een maand of 2 terug helemaal uitgezet.

Heb dat heel lang niet aangedurft omdat toch een groot deel van mijn klanten daarmee betaalde maar is me uiteindelijk heel erg meegevallen.

Heb er geen omzet door verloren door daarmee te stoppen.

 

 

Tussen mij en Icepay zit het bedrijf van mijn zakenpartnersdie een speciale aansluiting bij icepay hebben.

 

Sowieso een goede tip, om niet met die eenmalige machtigingen via Icepay te beginnen. Doe je dat nu nog steeds? (passen ze dat niet aan als het duidelijk is dat het je klanten afschrikt?

 

Welke intermediair zit tussen jou en icepay in? Webbuilder?

 

iDEAL betalingen voor mijn webshop lopen momenteel via IcePay en dat gaat prima.

Hoewel ik wel weer via een tussenpartij bij icepay ben aangesloten en niet rechtstreeks.

 

Over eenmalige machtigingen via IcePay was ik een stuk minder tevreden, de betaalpagina voor eenmalige machtigingen vond ik veel te druk en teveel vragen waardoor daar veel te veel klanten afhaakten (enkel bij eenmalige machtiging dus).

Ook werden eenmalige machtigingen pas erg laat uitbetaald (ruim 60 dagen).

Link naar reactie
  • 0

Interessant stukje, wouter. Kun je de zin ' Omdat de partijen zelf geld ontvangen moeten ze zich indekken, dat gaat bijna altijd dmv een stichting' , waarom? waarom rekenen ze niet normaal een marge?

 

Ik ben dan wel niet Wouter, maar waag toch een poging ;)

 

Ze dekken zich in ten behoeve van hun klanten. Ze innen geld voor derden en ls dat op de standaard rekening-courant staat valt dit bij een eventueel faillissement onder beheer van de curator. Door te werken met een stichting derdengelden wordt bij een failissement het geld dat ze voor hun klanten hebben geïnd buiten de boedel gehouden. De constructie is dus niet voor hen maar voor de klant.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor de uitleg. That makes more clear.. al zou je achter je conclusie aan kunnen zetten; dus uiteindelijk doen ze t weer voor zichzelf omdat minder webwinkeliers ze het geld zou toevertrouwen.

 

Mijn conclusie is in elk geval dat ik gewoon met ICEPAY doorga, het contract ga tekenen. Ik zie hier staan dat het contract voor

1 JAAR geldt.. ik ga er even vanuit dat als ik een account heb waar ik 69,- per transactie betaal maar niets per maand dat ik dan elk moment kan stoppen (worst case scenario van mn shop)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Interessant stukje, wouter. Kun je de zin ' Omdat de partijen zelf geld ontvangen moeten ze zich indekken, dat gaat bijna altijd dmv een stichting' , waarom? waarom rekenen ze niet normaal een marge?

 

Nu ik je toch spreek, ik moet nog even zeggen dat ik onder de indruk ben van je webshop, heb m laatst eens helemaal bekeken.

 

Stel dat ze het geld ontvangen in een BV, dan moeten ze daar allerlei belastingen over betalen, want dan zou het omzet zijn. Het geld wat ze ontvangen is echter geen omzet, want het is niet hun geld. Vandaar een stichting derdengelden. Is ook belangrijk voor als ICE-PAY bijvoorbeeld failliet zou gaan, dan is het geld van de klanten van ICE-PAY buiten schot.

 

Link naar reactie
  • 0

Stel dat ze het geld ontvangen in een BV, dan moeten ze daar allerlei belastingen over betalen, want dan zou het omzet zijn.

 

 

Kijk, ik weet dat we hier in Nederland goed zijn in het heffen van belastingen, maar zo bont maken we het nou ook weer niet. Heus niet ieder bedrag dat een bedrijf ontvangt is omzet en daar hoeft dus ook geen belasting over betaald te worden. Jij zou best voor derden gelden mogen ontvangen op jouw rekening-courant. Als je deze maar goed wegbreekt (bijvoorbeeld op de balansgrootboekrekening ontvangen en betaalde gelden voor derden) houd je deze bedragen uit de verlies- en winstrekening en hoef je er dus ook geen belasting over te betalen.

De belangrijkste reden is echt dat, zoals ik eerder aangaf, dat het derdengelden zijn en dat deze dus buiten een faillissement of een eventueel bankbeslag gehouden zou moeten worden.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor de uitleg. That makes more clear.. al zou je achter je conclusie aan kunnen zetten; dus uiteindelijk doen ze t weer voor zichzelf omdat minder webwinkeliers ze het geld zou toevertrouwen.

 

Mijn conclusie is in elk geval dat ik gewoon met ICEPAY doorga, het contract ga tekenen. Ik zie hier staan dat het contract voor

1 JAAR geldt.. ik ga er even vanuit dat als ik een account heb waar ik 69,- per transactie betaal maar niets per maand dat ik dan elk moment kan stoppen (worst case scenario van mn shop)

 

Bij de Rabobank betaal je €0,55 per transactie. Vanaf een Rabobank rekening zelfs €0,50.

Geen entree of abonnementskosten. Je hebt het geld direct op je rekening.

Zie hier volledige tarievenoverzicht.

 

Wat is voor jou de toegevoegde waarde van een Payment Service Provider ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.