• 0

Aanhanger enkel asser omgevallen door wind op andere auto

Goedendag

Mijn aanhanger enkelasser zonder kenteken is ongevallen door de wind afgelopen nacht

Deze stond stil en niet aangekoppeld aan mijn auto

 

Naast de aanhanger is een auto gaan staan en daar is deze opgevallen

 

Nu valt deze niet onder de autoverzekering zegt mijn verzekering maatschappij.

daar er geen kenteken op zit.(ook niet verplicht op een aanhanger onder 750 kilo

 

En door drukte vele schade meldingen was er weinig uitleg.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wel raar ik dacht dat dit standaard in je premie was opgenomen. Wat zegt je tussenpersoon?

 

edit:

Hier wordt artikel 1 van de Wegenverkeerswet uitgelegd:

 

http://www.ineas.nl/primeshome/TipsAdvies/Verzekeren/Verkeer/Schadedooraanhangerofcaravan/tabid/117/Default.aspx

 

Hij was losgekoppeld en nam geen deel meer uit van het verkeer, dus je hebt inderdaad pech.

 

Heb je geen particuliere WA of bedijrfsaansprakelijkheids evrzkering?

Link naar reactie
  • 0

Die weet het niet. misschien aansprakelijkheid verzekering of toch de auto verzekering

Ja misschien /daar kan ik niet veel mee.

Mijn eigen tussenpersoon is op vakantie en kantoor is niet bezet / ze zijn buiten de deur

maar ondertussen staat er een man'' BOOS ''

 

Daar ik goede ervaring heb met HL Dacht ik ,misschien iemand uit ervaring of soort gelijk

 

Tevens hoorde ik ook een aanhanger zonder kenteken is niet verzekerd en moet de schade verhaald worden op

VERZEKERING VAN DE AUTO (Slachtoffer)

Link naar reactie
  • 0

Dus jij veroorzaakt schade (immers jouw aanhanger) en de schade moet verhaald worden op het slachtoffer? Of begrijp ik je verhaal verkeerd.

 

vond ik ook vreemd

Maar zonder kenteken is geen ter naam stelling volgens politie

en kan dus van iedereen zijn . volgens de wet .

 

 

Link naar reactie
  • 1
Bedankt voor de reactie zal deze bellen /

Kijken of er iets in de kleine letters staat wat deze schade uitsluit.

 

Standaard uitsluiting motorrijtuigen. En een losgekoppelde aanhanger "die veilig in het verkeer tot stilstand is gekomen" is geen motorrijtuig, dus geen uitsluiting.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom ben je aansprakelijk?

Als er iets van mijn dak afwaait en dat gaat door de ruit van de buren. Is dat dan geen overmacht?

Wanneer een tak van de boom van de buren bij mij de auto vernield, is de buurman dan aansprakelijk?

 

Zou je dan ook aansprakelijk zijn wanneer een voertuig dat je aan de straat zet door een natuurverschijnsel zich verplaatst en schade berokkend?

Weet iemand dit exact?

 

Link naar reactie
  • 0
Waarom ben je aansprakelijk?

Dat is aan verzekeraars of uiteindelijk de rechter om dat te bepalen, maar je bent aansprakelijk voor schade van/aan derden die is veroorzaakt door jouw handelen of nalaten.

 

Als er iets van mijn dak afwaait en dat gaat door de ruit van de buren. Is dat dan geen overmacht?

Hangt af van de situatie: hoe was de onderhoudstoestand van het dak? Lagen er al een tijdje pannen los? Was er sprake van een extreme windvlaag?

Overmacht is alleen aan de orde als je er redelijkerwijs niets aan had kunnen doen om schade te voorkomen

 

Wanneer een tak van de boom van de buren bij mij de auto vernield, is de buurman dan aansprakelijk?

Zelfde laken een pak: Als dat bij een zomers briesje van 2 beaufort gebeurt omdat de boom topzwaar is en duidelijk zijn beste tijd gehad heeft - en alle lang geleden gesnoeid of geruimd had moeten worden - wel. Gebeurt het daarentegen in een storm met een verder goed onderhouden boom, dan niet.

 

Zou je dan ook aansprakelijk zijn wanneer een voertuig dat je aan de straat zet door een natuurverschijnsel zich verplaatst en schade berokkend?

Nee, dat is een overmachtsituatie/ van buitenaf komend onheil. Maar ook hier spelen de omstandigheden ter plaatse weer een rol: ik kan me een schade herinneren waarbij een lichte auto (Citroën Diane) door de wind werd verplaatst tegen geparkeerde auto's aan. Auto stond kennelijk niet goed genoeg op de handrem, en daarom was wel sprake van aansprakelijkheid, zelfs ondanks de stormachtige wind.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Nu bericht van de verzekering maatschappij Interpolis

 

Deze melden dat ze met deze gegevens niet onder de schade uit kunnen.

maar ging nog wel kijken / overleggen op de afdeling ???

ZIJN GEDACHTE : is het wel verstandig van de man (Eigenaar auto) om naast een aanhanger te parkeren met veel wind.

Maar mijn eigen risico is 500 euro dus die moet ik aan de man betalen van de auto

 

 

Auto is een Mazda uit 2002 waarde 3900.00 euro (markplaats)

schade auto 2200,00 euro.Spiegel . deuk in deur en raam stijl

man wil wel nieuwe spullen op zijn auto /kan hij dit eisen

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je er al eens aan gedacht om de verantwoordelijkheid af te wijzen?

 

Hij heeft niets te eisen, als een expert een x bedrag aan schade vaststelt kan hij dat claimen. Hoe die het verder repareert is niet jouw zaak.

 

Als het mijn aanhanger was die conform de wet geparkeerd was en in een goede staat en toegelaten in het verkeer dan zou ik het mooi afwijzen en me verder niet druk maken. Vervelend dat het gebeurt is maar helaas.

 

Wat ik trouwens mis in je verhaal, was het openbare weg of een parkeerplaats? Eigen terrein van iemand?

Link naar reactie
  • 0

Dit is dus 1 van de redenen dat ik zowel mijn:

- privé-aansprakelijkheid

- zakelijke aansprakelijkheid

- mijn auto

etc

 

Bij 1 en dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd heb. Dan ben je in ieder geval van het "onderlinge verwijs-systeem" af.

 

Dan krijg je dus het volgende gesprek met je verzekeringsmaatschappij: "Ehh, was de aanhanger aangekoppeld? Of los?", "Nee, los", "Oh, dan valt het onder uw bedrijfsaansprakelijkheidverzekering", "Mooi, dan verbind me maar door met die afdeling", "Is het een privé-aanhanger?","Ja, ik ga er ook ieder jaar mee naar de camping", "Oh, dan valt het onder uw privé-aansprakelijkeidsverzekering", "Da's mooi, die afdeling zit ook in jullie gebouw, verbindt me maar door" ...

 

Ik snap de uitvluchtroute van Derek-Jan wel, maar in basis is het natuurlijk zo dat als iemand schade krijgt van mijn aanhanger, ik mijzelf ook moreel verplicht voel dit goed af te handelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde toch de ondernemers bedanken voor hun reactie

 

Het verloop

De expert van interpolis heeft een schade vastgesteld op 1803,43

en deze overgemaakt op rekening na de schademelder Minus 500,00 euro (mijn eigen risico)

 

De schade hoeft niet hersteld te worden volgens voorwaarden Bedrijfaansprakkelijkheid verzekering .

Wat kan ik nu voor eisen stellen aan mijn 500,00 euro.

kan ik eisen dat de schade wordt hersteld? kan ik bonnen op eisen

Kan ik de schade niet erkenen en wat kan dan de tegen partij doen . (deze heeft al een rechtbijstand erop gezet)

tegenpartij heeft foto's en aangifte gedaan van de schade bij de Politie. En is ter plaatse geweest .

terwel ik pas 2 dagen later op de hoogte ben gebracht .

 

 

Ik vind dit wel erg fraude gevoeling en dit ook bij interpolis gemeld ,maar gaat uit van de eerlijkheid van de mens ????!!!!

 

Groeten Marco

Link naar reactie
  • 0

Indien iemand schade heeft opgelopen die verhaalbaar is op jou dan heeft hij recht op deze vergoeding voor de schade.

 

Of hij vervolgens dit geld gebruikt om de schade ook te repareren is zijn eigen zaak en is vreemd als je dat wilt gaan afdwingen. Op basis waarvan ? Hij is toch niet verplicht te doen wat jij denkt dat hij moet doen.

 

Misschien laat ie hem wel oplappen voor een paar honderd euro of verkoopt hij de auto met schade en koop een andere. Voor zover ik weet is hij vrij dit naar eigen inzicht te besteden en heeft niets met fraude te maken.

 

Tenzij hij de aanhanger zelf tegen de auto omgeduwd heeft. Dan is het een ander verhaal.

Link naar reactie
  • 0
Wat kan ik nu voor eisen stellen aan mijn 500,00 euro.

Helemaal niets.

 

Ik vind dit wel erg fraude gevoeling en dit ook bij interpolis gemeld ,maar gaat uit van de eerlijkheid van de mens

 

Als voormalig schadebehandelaar kan ik de mening van Paul onderschrijven: jij hebt een vergoedingsplicht voor de geleden schade, de schadelijdende heeft geen reparatieplicht. Hij/zij mag er ook van op vakantie, een nieuwe aanhanger kopen et cetera.

 

Het enige echt "fraudegevoelige" hieraan is het 2x claimen van dezelfde niet-gerepareerde schade, of het claimen van oudere schade bij een nieuw voorval . Dit is iets wat vooral bij auto's nog wel eens geprobeerd wordt . Gelukkig zijn schade-experts goed in staat om oude en nieuwe schade te onderscheiden.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.