Google gaat de komende maanden een grote wijziging doorvoeren aan de zoekmachine. Er worden naast links meer directe antwoorden en feiten weergegeven.
De veranderingen zijn belangrijk voor Google in verband met het aanbieden van nog relevantere advertenties waardoor meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Voor websites die grotendeels afhankelijk zijn van verkeer via Google kan de verandering mogelijk slecht uitpakken.
Maar ik word voornamelijk niet vrolijk van de volgende quote :
Zo moet er direct antwoord worden gegeven op meer vragen zodat gebruikers het antwoord niet hoeven te zoeken in één van de resultaten
Want dit zou dus betekenen dat ondanks dat je website heel relevant is (lees: het juiste antwoord op de vraag geeft) de bezoeker toch niet doorklikt omdat het antwoord reeds gegeven word door Google.
Praktisch gezien gaat Google nu dus verdienen (advertenties) aan jouw werk zonder dat daar iets voor terugkomt (bezoekers). Ik vind dit een zeer slechte ontwikkeling.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Derek-Jan
Derek-Jan
Maar ik word voornamelijk niet vrolijk van de volgende quote :
Want dit zou dus betekenen dat ondanks dat je website heel relevant is (lees: het juiste antwoord op de vraag geeft) de bezoeker toch niet doorklikt omdat het antwoord reeds gegeven word door Google.
Praktisch gezien gaat Google nu dus verdienen (advertenties) aan jouw werk zonder dat daar iets voor terugkomt (bezoekers). Ik vind dit een zeer slechte ontwikkeling.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35965-google-voert-grote-wijziging-in-zoekmachine-door/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag