• 0

Recensies website

Goede morgen,

 

In een ander topic, geven mensen me aan dat het heel belangrijk voor ze is dat een website ervaringen en recensies van andere klanten bevat voor dat ze overgaan tot het reserveren van een vakantiewoning. Dat ben ik zelf ook van mening, maar..... hoe kom je aan echte en dus geen nagemaakte recensies van klanten als je een nieuw bedrijf gaat beginnen (en er dus nog geen klanten zijn geweest)

 

Is het ethisch verantwoord om je familie/vrienden/kennisen te vragen een paar dagen te komen om te testen in ruil voor een recensie? (die dan vrijwel 100% zeker positief zal zijn)

 

Groeten Arie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik vind dat familieleden testen voor nieuwe diensten of iets, het ongeloofwaardiger maakt voor mij als klant. Iedereen kan wel bedenken dat familie altijd wel positief is, waardoor de waardering minder objectief is dan van een willekeurige klant.

 

Zou je niet je diensten/producten kunnen aanbieden aan vreemden (die niet in je familiekringen zitten) en hun in ruil voor de gratis dienst/product, een recensie vragen?

Link naar reactie
  • 0

Zou je niet je diensten/producten kunnen aanbieden aan vreemden (die niet in je familiekringen zitten) en hun in ruil voor de gratis dienst/product, een recensie vragen?

 

Nee, dat is helaas geen optie. Het gaat over huizen die minimaal 1500 € per week kosten, dat is te duur om te ruilen voor een recensie (dan klopt mijn financieel plan niet meer :( )

 

Groeten Arie

Link naar reactie
  • 1

Je zegt zelf al dat die vrijwel zeker 100% positief zijn. Wederkerigheid (jij doet iets voor mij dus ik voor jou) werkt erg sterk. Zulke reviews zijn naar mijn smaak bijna net zo erg als fake reviews.

 

Als je toch de middelen en plaats hebt om mensen gratis te laten overnachten zijn twitteracties of andere wedstrijden met als prijs een kamer / huisje niet iets? Vervolgens verloot je nog een prijs onder (al) de bezoekers die een review geven. Geeft je exposure door de wedstrijd en levert minder gekleurde reviews op.

 

edit: Romano kan sneller typen :)

Link naar reactie
  • 1

Geef in de startperiode een recensie-korting achteraf. Gewoon standaard aan iedereen die jou een link stuurt naar een relevante recensie. Ook als die niet positief is. Dat straalt vertrouwen uit. Je moet het wel zorgvuldig verwoorden, anders lijkt het net alsof je kritiek wil uitlokken. Gewoon iets in de sfeer van: elke ervaring telt.

 

Plaatst links naar (of citaten uit) die recensies op je eigen website en geef aan of er eventueel verbetering plaatsvindt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Zo lang je nog geen klanten hebt zijn er ook geen recenties om ingevuld te kunnen worden ;)

 

Stuur sowieso naar elke klant die je krijgt een mailtje met de vraag hoe jouw dienst bevallen is en waar die volgens de klant verbeterd zou kunnen worden. Hier is ook pasklare software voor die dat automatisch doet, zoals eKomi voor webwinkels en ik meen Zoover voor vakanties. Kijk daar eens naar.

 

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor de tip over de site van Zoover. Daar ga ik me zeker aanmelden.

 

Groeten Arie

Kijk dan ook eens meteen bij lookingforbooking.com

 

Wat betreft je vraag, zie ik het probleem er niet van in. Voor zolang ze een opjectieve recensie schrijven en ze hun review schrijven als iedere andere objectieve klant. Waar potentiele klanten wel waarde aan hechten zijn eventuele verbeterpunten zodat ze zien waar jij nog niet aan voldoet. Probeer je klanten deze ook te laten benoemen en reageer eventueel met een antwoord dat je er aan gewerkt hebt, werkt positief.

Link naar reactie
  • 1

Meestal controleer ik weinig aan recensies, maar één recensie is geen recensie ;)

 

En als jij het voor elkaar krijg 100 recensies te krijgen die allemaal zeggen dat het fantastisch is geloof ik het ook niet zo. Juist veel recensies, waar ook negatieve ervaringen bij staan maken het geloofwaardig.

 

Welke recensie vind je zelf waardevoller? 8)

Recensie 1: Schoon huis, dicht bij het strand, maar de tuin is wat klein. 9/10

Recensie 2: Het huisje was geweldig. Fantastisch genoten en zo lekker dicht bij het strand. 10/10

Link naar reactie
  • 1

Ik neem de meeste recensie wel met een korrel zout. Wat misschien wel zou bijdragen aan de geloofwaardigheid, is als de mensen die een recensie schrijven, er ook een leuke vakantiefoto bijvoegen, en dan het liefst een waar ze voor jouw huisje in de zon zitten te chillen ofzo. Dat aspect maakt het persoonlijker. En net als wat Bart zegt: zorg ook voor wat verbeterpunten in je recensies. Het is zelden 100% perfect, en al helemaal bij Nederlanders. :P ;D

Link naar reactie
  • 1

Hele positieve recenties bij een nieuw bedrijf lijken mij eerder verdacht. Vooral nu in het begin lijken mij hele goede foto's en informatie de moeite meer waard dan proberen aan recensies te komen.

 

Ik denk dat een meerderheid van de komende klanten wel bereidt is een recensie te geven als je het achteraf vraagt, desnoods met een kortingsbon voor het komende jaar als beloning zoals Romano zei, zo heb je ook direct een mooi onderwerp om het komende jaar weer contact op te nemen met deze klanten.

 

Het mooiste zou zijn als je recensies kan krijgen met naam en foto erbij, een link naar een facebook account zou helemaal geweldig zijn. Zo is het direct duidelijk dat het om een echt persoon gaat. Al zou ik hier zelf als klant meer moeite mee hebben ivm privacy.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.