• 0

Online promoten van stenen winkels

Via via ben ik in contact gekomen met een winkeliersvereniging hier in de buurt. Feit is dat de lokale winkeliers (lid van de vereniging) een fikse teruggang zien in de verkoop in hun winkels. Naast allerlei redenen wordt uiteraard de 'webwinkel' genoemd.

 

Het grappige is dat deze winkeliersvereniging maar liefst twee sites heeft waarop de leden zich kunnen profileren. Maar beide sites nodigen mij niet uit om daar te gaan winkelen. Deze sites, en met hen de honderden andere winkelcentra sites, zijn opgezet rondom de winkelier en niet rondom de klant. Tenminste, dat beleef ik niet zo als ik die sites bezoek.

 

Dit kun je oplossen door te denken vanuit de klant en de winkels te presenteren vanuit branches ipv winkelnamen. Daarnaast moet de presentatie van de winkels zelf veel beter. Fotootje van de gevel en een opsomming van de keten info is niet wat mij doet besluiten om te gaan shoppen... Ik wil verleid worden! Zowel door het aanbod, maar ook door aanbiedingen, wellicht door exclusieve Internet-only aanbiedingen (shotcodes??)

Hieromeen een goede social media integratie met minimaal Facebook en Twitter.

 

En dan de grote valkuil: het up to date houden van zo'n winkelierssite... Iedere week/maand nieuwe aanbiedingen, dat wordt een uitdaging. De sites die ik vanavond bekeken heb, hadden of geen, of een enkele aanbieding...

Wellicht dat samenwerking met het plaatselijke sufferdje hierin kan helpen, want die krijgen wel die info steeds aangeboden?

 

Anno nu moet het toch mogelijk zijn om via internet en social media meer klanten in die winkels te krijgen? Verschil in prijs met webwinkels kan toch niet de enige reden zijn dat online wint van offline?

 

Concrete vraag: waarom werken online initiatieven voor offline sales niet? Of niet goed genoeg? (of heb ik niet goed genoeg gezocht?)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een site alleen gericht op het winkelaanbod lijkt mij een saaie bedoeling. Een site met ook toeristische informatie over de plaats en regio en voor de locals evt. een nieuws katern is al een stuk aantrekkelijker.

 

Het zal een hele klus worden de lokale winkeliers ervan te overtuigen dat het wekelijks updaten van informatie ( aanbiedingen) noodzakelijk is voor het voortbestaan van een gezamenlijke website.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Het scheelt misschien als je het initiatief niet bij die winkeliers legt, maar een ander startpunt kiest waardoor je iets kan organiseren zonder al die middenstandersballast.

 

VVV? Steeds meer kantoren sluiten omdat ze overbodig zijn geworden door het gemak van opzoeken op internet. Waarom niet de activiteiten verplaatsen en in samenwerking met de locale horeca, winkels en bedrijven bijvoorbeeld het winkelgebied weer aantrekkelijker maken. Daarbij ook juist gebruik gaan maken van het internet.

Het dorp in kwestie heeft al een site die in opdracht, of in ieder geval, met geld, van de VVV gebouwd is. Die site is ook op sterven na dood. Er is getracht de bezoeker van het dorp die niet zo bekend is, een beetje wegwijs te maken. Maar ja, de winkeliers houden dan wel hun openingstijden bij, maar ik wordt niet enthousiast gemaakt om dat dorp te gaan bezoeken.

 

 

@Henri:

Maar voegt die site ook daadwerkelijk wat toe aan het imago van het betreffende dorp? Als het bijvoorbeeld niet veel anders is dan een soort verzamelpagina met winkels, dan verschilt dit niet veel van een startpagina. Mensen die zo'n site bezoeken zien dan ook het verschil niet. Vice versa bij winkeliers houdt het dan ook snel op als er geen directe responds uit komt die voor hun nuttig is (meer omzet, nieuwe klanten, meer mond-op-mond reclame etc etc).

 

 

Welke belangen zijn er gemoeid in zo'n promotie:

 

Winkeliers

-> (Meer) Omzet

 

Publiek

-> Leuke 'winkel' ervaring, (half) daagje uit?

 

Gemeenten

-> geen leegstand/verpaupering

 

 

@Henri,

Ik denk dat het belangrijkste ligt in de cijfers/bewijslast voor winkeliers. Zij willen meerwaarde zien, anders heeft het geen nut. Gemeenten zouden eigenlijk meer moeten meedenken om de winkeliers een juiste collectieve ondersteuning te geven. Vooral in de huidige economie en technologie die voor handen is zou er een bepaalde begeleiding moeten zijn om zo de kern van de stad/het dorp behouden blijft. Wellicht ook iets voor de kamer van koophandel om aan te werken.

Echter blijven veel gemeentes nog achter in de "digitale revolutie" en gaat de markt sneller dan het "overheidsapparaat".

 

Een site alleen gericht op het winkelaanbod lijkt mij een saaie bedoeling. Een site met ook toeristische informatie over de plaats en regio en voor de locals evt. een nieuws katern is al een stuk aantrekkelijker.

 

Het zal een hele klus worden de lokale winkeliers ervan te overtuigen dat het wekelijks updaten van informatie ( aanbiedingen) noodzakelijk is voor het voortbestaan van een gezamenlijke website.

 

@René,

Jij als retail-expert, heb jij een verklaring of idee, waarom lokale winkeliers niet veel hun gegevens/acties updaten?

Het lijkt er soms op, dat winkeliers zich vasthouden aan in het verleden behaalde successen of zelf aangeleerde marketing die voor hen in het verleden werkten, maar nu geen effect meer hebben op de consument. Koudwatervrees?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je krijgt natuurlijk al snel marketing by committee en dat leidt tot compromissen en middelmaat. Toen Antwerpen culturele hoodstad van Europa was, stelden ze Walter van Beirendonck aan als directeur. Kijk, dan krijg je iets bijzonders.

 

@TwaBla, wat is marketing "by committee"?

Als ik je antwoord goed begrijp, moet er een andere/unieke benadering zijn om de gebaande patronen te doorbreken, zodat het resultaat prikkelt en blijft hangen. Indrukwekkend werk overigens van deze Walter van Beirendonck.

Link naar reactie
  • 0

 

Elke keuze moet goedgekeurd worden door een vergadering.

 

Dat blijft denk ik ook het lastige aan dit onderwerp inzake ondernemersverenigingen of andere gegroepeerde initiatieven. Zonder all neuzen dezelfde kant op of het geloof en enthousiasme in iets nieuws is het vechten tegen de bierkaai. Je hebt met zoveel verschillende gedachten en meningen te maken, dat het een uitdaging is om dit te leiden.

 

Dat is tevens ook mijn persoonlijke uitdaging, hoe krijg je de ondernemers/winkeliers bereid om mee te doen of open te staan voor nieuwe mogelijkheden? (het vervelende van dit soort zaken is dat het enkel werkt in collectief en niet individueel).

 

Link naar reactie
  • 2

 

Een site alleen gericht op het winkelaanbod lijkt mij een saaie bedoeling. Een site met ook toeristische informatie over de plaats en regio en voor de locals evt. een nieuws katern is al een stuk aantrekkelijker.

 

Het zal een hele klus worden de lokale winkeliers ervan te overtuigen dat het wekelijks updaten van informatie ( aanbiedingen) noodzakelijk is voor het voortbestaan van een gezamenlijke website.

 

@René,

Jij als retail-expert, heb jij een verklaring of idee, waarom lokale winkeliers niet veel hun gegevens/acties updaten?

Het lijkt er soms op, dat winkeliers zich vasthouden aan in het verleden behaalde successen of zelf aangeleerde marketing die voor hen in het verleden werkten, maar nu geen effect meer hebben op de consument. Koudwatervrees?

 

 

Vooral de "oudere" winkeliers zijn nog redelijk conservatief in hun marketing ondanks pogingen van de brancheorganisatie's en het HBD het gebruik van internet te promoten ziet men het nut er niet zo van in.

Nu is dit deels ook de schuld door de aanpak, ik ben een paar keer naar zo'n avond geweest en dan komt er een snelle jongen met een flitsende prezi presentatie waarbij de mooiste cijfers naar voren komen en verhalen over het "slijterijmeisje" die dmv social media klanten trok uit het hele land, wat natuurlijk de grootste onzin is, en daar de meeste winkeliers geen gebrek aan mensenkennis hebben prikken zij daar zo doorheen.

 

Ook komen nog steeds de verhalen voorbij over winkeliers die voor duizenden euro's een site hebben laten bouwen met allerlei beloftes die totaal niet functioneren en/of een SEO hebben die niet werkt wat ook niet bevorderlijk is voor de promotie van internet.

 

Er zal een duidelijke uitleg moeten komen dat internet een aanvulling kan zijn op de huidige bedrijfsvoering en niet dat de winkels binnenkort niet meer bestaan en men daarom voor internet moet kiezen maar dan moet dat wel met harde cijfers worden aangetoond en deze zijn er niet.

Ondanks alle onderzoeken is er nog geen onderzoek gedaan naar de omzet van ( dorp) winkels voor en na het gebruik van internet.

 

 

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Vooral de "oudere" winkeliers zijn nog redelijk conservatief in hun marketing ondanks pogingen van de brancheorganisatie's en het HBD het gebruik van internet te promoten ziet men het nut er niet zo van in.

Nu is dit deels ook de schuld door de aanpak, ik ben een paar keer naar zo'n avond geweest en dan komt er een snelle jongen met een flitsende prezi presentatie waarbij de mooiste cijfers naar voren komen en verhalen over het "slijterijmeisje" die dmv social media klanten trok uit het hele land, wat natuurlijk de grootste onzin is, en daar de meeste winkeliers geen gebrek aan mensenkennis hebben prikken zij daar zo doorheen.

 

Ook komen nog steeds de verhalen voorbij over winkeliers die voor duizenden euro's een site hebben laten bouwen met allerlei beloftes die totaal niet functioneren en/of een SEO hebben die niet werkt wat ook niet bevorderlijk is voor de promotie van internet.

 

Er zal een duidelijke uitleg moeten komen dat internet een aanvulling kan zijn op de huidige bedrijfsvoering en niet dat de winkels binnenkort niet meer bestaan en men daarom voor internet moet kiezen maar dan moet dat wel met harde cijfers worden aangetoond en deze zijn er niet.

Ondanks alle onderzoeken is er nog geen onderzoek gedaan naar de omzet van ( dorp) winkels voor en na het gebruik van internet.

 

 

Aaaaah, dan snap ik de probleemstelling meer. Een flitsende presentatie vind ik op zich prima, maar dan moet het wel hout snijden en eerlijk/oprecht overkomen. Zo'n voorbeeld van een slijterijmeisje dat klanten trok uit het hele land is inderdaad onzin, vooral als winkeliers uit dorpen veelal lokaal opereren. Het is tevens niet voor iedereen van toepassing om op die manier te werk gaan, dus dan krijg je al onbewust een soort tweedeling in je mensen.

 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat als brancheorganisaties als HBD, en ik zag ook CWM/Mitex, met niet aansluitende oplossingen komen voor winkeliers, dat het vertrouwen in nieuwe media niet erg hoog zal zijn. Dit valt mij op zich wel tegen als je ziet dat deze organisaties heel wat mensen vertegenwoordigen, nog even los van de kennis die voorhanden is.

Het maken van loze beloftes of 100% garanties is sowieso geen goede insteek, bij teleurstelling ben je het vertrouwen kwijt.

 

Dat "internet een aanvulling is en geen vervanging" van de huidige bedrijfsvoering deel ik met je. Die gedachte neem ik iedere keer mee met de ontwikkeling van mijn idee/dienst. Winkeliers zitten niet te wachten op vervanging, die stap is in mijn ogen ook te groot. Dan gaan de meesten van niets naar iets, dit moet echt in stappen gaan en kost veel tijd. Daarnaast geloof ik niet dat winkels weg gaan of worden vervangen door internet. Juist de kleinere winkeliers maken een historische binnenstad interessant, net even die specialistische bakkerij met lokale spijzen prikkelt je met interesse. Het enige wat ik wel heb is dat het moeilijker voor ze wordt om te overleven, gezien de prijzen (inkoop van grondstoffen o.a.) stijgen, maar ook huur etc. Dit zie je dan wel weer terug in de prijs. In principe moet elk initiatief dat voor winkeliers bedoeld is, raak zijn.

 

Dank voor je verhelderende ervaring/visie.

Link naar reactie
  • 0

 

Aaaaah, dan snap ik de probleemstelling meer. Een flitsende presentatie vind ik op zich prima, maar dan moet het wel hout snijden en eerlijk/oprecht overkomen. Zo'n voorbeeld van een slijterijmeisje dat klanten trok uit het hele land is inderdaad onzin, vooral als winkeliers uit dorpen veelal lokaal opereren. Het is tevens niet voor iedereen van toepassing om op die manier te werk gaan, dus dan krijg je al onbewust een soort tweedeling in je mensen.

 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat als brancheorganisaties als HBD, en ik zag ook CWM/Mitex, met niet aansluitende oplossingen komen voor winkeliers, dat het vertrouwen in nieuwe media niet erg hoog zal zijn. Dit valt mij op zich wel tegen als je ziet dat deze organisaties heel wat mensen vertegenwoordigen, nog even los van de kennis die voorhanden is.

Het maken van loze beloftes of 100% garanties is sowieso geen goede insteek, bij teleurstelling ben je het vertrouwen kwijt.

 

 

Het is tegelijk te simpel en te ingewikkeld. De hamvraag is mijn inziens "Hoe schakel je lokaal marketing multichannel in? Hoe sluit je aan bij het gedrag en wensen van een lokaal doelgroep?". Online marketing in alle zijn aspecten is echt geweldig als je doelgroep over de gehele wereld zich bevindt. Deze aanpak slaat helemaal nergens op op het moment dat dit niet zo is. Met een onbeperkt budget van geld en tijd is dat allemaal te doen; maar als je een laser-targeted marketing strategie moet hebben dan is dat wat anders. Lokaal marketing is face-time marketing; het is sponsoren, het is holiday acties, het is mensen helpen en meedoen en gezien worden in je gemeenschap.

 

Ik worstel er zelf mee: ik kijk naar de data van Google waarop te zien is dat mensen zoeken vaak in connectie met 1) provincie of 2) naam van regio qua grote stad maar dat voor SEO is iedereen achter de long tail aan het rennen gebaseerd op naam van de eigen dorp.

 

Het ironisch is dat het kernprobleem waarmee de winkeliers kampen hetzelfde is als de mensen die diensten aan de winkeliers zelf aanbieden: een gebrek aan denken vanuit de ander, een gebrek aan begrip voor waar de pijnpunt ligt en wat voor oplossingen aanslaan. Toch? Ik vind het moeilijk te verworden, maar we gaan wat dat betreft een beetje langs elkaar heen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik worstel er zelf mee: ik kijk naar de data van Google waarop te zien is dat mensen zoeken vaak in connectie met 1) provincie of 2) naam van regio qua grote stad maar dat voor SEO is iedereen achter de long tail aan het rennen gebaseerd op naam van de eigen dorp.

 

 

Gaat dat niet vanzelf? Dat lokale zoekresultaten voorrang krijgen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is tegelijk te simpel en te ingewikkeld. De hamvraag is mijn inziens "Hoe schakel je lokaal marketing multichannel in? Hoe sluit je aan bij het gedrag en wensen van een lokaal doelgroep?". Online marketing in alle zijn aspecten is echt geweldig als je doelgroep over de gehele wereld zich bevindt. Deze aanpak slaat helemaal nergens op op het moment dat dit niet zo is. Met een onbeperkt budget van geld en tijd is dat allemaal te doen; maar als je een laser-targeted marketing strategie moet hebben dan is dat wat anders. Lokaal marketing is face-time marketing; het is sponsoren, het is holiday acties, het is mensen helpen en meedoen en gezien worden in je gemeenschap.

 

Ik worstel er zelf mee: ik kijk naar de data van Google waarop te zien is dat mensen zoeken vaak in connectie met 1) provincie of 2) naam van regio qua grote stad maar dat voor SEO is iedereen achter de long tail aan het rennen gebaseerd op naam van de eigen dorp.

 

Het ironisch is dat het kernprobleem waarmee de winkeliers kampen hetzelfde is als de mensen die diensten aan de winkeliers zelf aanbieden: een gebrek aan denken vanuit de ander, een gebrek aan begrip voor waar de pijnpunt ligt en wat voor oplossingen aanslaan. Toch? Ik vind het moeilijk te verworden, maar we gaan wat dat betreft een beetje langs elkaar heen.

 

Ik denk dat de algemene marketingstrategie per regio gefinetuned moet worden naar criteria/wensen van die lokale regio. Alles over 1 kam scheren en zeggen dat het werkt, ook al heb je bewijs, is nog geen garantie voor een succes op de diverse regio-niveau's. Simpelweg omdat mensen in een dorpje bij Groningen anders zijn dan in een buitenwijk van Rotterdam. Wel zou je een gemeenschappelijke deler kunnen vinden die in de basis overlapt, maar qua uitwerking per regio net even anders is. Ben hier nu al een tijdje over aan het brainstormen hoe ik dat bij mijn idee zou aanpakken.

 

In mijn eigen geval zit ik met de uitdaging of er nog wel bereidheid is vanuit de winkelier om mee te werken aan een mogelijke "oplossing". Velen zijn mij al voorgegaan, waarbij er redelijk wat geld gespendeerd is aan zaken die niet effectief bleken. Gezien een aantal winkeliers al reageerde met "je bent de zoveelste die ons wil helpen" blijven de mensen sceptisch, wat ik volledig begrijpelijk vind. Mijn punt is dat de dienst enkel effectief werkt als er als een collectief (lees : samen) gehandeld wordt om zo naar buiten te treden, dus de hamvraag voor mij is: "Hoe krijg ik alle neuzen 1 kant op?"

 

Face-time ben ik het mee eens... ik ben bij een aantal lokale winkeliers en verenigingen geweest en die toonde serieus interesse, omdat ik niet met een poeha-presentatie ben gekomen, maar meer geïnteresseerd was in hun reilen en zeilen met de winkel. Heb hun ook uitgelegd, dat ik graag de knelpunten die zij ervaren op tafel wil hebben om te toetsen of ik zelf wel met een hulpmiddel kom of weer een ergernis. Persoonlijk vind ik dat wat je doet ook nut moet hebben, anders is het zonde van je tijd. Binnenkort weer een aantal gesprekken, eens zien wat er uit komt.

 

Zitten hier op HL-winkeliers?

 

Jeannine, wat betreft het SEO gedeelte, ben jij zelf ook met een (winkel) initiatief bezig of is dit voor een klant van jou?

Link naar reactie
  • 0

 

Jeannine, wat betreft het SEO gedeelte, ben jij zelf ook met een (winkel) initiatief bezig of is dit voor een klant van jou?

 

Geen van beide, ik heb helemaal geen opleiding of kwalificaties hiervoor, hoor. Gewoon mijn gedachten, en deze mag je gratis hebben. :-).

 

Ik ben begonnen aan mijn noties over lokaal marketing over het algemeen in connectie met mijn eigen cowerk ruimte en heb besloten om het probleem aan te pakken. Omdat ik een gek ben, zo in elkaar zit, kan ik over geen probleem denken zonder alles en nog wat erover te weten en onderzoek te lezen en naar de businesscases kijken en bla bla. Ik ben een grote voorstander van een op bewijs gebaseerd onderbuikgevoel. Stop een paar honderd vierkante meter informatie en data in de menselijke brein, laat het maar verwerken, dan pas met het onderbuikgevoel checken.

 

Ik was gewoon even over de "standaard SEO aanpak" aan het klagen, en heb dat ook op een slordige manier gedaan. Eigenlijk was het alleen bedoeld als een voorbeeld van hoe mensen langs elkaar gaan.

 

Maar om specifiek te zijn, ik ben in contact gekomen met de horeca en winkeliers problematiek door vrijwilligerswerk voor een stichting hier in de beurt, en ben nu bezig met PR en communicatie initiatieven in connectie daarmee. Zo heb ik wel de voordeel dat de neuzen 1 kant op krijgen makkelijker is want het gaat om 2 evenementen per jaar neerzetten en dan heb je een duidelijke doel. De grootste probleem voor veel mensen is inderdaad algemeen cynisme; je moet menen overtuigen dat ze heel, erg slim doen om jou te vertrouwen en dat is niet zo makkelijk, ook al is het waar. En als niemand van te voren zeker kan weten of het waar is of niet....ja dan kan ik er iets bij voorstellen als mensen terughoudend zijn, er zijn er genoeg tegenvallers geweest.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Gemeenten zouden eigenlijk meer moeten meedenken om de winkeliers een juiste collectieve ondersteuning te geven. Vooral in de huidige economie en technologie die voor handen is zou er een bepaalde begeleiding moeten zijn om zo de kern van de stad/het dorp behouden blijft. Wellicht ook iets voor de kamer van koophandel om aan te werken.

Echter blijven veel gemeentes nog achter in de "digitale revolutie" en gaat de markt sneller dan het "overheidsapparaat".

gemeenten moeten ook bezuinigen, er is gewoon geen geld voor ondersteuning.

KvK betalen we allemaal aan maar daar komt uiteindelijk ook niet veel uit.

 

Dat is tevens ook mijn persoonlijke uitdaging, hoe krijg je de ondernemers/winkeliers bereid om mee te doen of open te staan voor nieuwe mogelijkheden? (het vervelende van dit soort zaken is dat het enkel werkt in collectief en niet individueel).

een goed verhaal, het mag vooral niks kosten en moet meetbaar iets opleveren...

zelf alle winkels afgaan is geen optie, je zal toch de weg via het bestuur moeten bewandelen.

(Als je een aantal winkeliers kent die invloed kunnen uitoefenen is dat natuurlijk wel handig)

 

Zitten hier op HL-winkeliers?

jazeker! en ook nog bestuurslid winkeliersvereniging.

 

Face-time ben ik het mee eens... ik ben bij een aantal lokale winkeliers en verenigingen geweest en die toonde serieus interesse, omdat ik niet met een poeha-presentatie ben gekomen, maar meer geïnteresseerd was in hun reilen en zeilen met de winkel. Heb hun ook uitgelegd, dat ik graag de knelpunten die zij ervaren op tafel wil hebben om te toetsen of ik zelf wel met een hulpmiddel kom of weer een ergernis. Persoonlijk vind ik dat wat je doet ook nut moet hebben, anders is het zonde van je tijd. Binnenkort weer een aantal gesprekken, eens zien wat er uit komt.

wij hebben ook al meerdere presentaties/voorstellen voorbij zien komen, meeste zijn doodgebloed en/of nooit meer van gehoord. de meest interessante was een soort 'marktplaats'/sufferdje waar winkeliers voor een zeer laag tarief konden adverteren; de enige kanttekening was van onze zijde was hoe zij dachten de marketing van die folder te gaan regelen, dat was nogal vaag...

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

 

Hmmm. Ik geloof meer in 2 idioten en 1 idee. Dus geen commissie die vergadert.

 

In Ravenstein zijn ze ooit begonnen met een kaarslicht-evenement. Da's 1 nacht per jaar. Dan brandt er doorgaans wel een enkel huis af, maar het is in de loop der jaren toch wel uitgegroeid. Trekt mensen naar het oude vestingstadje, dat sindsdien aardig opgeleefd is.

 

Gewoon kleine stapjes. Winkeliers willen elke week plussen. Steden doen er decennia over om zich te ontwikkelen.

 

Betrek dus vooral geen winkeliers bij de promotie van straten, pleinen en buurten. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Betrek dus vooral geen winkeliers bij de promotie van straten, pleinen en buurten. ;D

wie blijft er dan over? de VVV? die staan zelf ook aan de rand van faillissement..

 

als winkeliers hoeven we niet elke week te plussen, het is wel leuk natuurlijk.. ;D

als winkeliersvereniging is het juist belangrijk om te investeren in de toekomst, het mag best tijd kosten hoor.

het doel is om de binnenstad aantrekkelijker te maken, uiteindelijk wordt iedereen daar beter van, ook de consument zelf. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

 

Hmmm. Ik geloof meer in 2 idioten en 1 idee. Dus geen commissie die vergadert.

 

Ik kwam deze vandaag tegen, en moet meteen aan jouw denken. Een paar idioten en een idee. Geen commissies of organisatie gedoe: Cash Mobs.

 

Wat denken jullie? Ik heb de neiging om het uit te proberen....

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik kwam deze vandaag tegen, en moet meteen aan jouw denken. Een paar idioten en een idee. Geen commissies of organisatie gedoe: Cash Mobs.

 

Wat denken jullie? Ik heb de neiging om het uit te proberen....

 

Super leuk idee. Maar kies je dan een aantal winkels uit of specifiek de actie voor 1 winkel?? En hoe kies je die winkel?

 

Danny

 

edit:

 

Heb even de ''regels'' gelezen en begrijp het nu beter. super ,super leuk idee!! Ik heb ook zin dit hier op te zetten voor een leuke winkel!!

Link naar reactie
  • 0

 

Super leuk idee. Maar kies je dan een aantal winkels uit of specifiek de actie voor 1 winkel?? En hoe kies je die winkel?

 

Danny

 

edit:

 

Heb even de ''regels'' gelezen en begrijp het nu beter. super ,super leuk idee!! Ik heb ook zin dit hier op te zetten voor een leuke winkel!!

 

Ik kan helemaal niks doen vóó'r volgende week want ik heb twee evenementen in de ruimte -- een voor een lid en een heropeningsfeest voor de ruimte zelf. (Schamteloze plug: wie naar Oosterhout, de kloppende hart van Noord-Brabant, toe wil komen voor mijn feest op zondag is welkom, stuur me een mailtje of een pm en ik stuur je een uitnodiging) En gezien dat ik nu gezegd heb dat wij gaan feesten omdat het klussen af is, moet ik het ook waar maken. :-)

 

Maar ik denk dat ik ondertussen contact op zal nemen met de Cash Mob jongens en kijken wat voor verder tips ed ze hebben. Zullen wij elkaar op de hoogte houden?

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.