• 0

Zonnebril/Contactlenzen webshop!

Omschrijving van je concept:

Beste mensen van het forum,

 

Ik ben Freek van Aerle, 21 jaar en student van de opleiding Technische Bedrijfskunde in Eindhoven. Ik ben afgelopen maanden bezig geweest met starten van een onderneming. Ik ben een webshop begonnen voor Zonnebrillen en Contactlenzen. Dankzij mijn vader, die een optiek zaak heeft, ben ik in contact gekomen met de leveranciers van zonnebrillen en contactlenzen. Na een paar afspraken te hebben gehad heb ik met beide leveranciers een contract afgesloten. Ik mag op mijn webshop top merken zoals Ray Ban, Versace, Coopervision, Johnson & Johnson gaan verkopen.

 

Mijn site, Fuva.nl is nu zo'n 3 weken echt online. Ik heb al wat bestellingen gehad maar de website wordt nog niet goed bezocht. Weinig mensen die via google op mijn site komen. Ik ben ook al druk bezig met het optimaliseren van mijn site. DIt kost echter enorm veel tijd en daardoor heb ik pas 1 onderdeel af. Het betreft het onderdeel de Ray Ban Aviators : fuva.nl/Ray-Ban/Aviators

 

Ik moet het dus vooral hebben van vrienden (van vrienden). Ik ben ook van plan om binnekort te gaan flyeren en een artikel in de krant te laten zetten. Dit wil ik pas doen wanneer mijn site 100% af is. Ik moet op dit moment nog zon 1000 zonnebrillen toevoegen. Ik heb alle modellen/kleuren van de merken die op mijn site staan, ze staan echter nog niet online in mijn shop.

 

Maar mijn vraag is wat jullie van mijn website vinden ( graag feedback) en hoe ik aan meer klanten kan komen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Freek van Aerle

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site ingericht zoals die nu is.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een leuke uitdaging, ik wil een leuk bedrijf waarmee ik mensen blij kan maken. Mijn maindoel is niet geld maar plezier.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik wil met een goed prijs deze luxe producten betaalbaarder maken voor mensen met minder geld. Ik wil blij klanten, tevreden klanten. Ik wil dat mensen mijn site als een positieve ervaring ervaren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Over andere verkoopmogelijkheden. Verbeterpunten. Advies van andere webshophouders. Feedback over de uitstraling van de site.

 

 

www.fuva.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Allereerst leuk dat je aan het ondernemen gaat :-)

 

Ik heb helaas wel wat kritiek:

 

[*] Hoe weet ik dat jouw Ray-bans wel echt zijn, en niet fake zoals op veel websites het geval is?

[*] Ik vind persoonlijk de lay-out tekort doen aan de zonnebrillen. Dat is een gevoelskwestie, maar als ik 100 euro uitgeef aan een zonnebril via een website, verwacht ik een mooiere lay-out. Daar kun je niet zoveel mee, maar wil het toch gezegd hebben

[*] Ik mis foto's, foto's en foto's. De zonnebrillen vallen niet genoeg op en ik zou ze eigenlijk van alle kanten willen bekijken

[*] Hoe weet en meet ik de maat van mijn zonnebril? Hoe zit het met garantie? Ik mis veel basisinformatie. Er staan wel algemene voorwaarden, maar die leest eigenlijk niemand. Ik wil juist praktische informatie: levertijd, garantie, hoe kies ik mijn zonnebril/lenzen enz enz

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik mag van luxottica via het internet verkopen, maar ik mag niet een bepaald % korting overschrijden.

 

Qua lay out ben ik nog veel aan het uitproberen. Maar omdat ik het zelf doe duurt het langer dan dat het een professioneel het doet. Maar mijn vraag is dan ook weer, wat zou ik kunnen/moeten veranderen aan mijn lay out?

 

De foto's krijg ik geleverd door mijn inkooporganisatie. Er zijn niet meer afbeeldingen. Tenzij ik ze zelf ga fotograferen, maar dan moet ik eerst alles inkopen voordat dat kan. En daar heb ik geen geld voor.

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit is de Lay-Out die ik eerst had gemaakt. Maar een vriend van me maakt websites en zei dat hij het beter kon. Ik ben nu van mening dat mijn 1e Lay-Out mooier is.

 

Even kijken: www.Fuva.nl

.

Graag uw mening en feedback :D

 

Freek

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, het is voor mij in ieder geval direct duidelijk dat er geen verzendkosten zijn, hoe het bestellen werkt etc. Over de kwaliteit van de teksten ben ik nog wel kritisch, ik zou in ieder geval consistent 1 lettertype gebruiken (op te lossen in .css) en eens kijken hoe grote webwinkels dit neerzetten. De vraag "ik heb teveel betaald" vind ik overigens onlogisch in het verhaal. Via iDeal betaal je toch gewoon wat er staat?

Link naar reactie
  • 0

Heb je gelijk in, dat kan ik beter weghalen. Wat ik nog echt moet gaan doen is een duidelijke productuitleg. Alle producten optimaliseren ( SEO). Maar wat ik nu even het belangrijkste vind, is hoe de site op mensen overkomt. Rest valt allemaal makkelijk aan te passen. Maar een gevoel overbrengen is niet zo makkelijk. Als jullie hier tips voor hebbe, Graag:D

 

Freek

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

De website komt bij mij echt over als een standaard webwinkel zoals er al zoveel zijn op internet. Voor de prijs hoef ik meer niet te winkelen want een eenvoudige zoektocht op merk en model levert diverse goedkopere aanbieders.

 

Snelle levering kan ik ook niet opmaken uit jouw bestelinfo. levertijd 3 - 5 dagen en soms langer. Ik bestel graag online, betaal ook zonder meer direct maar wil het prodcut dan ook zo snel mogelijk in huis hebben dus dezelfde dag verzenden is voor mij een belangrijk criterium om wel of niet online te bestellen. langer wachten prima maar dan zoek ik wel naar de bodemprijs :P

 

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen gaan wij direct met uw

bestelling aan de slag om deze zo snel mogelijk bij u te kunnen

afleveren.

 

en wat als ik het model bij nader inzien toch niet leuk vind? uit jouw tekst maak ik niet echt op of je het artikel mag terugsturen als het tegenvalt.

 

In het geval dat u een product ontvangt dat niet functioneert, neem dan zsm contant op met één van onze medewerkers. U kunt de producten tot 7 werkdagen na ontvangst terug sturen naar ons magazijn. Helaas kunnen wij na deze 7 dagen geen kapotte en/of beschadigde producten meer in ontvangst nemen.

 

Lay-out en techniek laat ik graag over aan andere HLers met meer kijk daarop. maar wellicht kan je iets met mijn opmerkingen als potentiële klant ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dankje Henk voor je Feedback. Het probleem is dat ik geen voorraad heb, ben nog student en heb geen geld voor een voorraad. Dit probeer ik te compenseren door de producten met een bodemprijs aan te bieden. Ik denk dat je geen lagere prijs zal vinden dan op mijn site (op het gebied van zonnebrillen). Zeker niet op het gebied van Ray Ban. Tenzij je een site vindt die een partij heeft ingekocht, maar dan is de keuze ook maar uit 1 of 2 zonnebrillen.

 

Ik moet nog duidelijk maken wat voor service ze bij Fuva.nl krijgen. Het is nog onduidelijk dat mensen 1 jaar garantie hebben en een : niet goed,geld terug garantie.

 

Ik zal hieraan werken.

 

Dank u voor uw feedback!

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Je gratis verzenden is nogal verwarrend. Linksboven die doos, op je 'over ons' pagina staat:

Tevens is er ook een ruim assortiment voor contactlenzen gekomen, hier kunt u gemakkelijk uw lenzen bestellen en gratis op laten sturen.
. Ook zonder de vermelding van het minimumbedrag van 50 euro. En als ik dan lenzen van 35 euro bestel krijg ik onderstaande verzendkosten voor m'n kiezen. Mag hopen dat ze dan wel door een leuke dame in een limo bezorgd worden ;D ;D

 

Na het klikken op 'volgende' in het winkelmandje verspring je trouwens naar een ander domein 'https://freekvanaerle.luondo.nl/'. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de https-verbinding (je deelt het certificaat met andere klanten van luondo op deze manier) Maar vind het persoonlijk niet mooi. Een eigen certificaat kost ook maar een paar tientjes.

