• 0

Webshop op basis van Wordpress en WooCommerce

Omschrijving van je concept:

Naar aanleiding van een aantal topics over webshops en software waarin gesuggereerd word dat een webshop veel geld kost heb ik besloten om één van mijn magento shops om te zetten naar een webshop op basis van Wordpress en Woocommerce.

 

De webshop www.pokenonline.com is volledig online en de getoonde producten zijn gewoon leverbaar.

 

Ik ga de shop gebruiken als demo shop voor kleine klanten die een eenvoudige goedkope webwinkel willen opzetten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Software beoordeeld en aangeschaft.

 

Wordpress online gezet

 

Woocommerce template geinstalleerd (ik gebruik een standaard template die in de kleuren van de originele shop is)

 

Betaalplugin iDeal via Mollie geinstalleerd (abonnementsvrij - kosten per transactie)

 

Alle instellingen aangepast, webshop gevuld met producten, voorraad ingesteld

 

Account aangevraagd bij 2checkout.com - als deze word geaccepteerd dan ga ik daar ook een plugin voor installeren. Helaas is er nog geen plugin voor Moneybookers (daar heb ik al een account namelijk).

 

De template heb ik niet aangepast. Dus alles wat je ziet is standaard, er zitten ook geen extra plugins in. Voor de SEO heb ik de ingebouwde opties gebruikt. Hier ben ik niet helemaal tevreden over maar de plugin die ik normaal gebruik kreeg ik niet helemaal naar wens, hier moet ik nog wat research voor doen.

 

De gebruikte plaatjes en teksten komen uit mijn oude shop, deze heb ik toen laten maken maar de kosten weet ik niet meer.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Laten zien dat je met weinig kosten en kennis toch een nette webshop kan hebben.

 

Totale kosten zijn :

 

Template - 90$

iDeal plugin - 50$

 

Een paar uurtjes werk om alles netjes te configureren.

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Goedkoop en simpel op te zetten, makkelijk in onderhoud.

 

Iemand die met Wordpress kan werken zal ook deze shop kunnen onderhouden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik kan helaas niet de achterkant laten zien, maar vragen staat vrij en je kan altijd even bij woocommerce kijken.

 

Ik hoor graag wat jullie er van vinden, of het er professioneel genoeg uitziet, of het 'lekker' werkt etc etc.

 

Een proefbestelling volledig afronden kan altijd als je voor de optie 'betalen via de bank' kiest en dan een opmerking plaatst dat het een proefbestelling is. Deze moet ik toch manueel doorzetten dus kan ik makkelijk cancelen. Maar ook via iDeal kun je de bestelling net voor het betalen nog annuleren.

 

Er komt tzt nog een ssl-certificaat maar had even geen ip adressen meer vrij. De software is hier wel op voorbereid.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ziet er netjes uit. Maar ik was al overtuigd dat je best goedkoop een webshop kon starten.

 

Is er een reden trouwens waarom je site in het engels is? verkoop je echt internationaal en voor maar €2,25 ??

 

Ik verkoop inderdaad internationaal en verstuur wereldwijd voor €2,25. Dit was eenvoudiger communiceren dan voor elk land verschillende tarieven te hanteren (lekker transparant) In het verleden veel buitenlandse orders gehad en dan was het afhankelijk van de ordergrote dat ik ze aangetekend verstuurde. Die marge was er wel.

 

In mijn magento had ik een aantal talen geïnstalleerd maar die shop had ik al een tijdje niet meer online, de teksten heb ik uit een andere shop van me gekopieerd en daar had ik alleen Engels. Beetje gemakzucht. Daarbij verwacht ik vanuit Nederland eigenlijk geen traffic meer dus is het gunstiger om het in het Engels te hebben. Er zit standaard geen optie in om meer talen te hebben. Wellicht met een plugin maar dat is voor later.

Link naar reactie
  • 0

fris!

 

maar.... gebeurt er nog wat met die dingen? ik heb er ook nog ergens 1...

 

Nee, die hype is hier helemaal voorbij. Er zijn nog wel buitenlandse shops online maar weet van ééntje dat het daar ook voorbij is.

 

Maar aangezien ik nog wat had liggen kon ik er mooi een shop mee vullen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het er mee eens dat een webshop niet al te duur hoeft te zijn. Een tijdje geleden heb ik om te proberen ook een webshop gemaakt, met Oscommerce. Ik zat toen ook met de taal, met name voor de knoppen als 'add to cart' etc. Dat was toen op te lossen door nederlandse knoppen te downloaden via een oscommerce forum als ik het me goed herinner. Je kan ze dan heel makkelijk per knop met ftp overschrijven, of allemaal tegelijk.

 

Een engelse shop schrikt sommige mensen nog steeds een beetje af , ben ik bang. Met name het bestelproces bevat woorden die niet iedereen begrijpt, zoals flat rate en bijv dit stukje tekst :

 

"Note: Tax and shipping totals are estimated and will be updated during checkout based on your billing information."

 

 

Misschien de site kopiëren en dan een engelse en nederlandse variant?

 

De talen van het bestelproces kun je ook in ftp aanpassen of in het bestandbeheer waar je site geinstalleerd staat. Bijv in een map language.

 

Je kunt ook een compleet talenpakket installeren, maar dan nog moet je alles controleren want het stikt soms van de schrijffouten in de vertalingen.

 

Ik weet niet of Mollie inmiddels wat handiger is geworden, ik vond het toen niet fijn omdat mensen eerst een account aan moesten maken. Daar haakten ze op af.

 

Heb even een proefbestelling gedaan!

 

De site is makkelijk en overzichtelijk. Wel zou ik nog wat links toevoegen zodat mensen gelijk de klantenservice aan kunnen klikken waar info staat over de verzendkosten, bestelproces, retourproces enzo. Je bent dan ook aan regels gebonden, bijvoorbeeld dat je mensen maar 1 x verzendkosten mag laten betalen en ze een afkoelingsperiode van 7 dagen ofzo hebben. Ik weet ze niet meer uit mn hoofd, maar zomaar ff gegoogled http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/stappenplan/webwinkel-starten?gclid=CPXYkKmI-q0CFYsntAodrnf1uw

 

Wat opvalt is dat de site in het engels is maar er bij checkout alleen shipping to the netherlands staat.

 

De voorwaarden zijn ook alleen in het Nederlands.

 

Levertijd is 30 dagen, dat is lang, mensen willen als ze bestellen graag dat het eergisteren wordt bezorgd en anders gaan ze mailen.

 

Succes!

 

 

Gestart met www.manegekrant.nl - inspiratie voor manegeruiters

Link naar reactie
  • 0

Tja... ik heb echt geen flauw idee wat het vernieuwende hier aan is... die $140,- die je tot nu toe hebt uitgegeven voor een standaard shop is al duurder dan bijvoorbeeld met Zen Cart / osCommerce met een standaard template-monster template.

 

De kosten voor het ontwikkelen van een webshop zitten juist in het op maat maken en niet in het installeren van een template.

 

Zoals je zelf al aangeeft mist er SSL. Verder kloppen de AV niet (klachten- / retourregeling, max. 50% vooruit betalen, KvK vermelding) en zijn ze in de verkeerde taal. Ook moeten ze printbaar of te downloaden zijn.

 

Ook loop je tegen de traagheid van WordPress i.c.m. e-commerce aan, dat valt hier niet zo op door de weinige artikelen maar zodra er meer dan een paar duizend artikelen komen dan breekt je dit op.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb even een proefbestelling gedaan!

 

Bedankt voor je feedback, ik heb je bestelling gezien en daar kwamen voor mij ook weer wat puntjes naar boven die ik even na moet lopen.

 

Wat de taal betreft, het was niet mijn bedoeling om hier verkopen mee te genereren (zie eerdere berichten) en het was voor mij even het makkelijkste om alles in het engels te doen. De traffic die er op komt is namelijk voornamelijk buitenlands.

 

Doel van de site was om aan te tonen dat een nette shop geen vermogen hoeft te kosten.

 

Tja... ik heb echt geen flauw idee wat het vernieuwende hier aan is... die $140,- die je tot nu toe hebt uitgegeven voor een standaard shop is al duurder dan bijvoorbeeld met Zen Cart / osCommerce met een standaard template-monster template.

 

De kosten voor het ontwikkelen van een webshop zitten juist in het op maat maken en niet in het installeren van een template.

 

Zoals je zelf al aangeeft mist er SSL. Verder kloppen de AV niet (klachten- / retourregeling, max. 50% vooruit betalen, KvK vermelding) en zijn ze in de verkeerde taal. Ook moeten ze printbaar of te downloaden zijn.

 

Ook loop je tegen de traagheid van WordPress i.c.m. e-commerce aan, dat valt hier niet zo op door de weinige artikelen maar zodra er meer dan een paar duizend artikelen komen dan breekt je dit op.

 

Ook dank voor je feedback.

 

Ik heb nergens beweerd dat het vernieuwd zou zijn. De uitdaging was om een goedkope professionele shop neer te zetten en ik denk dat dit aardig gelukt is. Dat de teksten cq voorwaarden niet zouden kloppen doet niets af aan de gebruikte techniek.

 

Met een gratis template had het ook gratis kunnen zijn, ik heb voor een gekocht template gekozen omdat die nu eenmaal in bijna dezelfde look en feel is als mijn originele magento shop.

 

Het kan dat een Wordpress trager word als je duizenden artikelen gaat beheren, maar dan denk ik dat er ook budget zal zijn voor een groter pakket zoals Magento.

 

Op de vraag 'hoeveel kost een webshop' kan ik nu een onderbouwd antwoord geven.

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er op zich netjes uit, al zou ik eerder voor een echt webshop systeem gaan, ipv een aangepast blog systeem. En dan met name voor http://www.opencart.com Dit biedt mij iig voldoende 'power' en draait op vrijwel elk (php/mysql) hosting pakket.

 

Er is ook een groot nederlandstalig forum, waar je eigenlijk alles wel kunt vinden http://forum.opencart.com/viewforum.php?f=99

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen:

 

- ik zou andere kleuren gebruiken voor je banner, tegen de huidige achtergrond is de tekst van je logo niet leesbaar

 

- alle pokens staan nu onder de fold waardoor ik in eerste instantie alleen maar tekst zie, het lijkt mij veel fleuriger en uitnodigender als ik meteen één of meer pokens zie

 

- hier en daar rommelig Engels, maar dat is misschien niet echt belangrijk voor jouw doel; in het plaatje over de verzendkosten zou ik in elk geval "country's" vervangen door "countries"

 

- het komt een beetje vreemd over dat je mij uitnodigt om me aan te melden voor je e-mail nieuwsbrief, maar daar vervolgens geen mogelijkheid voor biedt

 

- je checkout scherm vind ik er erg rommelig uitzien: kleine vakjes (waar de voorbeeldteksten niet eens in passen); veel onnodige witruimte; de vakjes voor de naam bij het Shipping Address niet goed uitgelijnd; witregels bij de landselectie waardoor ik extra moet scrollen ...

Link naar reactie
  • 0

De website ziet er erg goed uit. Met name het one-step-checkout proces. Proficiat!

 

Een korte vraag; is het mogelijk om van deze combinatie producten een (enigszins mooie) one-product webshop van te maken? Denk bijvoorbeeld aan een iBood-constructie. Of komt er dan veel handmatig code werk bij kijken?

 

Ik moest even kijken wat een i-Bood is maar ik denk dat het makkelijk kan :

 

Je hoeft namelijk niet het shopping gedeelte te activeren om toch te kunnen verkopen. Het geheel werkt met shortcodes waarmee je dus op gelijk welke pagina op gelijk welke plaats kunt tonen wat je wilt. Wat je dan moet doen is alleen het laatste artikel tonen (via een shortcode) op de frontpage en van daaruit kun je rechtstreeks naar de one-step-checkout gaan. Zo'n setting is denk ik maar een paar minuten werk.

 

Je kunt dan vooraf je producten in plannen zodat er elke dag, of zelfs elk uur een nieuw product op de frontpage verschijnt. Er is een plugin beschikbaar waarmee je vervallen berichten kunt deleten in wordpress en ik verwacht dat deze ook wel hiermee werkt. Je zou dus de vervallen produkten na een x-termijn weer kunnen deleten uit het systeem.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen:

 

- ik zou andere kleuren gebruiken voor je banner, tegen de huidige achtergrond is de tekst van je logo niet leesbaar

 

- alle pokens staan nu onder de fold waardoor ik in eerste instantie alleen maar tekst zie, het lijkt mij veel fleuriger en uitnodigender als ik meteen één of meer pokens zie

 

- hier en daar rommelig Engels, maar dat is misschien niet echt belangrijk voor jouw doel; in het plaatje over de verzendkosten zou ik in elk geval "country's" vervangen door "countries"

 

- het komt een beetje vreemd over dat je mij uitnodigt om me aan te melden voor je e-mail nieuwsbrief, maar daar vervolgens geen mogelijkheid voor biedt

 

- je checkout scherm vind ik er erg rommelig uitzien: kleine vakjes (waar de voorbeeldteksten niet eens in passen); veel onnodige witruimte; de vakjes voor de naam bij het Shipping Address niet goed uitgelijnd; witregels bij de landselectie waardoor ik extra moet scrollen ...

 

Bedankt voor je opmerkingen, ik heb er even werk van gemaakt.

 

Voor je laatste opmerking moest ik even wat browsers testen maar je bedoelt dus waarschijnlijk dat de kolommen nogal klein zijn? Ik heb dat opgelost door de sidebar weg te halen waardoor alles wat breder uitvalt.

 

De nieuwsbrief had ik uitgeschakeld omdat ik deze niet kan koppelen met mijn eigen systeem, echter zat die tekst hard gecodeerd en die heb ik even aangepast.

 

Je hebt helemaal gelijk wat de plaatjes en het logo betreft, maar dat was wat ik nog had liggen van de oude shop.

 

(Ben wat laat met mijn reactie maar ik neem de opmerkingen wel degelijk mee.)

Link naar reactie
  • 1

Heb even een proefbestelling gedaan!

 

Op de vraag 'hoeveel kost een webshop' kan ik nu een onderbouwd antwoord geven.

 

Echter beantwoord je die vraag nu juist niet, want ik zie nergens hoeveel uren je er in hebt gestoken? Misschien geen directe kostenpost, maar wel goed om rekening mee te houden.

Link naar reactie
  • 0

Bijgevoegd een screenshot van wat ik zie als ik naar jou website toe surf (up to date Firefox browser, MacOS Lion). Mij zou je vanaf nu voor altijd als mogelijke klant kwijt zijn. Certificaten maar eens (laten) nakijken?

 

Dit was een configuratiefout die ik zelf niet meer kon zien omdat ik ergens al een keer het certificaat geaccepteerd had. Het zou nu opgelost moeten zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

Op de vraag 'hoeveel kost een webshop' kan ik nu een onderbouwd antwoord geven.

 

Echter beantwoord je die vraag nu juist niet, want ik zie nergens hoeveel uren je er in hebt gestoken? Misschien geen directe kostenpost, maar wel goed om rekening mee te houden.

 

Een webshop bestaat in grote lijnen uit 3 gedeeltes :

 

- het installeren van het platform (magento, prestashop, etc etc)

- het naar aankleden van de shop, denk hierbij aan betaalmodules, het uiterlijk etc.

- het vullen van de shop

 

Met name punt 3 is een kostenpost die per individuele shop zal verschillen, maar ook juist die post die je zelf voor een groot gedeelte zou moeten uitvoeren.

 

Voor punt 1 en 2 heb ik aangegeven wat de kosten hiervan zijn + dat ik er een paar uurtjes mee bezig ben geweest. En of een shop nu geel, rood of paars is zal daar niet veel invloed op hebben.

 

Een beginnende webshopeigenaar kan een nette degelijke shop hebben voor weinig geld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.