Overal lees je altijd dat je met je webshop klantvriendelijk moet zijn en je helemaal moet focussen op je klant (klant is koning).
Maar hoe bereik je dat nu eigenlijk?
Zijn wel wat punten die ik kan verzinnen maar ben benieuwd wat jullie zelf nog meer doen om het de klant naar de zin te maken.
* goede (telefonische) bereikbaarheid
* niet te hoge (of helemaal geen) verzendkosten
* goede garantie voorwaarden
* flexibele annulerings mogelijkheden voor orders
* snelle (of in elkgeval doen wat je zegt) levertijden
Wat ik zelf verder nog wel eens doe: als een klant belt om op kantooradres wat af te halen (wat niet kan omdat voorraad 200km verderop staat) en die het echt niet in de webshop kan bestellen en niet kan wachten tot het van magazijn naar kantooradres geleverd is doorverwijzen naar een lokale shop hier in de stad.
Of als ik iets echt niet kan leveren doorverwijzen naar een conculega die het wel kan leveren.
Maar wat kan je nog meer doen om dus klantvriendelijk te zijn en het bezoekers naar de zin te maken zodat ze klant worden.
Ik ben benieuwd wat jullie op dit vlak nog meer doen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
member123
member123
Overal lees je altijd dat je met je webshop klantvriendelijk moet zijn en je helemaal moet focussen op je klant (klant is koning).
Maar hoe bereik je dat nu eigenlijk?
Zijn wel wat punten die ik kan verzinnen maar ben benieuwd wat jullie zelf nog meer doen om het de klant naar de zin te maken.
* goede (telefonische) bereikbaarheid
* niet te hoge (of helemaal geen) verzendkosten
* goede garantie voorwaarden
* flexibele annulerings mogelijkheden voor orders
* snelle (of in elkgeval doen wat je zegt) levertijden
Wat ik zelf verder nog wel eens doe: als een klant belt om op kantooradres wat af te halen (wat niet kan omdat voorraad 200km verderop staat) en die het echt niet in de webshop kan bestellen en niet kan wachten tot het van magazijn naar kantooradres geleverd is doorverwijzen naar een lokale shop hier in de stad.
Of als ik iets echt niet kan leveren doorverwijzen naar een conculega die het wel kan leveren.
Maar wat kan je nog meer doen om dus klantvriendelijk te zijn en het bezoekers naar de zin te maken zodat ze klant worden.
Ik ben benieuwd wat jullie op dit vlak nog meer doen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36249-klantvriendelijkheid-hoe-bereik-je-dat/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag