• 0

netwerk programma voor inventors <-> investors

Hallo,

 

Ik wilde hierbij informeren of er intresse is in een gratis, vrij toegankelijk netwerk programma voor inventors en investors en of iemand (startende ondernemer of investeerder) intresse heeft om het publiek te beheren.

 

Er is geen investering nodig, de software/site zal door ons worden ontwikeld en vele malen geavanceerder zijn als bijv. NeBiB of andere online Business Angel netwerk plaatsen.

 

We hebben reeds een goed domein en willen het als multi-lingual(national) opzetten om zodoende op de internationale internet markt in te spelen waarbij vestigings land vaak geen tot weinig belang heeft.

 

Bij intresse graag posten op dit forum.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0
Er is geen investering nodig, de software/site zal door ons worden ontwikeld en vele malen geavanceerder zijn als bijv. NeBiB of andere online Business Angel netwerk plaatsen.

 

Ha ha ha. Ik ben benieuwd naar je business model ::)

 

Matching is handwerk en verdomd arbeidsintensief. Maar ja, als jij het beter kan dan de Novu, ID-NL en de NeBIB, ga je gang.

 

Alleen, waarom moet het nou weer gratis zijn? Als je iemand een dienst bewijst moet je hem een factuur sturen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Alleen, waarom moet het nou weer gratis zijn? Als je iemand een dienst bewijst moet je hem een factuur sturen.

 

Hatsjee! Weg met alle hoogdravende idealen van GRATIS en voor de kat ze viooltjes. 8)

 

Ik ben het hier toch eigenlijk wel heel erg mee eens.

 

Maar ff serieus. Als je het gratis aanbiedt, waarvan zul je dan bestaan? Ik vraag me dat iedere keer af.

 

Ten aanzien van de vraag in deze thread: zou je de vragen iets specifieker willen formuleren? Wat houdt het beheren van het publiek in qua werk, tijd en verantwoordelijkheid? Gaat het om een product dat omzet moet genereren of heeft het meer weg van een hobby? Wie zijn je doelgroepen en wat bied je ze precies aan?

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn de functionaliteiten van je programma, Celebx ?

 

Wat weet je daarnaast en/of anderen wat er voor nodig is om echt uitvinders en investeerders aan elkaar te koppelen ?

 

Last but not least : ik geloof overigens niet dat "slechts" het koppelen de voornaamste taak is van de Nebibs en Novu's van deze wereld. Die zijn volgens mij over een veel langer traject voor en na het matching-moment bezig.

Link naar reactie
  • 0

Hoi!

 

Gratis omdat het netwerk/matching gedeelte volledig automatiseerbaar is, de investeerder zal toch altijd aan de hand van "beschikbare informatie" een besluit tot participeren nemen en een concept verstrekker zal in veel gevallen een idee hebben wat voor type investeerder hij/zij zoekt. We bieden geen automatishe credietwaardigheids verificatie (is evt. wel mogelijk voor investeerders die bij ABN AMRO bankieren) maar verder is veel te automatiseren (niet simpelweg een online databank met investeerders en projecten maar een friendster-like concept waarin in beide doelgroepen reputatie is op te bouwen en waarin de community in zijn eigen controle/overzicht voorziet, dit is mogelijk door de projecten als basis te nemen de het gedeelte voor investeerders als add-on toe te voegen waardoor de focus van de site zich richt op het presenteren van projecten i.p.v. het vinden van een investeerder.

 

De investeerders zullen middels een request toegang tot een volledige project presentatie moeten opvragen tenzij de concept verstrekker aangeeft dat investeerders die reeds 1 of meer paricipaties op hun naam hebben staan direct toegang hebben e.d.

 

Wat betreft financiën, bij een grote hoeveelheid targetted financiële/investeerder traffic zal er veel intresse zijn bij adverteerders waarmee zeker 500 euro per 1000 bezoekers per dag op te halen is (e.g. 1 referal voor ING card per dag). (puur uit onsite banners en texten, zonder SPAM emails!)

 

Wat betreft het publiek beheer van de site betreft het meer het verzorgen van een publiek referentiepunt (voor investeerders) en als eigenaar optreden in de media e.d., dus het verzorgen van de site op "higher level".

 

Om massa te bereiken is "gratis" toegang zeer belangrijk en veel van de potentiële klanten voor betaalde services als NeBIB zullen bij een veilig gratis systeem waarschijnlijk ook op onze site hun project aanmelden waardoor we veel "traffic" zullen bereiken.

 

De site is evt. binnen 2 weken op te zetten dus indien iemand intresse heeft om er iets mee te gaan doen (het domein is even mooi/mooier als NeBIB.nl) laat maar weten.

 

Mijn email is wm@livegirlslive.com.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil er wel meer van weten, dus ben geinteresseerd.

 

Op zich denk ik dat zowel Nils als jij gelijk hebben omdat jullie het over twee verschillende zaken hebben.

 

Het analyseren of een starter niveau genoeg heeft om door te gaan voor kapitaal en daarna de vraagstelling welkesoort geld past bij deze starter is en blijft handwerk.

 

Maar het matchen op zich, dus de database met vraag en aanbod kan wel geautomatiseerd. Ik maak zelf bij bedrijfsovernames veel gebruik van MKBase, wat ook een database is en dat werkt op dat terrein uitstekend. Je krijgt leads en contacten. Contracten blijft arbeidsintensief handwerk.

 

Tsja en betaald of niet is een kwestie van businessmodel.

Be-o-be is gratis, MKBase betaal je als adviesbureau voor (beide modellen op het gebied van overname). Beide kennen veel profielen en functioneren op hun gebied goed. Hoe be-o-be op termijn geld gaat verdienen weet ik ook niet, maar eigenlijk maakt het mij ook niet uit.

Als het voldoet aan mijn vraag (het genereren van leads waarmee ik verder kan) maak ik er gebruik van.

 

Dus stuur maar op die info!

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Celebx,

 

Zou toch nog even goed marktonderzoek doen want gratis "online" matchen van ondernemers en investeerders gebeurt ook al door de EC @

 

www.gate2growth.com.

 

Ben zelf bij een voorloper ervan betrokken geweest. Met deze ervaring moet ik concluderen dat ik het eens ben met Nils, Bernd e.a.: gratis werkt niet. Bovendien geloof ik niet dat er veel serieuze ondernemers bereid zijn, businessplannen online te zetten, hoe goed of hoe slecht de website dan ook beveiligd is. Dit is m.i. het echte probleem voor bovengenoemd project.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi!

 

Bedankt voor de reacties!

 

Novuster ziet er zeer mooi uit, wat dat betreft zal onze site meer een doe het zelf service worden voor zowel de investeerder als de uitvinder en zich richten op de internationale markt. De site zal een veilige netwerk omgeving bieden waarin project/concept providers (startende ondernemers/uitvinders) de mogelijkheid hebben om hun plan via het systeem aan door hun geselecteerde (op het project gereageerde of free for all projects) investeerders te tonen of te presenteren middels unieke gratis services als QA list generators (dynamic, voor het geven van online presentaties op basis van de intresse van de tegenpartij, e.g. door een vraag structuur op te zetten waarin bepaalde voorziene antwoorden en vandaaruit concludeerbare argumenten naar boven komen en op die basis een snelle doetreffende presentatie doorloop te creeren (via een simpele wizard)) en meer tools voor het opzetten van presentaties gebaseerd op het veilig weergeven van project doelstellingen ipv. het project zelf en het matchen op basis van in complex (binden/linken van informatie bronnen) variabel definitieerbare informatie constanten (Artificial Inteligence).

 

Ik heb programeurs beschikbaar om het op te zetten maar heb iemand nodig die het wil gaan runnen. (zorgen dat het een success wordt aan de investeerders zijde door hun wensen op te nemen/door te geven en als publiek referentie punt op te treden voor de site (als eigenaar)).

 

Indien iemand intresse heeft om het te gaan doen, laat maar weten.

Link naar reactie
  • 0

Zocht op Google met "define:bump", niet zo wetenschappelijk als een woordenboek maar wel leuk. Kwam deze tegen:

 

Bump: The best way to get your human's attention when they are drinking a hot cup of coffee or tea.

 

Had je dat ook in gedachten met deze post??

 

 

ps bron: KC's Doggie Dictionary ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net 10x op je linkje voor *beep*.net geklikt. Je mag het geld overmaken op m'n rekening. Ivm onverwachte stortingen op die rekening kan ik het nummer hier helaas niet noemen (teveel geld ontvangen de vorige keer dat ik m'n rekening in het openbaar noemde) Dus ik zal je zo een prive bericht sturen.

 

ps moet toch eens een mailtje naar Google sturen om te melden dat die define functie niet helemaal werkt. De vorige definities die ik vond voor 'bump' zijn totaal niet adequaat om jou gebruik van het woord te omschrijven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.