Een concurrent eist dat ik alle foto's die ik van hem heb overgenomen van mijn site afhaal. Het zijn neutrale productfoto's met een witte achtergrond van producten die op honderden websites verkocht worden.
Toch kan je duidelijk zien dat de foto's door die site gemaakt zijn.
Ik haal ze wel van de website af omdat ik geen zin heb in al die advocaatkosten, maar ik ben toch wel benieuwd wie hier in zijn recht staat.
Een aantal websites zeggen van niet behalve als je iets creatiefs met de achtergrond doet etc. Maar ik ben nog niet overtuigd.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
feddedejong
feddedejong
Een concurrent eist dat ik alle foto's die ik van hem heb overgenomen van mijn site afhaal. Het zijn neutrale productfoto's met een witte achtergrond van producten die op honderden websites verkocht worden.
Toch kan je duidelijk zien dat de foto's door die site gemaakt zijn.
Ik haal ze wel van de website af omdat ik geen zin heb in al die advocaatkosten, maar ik ben toch wel benieuwd wie hier in zijn recht staat.
Een aantal websites zeggen van niet behalve als je iets creatiefs met de achtergrond doet etc. Maar ik ben nog niet overtuigd.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37427-zijn-neutrale-productfotos-auteursrechtelijk-beschermd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
38 antwoorden op deze vraag