Ga naar inhoud
Geplaatst:

dmb86

Ik ben op zoek naar basisstatuten voor een per 1-10-2012 op te richten bv. Het is voor mij een vervelende bijkomstigheid dat deze verplichting er is want ik ben de enige persoon die zich verbind aan het bedrijf. Ik las dat de bond van notarissen vanwege het versoepelde bv recht een dergelijk document hebben opgesteld het is echter (volgens mij) nergens nergens openbaar gemaakt.

 

Bestaat er een dergelijk document? eenvoudig van opzet, of eventueel zelf op te stellen? Zoals jullie begrijpen wil ik er zo min mogelijk kosten aan hebben, dat er een notaris aan te pas moet komen om het te ondertekenen is al vervelend op zich.

Featured Replies

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Waarom niet vragen aan de notaris? Het lijkt mij voor de notaris een stuk wenselijker- en voor jou risicoarmer en goedkoper! - om een goed basismodel te gebruiken in plaats van jouw eigen knip en plak werk te toetsen. Bovendien krijg je dan ook uitleg en advies overde opties en keuzes in die basis statuten.

 

Het is voor mij een vervelende bijkomstigheid dat deze verplichting er is want ik ben de enige persoon die zich verbind aan het bedrijf.

Oh???? dus je hebt/ krijgt geen leveranciers, geen klanten, geen banken of enig andere derde die belang kan hebben bij de statuten van jouw rechtspersoon???

FF serieus: statuten zijn er niet alleen voor jou!

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

HCS Legal (Heleen)

Je krijgt het toch voorgeschoteld als je een gesprek met de (verplichte) notaris hebt? De notaris zal toch (vanuit de beroepsplicht) een en ander met je moeten bespreken.

 

Oeps, te laat...

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Sterker nog, ik ken geen notaris die een handtekening zal zetten onder zelf opgestelde statuten van een BV!

Het zou mij niets verbazen als dat op grond van de gedragsregels voor notarissen sowieso uitgesloten is.

 

En waarom zou je ook? De standaard statuten van een flex BV kunnen al op 7 A4-tjes. Kosten notaris? Laat het eens om 500 euro gaan. Hoeveel denk je te kunnen besparen als je zelf met de statuten aankomt? Lijkt me niet dat de notaris dan ineens roept: "goh, dank je, scheelt mij zoveel werk, ik maak er 150 euro van"......

 

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Nog een spreekwoord, (kan topic even niet vinden)

 

" voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten"

 

 

Geplaatst:

Hermes Ratgers

Als je wilt ondernemen en je wilt ondernemen in een BV vorm en de kosten van het oprichten van een BV (wat al voor € 350,- tot € 500,- kan vanaf 1 oktober) dan vraag ik me werkelijk af of het wel verstandig is om te gaan ondernemen.

 

Als ik door ga denken en me ga afvragen wat de motieven van je is om een BV op te richten, vraag je dan eens goed af of de BV je (voldoende) beschermd/gaat opleveren.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.