Medio April 2012 ben ik een bedrijf begonnen. Het is een bedrijf voor het ontwerpen en promoten van websites.
Nu heb ik in juni mijn eerste klant geworven. Het betreft een VOF. Ik heb eerst een afspraak met ze gemaakt en vervolgens mijn verkoopgesprek gedaan. Ze waren erg enthousiast. Beide hebben het contract getekend voor 48 maanden.
Ze gaven voor het tekenen van het contract aan dat ze dat wel erg lang vonden, maar uiteindelijk gingen ze akkoord.
Ze hebben van mij een mooie en goed functionele website gekregen die daarnaast ook heel erg goed te vinden is in Google.
Om te bewijzen dat er dus echt mensen keken op de website hebben we daar artikelen en informatie op gezet die alleen te vinden was op zijn website (door mij gemaakt).
De eerste dag had hij 2 klanten die voor €140,- bestelde. En de eerste week was dat een bedrag van circa €750,-
Ik was erg blij dat ik een tevreden klant had. Althans dit dacht ik.
Al voor dat hij zijn eerste factuur kreeg belde hij me op voor een gesprek. Tijdens het gesprek vertelde hij me dat hij van het contract wilde. De reden hiervoor was dat hij het niet zou kunnen betalen. Ik vond dit er jammer.
Vervolgens heb ik een heel coulant aanbod gedaan en hem gevraagd om de diensten voor 5 maanden af te nemen en dan zou ik het contract ontbinden. Hier ging hij mee akkoord maar deed geen betaling.
Hij wilde het originele contract. Ik heb hem meerdere malen zijn kopie van zijn contract zowel schriftelijk als per email opgestuurd, maar hij weigert te betalen.
De facturen die hij niet heeft betaald zijn doorgegaan naar een incasso bureau. En van daaruit loopt er nu zelfs een bij een deurwaarder. De eigenaren van het bedrijf reageren totaal niet. Ze weigeren met me te praten en/of te betalen. Ondanks mijn coulante aanbod vind ik dat ik keihard word (genaaid).
Wat moet ik nu doen? Mijn contract is juridisch zodanig dichtgetimmerd dat ze niet van het contract kunnen afkomen, mits ze 30% van de resterende betalingstermijnen betalen.
Kan ik deze nu opeisen bij de rechter? Of moet ik telkens elke factuur doorsturen naar de deurwaarder?
Ik zeg de diensten niet zomaar op, want als elke klant dat doet dan wordt ik nooit succesvol.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michaelcb
Michaelcb
Beste Forumleden,
Medio April 2012 ben ik een bedrijf begonnen. Het is een bedrijf voor het ontwerpen en promoten van websites.
Nu heb ik in juni mijn eerste klant geworven. Het betreft een VOF. Ik heb eerst een afspraak met ze gemaakt en vervolgens mijn verkoopgesprek gedaan. Ze waren erg enthousiast. Beide hebben het contract getekend voor 48 maanden.
Ze gaven voor het tekenen van het contract aan dat ze dat wel erg lang vonden, maar uiteindelijk gingen ze akkoord.
Ze hebben van mij een mooie en goed functionele website gekregen die daarnaast ook heel erg goed te vinden is in Google.
Om te bewijzen dat er dus echt mensen keken op de website hebben we daar artikelen en informatie op gezet die alleen te vinden was op zijn website (door mij gemaakt).
De eerste dag had hij 2 klanten die voor €140,- bestelde. En de eerste week was dat een bedrag van circa €750,-
Ik was erg blij dat ik een tevreden klant had. Althans dit dacht ik.
Al voor dat hij zijn eerste factuur kreeg belde hij me op voor een gesprek. Tijdens het gesprek vertelde hij me dat hij van het contract wilde. De reden hiervoor was dat hij het niet zou kunnen betalen. Ik vond dit er jammer.
Vervolgens heb ik een heel coulant aanbod gedaan en hem gevraagd om de diensten voor 5 maanden af te nemen en dan zou ik het contract ontbinden. Hier ging hij mee akkoord maar deed geen betaling.
Hij wilde het originele contract. Ik heb hem meerdere malen zijn kopie van zijn contract zowel schriftelijk als per email opgestuurd, maar hij weigert te betalen.
De facturen die hij niet heeft betaald zijn doorgegaan naar een incasso bureau. En van daaruit loopt er nu zelfs een bij een deurwaarder. De eigenaren van het bedrijf reageren totaal niet. Ze weigeren met me te praten en/of te betalen. Ondanks mijn coulante aanbod vind ik dat ik keihard word (genaaid).
Wat moet ik nu doen? Mijn contract is juridisch zodanig dichtgetimmerd dat ze niet van het contract kunnen afkomen, mits ze 30% van de resterende betalingstermijnen betalen.
Kan ik deze nu opeisen bij de rechter? Of moet ik telkens elke factuur doorsturen naar de deurwaarder?
Ik zeg de diensten niet zomaar op, want als elke klant dat doet dan wordt ik nooit succesvol.
Bedankt alvast.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38412-klant-betaalt-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag