• 0

Wat vinden jullie van mijn website [productfotografie voor webwinkels]

Omschrijving van je concept:

UwProductfotograaf.nl is sinds 2008 gespecialiseerd in productfotografie voor webwinkels.

 

Klanten zijn vooral startende, kleine & medium sized webwinkels uit heel Nederland. Door de focus op kleinere klanten, zijn en blijven ze zeer flexibel. Ze zijn in 99% van de gevallen in staat om na het ontvangen van de artikelen, binnen 48 uur het beeldmateriaal op te leveren. Klantenportfolio bestaat vooral uit kleding fotografie, schoenen, tassen, sieraden en babykleding.

 

Snelheid & kwaliteit staan hoog in het vaandel. Er wordt gefotografeerd met een 16.3 MegaPixel camera en er wordt standaard opgeleverd op een 100% hagelwitte achtergrond. Desgewenst wordt in specifieke webresoluties / afmetingen / transparante achtergrond opgeleverd. Alles is erop gericht om de klant tijd te besparen en zijn producten sneller online aan te kunnen bieden.

 

UwProductfotograaf.nl begrijpt dat uw producten geld kosten als ze in uw magazijn liggen, producten leveren nog niets op als ze nog niet online staan.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

eerste versie van de website stamt uit november 2008.

Sinds februari 2011 een nieuwe site www.uwproductfotograaf.nl

 

Nieuw design

Nieuwe content

Andere (zeer concurrerende) prijsstelling

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen van meer 'kijkers kopers' maken.

We krijgen genoeg bezoekers naar de site, maar er vraagt nog een te laag percentage een offerte aan.

 

En ALS we een aanvraag krijgen, stellen mensen vragen die uitgebreid op de site staan. (vooral vragen over prijs... ) Is dat uit luiheid of staat het er echt zo onduidelijk op ?

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Kleine klanten, kleine prijzen:

- Fotograferen vindt vooral plaats in de studio in Wassenaar.

- Slechts 75 euro setup / instelkosten per opdracht.

- 6,50 tot 2,50 euro per foto afhankelijk van de aantallen.

 

Voor grote klanten/opdrachten is 1 of meerdere dagen op locatie fotograferen mogelijk:

- Met name bij kleding, grote aantallen producten of zeer waardevolle items.

- Slechts 1150 euro voor een hele dag fotograferen,

- Bij fotograferen op locatie worden gemiddeld 730 foto’s per dag gemaakt (productafhankelijk) dan zit je omgerekend op een prijs per foto van 1,50 euro.

 

Foto's worden op 100% witte achtergrond opgeleverd zonder extra kosten.

(waar veel andere fotografen extra voor rekenen)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat is de algehele indruk van de website?

Is de informatie duidelijk?

Zijn de voorbeeld foto's duidelijk?

Komt er goed over dat wij echt HEEL goedkoop zijn? (eigenlijk alleen te beantwoorden voor mensen die weten wat productfoto's tegenwoordig kosten)

 

Alle tips & trucs zijn welkom.

 

Tevens ben ik heel benieuwd naar reacties over de PDF met onze prijsstelling.

 

[Aanpassing: titel verduidelijkt]

UwProductFotograaf_Prijslijst_2012.pdf

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
Au... die komt wel even binnen Ik denk dat ik even een maandje in quarantaine ga...

Duurt wel even voordat ik alle feedback verwerkt heb.... Ook een cursusje tekstschrijven erbij dus.

 

Als je maar niet vergeet dat we, ik denk dat ik voor vele HL-ers kan spreken, het positief bedoelen. Je krijgt nu de wind van voren om 'm straks zakelijk van achteren te hebben!

 

Je moet ook niet alles zelf willen doen, ieder z'n expertise.

 

Als ik mijn hele verhaal moet samenvatten dan is het simpelweg dit: denk als een klant!

 

Groet,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 1

Beste Thor, allow me to explain.

 

Stel nou dat een klant maar 1 foto wil. Moeten we dan maar 1x 6,5 euro rekenen? Daar kunnen wij natuurlijk de schoorsteen niet van laten roken.

Je denken wordt bepaald door angst.

 

Stel dat een klant 1 foto wil? Dan maak jij 1 super mooie foto voor die lousy 6,5 euro. Gevolg: de klant maakt kennis met jou, jouw kwaliteit etc. Grote kans dat je bij vervolgopdrachten een grotere order krijgt. (Zie het niet in rekening brengen van die 75 euro als advertentiekosten > durf dus "groter te denken").

 

Ook is je argument niet reëel. Hoeveel webwinkels ken jij die maar 1 foto op hun site hebben?

 

Mijn simpelste argument geef je zelf. Als je collega's allerlei belachelijk hoge "aanstelkosten" vragen dan ligt er toch voor jou een gouden kans om dit niet te doen en je dus in 1 klap te onderscheiden?

