• 0

Starten eigen bedrijf met geleende computer

Hoi allen,

 

Ik wil een ondernemingsplan gaan schrijven voor mijn eenmanszaak die ik wil gaan starten (grafisch ontwerp). Nu werk ik op de Mac van mijn vriend met wie ik samenwoon (geen samenlevingscontract). Dus feitelijk heb ik de computer van mijn vriend in bruikleen. Hoe verwerk ik dat in mijn administratie?

 

Hoor graag van jullie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Eerst geld gaan verdienen. Niet te ingewikkeld doen over boekhouding en kosten die je eigenlijk helemaal nog niet hebt. ;)

'

 

Maar als iemand eerst een ondernemingsplan wilt maken voor hij begint, lijkt me dat niet verkeerd.

Nu wíl iemand goed voorbereid beginnen en raad je hem aan gewoon maar te gaan beginnen en maar te zien als het zover komt. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een ondernemingsplan gaan schrijven voor mijn eenmanszaak die ik wil gaan starten (grafisch ontwerp). Nu werk ik op de Mac van mijn vriend met wie ik samenwoon (geen samenlevingscontract). Dus feitelijk heb ik de computer van mijn vriend in bruikleen. Hoe verwerk ik dat in mijn administratie?

 

Hoor graag van jullie!

Er zijn alleen nog maar plannen, er is nog geen bedrijf en ook nog geen bedrijfsmatige administratie.

Tuurlijk kun je en is het verstandig gemaakte uren en kosten bij te houden, maar je kunt er pas iets mee na inschrijving bij de KvK, dus nadat je een bedrijf bent gestart.

 

Voorlopig wordt de Mac geleend en na inschrijving bij de KvK kun je altijd nog zien hoe je dat administratief gaat verwerken.

 

Zorg ervoor dat je niet meteen in een stadium komt dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Richt je eerst op je ondernemingsplan.

 

En wat Benm zegt is ook een goeie.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar als iemand eerst een ondernemingsplan wilt maken voor hij begint, lijkt me dat niet verkeerd.

 

 

Plan. Plan. Plan? Dit is een grafisch ontwerper. Dan verdien je je brood met tijd en creativiteit. Weinig kosten, weinig investeringen. Belangrijkste is dat je op stap gaat met je portfolio en je visitekaartje, en contacten legt. Werk desnoods voor niks om een portfolio op te bouwen.

 

Maar ga niet thuis ingewikkelde plannen maken met een boekhouding waarin de kosten van je vriends computer verwerkt worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Werk desnoods voor niks om een portfolio op te bouwen.

 

Maar ga niet thuis ingewikkelde plannen maken met een boekhouding waarin de kosten van je vriends computer verwerkt worden.

 

Mooi advies, gewoon lekker werken aan je bedrijfje en de kosten laag houden. Waarom wil je een plan maken. Voor financiering van je inventaris?

 

Lees dan dit stukje eens

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=19722;start=msg167025#msg167025

 

en je hebt waarschijnlijk geen eens een plan nodig. Kan je de tijd besteden aan klanten werven :)

 

Link naar reactie
  • 0

In je plan kun je een investering in een goede computer en software opnemen (financieringsbehoefte) waarbij de afschrijving- en servicekosten ten laste komen van je winst- en verliesrekening. Dat je die kosten aanvankelijk helemaal niet hoeft te maken, leidt ertoe dat je echte start een stukje makkelijker is.

 

Ik neem aan dat je een duwtje in de rug nodig hebt in de vorm van behoud van uitkering gedurende de start. Wat de regelingen zijn, weet ik niet. Maar er wordt waarschijnlijk uiteindelijk afgerekend op echte inkomsten en kosten, niet op je plannen. Dat plan dient slechts om aannemelijk te maken dat je nog even hulp nodig hebt. Of heb ik het mis.

 

Niks weerhoudt je ervan om in de WW alvast een goede portfolio op te bouwen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zet in je plan heel eenvoudig dat je voor je werk als ontwerper een bureau, een bureaustoel, een internetaansluiting, een mac, software, een mobiele telefoon en veel creativiteit :) nodig hebt en dat je die zaken al hebt. Er hoeft dus niet eerst in geinvesteerd worden en er hoeft ook geen financiering voor gezocht worden.

Link naar reactie
  • 0

Thnx! Het ondernemingsplan is het probleem niet. Ik heb nauwelijks investeringskosten aangezien ik alles al in huis heb. Dat gegeven kan alleen maar in mijn voordeel werken om toestemming te krijgen voor de start. Ik denk alleen een stukje verder. Hoe moet ik de geleende computer uiteindelijk in mijn administratie opnemen. Als ik jullie reacties lees en het meest logische bedenk….gewoon niet opnemen.

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn wellicht potjes waarmee je gerichte vakstudies kan bekostigen, als je die nog niet hebt gehad. Er lopen veel grafisch ontwerpers rond en nog meer mensen zich voordoen als ontwerper zonder enige opleiding, dus de spoeling is dun gespreid. Als je met wat hulp je kennis kan verbeteren, ga je beter voorbereid van start. Er zijn vast avondcursussen en parttime opleidingen voor bv interactief design.

 

Lopen hier wel wat ontwerpers rond die tips hebben.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.