• 0

Na bijna 1.5 jaar , business gaat nog steeds door.

Sinds vorige jaar 1-Juli ben ik begonnen met een eigen zaak. En ik heb heeeel wat kritiek gekregen , dat ik een plaat voor me kop heb etc :p en van die gekke reacties waarbij ik dus letterlijk de grond in werd gestampt.

 

Nu ongeveer bijna 1.5 jaar voorbij en de handel en zaken gaan gewoon door. Ik ben tevreden over de gang van zaken. Ik zie duidelijke vooruitgang met mijn zaak. Daarnaast is de kans zeer zeer groot dat ik met dit werk die ik nu doe door zal gaan , tot ik ooit kapot zal gaan.

 

Als een hele boel mensen zeggen van '' de antwoord is A '' , dan kan het antwoord toch '' B '' zijn. Ik heb geleerd dat je niet altijd mensen met alles moet gaan geloven. Je moet doen wat jou het beste lijkt. Je kunt wel info pakken die je interessant vind.

 

Ookal ben je maar 19 jaar oud , met 0% werk ervaring , dan nog kan het zo zijn dat een persoon die al meer dan 20 jaar ondernemers ervaring heeft , gewoon niet gelijk heeft.

 

Dit is dus hierbij , bewezen.

 

gr

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ookal ben je maar 19 jaar oud , met 0% werk ervaring , dan nog kan het zo zijn dat een persoon die al meer dan 20 jaar ondernemers ervaring heeft , gewoon niet gelijk heeft.

 

Dit is dus hierbij , bewezen.

 

Goed om te weten dat jij altijd gelijk hebt Altan. We zullen in het vervolg wat beter naar jouw adviezen luisteren.

 

Mijn complimenten voor het feit dat je, ondanks al die waardeloze adviezen van doorgewinterde ondernemers, jezelf toch staande hebt weten te houden, je eigen keuzes hebt gemaakt en daar dan weer tevreden over bent. Je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als je de adviezen van anderen had opgevolgd.

 

Ondernemer zijn is ook eigenwijs zijn. Wat dat betreft hebt je wel bewezen een ras ondernemer te zijn. Een reusje van mij erbij.

 

Gr

 

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd met je resultaat en met je tevredenheid erover.

 

Als ik dat onderschrift van jou lees, denk ik dat we ongeveer hetzelfde over geld denken :)

 

Heb je de column bovenaan al gelezen? En het verhaal van Peter in de reactieruimte?

Link naar reactie
  • 1

Goed dat je ondanks die plaat voor je kop het goed weet te redden. Proficiat dus!

 

Wat ik me wel afvraag:

- Wat zijn jouw belangrijkste leerervaringen van de afgelopen periode?

- Wat is jouw top-3 van zaken die je achteraf bekeken anders zou aanpakken?

 

Niemand zomaar geloven. Zijn teveel mensen die denken dat ze alles zeker weten. Als je op deze forum het niet mee eens bent met een ervaren persoon , dan wordt je zelfs beledigd. Dat vind ik wel raar eigenlijk.

 

Je moet mensen niet zomaar vertrouwen. Als een persoon tegen mij praat over zijn product , dan zeg ik constant tegen mezelf: hij liegt ,hij liegt , hij liegt.

 

Je moet alles zelf zien en horen en ruiken of het goed is. Als je mensen vertrouwd , dan zal het niet goed komen.

 

Huur contract goed regelen. Dus dat je binnen 1 of 2á3 maanden , gelijk eruit kunt stappen als je dat zou willen. Geen 5 jaar contract ondertekenen dus.

 

Als je net nieuw begint , dan moet je ervoor zorgen dat je geen hoge huur hebt. Want als het verkeerd gaat ben je alles kwijt.

 

Daarnaast vind ik dat je gewoon moet doorzetten ookal gaat de eerste jaar moeilijk. Je moet de ''alles of niets'' mentaliteit hebben. Opgeven is geen optie.

 

 

Top 3 , wat ik beter had kunnen doen?

 

1= Ik was 19 toen ik was begonnen met een zaak. Als ik 2-3 jaartjes illegaal ging handelen , zou ik het misschien direct goed doen. Dus met een ervaring van 2-3 jaar zou alles makkelijker gaan. Ik had zeer weinig ervaring. Daardoor heb ik soms redelijk grote fouten gemaakt. Maar ik was sterk genoeg om de foute dingen die ik had gedaan te veranderen in goede dingen. Dat was dus heel erg zwaar.

 

2= Mijn vaste kosten in het begin was 1500 á 2000 euro. Ik vind dat teveel vaste kosten voor in het begin. Maximaal 1000 euro vaste kosten incl alles.

 

3= Omdat ik geen ervaring had in het begin , wist ik dus ook niet wat de term ''systeem'' überhaupt inhoud. Systeem hebben is erg belangrijk voor je zaak. Dan weetje tenminste wat je moet doen hoeveel dingen je moet inkopen of hoe je te werk moet gaan. Eerste jaar had ik dat dus niet en ik wist eigenlijk niet precies wat ik allemaal moest doen. Nu weet ik het wel precies. Met de tijd heb ik mijn eigen systeem opgebouwd , hoe ik dus precies te werk moet gaan om goede resultaten binnen te halen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ookal ben je maar 19 jaar oud , met 0% werk ervaring , dan nog kan het zo zijn dat een persoon die al meer dan 20 jaar ondernemers ervaring heeft , gewoon niet gelijk heeft.

 

Dit is dus hierbij , bewezen.

 

Goed om te weten dat jij altijd gelijk hebt Altan. We zullen in het vervolg wat beter naar jouw adviezen luisteren.

 

Mijn complimenten voor het feit dat je, ondanks al die waardeloze adviezen van doorgewinterde ondernemers, jezelf toch staande hebt weten te houden, je eigen keuzes hebt gemaakt en daar dan weer tevreden over bent. Je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als je de adviezen van anderen had opgevolgd.

 

Ondernemer zijn is ook eigenwijs zijn. Wat dat betreft hebt je wel bewezen een ras ondernemer te zijn. Een reusje van mij erbij.

 

Gr

 

Devlinx

 

 

Ik zeg altijd zo :

 

 

Ik zal nooit zeggen van : Doe dat , Of doe dat juist niet.

 

Want stel dat ik zeg van doe dat , en het gaat mis , dan krijg ik de schuld. Of als ik zeg doe dat niet , en een andere persoon doet het , en wordt succesvol , tja dan krijg ik weer de schuld.

 

Daarom zeg ik nooit tegen mensen van : Het MOET zo. Alles is en blijft vrijblijvend. Iedereen zijn risico voor zichzelf.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Je moet mensen niet zomaar vertrouwen. Als een persoon tegen mij praat over zijn product , dan zeg ik constant tegen mezelf: hij liegt ,hij liegt , hij liegt.

 

Je moet alles zelf zien en horen en ruiken of het goed is. Als je mensen vertrouwd , dan zal het niet goed komen.

 

 

Ik heb alles een beetje vanaf de zijlijn gevolgd. Als je na 1,5 jaar nog bestaat en geld verdient, dan zul je iets goed doen. Netjes. Dat wil echter niet zeggen dat sommige adviezen jou nog meer hadden kunnen brengen, toch?

 

Met bovenstaande quote onstaat een soort cirkelredenering bij mij. Als ik als klant bij jou kom en jij praat over jouw product, moet ik dan ook denken; 'hij liegt, hij liegt, hij liegt'?

 

 

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Je moet mensen niet zomaar vertrouwen. Als een persoon tegen mij praat over zijn product , dan zeg ik constant tegen mezelf: hij liegt ,hij liegt , hij liegt.

 

Je moet alles zelf zien en horen en ruiken of het goed is. Als je mensen vertrouwd , dan zal het niet goed komen.

 

 

Hulde! Maar jammer van je negatieve gevoel jegens anderen. Als je het gevoel hebt dat de hele wereld tegen je is, heb je het zwaar volgens mij.

 

Hier in Nederland komt dan misschien de zon voor niets op, we hebben ook het gezegde:

 

Wie goed doet, goed ontmoet.

 

Daarbij nog: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.

 

Als je die twee ter harte neemt en dat aan de binnenkant van je kennelijk donkere bril plakt, ziet de wereld er een stuk positiever uit.

 

Kom op Altan, niet alle Hollanders zijn zuinig, net zo min als alle autohandelaren boefjes zijn.

 

We zullen toch met mekaar de tijd door moeten!

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Geweldig dat je onderneming zo goed loopt! Ik lees dat je heel veel hebt geleerd en dat je goed bent in het erkennen van fouten en het verbeteren van punten. Je hebt gelijk dat verkopers handig zijn in hun verkooptechnieken, maar kijk uit dat je niet echt iedereen gaat wantrouwen, want dat maakt het leven er idd niet leuker op.

 

En dat mensen soms wel eens geen gelijk kunnen hebben kan kloppen. De ene onderneming is de andere niet, dus wat voor de ene goed/slecht is kan voor de andere juist helemaal anders zijn. Daarom is het eigenlijk ook wel moeilijk om op forums mensen advies te geven. Je zou dan eigenlijk al alles van een onderneming moeten weten en er echt in moeten zitten om perfecte adviezen te geven. Het is dan ook niet voor niets dat er ook bedrijfsadviseurs bestaan ;-)

 

Wat het vertrouwen betreft kan ik ook beamen dat eigenlijk niemand te vertrouwen is, ook niet zogenoemde zakenpartners oid. Dat hoort zowat praktisch bij ondernemen. Ik heb dezelfde vaststelling gedaan dat je moet vertrouwen op wat je zelf denkt, jij kent je onderneming namelijk - als het goed is - van binnen en van buiten. Dus als iemand anders zegt dat ik het zus of zo moet doen dan denk ik er wel altijd goed over na, maar doe ik toch wat ik denk dat goed is. Dat kan dan soms reacties geven als 'eigenwijs zijn' of 'dan luister je niet, ook goed'. Mensen hebben over het algemeen gewoon graag dat je hun advies opvolgt.

 

En wat adviezen op forums betreft twijfel ik niet aan de kennis op HL. En bovendien steekt er altijd wel iemand een lichtje op als ik even vast zit waar ik dan vervolgens mee verder kan. HL is dus absoluut een prima forum die voor mij veel betekent!

Maar als ik forums over het algemeen neem vind ik ze niet altijd de betrouwbaarste informatiebron. Zo bezoek ik heel af en toe ook kattenforums en lees daar soms tenenkrommende adviezen van mensen die vinden zelf veel kennis te hebben en zodoende adviezen geven. Ik kan je vertellen dat die lang niet altijd kloppen en niet geheel zonder risico of gevolgen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Geweldig dat je onderneming zo goed loopt! Ik lees dat je heel veel hebt geleerd en dat je goed bent in het erkennen van fouten en het verbeteren van punten. Je hebt gelijk dat verkopers handig zijn in hun verkooptechnieken, maar kijk uit dat je niet echt iedereen gaat wantrouwen, want dat maakt het leven er idd niet leuker op.

 

Ben je niet in de war met de postgeschiedenis van een ander HL-lid?

 

Of hebben we het hier over een andere Altan? ;)

Link naar reactie
  • 0

Owja , je moet uitkijken met het borg geven aan pand eigenaren. Als je niet doet wat er in het contract staat , dan krijg je je borg niet terug.

De boeven! Het zou verboden moeten worden! ::)

 

Peter beste vriend , wanneer stop je nou met die gehaat :p Inplaats van gefeliciteerd te zeggen val je me aan haha. Ik kan er wel om lachen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Je moet mensen niet zomaar vertrouwen. Als een persoon tegen mij praat over zijn product , dan zeg ik constant tegen mezelf: hij liegt ,hij liegt , hij liegt.

 

Je moet alles zelf zien en horen en ruiken of het goed is. Als je mensen vertrouwd , dan zal het niet goed komen.

 

 

Ik heb alles een beetje vanaf de zijlijn gevolgd. Als je na 1,5 jaar nog bestaat en geld verdient, dan zul je iets goed doen. Netjes. Dat wil echter niet zeggen dat sommige adviezen jou nog meer hadden kunnen brengen, toch?

 

Met bovenstaande quote onstaat een soort cirkelredenering bij mij. Als ik als klant bij jou kom en jij praat over jouw product, moet ik dan ook denken; 'hij liegt, hij liegt, hij liegt'?

 

 

 

Op deze forum dacht ongeveer , ik denk 99% van alle leden dat ik het niet lang zou redden. Nou al 1.5 jaar voorbij en zaken gaan nog steeds zoals ik het wil hebben. Dat betekend dat mensen met veel kennis niet altijd gelijk hoeven te hebben. Immers Albert Einstein zei: Fantasie , is belangrijker dan kennis :D

 

Ps: Je mag als klant van mij alles denken en doen maakt me niet uit. Zolang je die product maar koopt maakt me het serieus niks uit :p

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Je moet mensen niet zomaar vertrouwen. Als een persoon tegen mij praat over zijn product , dan zeg ik constant tegen mezelf: hij liegt ,hij liegt , hij liegt.

 

Je moet alles zelf zien en horen en ruiken of het goed is. Als je mensen vertrouwd , dan zal het niet goed komen.

 

 

Hulde! Maar jammer van je negatieve gevoel jegens anderen. Als je het gevoel hebt dat de hele wereld tegen je is, heb je het zwaar volgens mij.

 

Hier in Nederland komt dan misschien de zon voor niets op, we hebben ook het gezegde:

 

Wie goed doet, goed ontmoet.

 

Daarbij nog: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.

 

Als je die twee ter harte neemt en dat aan de binnenkant van je kennelijk donkere bril plakt, ziet de wereld er een stuk positiever uit.

 

Kom op Altan, niet alle Hollanders zijn zuinig, net zo min als alle autohandelaren boefjes zijn.

 

We zullen toch met mekaar de tijd door moeten!

 

 

Wanneer er geld in het spel zit , dan kun je beter toch wel mijn advies volgen. Tenminste zo denk ik dan :) Geld in de zak en klaar. Rest is niet belangrijk. ( Zolang het op een eerlijke manier gebeurd.)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Quote Altan:

 

Ik had zeer weinig ervaring. Daardoor heb ik soms redelijk grote fouten gemaakt. Maar ik was sterk genoeg om de foute dingen die ik had gedaan te veranderen in goede dingen. Dat was dus heel erg zwaar.

 

Erkenning van fouten en verbeteren van punten ;-)

 

 

Goed gezien. Ik kon de eerste jaar gewoon heel hard onderuit gaan. Je moet echt geluk hebben soms. Nu ben ik gewoon heel erg relax en niks aan de hand. Geen stres meer. De eerste 6-7-8 maanden was een regelrechte hell. Echt erg. Ik had me me bijna kaalgeschoren doordat ik vaak zat te stressen. Met de hoop dat de stres weg zou gaan had ik me zelf zo goed als kaal geschoren. Echt wel erg. :)

 

Je zet immers je leven op het spel. Achteraf gezien ben ik er wel blij om. Mja als ik eerlijk ga praten kon ik echt heel hard onderuit gaan als de verkopen wat slechter zouden gaan. Nu dus de dag van vandaag , voel ik me echt heel erg lekker.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Goed gezien. Ik kon de eerste jaar gewoon heel hard onderuit gaan. Je moet echt geluk hebben soms. Nu ben ik gewoon heel erg relax en niks aan de hand. Geen stres meer. De eerste 6-7-8 maanden was een regelrechte hell. Echt erg. Ik had me me bijna kaalgeschoren doordat ik vaak zat te stress

 

<...>

 

Nu dus de dag van vandaag , voel ik me echt heel erg lekker.

 

Een mooi einde van dit topic. Over anderhalf jaar weer een update? ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.