Ik heb een BV en ben daar de enig aandeelhouder van.
Mijn echtgenoot is in loondienst van die BV. Hij werkt echter 90% in de BV en ik slechts 10%. Op dit moment is hij ook de enige die omzet genereert.
Wij willen graag naar een aandelenverhouding die meer recht doet aan de werkelijkheid, maar die uiteraard zo min mogelijk kosten en niet 2x het gebruikelijk loon met zich mee brengt. De omzet in de BV is op dit moment eenvoudigweg niet in staat om dit laatste te doen.
Ik vraag mij af of ik al mijn aandelen kan overdragen aan mijn echtgenoot (of 10-90) en of ik daar een notaris voor in moet schakelen.
Wellicht van belang:
- mijn echtgenoot en ik zijn in gemeenschap van goederen getrouwd;
- hoewel de omzet nu volledig door hem wordt gegenereerd, zou dat volgend jaar zo maar andersom kunnen zijn
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marieke G
Marieke G
Ik heb een BV en ben daar de enig aandeelhouder van.
Mijn echtgenoot is in loondienst van die BV. Hij werkt echter 90% in de BV en ik slechts 10%. Op dit moment is hij ook de enige die omzet genereert.
Wij willen graag naar een aandelenverhouding die meer recht doet aan de werkelijkheid, maar die uiteraard zo min mogelijk kosten en niet 2x het gebruikelijk loon met zich mee brengt. De omzet in de BV is op dit moment eenvoudigweg niet in staat om dit laatste te doen.
Ik vraag mij af of ik al mijn aandelen kan overdragen aan mijn echtgenoot (of 10-90) en of ik daar een notaris voor in moet schakelen.
Wellicht van belang:
- mijn echtgenoot en ik zijn in gemeenschap van goederen getrouwd;
- hoewel de omzet nu volledig door hem wordt gegenereerd, zou dat volgend jaar zo maar andersom kunnen zijn
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38985-aandelenoverdracht-welgeen-notaris-verplicht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag