• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat Passie al zegt er is niet zinnigs over te zeggen tenzij je al ervaring hebt in de branche. En die worden meestal niet vrijgegeven.

Een hoger bod wil niets zeggen over de positie. Als er niet op je advertentie geklikt wordt kun je bieden wat je wil maar op den duur wordt hij niet meer vertoont. Google wil geld verdienen en dat lukt alleen als er op geklikt wordt.

 

Is erg moeilijk om dit in een ondernemingsplan mee te nemen. ROI is hier moeilijk te voorspellen zeker op langere termijn.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Google instant.

 

Wat ik zie de laatste dagen is, dat in alle landen waar het actief is er een verdubbeling van de vertoningen is en mijn CTR is gehalveerd.

 

Dit systeem komt ook naar NL!

 

Ik weet (nog) niet wat dit voor invloed heeft op de kwaliteitscore.

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

 

 

Ps morgen mag je merknamen in de zoekwoorden gebruiken... Toeval of niet systemen komen mooi tegelijk. Nu kan Google ook geen problemen krijgen met vertoningen op halve merknamen ;)

 

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Pff dat merknamen verhaal en Google instant hakt er in. En komt nog veel naar Nederland. Ik denk dat ze nu te ver gaan. De hele theorie in Adwords ligt op zijn kop. CTR is weg door Google instant en samen met de merknamen gaat ook het kwalteitsscore verhaal naar de ....

 

Je kunt zeggen maak je niet druk. Maar CTR is een belangrijke factor. Kwaliteitsscore is daarvan afhankelijk.

 

Campagnes die al lang goed draaien krijgen ineens andere cijfers.

 

Het hele Adwords verhaal gaat op zijn kop.

 

Maar goed volgens mij zit ik (remie :-) ) op het vekeerde forum. Dit gaat niet over bieding systemen en innovatie. We/ik lopen achter de innovatie van Google aan ;)

 

Iemand Tips?

 

 

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen,

 

Ik heb ook met ad words geadverteerd, Maar heb dit door een bureau laten doen nou ik zal je vertellen dat ik zwaar ben belazerd

door die gast, Het begon allemaal goed en die man was zo professioneel dat je hem nog niet eens in de gaten hebt wat ie doet.

digital promotion heet het. Het begint mooi maar het wordt een drama, digital promotion heer mulder heet die gast hij zegt ik schat jou click op 0.40 cent en betaal maar alvast 1000 clicks mocht het meer zijn dan wordt het achteraf berekend,is het minder dan krijg je de volgende maand een credit nota waar het verrekend wordt.Nou ik kreeg een nota de volgende maan daar wordt je bang van. mensen ga niet in zee met digital promotion heb echt slechte ervaring met deze gast.

 

nu heb ik google gebeld en gevraagd of ik samen met google een campagne kan opstarten.

 

ik zal je vertellen dat dit 10x beter werkt dan digital promotion

 

heeft iemand meer ervaringen met digital promotion

Link naar reactie
  • 0

Remie hier

 

iemand al ervaringen met Google instant? en dat merken verhaal?

 

Zie erg grote verschillen in de adwords campagnes en ook in de ranking.

 

Nogmaals dit komt naar Nederland. Ben ik nu de enigste die hier op voorbereid wil zijn. Ondernemen is toch vooruit kijken? Of gaan we strakke allemaal zitten klagen dat Google teveel macht heeft en dat de ranking weg is en omzet.

 

Ik had eerder gelijk met voorspellingen dat het merkenrecht vrij gegeven wordt. (voor dec 2010) Dat is nu het geval. Mooi ik had gelijk maar boeien. Wat gaan we ermee doen? En hoe werkt het. Wat zijn de gevolgen.

 

2 factoren die grote gevolgen gaan hebben.

 

Ga nu niet over H1 tags hebben of over linkbuilding. Dit verhaal kent maar 1 winnaar en dat is Google.

 

Op zoek naar de manier om dat op te vangen...

 

Wie doet er mee?

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Mijn campagnes zijn sec gericht op NL, zoals de meesten hier op HL denk ik.

 

Aangezien GInstant op dit moment nog niet in europa uitgerold is, is er op dit moment geen reden om daar heel actief mee bezig te zijn, dus vandaar dat er relatief weinig op gereageerd wordt denk ik

 

Dat er dingen gaan veranderen ben ik met je eens, maar die veranderingen voer ik pas door als ik specifiek voor mijn eigen campagnes de gevolgen kan aanschouwen.

Dus tot die tijd doe ik niet mee.

 

En dat google de grote winnaar is...ach dat zullen we zien. Als de kosten van google te hoog worden in relatie tot de conversie die je behaalt zal men vaker uitwijken naar andere advertentiekanalen.

 

We zullen zien...

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Mijn campagnes zijn sec gericht op NL, zoals de meesten hier op HL denk ik.

 

Aangezien GInstant op dit moment nog niet in europa uitgerold is, is er op dit moment geen reden om daar heel actief mee bezig te zijn, dus vandaar dat er relatief weinig op gereageerd wordt denk ik

 

Dat er dingen gaan veranderen ben ik met je eens, maar die veranderingen voer ik pas door als ik specifiek voor mijn eigen campagnes de gevolgen kan aanschouwen.

Dus tot die tijd doe ik niet mee.

 

En dat google de grote winnaar is...ach dat zullen we zien. Als de kosten van google te hoog worden in relatie tot de conversie die je behaalt zal men vaker uitwijken naar andere advertentiekanalen.

 

We zullen zien...

 

Frans

 

Is goed we zoeken het zelf verder uit. ;)

 

Ps G instant is al wel in een aantal landen in de EU. FR DE EN en nog een paar.

 

 

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Goed Goog, je kunt je lol op

 

Zie net dat google instant ook op het .nl domein staat.

 

Het leukste wat ik zo snel zie is dat onze shop gesuggereerd wordt als je de eerste 6-7 letters van de shop (=main keyword) intyped. ;D (edit: wellicht dat dat een persoonlijk zoekresultaat is, en niet algemeen trouwens)

 

Leuke om te kijken of dat meer bezoekers oplevert

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Chris T,

 

Volgens ons is het zo dat Google iedere keer andere richtlijnen gebruikt voor het indexeren van websites. Men zegt dat je aanmelden bij veel zoekmachines tegenwoordig al geen zin meer heeft. Wanneer Google namelijk een ONnatuurlijk verloop ziet in het bezoekersaantal, dan heeft dat al een negatief effect. V.w.b. Ad-Words kan ik denk ik wel zeggen dat het effect ervan zo langzamerhand aan het uitwerken is. Het wordt meer een soort sluipreclame. Je oog valt er onbewust op, maar of je er ook daadwerkelijk iets mee gaat doen is de vraag. Wij bespeuren bij onszelf in ieder geval al dat we de betaalde links 'rechts en boven' links laten liggen. Het zal wellicht nog sterker worden. Wat veel mensen doen die een offerte van wie dan ook hebben opgevraagd (bijvb: een timmerman, loodgieter of reclamebureau), is de duurste en de goedkoopste eruit gooien en ergens in het midden hun keuze maken. Dit zal naar ons idee ook steeds meer gaan gelden voor de listings van zoekmachines. De bedrijven die al enige tijd op positie één staan hebben al redelijk wat weten op te bouwen en kunnen dan ook gemakkelijk wat meer vragen. Als je hapt is het allemaal extra binnen en als je niet hapt.....ze redden zich gerust wel.

 

Referenties inderdaad lekker nabellen. Er zijn zelfs voldoende mensen die hun CV vullen met onzin!

House of Words

Translation Services

www.houseofwords.nl

Link naar reactie
  • 0

Quote: Wij bespeuren bij onszelf in ieder geval al dat we de betaalde links 'rechts en boven' links laten liggen

 

Leuke woordspeling. Ik ben het wel met je eens. ;D

 

Ik vind wel dat Google Adwords door de jaren heen steeds moeilijker wordt om het goed te doen. Wij doen het nog steeds zelf maar het brengt toch niet de resultaten die ik zou willen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat Google door zijn eigen succes te duur gaat worden. Er zijn maar een paar plekken te verdelen aan de rechterkant, waarvan iedereen denkt dat die daar per sé moet staan. Daardoor worden de prijzen per click steeds duurder. Je zou zeggen dat marktwerking dit vanzelf zou oplossen, maar ik denk dat Google ook aan zijn imago moet denken en niet die partij moet zijn waar adverteren te duur wordt/is. Andere kant maken ze het wel zo interessanter voor andere clicksites hetgeen wel positief zou zijn

Online adverteren op niche sites

http://www.adverteerdirect.nl

Link naar reactie
  • 0
Je zou zeggen dat marktwerking dit vanzelf zou oplossen.

Juist niet; door de marktwerking wordt dit duurder. Steeds meer en meer bedrijven gaan adverteren via adwords en daardoor wordt de prijs per click opgedreven. Uiteindelijk zal het kaf van het koren gescheiden worden denk ik.

 

En waarom zou het interessanter worden voor andere clicksites? Stel dat het daar inderdaad veel goedkoper is dat is leuk, maar wat zijn die clicks die je daar betaald nou werkelijk waard? Als die sites niet gebruikt worden of als de mensen die daar op jouw advertentie klikken eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd zijn in jouw product, dan heb je daar niks aan.

 

90% van de internetters zit op Google, zo niet nog meer. Juist daar moet je dus adverteren. Als iemand in google zoekt op jouw product dan is de kans dat hij daar daadwerkelijk in geïnteresseerd is heel hoog. Sta jij daar niet met een advertentie dan loop je dus potentiële klanten mis.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Het is nog steeds zo dat je met een relevante Adwords campagne met goede zoekwoorden, teksten en landingspages met kleine click-bedragen een goed resultaat kunt behalen. Je moet alleen "nog even" weten hoe je dat goed doet en dat kost je tijd om het te leren of geld om het uit te besteden.

Een relevante campagne levert betere resultaten tegen lagere kosten, dat heeft Google aardig ingevuld.

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0

Iedereen zegt, ik klik nooit op advertenties. Maar ga je meekijken dan hebben ze het niet in de gaten dat het advertenties zijn. Er wordt wel degelijk op geklikt.

 

Voordat je begint ga je goed inlezen hoe en wat. Het is niet even. Wees "google creatief" met je advertenties. Maak advertentiegroepen per zoekwoord en maak daar advertenties met de zoekwoorden erin + daarachter landingspagina's voor die zoekwoorden.

 

Is een hele klus. Maar als het goed staat is er veel te halen.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat het om Google AdWords achtige spots ging? Of bedoel je het Adsense netwerk? Wanneer het om AdWords gaat is relevantie het toverwoord en ROI. Bepaal wat een transactie (in wat voor vorm dan ook) je waard is. Meet dit op lange termijn af tegen je kosten voor een positieve ROI. Minder interessante delen geef je dan minder budget en stoot je af, bij interessante bied je meer en stop je veel tijd in het optimaliseren van je advertentieteksten (kijk o.a. naar CTR) en landingspagina (zo helder mogelijk kort convertrerend naar het uiteindelijke doel).

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Topic starter zal niet meer reageren (is met pensioen denk ik, 2004 ;))

 

Ik vraag me wel eens af waarom er zo weinig zijn (die weten hoe het echt moet) deze kennis delen. We gooien allemaal met mooie termen (ik ook) zoals ROI, CTR. Zoek het internet af er zijn genoeg blogs met deze onzin. Maar alle geven de echte kennis niet vrij. (ik pretendeer ook dat ik het weet, maar dat mag ik ben anoniem ;))

Ik merk hier ook als ik "verder" ga, en ook mijn ervaringen voorzichtig vermeld. Dat dit meteen door deze termen en andere ervaringen als onzin wordt afgedaan. (er ontstaat geen discussie) Men verteld de helft (ik ook ;D) Google is een rare branche er zou meer kennis gedeeld moeten worden om de kosten bij Google te kunnen beperken.

 

Er zijn ook geen echte online marketing forums. (tenminste ik kan ze niet vinden).

 

Google heeft het weer goed voor elkaar. Niemand zegt wat en men is elkaar aan het kapot concurreren.

 

Stel dat we in een bepaalde branche alle campagnes onder 1 collectief plaatsen. Daar worden we allemaal beter van. (behalve Google ;))

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad wat lastig om hiermee te starten. Maar als je het echt wilt leren heeft Google gewoon prima documentatie waarover je zelfs examens kunt doen. Deze gaan in detail, ik kan het weten want ik heb ze ook gehaald.

 

Meeste leer je door het te doen, liefst met grote campagnes. Ik beheerde jaarlijks €1mln+, dan pak je redelijk snel op wat de impact kan zijn van ingevoerde kennis op gebied van relevantie en kwaliteit op de uiteindelijke ROI.

Link naar reactie
  • 0

Adwords is een moeilijk verhaal. Ik run ook een Adwords campagne die mij niet bijster veel oplevert. Als je Adwords campagne niet goed loopt dan hoeft het, hoe gek dit ook klinkt, niet alleen aan je Adwords te liggen. Het probleem kan ook op je site liggen. Dat is bij ons in elk geval de volgende fase in het project: het aanpakken van onze site.

MS Access Programmeurs vindt u bij Florijn Business Solutions
Link naar reactie
  • 0

Met je Adwords account kan je verschillende campagne's maken.

 

Fictief voorbeeld:

Ik heb deze zoekwoorden:

 

- Fruit Eindhoven

- Fruitmand Eindhoven

- Fruit online kopen Eindhoven

- Fruit online bestellen Eindhoven

 

Maar ik zou in nog 10 andere steden dezelfde zoekwoorden willen maken, maar dan ipv Eindhoven, Amsterdam.

 

Is het aangewezen dat ik per stad een aparte campagne ga maken?

 

Op deze manier ga ik mijn tekst wel kunnen aanpassen aan de stad. Bijvoorbeeld:

 

Fruit.nl

Online fruit bestellen vanuit Eindhoven

 

Is dit dan de beste manier om dit te doen?

 

Mvg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.