• 0

Bitcoin: omzet / winst opgeven bij de BD, hoe & wat?

Sinds enige tijd accepteer ik op mijn webshop ook betalingen in Bitcoin. Anders dan bijvoorbeeld US dollars of UK ponden, zet ik mijn bitcoins niet om naar euro's maar hou ik dit bedrag op mijn Bitcoin rekening.

 

Ik neem aan dat Bitcoin bij de belastingdienst nog niet erkend wordt als reguliere valuta. Verder kan men natuurlijk niet zien hoeveel ik omzet of hoeveel bitcoins ik heb. Als ik geen belasting wil ontduiken, maar ook niet verplicht wil worden om mijn bitcoins in euro's om te zetten, wat is de juiste manier om hiermee om te gaan? Moet ik omzet in bitcoins opgeven als inkomsten in buitenlandse valuta?

 

Zijn hier andere ondernemers die ook al met Bitcoin werken, en hoe gaan jullie hiermee om?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

je hebt een webshop en je accepteert bitcoins Waar zit voor jou de meerwaarde om deze "valuta" te accepteren in plaats van euro's of dollars?

 

Om dezelfde reden dat je naast Ideal ook creditcards, paypal of cadeauchecks zou accepteren: een bredere doelgroep aanboren?

 

Ik vind Bitcoin een erg interessant fenomeen en ben ook benieuwd naar het antwoord :) Misschien dat de Belastingdienst webcare een poging durft te wagen?

Link naar reactie
  • 0

je hebt een webshop en je accepteert bitcoins Waar zit voor jou de meerwaarde om deze "valuta" te accepteren in plaats van euro's of dollars?

1. Dat ik niet afhankelijk ben van (of dikke marges moet afdragen aan) een bank of creditcard maatschappij of paypal-achtig bedrijf. De betaling gaat rechtstreeks van klant naar mij, zonder tussenkomst van een andere partij. Ik heb genoeg horror-stories gehoord over paypal en ondernemers wiens account ineens werd geblokkeerd of tegoeden die werden bevroren. Dat is bij Bitcoin allemaal niet mogelijk.

 

2. Veel veiliger dan credit cards of allerlei online accounts bij betalingsproviders zoals Paypal. Bitcoin is in principe hack- en fraudevrij (de paar hacks die er zijn geweest betroffen alleen externe sites en hadden in feite niets met Bitcoin an sich te maken), en zoals ik het zie zit dit systeem ook veel robuuster in elkaar dan ieder ander online betaal en bankier alternatief dat ik ken.

 

3. Dat het gratis is (dat is inherent aan het Bitcoin systeem, de klant betaalt een door hem of haar in te stellen fee variërend van gratis tot een honderste cent o.i.d.) en zeer makkelijk te integreren.

 

4. Dat betalingen niet achteraf zomaar ongedaan kunnen worden gemaakt, zoals bij paypal en creditcard en automatische incasso's e.d. allemaal wel kan, en in de praktijk ook vaak genoeg gebeurt. (Overigens voor de goede orde: als er een geschil is met een klant los ik dat altijd in goed fatsoen op, en waar een refund op z'n plaats is doe ik daar niet moeilijk over)

 

5. Toegankelijk voor iedereen ter wereld. Voor mij als online aanbieder vervagen op die manier grenzen. Geen conversiekosten of omrekenen in andere valuta's. Ongeacht of iemand nou uit Nederland of de VS of Brazilië of China wil bestellen, Bitcoin is een universele valuta.

 

6. Tenslotte, maar dat is speculatief, mijn verwachting dat de koers van bitcoins enorm zal stijgen. Als ik Bitcoin vergelijk met euro's of dollars, en zie waar banken en overheden de laatste jaren mee bezig zijn, dan heb ik eerlijk gezegd meer vertrouwen in Bitcoin waar maar een beperkte voorraad van is en die niemand zomaar met een druk op de knop erbij kan toveren (het aantal bitcoins neemt wel toe, maar slechts in beperkte en vooraf vastgestelde mate). In die zin kun je het ook vergelijken met goud accepteren als betalingsmiddel, alleen dat is anno 2012 wat minder praktisch ;)

 

Wat verkoop je eigenlijk in die webshop, lucht? ;D

Voornamelijk softwarelicenties en web-gerelateerde diensten (domainnamen, hosting, dedicated servers, etc).

Wil binnenkort ook kantoorartikelen erbij gaan aanbieden.

 

en hoe betaal je jouw inkoop dan? :-\

Waar mogelijk (zoals met soortgelijke diensten als die ik zelf aanbied, al is het aanbod nog beperkt) ook met bitcoins, anders met euro's of eventueel dollars.

Als ik daarmee niet rondkom zou ik zonodig mijn bitcoins kunnen omzetten naar euro's en mijn overige kosten daarmee betalen.

Link naar reactie
  • 0

Om dezelfde reden dat je naast Ideal ook creditcards, paypal of cadeauchecks zou accepteren: een bredere doelgroep aanboren?

Inderdaad, een bredere doelgroep (er zijn nog zat mensen die geen credit card hebben, geen paypal willen gebruiken, en iDeal is alleen voor Nederlanders) maar bovendien ook omdat ik Bitcoin als betalingssysteem eigenlijk in alle opzichten beter vind dan de bestaande alternatieven.

 

Overigens gelden de voordelen net zo goed voor klanten, het is niet éénrichtingsverkeer waarin ik als verkopende partij mijn klanten iets wil opdringen (dat zou bovendien ook niet werken natuurlijk). De enige partijen die geen baat hebben bij Bitcoin zijn de banken en credit card maatschappijen waar we nu nog afhankelijk van zijn, en gevestigde 'payment providers' zoals paypal. Nou dat vind ik niet zo'n bezwaar, die hebben ons de afgelopen decennia wel genoeg uitgeknepen dacht ik zo :)

Link naar reactie
  • 0

Ontzettend interessant zeg! Ik had er nooit van gehoord. Maar als ik hier en daar eens rondkijk lijkt het me moeilijk te bepalen wat een Bitcoin waard is in Euro's. Ik heb al prijzen gezien van 4,50 tot 9 Euro. Heb je daar al ervaring mee Henck?

 

Lijkt me een nachtmerrie voor de belastingdienst dit. Hopelijk reageert het webcare team, want ik ben erg benieuwd hoe ze hier tegenaan kijken.

Link naar reactie
  • 0

Ontzettend interessant zeg! Ik had er nooit van gehoord. Maar als ik hier en daar eens rondkijk lijkt het me moeilijk te bepalen wat een Bitcoin waard is in Euro's. Ik heb al prijzen gezien van 4,50 tot 9 Euro. Heb je daar al ervaring mee Henck?

Ja de Bitcoin heeft gewoon een dagkoers ten opzichte van de Euro. Dus dat wat betreft is het niet anders dan met andere 'vreemde' valuta zoals de Dollar of Pond.

 

Ik heb zelf een paar keer een deel van mijn Bitcoin inkomsten omgezet in euro's (dat kan via diverse online 'wisselkantoren') maar dat doe ik het liefst zo min mogelijk. Ik moet zeggen dat ik ook nog maar een betrekkelijk klein deel van mijn omzet in bitcoins ontvang hoor. Al zit er wel stijging in. Ik ben er vorig najaar mee begonnen, de eerste paar maanden was het nog geen 1%. Het afgelopen kwartaal bijna 7%.

 

Het bestaat pas een paar jaar en het is nog relatief onbekend. Maar ik vind het concept zeer fascinerend. Het zit briljant in elkaar en het heeft mijns inziens echt de potentie om een revolutie in betalingsverkeer teweeg te brengen. Alleen niet op korte termijn, zoiets heeft tijd nodig om geaccepteerd te worden en aan te slaan bij het grote publiek. En ook overheden en belastingdiensten zullen op den duur moeten bepalen hoe ze met Bitcoin omgaan, vandaar dit topic.

 

Wat ik zo her en der in de media lees neemt de interesse in Bitcoin als nieuwe valuta steeds meer toe. En daarmee ook de koers, dus vandaar dat ik liever geen bitcoins inwissel naar euro's (liever juist de andere kant op, maar ik moet ook uitgaven doen en de meeste leveranciers accepteren nog geen bitcoins).

Link naar reactie
  • 0

Als er één vaste officiële bitcoin<>euro-koers is, lijkt mij dat dit niet anders werkt dan een andere vreemde valuta. Maar ik dacht dat bitcoin naar andere valuta juist "wat de gek ervoor geeft" is, en je bij verschillende wisselkantoren heel verschillende prijzen hebt. Dat maakt de vertaling veel moeilijker. Je zal uiteraard de gehanteerde wisselkoers goed moeten onderbouwen in de administratie.

 

Verder krijg je natuurlijk alle gewone complexiteit van de situatie dat jouw onderneming met meerdere valuta tegelijk werkt. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar het lijkt mij een extra administratieve last. Daarnaast lijkt mij ook belangrijk dat er iets van een rekeningafschrift bestaat, waarmee je alle bitcoin-transacties en saldi aan kan tonen. Gewone bankafschriften namelijk ook een verplichte onderbouwing in de administratie, voor zover ik weet.

Link naar reactie
  • 0

Als er één vaste officiële bitcoin<>euro-koers is, lijkt mij dat dit niet anders werkt dan een andere vreemde valuta. Maar ik dacht dat bitcoin naar andere valuta juist "wat de gek ervoor geeft" is, en je bij verschillende wisselkantoren heel verschillende prijzen hebt. Dat maakt de vertaling veel moeilijker. Je zal uiteraard de gehanteerde wisselkoers goed moeten onderbouwen in de administratie.

Nou, die koers is natuurlijk sowieso niet vast, zoals geen enkele koers tussen twee onafhankelijke valuta vast is.

 

En de koers tussen twee valuta is per definitie wat de gek ervoor geeft. Er is niet één of andere instantie die dagelijks beslist wat de euro<->dollar koers voor die dag gaat worden. Bij een vaag wisselkantoortje op straat betaal je ook een andere koers dan bij het GWK of een bank. Dat wordt bepaald door marktwerking, en dat is bij Bitcoin niet anders.

 

Bij Bitcoin lopen die verschillen juist minder uiteen, omdat het daar bijna allemaal online gebeurt. En als je bij het ene wisselkantoor bitcoins voor 8 euro kunt verkopen, en ze direct daarna bij het andere wisselkantoor voor 7 euro weer kunt terugkopen, zou iedereen dat wel doen en dus trekken dat soort verschillen vanzelf weer naar elkaar toe.

 

Verder krijg je natuurlijk alle gewone complexiteit van de situatie dat jouw onderneming met meerdere valuta tegelijk werkt. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar het lijkt mij een extra administratieve last.

Dat valt in de praktijk wel mee. Ik vul gewoon mijn omzetten in Euro's, Dollars, Ponden e.d. in, en gebaseerd op een gemiddelde koers over die periode komt daar op papier een resultaat in Euro's uit (even grof samengevat). Wanneer Bitcoin een officieel erkende valuta is, kan ik daar hetzelfde mee doen. Maar zover is het nog niet.

 

Daarnaast lijkt mij ook belangrijk dat er iets van een rekeningafschrift bestaat, waarmee je alle bitcoin-transacties en saldi aan kan tonen. Gewone bankafschriften namelijk ook een verplichte onderbouwing in de administratie, voor zover ik weet.

Ja, alleen die vlieger gaat bij Bitcoin niet op. Daar zijn geen rekening-afschriften (bovendien, van wie zou je die moeten krijgen, is geen bedrijf of instantie die het Bitcoin systeem beheert). Er zijn in feite zelfs geen saldi, je hebt geen Bitcoin bankrekening, er valt nergens iets te registreren. Dus ik benieuwd hoe men ooit zo'n verplichte onderbouwing wil afdwingen.

 

Ik zou aan de belastingdienst een bedrag in bitcoins kunnen noemen wat ik claim te hebben omgezet, maar men kan onmogelijk controleren of ik daarnaast misschien nog veel meer heb omgezet. Of uitgaven die ik claim te hebben gedaan (die ik als kosten kan opvoeren om de winst te drukken) heb ik misschien wel naar adressen van mezelf gedaan, en niemand (geen mens, overheid, of belastingcontroleur) die dat kan nagaan.

 

Wel interessant om te zien hoe dit uitpakt... Net als met de komst van internet destijds, gaat dit een heel scala aan juridische en fiscale uitdagingen met zich meebrengen.

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd wanneer de fiscalisten binnen HL hier eens op gaan "schieten" ;)

 

Vind het allemaal nogal vaag. Niemand die het garandeert, toch koersschommelingen, geen "bank" afschriften. geen toezicht en ga zo maar door.

 

Maar volgens mij gaat het de zelfde kant op als bij piramidespelen, "hoe groter de groep hoe sneller het instort" ;)

 

Of zie ik het allemaal te zwart/wit. :-\

Link naar reactie
  • 0

Ontzettend interessant zeg! Ik had er nooit van gehoord. Maar als ik hier en daar eens rondkijk lijkt het me moeilijk te bepalen wat een Bitcoin waard is in Euro's. Ik heb al prijzen gezien van 4,50 tot 9 Euro. Heb je daar al ervaring mee Henck?

 

Zo'n groot verschil heb ik nog nooit gezien en lijkt me ook erg onwaarschijnlijk: zoals Henck al aangaf zou een groot verschil tussen verschillende exchanges vanzelf door de marktwerking gelijkgetrokken worden. Het enige verschil is dat de koers op de ene exchange wat meer volatiel is dan op de andere.

 

Overigens is de de facto BTC koers in de ogen van veel mensen die van de grootste exchange: mtgox.

 

Ik vraag me af of Bitcoin nou echt zo'n ramp is voor de belastingdienst als sommigen denken. Ja, je kan opgeven dat je omzet in BTC een stuk lager is dan hij daadwerkelijk is, maar datzelfde geldt nu voor cash. Een saldo-overzicht (be it in euros, dollars of bitcoin) is ongetwijfeld niet het enige waar de belastingdienst naar kijkt ;) Wellicht is de kans op ontdekking nu nog zeer klein, aangezien er nauwelijks kennis over aanwezig is, maar als de interesse bij het publiek groeit zal de BD vast meegroeien.

 

Vind het allemaal nogal vaag. Niemand die het garandeert, toch koersschommelingen, geen "bank" afschriften. geen toezicht en ga zo maar door.

 

Je kan grotendeels hetzelfde zeggen over geld zoals we het nu kennen ;) Ja, fiatgeld zoals de Euro wordt gegarandeerd door de overheden, maar hoe? Met een trukendoos aan leningen, steunfondsen, trojka's en commissies waarvan de toekomst op z'n minst onzeker is. Koersschommelingen zei je? En toezicht.. ik denk niet dat ik hier hoef te vertellen hoeveel er de afgelopen tijd door het financiele toezicht heen is geglipt.

Link naar reactie
  • 1

Vind het allemaal nogal vaag. Niemand die het garandeert, toch koersschommelingen, geen "bank" afschriften. geen toezicht en ga zo maar door.

Dat is één van de aspecten aan Bitcoin waarom ik het zo briljant (en aantrekkelijk) vind. Er is niemand die iets hoeft te garanderen, en door de opzet van het systeem is toezicht per definitie niet nodig.

 

De technische achtergronden hiervan voeren misschien wat te ver voor een forum over belastingen (er zijn zat communities op internet waar ze dit tot in detail kunnen uitleggen) maar het komt neer op cryptografische principes. Die maken dat Bitcoin zowel open en transparant als anoniem zijn. En ongevoelig voor hackers of 'valsmunterij'.

 

Dat, samen met het feit dat Bitcoin de macht wegneemt van banken, zonder dat daar een andere machthebbende instantie voor in de plaats komt waar we dan weer van afhankelijk worden. Gezien de crisis van de afgelopen jaren, en de enorme puinhopen die banken ervan hebben gemaakt, lijkt me dat een zeer welkome ontwikkeling.

 

 

Maar volgens mij gaat het de zelfde kant op als bij piramidespelen, "hoe groter de groep hoe sneller het instort" ;)

Anders dan bij piramidespelen is Bitcoin niet gebaseerd op winst maken ten koste van nieuwe instappers (die op hun beurt dan ook weer winst hopen te maken door nieuwe instappers na hun, enzovoort totdat de boel klapt). Er zijn ook überhaupt geen organisators of bestuurders of eigenaars van Bitcoin (het systeem is volledig open, 100% gedecentraliseerd, en degene die het oorspronkelijk heeft bedacht, heeft zelf geen andere rol of invloed dan iedere andere gebruiker). In de praktijk werkt het gewoon als een nieuwe valuta, met interessante mogelijkheden en voordelen voor iedereen (behalve dan voor banken).

 

Je kunt het ook zien als een commodity. Bijvoorbeeld goud, daar kun je ruilhandel mee bedrijven als je zou willen. Er is ook geen centrale instantie die toezicht houdt op goud, of iets garandeert, of waar je een 'goudrekening' moet openen. Met betalingen in goud heb je geen bankafschriften, de goudkoers schommelt, noem maar op. Dat geldt voor Bitcoin ook allemaal. Digitaal goud als het ware :)

 

 

Of zie ik het allemaal te zwart/wit. :-\

Ik vrees van wel ;)

Maar zo reageren meer mensen in het begin (waaronder ik zelf destijds ook). Het zit erg ingenieus in elkaar, en dit is één van de redenen waarom het nog een tijdje zal duren voordat het aanslaat bij de grote massa. Dit soort ontwikkelingen duren een tijd om door te dringen.

Link naar reactie
  • 0

Grappig fenomeen, die bitcoins Ik denk niet dat 'bitcoin' door de Belastingdienst wordt gezien als 'valuta'.

 

Maar, klaarblijkelijk is er wel een handelswaarde. Dat betekent dus de facto dat je bedrijf bitcoins in voorraad heeft.

 

En dat betekent weer dat je ultimo boekjaar een voorraadtelling moet doen, en de bitcoins zal moeten waarderen tegen de dagkoers. Of de aanschafwaarde, dat hangt denk ik van je boekmethode af.

 

Min of meer hetzelfde als een edelsmid die zilver op voorraad heeft. Ben benieuwd wat de Belastingdienst ervan vind.

 

Vriendelijke groet,

 

mark.

Vriendelijke groet,

Mark

Link naar reactie
  • 0

Anders dan bij piramidespelen is Bitcoin niet gebaseerd op winst maken ten koste van nieuwe instappers (die op hun beurt dan ook weer winst hopen te maken door nieuwe instappers na hun, enzovoort totdat de boel klapt). Er zijn ook überhaupt geen organisators of bestuurders of eigenaars van Bitcoin (het systeem is volledig open, 100% gedecentraliseerd, en degene die het oorspronkelijk heeft bedacht, heeft zelf geen andere rol of invloed dan iedere andere gebruiker). In de praktijk werkt het gewoon als een nieuwe valuta, met interessante mogelijkheden en voordelen voor iedereen (behalve dan voor banken).

 

 

Leuk dat dit weer terugkeert. Hopelijk wordt het een mogelijkheid om het bankensysteem te renoveren. Wellicht komt het nog tot een grote mogelijkheid om geld (credit te krijgen) te lenen voor grote investeringen en ondernemers bij starts.

Een bekende Nederlandse bank heeft al zoveel Euro's met onzekerheid uitgeleend (57 miljard aan Spanje) dat ze huiverig en afwijzend zijn om nu nog Nederlandse ondernemers een lening te geven.

 

In ieder geval voor jouw initiatief en bekendmaking een reus.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sinds enige tijd accepteer ik op mijn webshop ook betalingen in Bitcoin. Anders dan bijvoorbeeld US dollars of UK ponden, zet ik mijn bitcoins niet om naar euro's maar hou ik dit bedrag op mijn Bitcoin rekening.

 

Ik neem aan dat Bitcoin bij de belastingdienst nog niet erkend wordt als reguliere valuta. Verder kan men natuurlijk niet zien hoeveel ik omzet of hoeveel bitcoins ik heb. Als ik geen belasting wil ontduiken, maar ook niet verplicht wil worden om mijn bitcoins in euro's om te zetten, wat is de juiste manier om hiermee om te gaan? Moet ik omzet in bitcoins opgeven als inkomsten in buitenlandse valuta?

 

Bitcoin is geen buitenlandse valuta en kan dan ook niet als zodanig opgevoerd worden. Ik zelf zou het beschouwn als een vermogensbestanddeel en vermogensbestanddelen moeten geboekt worden tegen de waarde in het economisch verkeer.

 

Je hoeft je bitcoins niet om te zetten in euro's, je moet de waarde van de bitcoins in euro's in je administratie opvoeren. Het is te vergelijken met je voorraad: die hoef je niet te verkopen om de waarde in euro's in je administratie op te nemen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een redelijk fors bedrag omgezet in Bitcoins, de afgelopen maanden.

Omdat ik wit geld zwart zou maken door het niet in de boeken te zetten, heb ik het gewoon als een buitenlandse rekening=valuta geboekt.

Telefonisch met Ome Piet besproken en die zei ( vrijblijvend) dat het hem wel redelijk leek. Kan ook in de voorraad, maar dat maakt allemaal niet zoveel uit.

 

Als je je Bitcoin betaling binnenkrijgt op slechts e e n en hetzelfde nummer voor die BV ( Je kan onbeperkt bticoin adressen aanmaken) dan kan je ook nog wel iets uitdraaien dat op een overzicht lijkt. Strikt juridisch is het niet veel waard, maar de fiscus heeft andere mogelijkheden. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de Kas van een kroegbaas of kapper.

 

Waarom overigens Bitcoins aangeschaft? Niet als gokkast, maar gewoon e e n van de middelen om me wellicht in te dekken voor de grote klap=het verdwijnen/decimeren van de euro. Zo als er ook zijn: Gouden tientjes en Maple leaf zilveren munten.

 

Als iemand ook een bitcoin rekening heeft: Geef me je nummer en ik maak een ietsie pietsie over.

 

 

Herpi

 

p.s. hier twee regels uitdraai van Multibit software.

 

2 bitcoin ontvang nummers dus.

Thu Jul 26 07:22:20 CEST 2012   Ontvangen met "INtern van qt naar multibit" (1H2Gv6X5iXLPs3TScw9G7CFirhYs2DyR3s)      0.0040

Appeared in best chain at height 190365.   Mon Jul 23 13:15:21 CEST 2012   Ontvangen met "bitcoin -24" (1GiyCeq3CowKssjf5LfZC6bFop5ghTbhqx)      212.0968

 

 

Link naar reactie
  • 0

Interessant artikel!

 

Gezien de nogal fluctuerende koers is het wel interessant dat de waarde op 1 januari telt. Nu is dat met buitenlandse valuta ook wel zo, maar bitcoins zijn een stuk volatieler dan zwitserse franken of engelse ponden. Als je kijk naar 2012 tot dusver zit je aan waardes tussen pakweg us$4 en us$15 - welke koers dat toevallig op 1 januari is maakt wel een flinke bak uit voor de vermogensbelasting.

 

Wat het 'minen' betreft denk ik dat dit vergelijkbaar is met industriele productie van ieder ander goed. Je hebt kosten (electriciteit, hardware) en je maakt iets dat je kunt verkopen voor een zekere waarde (bitcoins). Als je besluit ze niet te verkopen dat is dat eigenlijk hetzelfde als pakweg schroefjes produceren en die in je magazijn opslaan in afwachtig van een koper.

 

Overigens denk ik niet dat particulieren hun bitcoins zullen aangeven bij de belastingdienst - het idee erachter is juist dat die dingen onzichtbaar verhandelbaar zijn, en je ze overal kunt stallen, waarbij niet zichtbaar is hoeveel het er zijn zonder de decryptiesleutel. Het is feitelijk het online equivalent van een bruine zak met bankbiljetten erin.

 

Bedrijven die ze accepteren zullen dat uiteraard wel in hun boekhouding moeten verwerken, en ook evt 'voorraad' aan bitcoins moeten aangeven.

Link naar reactie
  • 0

Als je handelt (diensten, koop, verkoop) in Bitcoins moet je dan ook niet (in Bitcoins) BTW verrekenen?

 

Uiteraard, als je aan particulieren verkoopt in ieder geval wel.

 

Iiets van 100 euro netto wordt dan 121 euro totaal, gedeeld door de koers van dat moment (pakweg BTC 15 op dit moment).

 

Als je prijst in bitcoin kan je ook bijv iets verkopen voor BTC 10 netto en dan BTC 12,10 afrekenen, al moet je het wel in je administratie boeken in euro's, tegen de koers op het moment van verkoop.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 62 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.