 

De vergelijking met de loodgieter gaat in die zin niet op omdat zijn werk doorgaans niet schaalbaar is (hij kan niet eens voor komen rijden om 30 wasmachines te repareren, want je hebt er maar 1).

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 1

 

 

 

Geef me even een week om alle suggesties / aanpassingen door te voeren.

( zijn er nogal wat ) :)

 

 

 

 

Top dat je de kritiek zo oppakt! Komt altijd flink aan,ik ben er ook nog steeds mee bezig. Maar geloof me,je hebt er echt wat aan!

 

Danny

 

 

Met al dit commentaar lijkt het echt alsof het totaal niet loopt :P

 

maar ik krijg er elke maand nieuwe klanten bij en de klanten die ik heb, daar loopt niemand van weg. TOP dus.

Maar ik wil er natuurlijk nog meer uithalen!

 

As i said... geef me even een week... Daarna mag iedereen weer schieten op de nieuwe versie.

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 1

De "eerste ronde" was nogal negatief... in de zin van "er viel nog een hoop te verbeteren". Ik hoop dat de feedback nu een stuk positiever & prettiger is.

Ik neem even de vrijheid om dat om te draaien: de eerste ronde was positief, aan de hand daarvan heb je een aantal negatief werkende elementen veranderd. :)

 

Je krijgt overigens sowieso al mijn waardering omdat je het zo constructief aanpakt. Het valt niet mee als je "kindje" zo'n beetje helemaal wordt afgebrand dus ik begrijp je opmerking volledig. Dus als ik jou er een plezier mee doe:

 

"ik vind je site helemaal geweldig"! :)

 

Even serieuzer: kijk gewoon wat er aan feedback komt. Wat je heb je liever: allerlei hosannafeedback van vrienden of gewoon 3x zoveel orders door een betere site?

 

 

 

Thor, je zegt het goed "het valt niet mee als je kindje zo'n beetje helemaal wordt afgebrand"

 

;) Maar ik heb er wat mee gedaan en ben benieuwd naar de punten die nu genoemd gaan worden.

 

En daar mogen BEST wat hosanna berichten tussen zitten. Dus als jij zegt "ik vind je site helemaal geweldig" dan vind ik dat fijn om te horen.

 

Bedankt!

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 1

Ik weet niet of ik deze tips hier kan geven. Ik heb weinig verstand van websites, ik vind het er al snel goed uit zien. Wat me wel opvalt is dat je qua taalgebruik hier en daar wat steken laat vallen.

Nu is het natuurlijk geen website voor bijles taal of iets dergelijks, maar ik zou daar nog even goed naar kijken (als je toch bezig bent ;) ).

 

Ik heb hieronder wat dingen van je site gehaald die naar mijn idee misschien wat aanpassingen kunnen gebruiken.

 

Hiermee kunt u precies die aspecten naar voren laten komen die u zelf het mooist of meest belangrijk vind.

 

Op internet vind u verschillende websites waarop hobby fotografen hun productfotografie tips met u delen.

 

productfotografie tip-productfotografietips (kies één van de twee en blijf consequent)

 

wij gaan de uitdaging graag me u aan !

 

Geen transportkosten & uw eigen vertrouwde omgeving. (misschien het tweede stuk plaatsen bij, dat de medewerkers kunnen assisteren. Deze zin is nu een beetje vreemd, door het woordje geen voorin de zin.)

 

kleur-echt, dit hoort aan elkaar gespeld, wanneer je het er dan niet goed uit vindt zien, misschien kleurvast schrijven, of realistische kleuren gebruiken.

 

Het vrijstaand maken van een product gebeurd met photoshop

 

vervolg opdrachten (is ook één woord)

 

Als deze volgende zin voor 'leken' leesbaar moet zijn zou ik er denk ik twee zinnen van maken, het is een flinke dosis informatie.

 

De in RAW gemaakte foto’s worden verder verwerkt in de jongste versie van Adobe’s Lightroom© workflow software voor eventuele gewenste kleurcorrectie, bijsnijden en poetswerk om verder achtergrond-vrij te maken waarna ge-exporteerd in het door u gewenste formaat en resolutie.

 

Verder wil ik je heel veel succes wensen met je onderneming én bijbehorende website!

Link naar reactie
  • 1

edwin W.

Misschien moet je eerst even goed op een site kijken voordat je allemaal vragen gaat stellen, zo lever je niet echt een constructieve bijdrage. Bedankt voor de input tot zover, maar van mij hoef je niet zozeer meer te reageren. Schieten we alletwee niets mee op, ben je het wel mee eens lijkt me. Tsjuus !

 

 

Ja ja, maar ondertussen heb je wél Portfolio al naar achteren gebracht: well done!

 

En wat wil je nu zeggen? Dat mensen pagina voor pagina je website bezoeken én elke pagina van A tot Z lezen om een antwoord te vinden op hun 'probleem' of 'vraag'?

 

Ik kan je vertellen dat het niet zo is. Gemiddeld zitten mensen 2 a 3 minuten op een website. Dat is de tijd die jij krijgt om ze duidelijk te maken dat ze aan het goede adres zijn. Dat JIJ de productfotograaf bent die ze nodig hebben voor hun specifiek probleem.

 

Op dit moment communiceer jij goed dat je 2 diensten hebt:

 

* Productfotografie

* Kledingfotografie

 

Die staan in het hoodmenu en krijgen dus véél aandacht. Dat is dus goed.

Als dit écht je enige 2 diensten zijn: houden zo.

 

Maar ik zie zo aan je site dat het niet zo is. Je hebt bv. ook 360° productfilms.

 

Mensen die dit wensen moeten gaan zoeken. En zoeken, dat is vooral de exit zoeken. Dat kost conversie.

 

Niet elke productfotograaf biedt 360° productfilms aan. Ik heb er een paar bezocht, sommige hebben dat, anderen niet.

 

Jij hebt het wél, maar een klant die er naar op zoek is moet te veel moeite doen.

 

Je hebt niet zoveel diensten (en dat moet ook niet, integendeel zelfs), maar je hebt wel nog plek in je hoofdnavigatie.

 

Aandacht is niet eindeloos en is zeer selectief. En daar kan je op inspelen door de juiste informatie op de juiste plek aan te bieden.

 

Wil je een horizontaal top menu gebruiken (wat ik ook aanraad), dan is er wel één nadeel: de plaatsjes zijn beperkt.

 

Hoe oplossen? Daar de dingen zetten die er écht toe doen, de toptaken dus.

 

Als jij een enquête zou lanceren bij het binnenkomen van je website, waar je vraagt: "Wat kom je vandaag op deze website doen", dan maak ik me sterk dat weinigen zullen antwoorden: "De werkwijze van deze fotograaf bekijken".

 

Dingen die gebruikers veel vermelden, dat zijn de top-taken én die geef je het meeste aandacht. Zaken die ze niet of weinig vermelden verplaats je naar een sidebar menu of je footer.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 1

Zeg... kan een van de ontwerpers niet een mooi keurmerkje ontwerpen voor beoordeelde en verbeterde websites als deze? Iets als "Approved by HigherLevel.nl"? Het is maar een gebbetje natuurlijk maar wat zit er van veel mensen ongelofelijk veel tijd in deze site. Op de volgende bijeenkomst van HL zijn we in ieder geval verzekerd van een fotograaf om het evenement te verslaan ;D

 

Ik wil in het bijzonder een groot compliment maken aan Edwin, hij heeft op het absurde af tijd en energie gestoken in deze website. Ik denk dat we allemaal veel hebben kunnen leren van zijn inzichten, kennis en ervaring.

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

- Ik ben geen fan van je slogan. Is het een vraag? Moet het me overtuigen? Het klinkt twijfelachtig.

 

- De eerste blik op je website overtuigd mij niet. Waar is een mooie product shot? Het hoeft niet eens een slideshow te zijn, maar ik wil wel graag meteen zien wat je te bieden hebt!

 

- Bij 'Producten' hetzelfde: al je beeldmateriaal zit onder de vouw, terwijl dat je belangrijkste verkoop punt is.

 

- In je PDF staat een ander logo dan op je website. Dat kan verwarrend overkomen.

 

- Denk er eens over na om een call-to-action of iets anders catchy op je homepage te zetten. Bijvoorbeeld 'Vraag nu een offerte aan' of 'Professionele foto's vanaf 1,75 euro'. Het is voor veel klanten al te ver om te bedenken dat ze via mail of contact formulier een offerte aan kunnen vragen. Maak het ze makkelijk!

Link naar reactie
  • 0

Voor een fotograaf wel een erg kale site, waar zijn de mooie gelikte foto's in een slider op de frontpage?

 

De combinatie goedkoop en het aanbieden van je diensten aan alleen starters en middelgrote webshops geeft weinig vertrouwen bij de klant waardoor je alleen klanten gaat aantrekken die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

 

Ik weet dat er vraag is vanuit de fysieke detailhandel naar goede product fotografen en dat men best bereidt is daar wat voor te betalen, met het lage tarief wat je nu hebt zal dit dus klanten op moeten leveren maar dan zal je wel de uitstraling moeten opwaarderen.

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

@Sabra

 

- Goed beeldmateriaal willen we allemaal. Je vindt dit twijfelachtig ? Ik vond het juist wel een catchy statement.

 

- Je hebt gelijk dat er niet direct overal foto's te zien zijn. Als je kijkt bij producten en bij product foto's zie je die toch wel ?

 

- Beeldmateriaal zit inderdaad onder de vouw, ik heb de tekst erboven zo kort mogelijk gehouden. Ik heb een groot aantal verschillende soort productfoto's online gezet omdat ik telkense van mensen de vraag kreeg: fotografeert u ook schoenen.... fotografeert u ook armbanden.... fotografeert u ook etc etc etc etc.... Door de grote hoeveelheid foto's wil ik mijn tekst daar in ieder geval niet ONDER zetten.

 

Is het missschien een idee om een menu item VOORBEELDEN te maken of iets dergelijks ? Wat denk je daarvan? Of heb je een andere suggestie om dit 'probleem' te tackelen ?

 

- In de PDF staat inderdaad een ander logo... ik heb 2 weken geleden het logo op de site aangepast en niet in de PDF. Bedankt voor het attenderen.

 

- Ik heb expres onderaan elke pagina een contact formuliertje om het mensen makkelijk te maken. Ook de "contact" knop zit rechtsbovenin waar de meeste mensen beginnen met zoeken naar een contact mogelijkheid. Denk je dat ik het mensen nog makkelijker maak om een call to action knop te implementeren ? En waar had je deze knop dan in gedachten ? Of misschien op meerdere plekken ?

 

Bedankt voor je feedback tot zover. Much appreciated !

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

 

@ Rene van Zandwijk

 

Voor een fotograaf wel een erg kale site, waar zijn de mooie gelikte foto's in een slider op de frontpage?

Marinus : Tsja... er staan 56 productfoto's onder de kopjes "producten" en "kleding fotografie"...

Maar jij zegt dus: zorg voor meer beeldmateriaal.... okee

 

 

De combinatie goedkoop en het aanbieden van je diensten aan alleen starters en middelgrote webshops geeft weinig vertrouwen bij de klant waardoor je alleen klanten gaat aantrekken die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Marinus: Er zijn juist ZOVEEL mensen die een webshop starten en die niet gerekend hebben op fotografie, dat is echt een ondergeschoven kindje. Ik heb liever 10 kleine klantjes dan 1 grote... Dat doet toch niets met het vertrouwen?

 

Ik weet dat er vraag is vanuit de fysieke detailhandel naar goede product fotografen en dat men best bereidt is daar wat voor te betalen, met het lage tarief wat je nu hebt zal dit dus klanten op moeten leveren maar dan zal je wel de uitstraling moeten opwaarderen.

Marinus: Wij hebben ook een paar hele grote klanten waar we meerdere dagen achter elkaar 700 foto's per dag maken. Onze vorige site zag er heel fashy en sjiek uit waardoor mensen dachten dat we heel duur waren. We hebben nu voor een opzet gekozen die wat minder luxe uitstraalt. We willen goeie productfoto's etaleren, een lage prijs bieden en klanten zo snel mogelijk hun beeldmateriaal opleveren.

 

Dus als je nog iets specifieker kunt zijn over wat jij zou aanpassen om de uitstraling op te waarderen, dan hoor ik dat MEER dan graag.

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je niet goed snapt wat ik en anderen bedoelen met meer beeldmateriaal: het is niet meteen zichtbaar. Je potentiele klant overtuigen van je kwaliteit is een kwestie van seconden, en ik moet eerst twee keer klikken (!) voordat ik bij een foto kom. Gooi die prachtige foto's in een slideshow, en zet hem boven je tekst! Jij vind die informatie belangrijk, maar een klant gaat deze pas lezen nadat hij is overtuigt van jouw product!

Link naar reactie
  • 0

Er is al het een en ander gezegd, ik zal proberen niet in herhaling te vallen ...

 

Ik vind je teksten niet sterk. Je bedient startende en medium grote (waarom niet gewoon middelgrote?) webshops. Dus als ik al een tijdje bezig ben en niet middelgroot ben dan val ik buiten je doelgroep? Vervolgens zeg je dat je hierdoor extreem flexibel bent en mij snel van dienst kunt zijn. Die link snap ik niet. Dat heeft toch niets met je doelgroep te maken? Als ik vandaag foto's gemaakt wil hebben en jij zit de komende twee weken vol, dan moet ik toch gewoon wachten?

 

Productfoto's worden desgewenst in een specifieke resolutie opgeleverd, zodat ze direct online kunnen. Ik zou verwachten dat dat standaard is. Waarom moet ik daar speciaal om vragen (en dus ook extra voor betalen)?

 

Als ik op een packshot foto klik om deze te vergroten, valt de "close" button onder nét uit beeld en moet ik dus scrollen om de popup te sluiten. Lastig. Ook de prev en next buttons verschijnen niet standaard.

 

Qua layout vind ik het overzicht niet fraai. De tekst onder de foto's staat nu dichter op de foto's dan de tekst erboven, terwijl die laatste nu juist bij de foto's hoort. Ik zou iets meer oog voor dat soort details verwachten.

 

Dat oog voor details mag op meerdere plaatsen. Bijvoorbeeld qua taalgebruik - ik kwam ergens "papspop" tegen - en de links naar je referenties (die van de brillenwinkel werkt niet).

 

Je prijslijst heeft nogal wat "voorbehouden" (wanneer is een afmeting bijvoorbeeld "speciaal"?) en "extra handelingen" waardoor ik niet kan inschatten wat de uiteindelijke rekening wordt. Vooral over de kosten van de mediadrager (CD/DVD) die niet inbegrepen is maak ik me behoorlijk zorgen ... >:(

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook even je website bekeken en heb nog een aantal toevoegingen op hetgeen hierboven beschreven is:

 

Techniek in je hoofdmenu zou ik verplaatsen naar het menu aan de zijkant, ik denk dat weinig mensen het wat zegt als je begint met:

Onze APC-camera’s zijn alle PENTAX systemen; een leverancier die zich bewezen heeft in het pro/middensegment. Als bijzonderheden geldt de kleine, maar zeer robuste body, de geïntegreerde beeldstabilisatie, het zeer lage ruisniveau en de waterdichtheid van zowel de bodies als de objectieven.

 

FAQ zou ik "veel gestelde vragen" noemen

 

De tekst op de 360 graden persoon:

Eerst zeg je geen voorstander te zijn van Flash, daarna noem je op waarom niet, en uiteindelijk geef je voordelen van flash aan, waarom? Kan een klant uiteindelijk kiezen op welke manier een film samengesteld wordt?

 

Je kaart op de contactpagina is dusdanig klein en onduidelijk dat ik die weg zou laten, of zou vergroten

 

Je zoek pagina is in het Engels en de titels van de pagina's lopen door de datum en auteur heen

 

Op je werkwijze pagina staat 1 link vetgedrukt en de ander niet, ook lijnen ze niet helemaal fijn uit

 

 

 

Hier kun je nog wel even mee verder denk ik, succes!

Link naar reactie
  • 0

Okee... Algehele tendens is dus : Meer kwalitatieve foto's om de potentiele klant DIRECT te overtuigen van de kwaliteit.

 

Ik schrijf alle 'kleine puntjes' op, dat zijn er nogal wat, daar kan ik nog wel even mee vooruit.

Erg ERG fijn die scherpe blikken van verschillende kanten.

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Er is al het een en ander gezegd, ik zal proberen niet in herhaling te vallen ...

 

Ik vind je teksten niet sterk. Je bedient startende en medium grote (waarom niet gewoon middelgrote?) webshops. Dus als ik al een tijdje bezig ben en niet middelgroot ben dan val ik buiten je doelgroep? Vervolgens zeg je dat je hierdoor extreem flexibel bent en mij snel van dienst kunt zijn. Die link snap ik niet. Dat heeft toch niets met je doelgroep te maken? Als ik vandaag foto's gemaakt wil hebben en jij zit de komende twee weken vol, dan moet ik toch gewoon wachten?

 

Productfoto's worden desgewenst in een specifieke resolutie opgeleverd, zodat ze direct online kunnen. Ik zou verwachten dat dat standaard is. Waarom moet ik daar speciaal om vragen (en dus ook extra voor betalen)?

 

Als ik op een packshot foto klik om deze te vergroten, valt de "close" button onder nét uit beeld en moet ik dus scrollen om de popup te sluiten. Lastig. Ook de prev en next buttons verschijnen niet standaard.

 

Qua layout vind ik het overzicht niet fraai. De tekst onder de foto's staat nu dichter op de foto's dan de tekst erboven, terwijl die laatste nu juist bij de foto's hoort. Ik zou iets meer oog voor dat soort details verwachten.

 

Dat oog voor details mag op meerdere plaatsen. Bijvoorbeeld qua taalgebruik - ik kwam ergens "papspop" tegen - en de links naar je referenties (die van de brillenwinkel werkt niet).

 

Je prijslijst heeft nogal wat "voorbehouden" (wanneer is een afmeting bijvoorbeeld "speciaal"?) en "extra handelingen" waardoor ik niet kan inschatten wat de uiteindelijke rekening wordt. Vooral over de kosten van de mediadrager (CD/DVD) die niet inbegrepen is maak ik me behoorlijk zorgen ... >:(

 

Wij merken gewoon dat er heel veel startende webshops op zoek zijn naar goed beeldmateriaal. Verder zijn er veel shops die al een tijdje bezig zijn, eerst geen geld wilde steken in professionele foto's en daar nu op terugkomen. Vandaar de FOCUS op startende en medium grote shops.

 

De link die ik wilde leggen naar de flexibiliteit / snelheid is de volgende: doordat we veel opdrachten doen met kleine aantallen, kunnen we mensen snel helpen. We hebben geen lange wachttijden. Misschien komt deze gedachte niet helemaal goed uit de verf zo ?

 

De specifieke resolutie slaat op speciaal aantal pixels hoog en breed. Sommige CMS systemen vereisen een specifieke afmeting. Dat wil zeggen dat, als wij de foto's op de hoogste resolutie aanleveren, de klant alle foto's naderhand nog moet gaan zitten bijsnijden... wij nemen deze extra handeling graag voor onze rekening.

 

Qua prijslijst is het heel lastig inschatten wat je wel en wat je niet noemt. Wij hebben ervoor gekozen om de meest gangbare photoshop handelingen te noemen... als we ze allemaal benoemen dan wordt het document 2x zo groot en de meeste mensen maken toch geen gebruik van geavanceerde opties. "Extra handelingen" zijn bijvoorbeeld : "schoonmaken van producten" of "het in elkaar zetten van producten" of "het strijken van artikelen" ... We krijgen de meest gekke verzoeken, of we dat ook even kunnen doen voor we de foto's maken.

 

We hebben een online image gallery waar mensen met 1MB per seconde hun beeldmateriaal kunnen downloaden. Naar mijn idee TOP... maar sommige mensen wilden toch een CD/DVD... kost 5 euro, staat inderdaad niet in de prijslijst. Moet er natuurlijk wel in staan.

 

Tnx voor de gedetailleerde feedback... de opmerkingen van de lightboxes zijn ook nuttig.

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook even je website bekeken en heb nog een aantal toevoegingen op hetgeen hierboven beschreven is:

 

Techniek in je hoofdmenu zou ik verplaatsen naar het menu aan de zijkant, ik denk dat weinig mensen het wat zegt als je begint met:

Onze APC-camera’s zijn alle PENTAX systemen; een leverancier die zich bewezen heeft in het pro/middensegment. Als bijzonderheden geldt de kleine, maar zeer robuste body, de geïntegreerde beeldstabilisatie, het zeer lage ruisniveau en de waterdichtheid van zowel de bodies als de objectieven.

 

FAQ zou ik "veel gestelde vragen" noemen

 

De tekst op de 360 graden persoon:

Eerst zeg je geen voorstander te zijn van Flash, daarna noem je op waarom niet, en uiteindelijk geef je voordelen van flash aan, waarom? Kan een klant uiteindelijk kiezen op welke manier een film samengesteld wordt?

 

Je kaart op de contactpagina is dusdanig klein en onduidelijk dat ik die weg zou laten, of zou vergroten

 

Je zoek pagina is in het Engels en de titels van de pagina's lopen door de datum en auteur heen

 

Op je werkwijze pagina staat 1 link vetgedrukt en de ander niet, ook lijnen ze niet helemaal fijn uit

 

 

 

Hier kun je nog wel even mee verder denk ik, succes!

 

 

Hi Terry,

 

Tnx voor de terugkoppeling.

 

Het lijkt misschien minder interessant dat we een heel verhaal over Pentax hebben neergezet... De achterliggende gedachte is dat er veel "productfotografen" zijn die een zogenaamde packshot creator hebben gekocht. Een doos met lampen en een pocket camera erbij. We hebben de vraag wel eens gekregen of wij ook met zo'n goedkoper oplossing werken, met dit ietwat technische verhaal nemen we die twijfel weg.

 

FAQ had ik ook liever veelgestelde vragen gemaakt, maar dat paste niet in mn menu ;)

 

Kaartje op de contactpagina moet inderdaad groter, vind ik ook irritant.

 

MBT de 360 graden optie... Wij geven de voorkeur aan film en niet aan flash. Flash heeft natuurlijk wel voordelen, al vinden wij die niet opwegen tegen de nadelen. We dachten hier wat meer informatie te geven.

 

"Je zoek pagina is in het Engels en de titels van de pagina's lopen door de datum en auteur heen"

"Op je werkwijze pagina staat 1 link vetgedrukt en de ander niet, ook lijnen ze niet helemaal fijn uit"

Was me nog niet opgevallen... GOEIE !

 

Tnx voor de feedback !

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Marinus,

 

Je hebt al wat commentaar gehad op het design en de positie van de foto's op je pagina's. Ik sluit me daar helemaal bij aan. Van een productfotograaf verwacht ik - en met mij blijkbaar vele anderen - meer. Persoonlijk vind ik je webpresentatie weinig inspirerend. Ik ben bang dat dit ongewenst en onbewust doorwerkt in de perceptie van jou als fotograaf. Productfotografie moet in een keer knallen. Moet overtuigen, moet voor zich spreken. Als jij dat voor jezelf al niet weet te bewerkstelligen, zou het je dan wel lukken als je voor mij foto's maakt? Ik zie de twijfel in de koppies van je klanten sluipen... twijfelaars worden zelden klanten.

 

Wat mij aan deze site absoluut stoort is de 'inside out' mentaliteit. Jij zet alles op je site wat JIJ interessant vindt. Niet de bezoeker staat centraal, maar de fotograaf, de aanbieder van de dienst. Neem bijvoorbeeld je tagline "Snel en goed beeldmateriaal willen we toch allemaal.". Jij hebt een definitie van wat snel en goed beeldmateriaal is en dat we dat eigenlijk allemaal moeten willen... Stel dat ik een webshop wil starten, dan wil ik alleen maar heel snel weten of jij aan mijn eisen kan voldoen. Wat zijn die eisen? Waarschijnlijk iets als: betaalbare foto's van goede kwaliteit, snelle levering. Even husselen en je hebt een tagline als "Betaalbare fotografie voor webshops. Hoge kwaliteit, snel geleverd!".

Ander voorbeeld van navelstaren: de pagina Techniek. Welke camera's, flitsers en software jij gebruikt, zal mij als opdrachtgever een biet zijn. Het gaat mij om de output van jouw studio. Je mag trots zijn op je studio maar het is voor mij niet relevant. Aan het einde van onze samenwerking wil ik een dvd met foto's of een login op een site waar mijn foto's in de beste kwaliteit en in de door mij gewenste formaten beschikbaar zijn.

En een laatste voorbeeld dan stop ik: het nieuwsitem dat jij een upgrade hebt gedaan naar Lightroom 4 is voor klanten niet interessant. Dat is leuk voor op de fotografieclub. Mensen die dit allemaal wel boeit, maken die productfoto's zelf wel...

 

Mijn dwingende advies zou zijn om je hele site nog eens goed te bekijken vanuit de positie van een klant. Communiceer niet langer inside out maar kies voor outside in!

 

Een laatste tip heeft betrekking op de teksten op je website. Je maakt de klassieke fout om eerst te vermelden wat je dienst of oplossing inhoudt. Een stuk verderop benoem je pas het probleem. Het menselijk brein werkt nu net andersom. We hebben een probleem en gaan op zoek naar de oplossing. Wat bedoel ik hiermee? Kijk eens goed naar je homepage. Je begint met:

 

-------- Knip + plak --------------

 

Productfotografie en packshots

 

Uw Productfotograaf bedient startende en medium grote webshops. Hierdoor zijn wij extreem flexibel en kunnen wij u snel van dienst zijn.

 

Snelheid en Flexibiliteit

 

Wij fotograferen op een manier zodat minimale nabewerking nodig is, dat scheelt ons tijd en dat scheelt u geld. Het invoeren in uw webshop kost veel tijd, maar wij horen van klanten dat wachten op de productfoto’s vaak de echte bottleneck vormt.

 

Producten kosten geld, ze moeten zo snel mogelijk geld opleveren.

 

Producten die nog niet online staan, leveren (nog) niets op en als ze in de opslag liggen dan kosten ze alleen maar geld. Uw Productfotograaf zorgt snel voor optimaal beeldmateriaal zodat u zich kunt richten op andere zaken.

 

---------------------------------------

 

Je begint met nietszeggende teksten gevolgd door ongefundeerde gevolgtrekkingen "Hierdoor zijn wij extreem flexibel..." Dat is jammer want je weet wel degelijk wat het echte probleem is en welke oplossing jij kan bieden. Even weer husselen en je krijgt iets als...

 

"Wilt u hoge omzetten halen met uw webshop, dan moet u mooie foto's van uw producten hebben. Uw klanten verwachten niet anders meer. Het ontbreken van goede productfoto's kost u geld. Uw Productfotograaf maakt die foto's die u helpen te verkopen. De foto's worden in het juiste formaat aangeleverd. Het invoeren neemt hierdoor weinig tijd in beslag. "

 

Genoeg voor nu. Je krijgt behoorlijk wat commentaar en aanbevelingen van mij en de andere HL-ers, doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

 

Succes,

iOptimize

 

 

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Marinus,

 

Je hebt al wat commentaar gehad op het design en de positie van de foto's op je pagina's. Ik sluit me daar helemaal bij aan. Van een productfotograaf verwacht ik - en met mij blijkbaar vele anderen - meer. Persoonlijk vind ik je webpresentatie weinig inspirerend. Ik ben bang dat dit ongewenst en onbewust doorwerkt in de perceptie van jou als fotograaf. Productfotografie moet in een keer knallen. Moet overtuigen, moet voor zich spreken. Als jij dat voor jezelf al niet weet te bewerkstelligen, zou het je dan wel lukken als je voor mij foto's maakt? Ik zie de twijfel in de koppies van je klanten sluipen... twijfelaars worden zelden klanten.

 

Wat mij aan deze site absoluut stoort is de 'inside out' mentaliteit. Jij zet alles op je site wat JIJ interessant vindt. Niet de bezoeker staat centraal, maar de fotograaf, de aanbieder van de dienst. Neem bijvoorbeeld je tagline "Snel en goed beeldmateriaal willen we toch allemaal.". Jij hebt een definitie van wat snel en goed beeldmateriaal is en dat we dat eigenlijk allemaal moeten willen... Stel dat ik een webshop wil starten, dan wil ik alleen maar heel snel weten of jij aan mijn eisen kan voldoen. Wat zijn die eisen? Waarschijnlijk iets als: betaalbare foto's van goede kwaliteit, snelle levering. Even husselen en je hebt een tagline als "Betaalbare fotografie voor webshops. Hoge kwaliteit, snel geleverd!".

