Ik heb problemen met een Nederlandse leverancier en weet niet meer wat ik moet doen. Ik hoop dat iemand mij hulp kan bieden.
Ik heb twee weken geleden een bestelling bij een groothandel gedaan, dit heb ik vooraf per iDeal betaald. Toen de artikelen arriveerden waren een aantal van deze kapot, er ontbraken artikelen en er waren verkeerde artikelen geleverd.
Ik heb van de kapotte artikelen een foto gemaakt en deze samen met een opsomming van de kapotte, ontbrekende en verkeerd gestuurde artikelen diezelfde middag nog naar de groothandel gestuurd.
Ik kreeg deze reactie:
Onze groothandel verkoopt geen kapotte artikelen. Als u kapotte dingen heeft ontvangen dan is dat de schuld van DPD, zij hebben de schuld en zijn niet van plan deze volledig te vergoeden. Bij de volgende bestelling zullen de vervangende artikelen mee worden gestuurd.
De ontbrekende artikelen is een fout in onze webwinkel, u wordt bedankt voor het vinden van die fout.
-----------------
Daarop heb ik natuurlijk direct gebeld, maar men had geen tijd om mij te woord te staan, toen ik er op stond meneer .... te spreken werd de telefoon neergelegd. Daarom heb ik een email + schermprinten van de pagina's van de webwinkel gemaakt, waar artikelen en aantallen op te zien zijn die ik had besteld.
Beste meneer …..,
We zijn enorm geschrokken van uw reactie.
Als de beschrijving van een product op uw site aangeeft dat er 12 pakjes in een doos zitten, dan bent u verplicht de 12 pakjes te leveren. Dat dit een fout op uw website is, dat is heel vervelend voor u, maar dat neemt niet weg dat u gewoon moet leveren wat u beloofd heeft te leveren. De Nederlandse wet is hier heel erg duidelijk over.
In de bijlage ziet u als bewijsvoering van onze kant, schermprinten van de informatie omtrent de aantallen zoals wij deze bij u hebben gekocht.
Met betrekking tot de beschadigde spullen. Bent u wettelijk verplicht de goederen in goede staat te leveren.
Nogmaals, Wij hebben: ….......................... kapot ontvangen. Deze artikelen moet u vergoeden, niet bij een volgende bestelling, maar per direct. Ter informatie: De artikelen waren zeer slecht ingepakt, zodat er speling in de doos is ontstaan, en de artikelen zodoende konden beschadigen. Dit heeft niets met DPD te maken, maar alles met het inpakken van de artikelen van uw kant.
Dat u de schuld van DPD wilt leggen is uw probleem. U kunt dit probleem niet bij uw klant, in dit geval bij …......... leggen.
Wij verzoeken u met klem de ontbrekende artikelen en kapotte artikelen binnen 7 dagen naar ons te versturen.
Als slot willen wij u er ook op attenderen dat de bestelling nogal wat fouten betrof. Zo kregen wij verkeerde artikelen toegestuurd. En hebben wij van de verschillende soorten niet ontvangen.
We moeten toegeven, dat wij zeer teleurgesteld zijn in de houding die u heeft aangenomen. Maar wij hopen dat u de zaak tot een goed einde laat komen.
---------------------
Tot nu toe weigert men mij verder telefonisch te woord te staan en op emails krijg ik geen antwoord.
De deadline is inmiddels gepasseerd. Wat kan ik verder doen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Richard67
Richard67
Hallo,
Ik heb problemen met een Nederlandse leverancier en weet niet meer wat ik moet doen. Ik hoop dat iemand mij hulp kan bieden.
Ik heb twee weken geleden een bestelling bij een groothandel gedaan, dit heb ik vooraf per iDeal betaald. Toen de artikelen arriveerden waren een aantal van deze kapot, er ontbraken artikelen en er waren verkeerde artikelen geleverd.
Ik heb van de kapotte artikelen een foto gemaakt en deze samen met een opsomming van de kapotte, ontbrekende en verkeerd gestuurde artikelen diezelfde middag nog naar de groothandel gestuurd.
Ik kreeg deze reactie:
Onze groothandel verkoopt geen kapotte artikelen. Als u kapotte dingen heeft ontvangen dan is dat de schuld van DPD, zij hebben de schuld en zijn niet van plan deze volledig te vergoeden. Bij de volgende bestelling zullen de vervangende artikelen mee worden gestuurd.
De ontbrekende artikelen is een fout in onze webwinkel, u wordt bedankt voor het vinden van die fout.
-----------------
Daarop heb ik natuurlijk direct gebeld, maar men had geen tijd om mij te woord te staan, toen ik er op stond meneer .... te spreken werd de telefoon neergelegd. Daarom heb ik een email + schermprinten van de pagina's van de webwinkel gemaakt, waar artikelen en aantallen op te zien zijn die ik had besteld.
Beste meneer …..,
We zijn enorm geschrokken van uw reactie.
Als de beschrijving van een product op uw site aangeeft dat er 12 pakjes in een doos zitten, dan bent u verplicht de 12 pakjes te leveren. Dat dit een fout op uw website is, dat is heel vervelend voor u, maar dat neemt niet weg dat u gewoon moet leveren wat u beloofd heeft te leveren. De Nederlandse wet is hier heel erg duidelijk over.
In de bijlage ziet u als bewijsvoering van onze kant, schermprinten van de informatie omtrent de aantallen zoals wij deze bij u hebben gekocht.
Met betrekking tot de beschadigde spullen. Bent u wettelijk verplicht de goederen in goede staat te leveren.
Nogmaals, Wij hebben: ….......................... kapot ontvangen. Deze artikelen moet u vergoeden, niet bij een volgende bestelling, maar per direct. Ter informatie: De artikelen waren zeer slecht ingepakt, zodat er speling in de doos is ontstaan, en de artikelen zodoende konden beschadigen. Dit heeft niets met DPD te maken, maar alles met het inpakken van de artikelen van uw kant.
Dat u de schuld van DPD wilt leggen is uw probleem. U kunt dit probleem niet bij uw klant, in dit geval bij …......... leggen.
Wij verzoeken u met klem de ontbrekende artikelen en kapotte artikelen binnen 7 dagen naar ons te versturen.
Als slot willen wij u er ook op attenderen dat de bestelling nogal wat fouten betrof. Zo kregen wij verkeerde artikelen toegestuurd. En hebben wij van de verschillende soorten niet ontvangen.
We moeten toegeven, dat wij zeer teleurgesteld zijn in de houding die u heeft aangenomen. Maar wij hopen dat u de zaak tot een goed einde laat komen.
---------------------
Tot nu toe weigert men mij verder telefonisch te woord te staan en op emails krijg ik geen antwoord.
De deadline is inmiddels gepasseerd. Wat kan ik verder doen?
Alvast bedankt voor jullie hulp, Richard
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40329-problemen-met-nederlandse-leverancier/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag