Wie weet wie er verantwoordelijk is als er onterecht geld van je rekening wordt afgeboekt?
Een aantal malen heb ik hierover discussie gehad met de ING en eerder ook eens met de Rabobank. Er is de laatste twee jaar een keer of tien onterecht geld van mijn rekeningen afgeboekt door een viertal verschillende bedrijven. Als je de bedrijven belt (meestal verzekeingsbedrijven) zeggen ze dat ik er voor getekend zou hebben, terwijl dit in geen van de keren het geval was. Ik had zelfs nooit eerder zaken met deze bedrijven gedaan. Na vele uren aan de telefoon gehangen en tig keer doorverbonden te zijn bleek er een fout nummer ingevoerd te zijn bij een van hun andere klanten. Dit was "toevallig" mijn nummer. De naam kwam niet overeen en de rest van de gegevens ook niet. Ze zouden het geld binnenkort wel terugboeken.
De ING gebeld en gevraagd hoe het mogelijk is dat er geld van mijn rekening afgehaald kan worden zonder dat ik er opdracht voor heb gegeven. Zij zeggen dat ik dan wel opdracht MOET hebben gegeven. Ik wil daar bewijs van zien, maar dit kunnen ze niet tonen. Mijn geld is bij hun in beheer en ik moet erop kunnen vertrouwen dat dit in goede handen bij hen is. Ik wil niet dat anderen zomaar aan mijn geld kunnen komen. Ze zeggen dat ze dat niet tegen kunnen gaan. Er wordt ook geen naam/nummer controle door hen uitgevoerd. Ze zeggen zelfs dat ze geen enkele overeenkomst hebben met het incasserende bedrijf. Mijn rekening is bij hen dus zo lek als een mandje. Het zelfde verhaal bij de Rabobank.
Wie is er nu eigenlijk verkeerd bezig in dit verhaal? wie heeft er ervaring mee?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
herman van der helm
herman van der helm
Wie weet wie er verantwoordelijk is als er onterecht geld van je rekening wordt afgeboekt?
Een aantal malen heb ik hierover discussie gehad met de ING en eerder ook eens met de Rabobank. Er is de laatste twee jaar een keer of tien onterecht geld van mijn rekeningen afgeboekt door een viertal verschillende bedrijven. Als je de bedrijven belt (meestal verzekeingsbedrijven) zeggen ze dat ik er voor getekend zou hebben, terwijl dit in geen van de keren het geval was. Ik had zelfs nooit eerder zaken met deze bedrijven gedaan. Na vele uren aan de telefoon gehangen en tig keer doorverbonden te zijn bleek er een fout nummer ingevoerd te zijn bij een van hun andere klanten. Dit was "toevallig" mijn nummer. De naam kwam niet overeen en de rest van de gegevens ook niet. Ze zouden het geld binnenkort wel terugboeken.
De ING gebeld en gevraagd hoe het mogelijk is dat er geld van mijn rekening afgehaald kan worden zonder dat ik er opdracht voor heb gegeven. Zij zeggen dat ik dan wel opdracht MOET hebben gegeven. Ik wil daar bewijs van zien, maar dit kunnen ze niet tonen. Mijn geld is bij hun in beheer en ik moet erop kunnen vertrouwen dat dit in goede handen bij hen is. Ik wil niet dat anderen zomaar aan mijn geld kunnen komen. Ze zeggen dat ze dat niet tegen kunnen gaan. Er wordt ook geen naam/nummer controle door hen uitgevoerd. Ze zeggen zelfs dat ze geen enkele overeenkomst hebben met het incasserende bedrijf. Mijn rekening is bij hen dus zo lek als een mandje. Het zelfde verhaal bij de Rabobank.
Wie is er nu eigenlijk verkeerd bezig in dit verhaal? wie heeft er ervaring mee?
www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller®
www.gezondbelast.nl - Gezond Belast
www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35002-onterechte-automatische-incasso/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag