Al vaker heb ik geroepen dat ik mijn eigen winkel wil beginnen. Al diverse keren wezen kijken naar een winkelpandje, maar steeds had ik een "onderbuikgevoel" dat me zei dat het nog niet de geschikte tijd was.
Nu kruipt het bloed waar het niet gaan kan, en zijn we vorige week wederom bij een winkelpandje wezen kijken. En dit voelt goed! Het is een relatief klein pandje van 50m2, maar groot genoeg om mee te beginnen lijkt me. En zo houden we de kosten een beetje binnen de perken ;-)
Het pand ligt op een A2 locatie. De huur zit op € 750,- per maand ex. BTW. Ik heb met de verhuurder af kunnen spreken dat het een 5 + 5 jaar contract wordt, maar met een inbreekclausule van opzeggen na 2 jaar. Binnen hoeft er, behalve het schilderwerk, niets te gebeuren. Doordat ik met mijn webwinkel al een redelijke voorraad heb, zal ik weinig te hoeven investeren in voorraad. Kasten hebben we ook al nagenoeg voldoende en ook de vloer is goed. Dus alleen een toonbank, kassa en pinsysteem moet ik nog aanschaffen.
Nu vraag ik me af met welke kosten ik rekening moet houden en wat daar maandelijks ongeveer de hoogte van is. Zelf kom ik op de volgende uitgaven:
Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten? Ik heb door een erfenis een budget van € 10.000 ga ik het hiermee redden? Partner heeft een vaste baan, dus privelasten kunnen betaald worden. Uiteraard hoop ik met de zaak wel iedere maand in ieder geval quite te draaien en verwacht ik zeker het eerste jaar geen eigen salaris hieruit te ontvangen.
Bianca76
Bianca76
Al vaker heb ik geroepen dat ik mijn eigen winkel wil beginnen. Al diverse keren wezen kijken naar een winkelpandje, maar steeds had ik een "onderbuikgevoel" dat me zei dat het nog niet de geschikte tijd was.
Nu kruipt het bloed waar het niet gaan kan, en zijn we vorige week wederom bij een winkelpandje wezen kijken. En dit voelt goed! Het is een relatief klein pandje van 50m2, maar groot genoeg om mee te beginnen lijkt me. En zo houden we de kosten een beetje binnen de perken ;-)
Het pand ligt op een A2 locatie. De huur zit op € 750,- per maand ex. BTW. Ik heb met de verhuurder af kunnen spreken dat het een 5 + 5 jaar contract wordt, maar met een inbreekclausule van opzeggen na 2 jaar. Binnen hoeft er, behalve het schilderwerk, niets te gebeuren. Doordat ik met mijn webwinkel al een redelijke voorraad heb, zal ik weinig te hoeven investeren in voorraad. Kasten hebben we ook al nagenoeg voldoende en ook de vloer is goed. Dus alleen een toonbank, kassa en pinsysteem moet ik nog aanschaffen.
Nu vraag ik me af met welke kosten ik rekening moet houden en wat daar maandelijks ongeveer de hoogte van is. Zelf kom ik op de volgende uitgaven:
- Huur €900
- electra/water ?
- verzekeringen ?
- KPN ?
- Bankkosten (zakelijke rekening/pintransacties/stortingen) ?
- Gemeentebelasting ?
- Afvalstoffenheffing ?
Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten? Ik heb door een erfenis een budget van € 10.000 ga ik het hiermee redden? Partner heeft een vaste baan, dus privelasten kunnen betaald worden. Uiteraard hoop ik met de zaak wel iedere maand in ieder geval quite te draaien en verwacht ik zeker het eerste jaar geen eigen salaris hieruit te ontvangen.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet Bianca
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag