In mijn geboortedorp hebben we sinds afgelopen jaar glasvezel. Enthousiast over de mogelijkheden besluit mijn familie om er gebruik van te gaan maken (via ConceptsIct, een KPN-dochter). Dat heeft een aantal maanden prima gewerkt (enkel het locale TV-station kan men ondanks beloftes niet ontvangen, schoonheidsfoutje).
Tot vorige week woensdag ... storing. Alles eruit, dus geen telefoon, geen internet, geen televisie. Dus storing melden bij ConceptsIct ... "u wordt teruggebeld". Nou niet dus. (ondertussen een analoog tv signaal herontdekt, dus dat is een beetje opgelost). Dus iedere 2 dagen met je GSM bellen naar de "klantenservice". Dan krijg je dus een "kastje-naar-de-muur" verhaal te horen "we zijn aan het wachten op antwoord van onze leverancier", na doorvragen is dat dus de KPN. (De meeste glasvezelbedrijven zijn gelieerd aan/eigendom van KPN cq Reggefiber). Resultaat: 1 week zonder internet en telefoon.
Om een lang verhaal kort te houden. In mijn woonplaats wordt dit jaar ook glasvezel aangelegd maar aangezien ik mijn internet en telefoonverbinding niet 1 week wil en kan missen blijf ik nog sowieso 2 jaartjes fijn via mijn kabelaansluiting internetten, bellen doe ik via de koperen draad van KPN.
Mijn advies: als je een thuiskantoor hebt, wacht met het nemen van een glasvezelaansluiting in je huis tot de kinderziektes eruit zijn.
Men doet het voorkomen alsof je bij een latere aansluiting extra aansluitkosten moet betalen, maar dit is niet waar. Wanneer men het gewenste aansluitpercentage haalt (bijvoorbeeld 30%), legt men vervolgens huis-aan-huis een basisaansluiting aan. Vervolgens is men blij met iedere klant en zijn er doorlopend "aansluitacties".
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ard-Sc
Ard-Sc
In mijn geboortedorp hebben we sinds afgelopen jaar glasvezel. Enthousiast over de mogelijkheden besluit mijn familie om er gebruik van te gaan maken (via ConceptsIct, een KPN-dochter). Dat heeft een aantal maanden prima gewerkt (enkel het locale TV-station kan men ondanks beloftes niet ontvangen, schoonheidsfoutje).
Tot vorige week woensdag ... storing. Alles eruit, dus geen telefoon, geen internet, geen televisie. Dus storing melden bij ConceptsIct ... "u wordt teruggebeld". Nou niet dus. (ondertussen een analoog tv signaal herontdekt, dus dat is een beetje opgelost). Dus iedere 2 dagen met je GSM bellen naar de "klantenservice". Dan krijg je dus een "kastje-naar-de-muur" verhaal te horen "we zijn aan het wachten op antwoord van onze leverancier", na doorvragen is dat dus de KPN. (De meeste glasvezelbedrijven zijn gelieerd aan/eigendom van KPN cq Reggefiber). Resultaat: 1 week zonder internet en telefoon.
Om een lang verhaal kort te houden. In mijn woonplaats wordt dit jaar ook glasvezel aangelegd maar aangezien ik mijn internet en telefoonverbinding niet 1 week wil en kan missen blijf ik nog sowieso 2 jaartjes fijn via mijn kabelaansluiting internetten, bellen doe ik via de koperen draad van KPN.
Mijn advies: als je een thuiskantoor hebt, wacht met het nemen van een glasvezelaansluiting in je huis tot de kinderziektes eruit zijn.
Men doet het voorkomen alsof je bij een latere aansluiting extra aansluitkosten moet betalen, maar dit is niet waar. Wanneer men het gewenste aansluitpercentage haalt (bijvoorbeeld 30%), legt men vervolgens huis-aan-huis een basisaansluiting aan. Vervolgens is men blij met iedere klant en zijn er doorlopend "aansluitacties".
Uw online yoga magazijn ...
Poweryoga: Meer dan een goed voornemen
Inspiratie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35467-kinderziektes-glasvezel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag