• 0

Bedrijfsruimte op het internet (soort funda)??

Misschien zoek ik verkeerd of zijn de pagina's niet goed te vinden, maar ik mis eigenlijk een goede website (soort funda) voor bedrijfs- en kantoorruimte.

Weet iemand misschien of een dergelijke site bestaat, zo ja zou ik graag de url ontvangen.

 

 

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Even wat anders!

 

Het komt de laatste tijd steeds meer ter sprake, maar ik zie er nog weinig van. Ik heb het over de "grotere" bedrijven die wat ruimte over hebben en deze onder gunstige voorwaarden aan starters aanbieden.

Het gebeurt ongetwijfeld, maar het zou zo mooi zijn als men hier een website voor op zou richten.

Gewoon alle bedrijven die wat ruimte over hebben in een database knallen met foto's en prijzen erbij.

Beetje zoals gebruikte leaseauto sites op het internet! Gunstige voorwaarden, leuke bedragen en weinig risico (korte contractperiode)

 

Bedrijven kunnen dan hun voorkeur aangeven, bijv. branche i.e.d.

Ik denk dat er vandaag de dag best wat bedrijven ruimte over hebben.

Al die mensen zonder werk moeten toch ooit ergens een werkplekkie hebben gehad ;)

 

Graag jullie mening!

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er vandaag de dag best wat bedrijven ruimte over hebben.

 

Als je kijkt hoe vaak aan ons bedrijfsruimte binnen het pand van partners of klanten aangeboden wordt denk ik dat je daarin best gelijk hebt. Maar dit idee komt me bekend voor, volgens mij bestaat er wel een site die vraag en aanbod op dit gebied bij elkaar brengt. Even kijken of ik die kan vinden.

Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat er vandaag de dag best wat bedrijven ruimte over hebben.

 

Je hebt helemaal gelijk. Echter, die ruimte wordt niet altijd formeel aangeboden, omdat de zittende huurders niet zomaar iedereen in hun pand willen hebben. Een goede manier om ruimte te vinden is rondvragen. Bij lokale makelaars, bevriende bedrijven en bedrijven in de buurt die er een beetje stilletjes bijliggen.

 

Incubatorszijn ook een optie.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Toen ik dit topic las moest ik meteen aan een advertentie denken uit de kamerkrant voor ondernemend Haaglanden.

 

"Heeft u overschot van Kantoor, bedrijfs of magazijnruimte...blabla"

 

www.officematch.nl

 

Helaas heb ik de site zelf nog niet kunnen bekijken. Op het moment van schrijven is de site niet bereikbaar in verband met nachtelijk onderhoudswerkzaamheden.

 

Ik hoop dat het wat is, ik ben namelijk ook op zoek naar iets dergelijks, maar ik heb er nog geen werk van gemaakt.

 

Mvg, Nathan.

Link naar reactie
  • 0

Nathan,

 

Die site van Officematch is nog steeds uit de lucht. Ze zullen op dit moment wel alles hebben gematched denk ik ;)

 

Die van Tauro is inderdaad wel interessant.

Ikzelf ben aangewezen op Rotterdam als vestigingsplaats. Lang verhaal maar het is niet anders. Niet dat het erg is, maar daardoor valt Tauro voor mij voorlopig af. Ik zag wel dat men aan het uitbreiden is qua locaties. Dus wie weet.

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie
  • 0

Er zijn zo van die dingen die liggen op de plank.

Ik heb ooit wel een businessmodel bedacht op basis van *zie boven*, maar zoals bekend moet je niet alles willen uitvoeren wat je bedenkt ;-) (er zijn mensen die denken dat ik dat wel doe, haha...maar zelfs dat is een selectie ;D)

 

Mijn idee is:

LOQATE

loqate_ontwerp.gif

En dus matchen tussen zulke leegstaande ruimte annex ruimte over en startups, of gewoon ondernemers met weinig ruimte voor hoge overheadkosten (zijn er ook genoeg!).

Als ik de reacties hier zo zie is het aanbod in zulke sites nou niet echt overweldigend ofzo.

 

Annedien

Link naar reactie
  • 0

Yep, mooi iee voor een sart-up. Zullen we het uit laten werken door studenten van een small business opleiding?

 

BTW wat zou het "revenue model" moeten zijn?

 

OK.

 

Revenuemodel: kan nog diverse kanten op.

-Vergoeding voor plaatsing (van eigenaar object(en)) (abonnement of incidentele plaatsing)

-Vergoeding voor notificatiedienst

-Vergoeding voor matchmaking

-Vergoeding voor succesvolle matches (percentage huur)

-Als de site populair is, kan er aan advertenties gedacht worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waar denk je aan? Een soort marktplaats, een portal, een veiling achtig iets, of actieve bemiddeling? Is het keiharde business of meer een soort publieksservice voor starters? Moeten aanbieders zelf de content plaatsen of ga je die bij elkaar zoeken?

 

Het model dat je kiest in nogal bepalend voor de aanpak en de financiering.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Annedien: mooi logo en leuke naam!

Ik heb geloof ik mensen op ideeen gebracht ;)

 

Ik persoonlijk zou het doen op dezelfde manier zoals enkele re-lease bedrijven dat doen.

Re-lease bedrijven brengen gebruikte lease auto's via een database op het internet aan de man.

De aanbieder moet een fee betalen om zijn auto's aan te bieden en het gebruik voor de mensen die auto's zoeken is geheel gratis.

 

De Witte: je kent vast wel een bedrijf die in de ze branche zit ;)

R'dam e.o.

 

Je kan de (be)zoeker ook een kleine fee laten betalen, maar dan creeer je een drempel en moet je gaan sprokkelen (kleine bedragen).

Ik zou de aanbieders van kantoorruimte een fee laten betalen.

 

Ben benieuwd.

 

 

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie
  • 0
De Witte: je kent vast wel een bedrijf die in de ze branche zit

R'dam e.o.

 

Yep, is misschien een goed model! Alleen de marketing is lastig. Je moet achter al die individuele huurders aan :(

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat de clubs van incubators en de andere club van bedrijfsverzamelgebouweigenaren ook wel geinteresseerd zijn in het bieden van inzicht in de beschikbaarheid van kleinschalige bedrijfsruimtes.

 

Als ik iets kan betekenen ...

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

 

Wellicht dat ik een lijntje kan trekken naar de directie van een landelijk taxatienetwerk. Deze jongens staan namelijk open voor new business en zijn niet te beroerd om de nodige effort te steken in nieuwe initiatieven. (overigens gaat het hier niet om verenigingen zoals de NVM, LMV e.d.)

 

Groet

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit plan moet je verre houden van organisaties als de NVM etc.

Je richt je hierbij ook niet op makelaars, want dan ben je gewoon weer een soort funda, maar je richt je op de bedrijven zelf.

Een voordeel is dat je exact in kaart kan brengen wie potentiele aanbieders zijn. Dit bijvoorbeeld a.h.v. de grootte van de org. maar ook je ogen en oren openhouden. Rij maar eens langs een bedrijventerrein, dan zie je zo bij welk bedrijf er mogelijkheden zijn.

 

Naar mijn mening is dit iets leuks voor erbij, maar moet je het wel heel erg groots aanpakken wil je er van kunnen leven.

Een voordeel is dat je wel met afstuderende studenten of zgn mensen uit het reintegratie traject kan gaan werken om je diensten aan de man te brengen. Echt diepgaande branche en/of marktkennis is geen vereiste!

Een stukje subsidie behoort dus tot de mogelijkheden.

 

Een ander voordeel is dat je dit zo hebt opgezet. Er is geen inkoop, geen bedrijfsruimte nodig, etc.etc.

Gemeentes zijn hierin erg belangrijk en de KvK kan ook van groot belang zijn. Deze twee werken wel mee, want je bevorderd tenslotte het startersklimaat binnen een stad/regio. Juist op dit gebied is er het nodige te doen.

 

Meer tips geef ik niet, ik heb dee hele discussie al op gang gebracht ;)

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie
  • 0

Dit plan moet je verre houden van organisaties als de NVM etc.

 

Helmaal mee eens, waar ik het over heb is ook geen organistatie van makelaars maar een apart bedrijf die een gigantisch netwerk van taxateurs en makelaars heeft. Ze hebben de infrastructuur, ICT en personeel om hiermee goed aan de slag te kunnen.

 

Je richt je hierbij ook niet op makelaars, want dan ben je gewoon weer een soort funda, maar je richt je op de bedrijven zelf.

 

Wanneer je het aanbod van beschikbare kantoorruimtes (groot en klein) wilt centraliseren en aan wilt bieden, (a la funda) is het in mijn ogen juist slim om ook gebruik te maken van het aanbod van de regionale bedrijfsmakelaars en projectontwikkelaars.

Hiermee voorkom je namelijk dat je zelf alles op lokaal en regionaal niveau moet gaan inventariseren en bij moet gaan houden. Los van de arbeidsuren vergt dit nogal wat investeringen.

Wanneer je de juiste netwerken kunt matchen is de kans groter dat het een commercieel succes wordt.

 

Naar mijn mening is dit iets leuks voor erbij, maar moet je het wel heel erg groots aanpakken wil je er van kunnen leven.

 

Probeer daarom ook gebruik te maken van reeds bestaande netwerken.

 

Gemeentes zijn hierin erg belangrijk en de KvK kan ook van groot belang zijn. Deze twee werken wel mee, want je bevorderd tenslotte het startersklimaat binnen een stad/regio. Juist op dit gebied is er het nodige te doen.

 

Zijn ook zeker belangrijke partijen die je hierin zou kunnen betrekken.

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Zo'n discussie/online brainstorm sessie en nog steeds een karma van 0,0 ;)

 

Camelot: Ik denk dat je wel gelijk hebt om er makelaars e.d. bij te betrekken. Ikzelf zat meer in de regionale hoek te denken en niet zo zeer aan de grootschalige aanpak.

 

Uit veel reacties blijkt wel dat je hier diverse kanten mee op kan.

Aangezien er vanuit de overheid steeds meer discussies worden gevoerd en mooie plannen worden aangedragen om het startersklimaat in Nederland te bevorderen, denk ik dat zelfs een bepaalde overheidsinstantie hier wel wat in zou zien.

 

Jammer dat ik zelf te druk ben met het opstarten van mijn bedrijf, anders was dit wel een interessante uitdaging geweest.

Wellicht dat een aantal higherlevelaars hier een mooi project van kunnen maken.

 

Tegen die tijd wil ik wel een gratis password om in de database te kunnen snuffelen ;D

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie
  • 0

De Witte: je kent vast wel een bedrijf die in de ze branche zit ;)

R'dam e.o.

 

 

Nou? ken je d'r een?? ;D

 

Yep, yep! Die ken ik wel, daarom heb ik wel vertrouwen in het model :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat de clubs van incubators en de andere club van bedrijfsverzamelgebouweigenaren ook wel geinteresseerd zijn in het bieden van inzicht in de beschikbaarheid van kleinschalige bedrijfsruimtes.

 

Als ik iets kan betekenen ...

 

Jij hebt toch vriende bij de HS in Den Haag? Hebben die studenten die we hier op kennen zetten? Kunnen wij ze begeleiden met z'n allen :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.