• 0

leverancier wil goederen niet terugnemen wat zijn onze rechten

Knullig maar helaas, mijn echtgenote als ondenemer heeft een partij goederen ingekocht bij een veronderstelde voorname leverancier wat nu blijkt een multilevelmarketing bedrijf te zijn. De goederen, voedingssupplementen in dit geval passen totaal niet in het assortiment van haar bedrijf. Wij, mijn echtgenote en ik hebben ons altijd vooropgesteld om nooit zaken te doen met MLM leveranciers maar dit geval is zij er onwetend in getuind zonder dat ik haar nog heb kunnen adviseren/tegenhouden.

 

Wat ik nu heel graag zou willen weten is, wij hebben geen leveringsvoorwaarden ontvangen vooraf en wij willen feitelijk van de aankoop af en deze goederen terugleveren. Waar staan we juridisch. Als consument staan je sterker dan ZZPer, wat mijn echtgenote helaas nog is.

 

Ik verneem het graag van u.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja neen het klopt dat ze dat wist, het is meer dat we niet precies wisten met wie we zaken deden.

 

het komt er wat ons betreft op neer kunnen wij de leverancier, die wij overigens betaald hebben, dwingen om de goederen terug te nemen.

 

De primaire reden is dat wij princpieel geen zaken willen doen met MLM bedrijven zoals Herbal Life en dit nieuwe merk waarvoor mijn echtgenote werd benaderd blijkt niet alleen front voor een MLM bedrijf maar de kwaliteit is ook ver beneden wat bijvoorbeeld HEMA zelf als low budget supplementen merk aan biedt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Knullig maar helaas, mijn echtgenote als ondenemer heeft een partij goederen ingekocht bij een veronderstelde voorname leverancier wat nu blijkt een multilevelmarketing bedrijf te zijn. De goederen, voedingssupplementen in dit geval passen totaal niet in het assortiment van haar bedrijf. Wij, mijn echtgenote en ik hebben ons altijd vooropgesteld om nooit zaken te doen met MLM leveranciers maar dit geval is zij er onwetend in getuind zonder dat ik haar nog heb kunnen adviseren/tegenhouden.

 

Wat ik nu heel graag zou willen weten is, wij hebben geen leveringsvoorwaarden ontvangen vooraf en wij willen feitelijk van de aankoop af en deze goederen terugleveren. Waar staan we juridisch. Als consument staan je sterker dan ZZPer, wat mijn echtgenote helaas nog is.

 

Ik verneem het graag van u.

 

Het ondernemingsmodel van jouw leverancier is geen reden om een koopovereenkomst te ontbinden. Het feit dat de leverancier onderdeel is van een MLM-organisatie is volstrekt niet relevant.

Blijft over dat er goederen ingekocht zijn die bij nader inzien niet passen in het assortiment van jouw partner. Dat is natuurlijk niet iets wat de leverancier verweten kan worden. Een ondernemer wordt geacht te weten wat er ingekocht wordt. En bij twijfel kan er eerst een kleine batch ingekocht worden. Dat jouw partner nu met een voorraad zit die zij niet wil/kan verkopen is dus feitelijk haar probleem.

 

In mijn optiek ben je afhankelijk van de leverancier, het is aan die partij om te bepalen of de goederen teruggekocht zullen worden. As geleverd is wat overeengekomen is is er geen juridische reden om de overeenkomst te ontbinden en ik begrijp dat dat het geval is. Hoe reageert de leverancier op deze vraag?

 

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennis

 

Laat ik in elk geval ook onderstrepen dat ik het ondernemersmodel van een leverancier niet kan zien als een rechtsbasis dat ontbinding van de overeenkomst mogelijk maakt.

 

Het gaat mij om of wij geen recht to omruil van de goederen hebben zoals consumenten dat wel hebben. Bedenktijd. Ik begrijp uit uw verhaal en dat hier geen sprake van is. Een belangrijk leermoment voor mijn echtgenote zal ik het maar opvatten.

 

De leverancier in kwestie denkt er nog over na maar ik stel voor maar een grote marktplaats advertentie te plaatsen onder de categorie overtollige voorraad.

 

Mijn echtgenote had vrees ik niet zo snel tot aankoop moeten overgaan. Wat het ondernemersmodel van MLM aangaat, principieel en ik weet dat is niet relevant voor de casus, doe ik geen geen zaken met leveranciers/dienstverleners die voor één dergelijk ondernemersmodel kiezen of hebben gekozen. Vrijwillig dan...

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij om of wij geen recht to omruil van de goederen hebben zoals consumenten dat wel hebben.

 

 

Consumenten hebben ook geen recht tot omruil van goederen, het is een gunst die de meeste winkeliers geven.

Behalve dan bij de welbekende koop op afstand, dan er een recht tot terugsturen van de goederen binnen een bepaalde tijd en een verplichting van de webwinkelier om de kosten terug te betalen.

Link naar reactie
  • 0
Het is wat offtopic, maar zou ik mogen vragen waarom jullie geen zaken met MLM bedrijven willen doen?

Nee, dat mag niet. Zie het daarover vermelde in de gebruikersvoorwaarden van dit forum:

Multi Level Marketing / Netwerk Marketing wordt door ons niet als ondernemerschap gezien, omdat dit gebaseerd is op een pyramide spel. Om die reden worden discussies hierover niet door ons gewaardeerd.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.