Ander voorbeeld van navelstaren: de pagina Techniek. Welke camera's, flitsers en software jij gebruikt, zal mij als opdrachtgever een biet zijn. Het gaat mij om de output van jouw studio. Je mag trots zijn op je studio maar het is voor mij niet relevant. Aan het einde van onze samenwerking wil ik een dvd met foto's of een login op een site waar mijn foto's in de beste kwaliteit en in de door mij gewenste formaten beschikbaar zijn.

En een laatste voorbeeld dan stop ik: het nieuwsitem dat jij een upgrade hebt gedaan naar Lightroom 4 is voor klanten niet interessant. Dat is leuk voor op de fotografieclub. Mensen die dit allemaal wel boeit, maken die productfoto's zelf wel...

 

Mijn dwingende advies zou zijn om je hele site nog eens goed te bekijken vanuit de positie van een klant. Communiceer niet langer inside out maar kies voor outside in!

 

Een laatste tip heeft betrekking op de teksten op je website. Je maakt de klassieke fout om eerst te vermelden wat je dienst of oplossing inhoudt. Een stuk verderop benoem je pas het probleem. Het menselijk brein werkt nu net andersom. We hebben een probleem en gaan op zoek naar de oplossing. Wat bedoel ik hiermee? Kijk eens goed naar je homepage. Je begint met:

 

-------- Knip + plak --------------

 

Productfotografie en packshots

 

Uw Productfotograaf bedient startende en medium grote webshops. Hierdoor zijn wij extreem flexibel en kunnen wij u snel van dienst zijn.

 

Snelheid en Flexibiliteit

 

Wij fotograferen op een manier zodat minimale nabewerking nodig is, dat scheelt ons tijd en dat scheelt u geld. Het invoeren in uw webshop kost veel tijd, maar wij horen van klanten dat wachten op de productfoto’s vaak de echte bottleneck vormt.

 

Producten kosten geld, ze moeten zo snel mogelijk geld opleveren.

 

Producten die nog niet online staan, leveren (nog) niets op en als ze in de opslag liggen dan kosten ze alleen maar geld. Uw Productfotograaf zorgt snel voor optimaal beeldmateriaal zodat u zich kunt richten op andere zaken.

 

---------------------------------------

 

Je begint met nietszeggende teksten gevolgd door ongefundeerde gevolgtrekkingen "Hierdoor zijn wij extreem flexibel..." Dat is jammer want je weet wel degelijk wat het echte probleem is en welke oplossing jij kan bieden. Even weer husselen en je krijgt iets als...

 

"Wilt u hoge omzetten halen met uw webshop, dan moet u mooie foto's van uw producten hebben. Uw klanten verwachten niet anders meer. Het ontbreken van goede productfoto's kost u geld. Uw Productfotograaf maakt die foto's die u helpen te verkopen. De foto's worden in het juiste formaat aangeleverd. Het invoeren neemt hierdoor weinig tijd in beslag. "

 

Genoeg voor nu. Je krijgt behoorlijk wat commentaar en aanbevelingen van mij en de andere HL-ers, doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

 

Succes,

iOptimize

 

 

 

 

 

 

Au... die komt wel even binnen :P Ik denk dat ik even een maandje in quarantaine ga...

Duurt wel even voordat ik alle feedback verwerkt heb.... Ook een cursusje tekstschrijven erbij dus.

 

Tnx voor de terugkoppeling!

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik ben niet positief

 

 

Hoe kan het dat een visueel ingesteld mens op de homepage tekst heeft in plaats van een of meer sfeerbeelden.

De site komt op mij erg koud over, het wit, lichtblauw en grijs brrrrrr, meer iets voor koudetechniek.

 

Ook de tekst "Producten kosten geld, ze moeten zo snel mogelijk geld opleveren"

Echt? Meen je dat nou?

Dat is toch geen verleiden?

 

 

Ook je menu indeling snap ik niet

Je hebt het hoofd menu en een vaag submenu aan de rechterkant dat nauwelijks contrasteert en dus minder opvalt.

Je hebt een onderdeel producten en een onderdeel kleding, moet ik dat snappen?

Heet zoiets niet portfolio?

En als je dan toch een onderscheid wil maken, is het dan niet logischer om dat anders te doen?

 

Stel ik verkoop open haarden, waar zou jij dat dan onder scharen?

 

Wat de afbeeldingen betreft, misschien willen klanten graag een witte achtergrond maar ik vind dat je afbeeldingen hier erg plat door worden. Er zit vrijwel geen enkel diepte in de meeste voorbeelden.

Dat doet mij twijfelen of jij wel de juiste man bent voor mijn producten.

 

Verder mis ik een stukje over de fotograaf, wie ben je, waarom vindt je productfotografie een mooie bezigheid, waarom moet ik bij jou zijn voor mijn productfoto's?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 303 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.