 

Daarnaast raak je de inhoud van je winkelmandje kwijt na deze stap als je terug klikt omdat je bijvoorbeeld tot een extra doosje wilt bestellen om de verzendkosten te drukken.

fuva_verzendkosten.thumb.PNG.fc08900a67c871ec39ee4901898d3a0f.PNG

Link naar reactie
  • 0
Ik moet nog duidelijk maken wat voor service ze bij Fuva.nl krijgen. Het is nog onduidelijk dat mensen 1 jaar garantie hebben...

 

 

Hmm, zelfs Apple erkent tegenwoordig dat de Europese consument recht heeft op twee jaar garantie... lees dit eens door. En ook hier en hier vind je hele leesbare informatie over dit onderwerp.

 

Belangrijk is dat jij je realiseert dat jouw klanten niets met de fabrikant te maken hebben. Jij hebt het product verkocht dus jij bent aansprakelijk voor de garantie.

 

 

niet goed,geld terug garantie.

 

 

Ik zou ook hier eens naar kijken.

 

Succes!

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Maar een gevoel overbrengen is niet zo makkelijk. Als jullie hier tips voor hebbe, Graag:D

 

Je brengt sowieso altijd een gevoel over, ongeacht de vorm.

 

Bij Aldi staat alles in dozen, de winkels hebben goedkoop tl-licht. In een speciaalzaak is het fraai uitgelicht. Linksom of rechtsom: alles geeft gevoel.

 

Jij gebruikt een standaard sjabloon en aangeleverde foto's. Zelfs als je prachtige fotografie van de betrokken merken zou mogen gebruiken, blijft een verzamelpagina goedkoop. Tenzij je shop-in-shops gaat maken die elk het gevoel van dat merk weerspiegelen of jouw toevoeging daaraan. Overal hangt uiteraard een prijskaartje aan. Vandaar dat luxemerken met de beste fotografen, ontwerpers enz werken. Dat geeft hen meerwaarde.

 

Waarop jij mee hoopt te fietsen.

 

Je kan niet voor een dubbeltje vooraan zitten. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou dat beter zijn? Wordt het dan niet opeens onoverzichtelijk? Als mensen bijvoorbeeld naar maandlenzen gaan zoeken. Moeten ze steeds op het merk kiezen en dan maandlenzen ipv 1 keer op maandlenzen klikken.

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Dankje Henk voor je Feedback. Het probleem is dat ik geen voorraad heb, ben nog student en heb geen geld voor een voorraad. Dit probeer ik te compenseren door de producten met een bodemprijs aan te bieden. Ik denk dat je geen lagere prijs zal vinden dan op mijn site (op het gebied van zonnebrillen). Zeker niet op het gebied van Ray Ban. Tenzij je een site vindt die een partij heeft ingekocht, maar dan is de keuze ook maar uit 1 of 2 zonnebrillen.

 

Leuk topic, heb onlangs mijn steeds beter lopende zonnebrillen webshop verkocht. Ben benieuwd hoe het voor jou gaat lopen. Maar als ik het zo even snel zie ben je op het gebied van Ray Ban 1 van de duurdere. Ik zat bijvoorbeeld op de meest populaire ray bans (wayfarer, aviator en new wayfarer) met gemak €10-€25 onder jou prijs. Concullega's doen het zelfde. Dus echt goedkoop ben je niet. Zou hier dus wel wat aan doen als ik jou was, of je USP niet op de prijs gooien zoals je nu aangeeft maar op snelheid van leveren of service o.i.d.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Freek,

 

Welkom op HL en stoer dat je bent gestart met een webshop. Je weet nooit hoe een balletje rolt.

 

Je vraagt ons om feedback op je website maar ik denk dat je zelf ook al wel beseft dat je voor minder dan het welbekende dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Je hebt geen voorraad, een (bijna-)gratis webwinkel en volgens mij ook weinig gevoel voor het aankleden van een webshop. Ik zou echt bij je mede-studenten eens navraag doen of er iemand iets weet van webdesign.

 

Mijn mede-HL-ers en ik kunnen best het nodige zeggen over deze webshop maar ik denk dat je het als ondernemer in de dop aan jezelf verplicht bent om uitgebreid marktonderzoek te doen. Wie ben ik, wat kan ik, wat maakt me uniek, wat doen mijn concurrenten, etc. Je hebt nu een 13 in een dozijn webshop; grijs en onopvallend. Jouw belangrijkste producten, de zonnebrillen, zijn bij uitstek life style producten. Maar op dit moment komen ze absoluut niet uit de verf. Ik denk dat je echt een manier uit moet dokteren om je site van visueel feestje te maken. Al je andere inspanningen zijn nutteloos geweest als mensen geen vertrouwen hebben in je site, als ze afknappen op de uitstraling van je site.

 

Ik hoop dat je wat met mijn commentaar kunt. Succes!

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Alles wat ik hier lees neem ik als een les. Ik ben helemaal nieuw in deze wereld dus ik zal zeker nog het een en ander nog moeten leren.

 

@Robert Ik kan me niet voorstellen dat er websites zijn die een volledig assortiment hebben en dan nog 10-25 euro goedkoper is. Er is met de leverancier een afspraak gemaakt over de verkoopprijzen en daar wordt streng naar gekeken. En welke zonnebrillen website was van jou?

 

Freek

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0
@Robert Ik kan me niet voorstellen dat er websites zijn die een volledig assortiment hebben en dan nog 10-25 euro goedkoper is. Er is met de leverancier een afspraak gemaakt over de verkoopprijzen en daar wordt streng naar gekeken.

 

 

even in Google gezocht op Ray Ban Aviator en dan staat deze bovenaan;

 

http://fashioneyesshop.nl/index.php/zonnebrillen/ray-ban/zonnebril-ray-ban-3025.html?gclid=CKqdi7CPta8CFQaHDgod0i_FgA

 

de eerste de beste al direct bijna 25 euro goedkoper ondanks verzendkosten van 4,95 ::)

Link naar reactie
  • 0

@Robert Ik kan me niet voorstellen dat er websites zijn die een volledig assortiment hebben en dan nog 10-25 euro goedkoper is. Er is met de leverancier een afspraak gemaakt over de verkoopprijzen en daar wordt streng naar gekeken.

Er zijn binnen de EU meerdere groothandels waar je deze zonnebrillen kan inkopen, dus ik zou me zeker niet blind staren op wat jouw ene leverancier zegt en/of doet.

Link naar reactie
  • 0

Webshop is zeer anoniem kwa contactgegevens en opmaak. Data zijn wel te vinden, maar probeer jezelf te presenteren en met klanten in contact te komen.

 

Wat mij hier opvalt is de breedte van het assortiment, terwijl het een eenmansproject lijkt. Voor mij is het niet helemaal helder wat zonnebrillen (mode, wel of niet op sterkte?) met diverse soorten lenzen te maken hebben...

 

Het beeldmateriaal is te slecht en saai voor een gemiddelde webshop in merkzonnebrillen.

 

In het administratiesysteem van deze webshopsoftware zet je binnen mum van tijd ook diverse dochterwebshops op, die ik stuk voor stuk met een scherpe positionering zou ontwikkelen, te beginnen met de harlopers uit je belangrijkste productcategorie.

 

Wat betekent fuva.nl?

 

Nieuwste merkzonnebrillen als USP? Bloggen en twitteren...

 

Waar zijn de merkpagina's en merklogo's? Jouw doelgroep is daar naar verwachting wel gevoelig voor.

 

Waarom geen afhaalmogelijkheid op afspraak?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.