Ik heb een hondenschool en heb een concept bedacht waardoor cursisten direct kunnen starten en doorstromen.
Normaal kunnen cursisten zich aanmelden en is er een startdatum, hierdoor kan het zijn dat cursisten weken moeten wachten, daar puppy's snel groot worden en hierin de begin fase erg belangrijk is heb ik een concept ontwikkeld waardoor cursisten direct kunnen starten (binnen één week).
Nu merk ik dat hondenscholen in de omgeving mijn concept over nemen.
Ook merk ik dat er concurenten komen kijken (doen zich voor als cursisten).
Het is natuurlijk erg vleiend, maar ook erg frustrerend.
Nu blijf ik mij vernieuwen, maar het is zeer frustrerend dat IK nieuwe dingen verzin en dat andere ermee aan de haal gaan!
Is er een manier dat zij mijn concept niet mogen/kunnen gebruiken?
Of is er een manier dat vooral klanten weten dat de basis bij mij ligt?
Het is te vergelijken met het Sonja Bakker idee, het is bestaand voedsel, maar de volgorde waarin het aangeboden wordt is het (unieke) concept.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
michelleodie
michelleodie
Hallo,
Ik heb een hondenschool en heb een concept bedacht waardoor cursisten direct kunnen starten en doorstromen.
Normaal kunnen cursisten zich aanmelden en is er een startdatum, hierdoor kan het zijn dat cursisten weken moeten wachten, daar puppy's snel groot worden en hierin de begin fase erg belangrijk is heb ik een concept ontwikkeld waardoor cursisten direct kunnen starten (binnen één week).
Nu merk ik dat hondenscholen in de omgeving mijn concept over nemen.
Ook merk ik dat er concurenten komen kijken (doen zich voor als cursisten).
Het is natuurlijk erg vleiend, maar ook erg frustrerend.
Nu blijf ik mij vernieuwen, maar het is zeer frustrerend dat IK nieuwe dingen verzin en dat andere ermee aan de haal gaan!
Is er een manier dat zij mijn concept niet mogen/kunnen gebruiken?
Of is er een manier dat vooral klanten weten dat de basis bij mij ligt?
Het is te vergelijken met het Sonja Bakker idee, het is bestaand voedsel, maar de volgorde waarin het aangeboden wordt is het (unieke) concept.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34418-concurenten-nemen-concept-over-kan-ik-dit-tegengaan-of-hierin-leider-blijven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag