Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Basketballwear

Op welke punten beoordeel jij een webwinkel?

Recommended Posts

Geachte HL'ers,

 

Omdat ik even geen betere plaats weet om dit te plaatsen gaat dit in het forum "herrie in de zaak". Dit voornamelijk omdat de punten die ik ga vragen eventuele herrie in de zaak kunnen verminderen of voorkomen.

 

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een model waarin je een (online) bedrijf kunt gaan meten op hun bedrijfvoering. Ik heb namelijk altijd al het idee gehad dat cijfers een veel duidelijkere representatie zijn van hoe iets er voorstaat en zo makkelijker verbeterpunten naar voren kunnen komen.

 

Natuurlijk wil ik in dit model zo VEEL mogelijk dingen die een bedrijfs performance in de markt kunnen beinvloeden opnemen. Voor deze lijst heb ik al een 20 tal punten (die ik overigens niet ga geven nog om de creativiteit niet te onderdrukken) die in de volgende 4 categorieen vallen: Website, Product, Klantenservice en Marketing.

 

Ik denk dat de eerder genoemde 4 categorieen de belangrijkste dingen zijn die een klant's ervaring en dus aankopen kunnen beinvloeden. Binnen deze 4 categorieen vallen weer een aantal dingen zoals Design (Website), Kwaliteit (product), Social media (Marketing) en Communicatie (Klantenservice). Omdat ik dit model verder wil uitwerken en verbeteren stel ik jullie allemaal de volgende vraag!

 

Als je op een site terecht komt, wat zijn de punten waarop je hem (vaak) onbewust controleerd om te zien of de site betrouwbaar is, en uiteraard of je er uiteindelijk wilt kopen.

 

Alle suggesties zijn welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor deze lijst heb ik al een 20 tal punten (die ik overigens niet ga geven nog om de creativiteit niet te onderdrukken) ...

Aan de andere kant vind ik het bijzonder frustrerend zonde om energie te stoppen in het geven van een aantal suggesties, die jij vervolgens afdoet met "bedankt, maar die heb ik allemaal al in mijn lijst staan" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor deze lijst heb ik al een 20 tal punten (die ik overigens niet ga geven nog om de creativiteit niet te onderdrukken) ...

Aan de andere kant vind ik het bijzonder frustrerend zonde om energie te stoppen in het geven van een aantal suggesties, die jij vervolgens afdoet met "bedankt, maar die heb ik allemaal al in mijn lijst staan" ...

 

Dit kan ik mijzelf heel goed voorstellen John. Waarom ik er voor kies om niet te vertellen welke punten in momenteel heb is dat veel mensen dan in dezelfde lijn gaan denken als ikzelf nu denk. Ik wil juist graag suggesties waardoor ik onmiddelijk nieuwe punten heb of suggesties die mij op een andere denkwijze zetten waardoor de punten vanzelf komen. Wil hierin de creativiteit totaal niet belemmeren. Mocht je alsnog je suggesties willen geven dan word dit door mij zeer op prijs gesteld en ze zullen zeker niet afgedaan worden met "heb ik al op de lijst"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfel ook aan je methode, net als John. Je probeerd een marktonderzoek te doen, zonder duidelijke vraagstelling of doelgroep. Ik kijk heel anders tegen een webshop aan dan misschien de gemiddelde consument. Daarnaast is jouw model makkelijk samen te stellen aan de hand van vele usability onderzoeken die afgenomen zijn door mensen die daar verstand van hebben. Gooi daar nog een lading "wat vinden jullie van mijn webshop..." topics tegenaan (je eigen topics bijvoorbeeld) en je hebt een leuk resultaat. No need om het wiel weer uit te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja...je wilt een model ontwikkelen waarmee je een (online) bedrijf kunt gaan meten op hun bedrijfvoering, en daar wil je waarschijnlijk geld voor gaan vragen, wat de reden is dat je je 20 punten niet wilt delen.

 

Als dat klopt, dan vraag je ons dus om je model te verbeteren, zodat jij meer kunt verdienen, maar zonder dat wij daar iets voor terugkrijgen. Daar lopen de meeste mensen niet snel warm voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Zeer makkelijk. Ik ga niet naar een webwinkel om deze te beoordelen.

 

Ik ga er heen omdat ik iets zoek. Heeft de webwinkel dat, dan zoek ik vergelijkingen met andere aanbiedingen en voorwaarden en prijs en gemak en ook misschien de aanbeveling van deze door anderen in mijn omgeving en netwerk.

 

Maar ja, dat doet toch iedereen al. Ik ga zeker niet volgens een lijstje op 20 punten beoordelen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja...je wilt een model ontwikkelen waarmee je een (online) bedrijf kunt gaan meten op hun bedrijfvoering, en daar wil je waarschijnlijk geld voor gaan vragen, wat de reden is dat je je 20 punten niet wilt delen.

 

Als dat klopt, dan vraag je ons dus om je model te verbeteren, zodat jij meer kunt verdienen, maar zonder dat wij daar iets voor terugkrijgen. Daar lopen de meeste mensen niet snel warm voor.

 

Dit is zeer zeker niet het geval! Ik zal uiteraard het model gaan gebruiken om mijn eigen winkel te gaan verbeteren maar het model verkopen lijkt me niet iets wat je zo 1,2,3 doet. Dat is overigens ook helemaal niet het doel van het model. Ik wil gewoon iets creeeren voor mezelf vanwaaruit ik een Enquete kan opzetten om te meten hoe mijn winkel op de meest kritieke punten ervoor staat.

 

Zeer makkelijk. Ik ga niet naar een webwinkel om deze te beoordelen.

 

Ik ga er heen omdat ik iets zoek. Heeft de webwinkel dat, dan zoek ik vergelijkingen met andere aanbiedingen en voorwaarden en prijs en gemak en ook misschien de aanbeveling van deze door anderen in mijn omgeving en netwerk.

 

Maar ja, dat doet toch iedereen al. Ik ga zeker niet volgens een lijstje op 20 punten beoordelen.

 

En ongewenst geef je mij heel veel informatie waar ik wat mee kan! Het is uiteraard niet de bedoeling dat mensen dit lijstje gaan gebruiken om winkels te beoordelen maar ik ben dus op zoek naar de doorslaggevende factoren voor een koop. Bedankt voor de suggesties ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ongewenst geef je mij heel veel informatie waar ik wat mee kan! Het is uiteraard niet de bedoeling dat mensen dit lijstje gaan gebruiken om winkels te beoordelen maar ik ben dus op zoek naar de doorslaggevende factoren voor een koop. Bedankt voor de suggesties ;D

 

Een ander argument is gelijksoortig aan stenen winkels. Soms ga ik een gelikte winkel binnen (Media Markt) om daar lekker rond te neuzen naar alle glitter en glamour. Of koop ik zoiets moois. Maar evengoed ga ik een rommel-elektronica-winkeltje binnen op de hoek van een steegje om daar eens rond te neuzen wat ik leuk vind en ga kopen.

 

Dus zo ook met webwinkels. Gelukkig hoeven ze voor de bezoeker niet altijd te voldoen aan bepaalde criteria. Juist de variatie (gelikt, rommelig) is aantrekkelijk. Als alle webwinkels aan 20 of meer opinie punten moet voldoen wordt het een grijze bedoeling. Webwinkels moeten evenwel voldoen aan de wettelijke regels natuurlijk.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil gewoon iets creeeren voor mezelf vanwaaruit ik een Enquete kan opzetten om te meten hoe mijn winkel op de meest kritieke punten ervoor staat.

Ok, maar dan neem ik aan dat je het niet erg vindt als ik een paar punten noem en die meteen relateer aan jouw website:

 

- actualiteit: acties die niet meer geldig zijn (geeft mij het gevoel dat men niet echt actief met de webshop bezig is)

. ik zie bij jou bijvoorbeeld een decemberactie geldig t/m 26-12-2012

. daarnaast een wedstrijd die op 1 januari is afgelopen zonder dat je iets roept over de prijswinnaars/prijsuitreiking

 

- onduidelijke verzendkosten

. ik heb het volgens mij al eens eerder gevraagd, maar waarom verzend je maar maximaal 5 artikelen in een pakket? van zo'n rolletje sporttape passen er volgens mij best meer dan 5 in een doos en toch reken je hiervoor 2 maal de verzendkosten, dus in totaal 13,50! Bovendien zeg je op je pagina klantenservice dat je maximaal 3 artikelen in een pakket verzendt

 

- onduidelijke bereikbaarheid

. je toont een telefoon met de tekst "24 uur per dag bereikbaar", maar als ik daarop klik zie ik alleen een 06 nummer dat ik tussen 9 en 17 kan bellen; hoe kan ik je dan die andere 16 uur telefonisch bereiken?

. je hebt een chat-functie, maar als ik daarop klik ben je er niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoeld niet sites zoals de Reviewcompany.nl neem ik aan?

Daar zijn er meerdere van en daar kun je product en shop beoordelen. ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het algemeen:

 

1. Levertijd. Ik hou niet van wachten

2. Snel kunnen vinden van wat ik zoek

3. betaalmogelijkheden

4. Contactmogelijkheden

5. uiterlijk van de site

 

Prijs is uiteraard ook een item. Als ik hetzelfde item ergens anders goedkoper kan vinden en er net zoveel tijd mee kwijt ben ga ik dus voor de goedkopere.

 

Vraag me af wat iemand met deze niet-wetenschappelijke gegevens wil doen, maar als het je helpt er een model mee te maken, no problemo. Er is geen enkele site hetzelfde dus wetmatigheden zijn allemaal relatief

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dit is zeer zeker niet het geval! Ik zal uiteraard het model gaan gebruiken om mijn eigen winkel te gaan verbeteren maar het model verkopen lijkt me niet iets wat je zo 1,2,3 doet. Dat is overigens ook helemaal niet het doel van het model. Ik wil gewoon iets creeeren voor mezelf vanwaaruit ik een Enquete kan opzetten om te meten hoe mijn winkel op de meest kritieke punten ervoor staat.

 

En ongewenst geef je mij heel veel informatie waar ik wat mee kan! Het is uiteraard niet de bedoeling dat mensen dit lijstje gaan gebruiken om winkels te beoordelen maar ik ben dus op zoek naar de doorslaggevende factoren voor een koop. Bedankt voor de suggesties ;D

 

Je wisselt nogal snel van mening. Is dit 'lijstje' nu om je eigen webshop te verbeteren? Of is het om andere webshops (vanuit een commercieel perspectief) te verbeteren of ben je een onderzoek aan het doen naar doorslaggevende factoren voor een aankoop?

 

Je zei ergens in deze post dat het gaat om je eigen webshop te verbeteren, dus daar ga ik nu maar even vanuit. Vind je het niet gek om zelf een model te gaan verzinnen, daar waarden aan te hangen en cijfers e.d. om vervolgens dat model te gebruiken om je eigen webshop te beoordelen? Denk je niet dat je enigszins onbetrouwbaar bent om je eigen webshop te beoordelen? Niet dat ik jou onbetrouwbaar vindt, maar het is bekend dat je zelf je idee sneller prachtig en top vindt, terwijl andere (buiten staanders) daar heel anders over denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dit is zeer zeker niet het geval! Ik zal uiteraard het model gaan gebruiken om mijn eigen winkel te gaan verbeteren maar het model verkopen lijkt me niet iets wat je zo 1,2,3 doet. Dat is overigens ook helemaal niet het doel van het model. Ik wil gewoon iets creeeren voor mezelf vanwaaruit ik een Enquete kan opzetten om te meten hoe mijn winkel op de meest kritieke punten ervoor staat.

 

En ongewenst geef je mij heel veel informatie waar ik wat mee kan! Het is uiteraard niet de bedoeling dat mensen dit lijstje gaan gebruiken om winkels te beoordelen maar ik ben dus op zoek naar de doorslaggevende factoren voor een koop. Bedankt voor de suggesties ;D

 

Je wisselt nogal snel van mening. Is dit 'lijstje' nu om je eigen webshop te verbeteren? Of is het om andere webshops (vanuit een commercieel perspectief) te verbeteren of ben je een onderzoek aan het doen naar doorslaggevende factoren voor een aankoop?

 

Je zei ergens in deze post dat het gaat om je eigen webshop te verbeteren, dus daar ga ik nu maar even vanuit. Vind je het niet gek om zelf een model te gaan verzinnen, daar waarden aan te hangen en cijfers e.d. om vervolgens dat model te gebruiken om je eigen webshop te beoordelen? Denk je niet dat je enigszins onbetrouwbaar bent om je eigen webshop te beoordelen? Niet dat ik jou onbetrouwbaar vindt, maar het is bekend dat je zelf je idee sneller prachtig en top vindt, terwijl andere (buiten staanders) daar heel anders over denken.

 

Ik heb het model verwerkt tot een enquete waarmee mijn klanten hun beoordeling over de website kunnen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarmee maar weer eens wordt aangetoond dat enquêtes maken een vak apart is ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
We zullen naar aanleiding van de resultaten van deze enquete een gedetailleerdere enquete opstellen. Wilt u ook meedoen aan deze enquete dan kunt u uw E-mail adres hiervoor opgeven

 

Uhhhh ??? Deze enquête is niet gedetailleerd?

 

vult u hieronder niks in dan zullen we u in principe niet persoonlijk uitnodigen voor onze enquete.

 

In principe niet persoonlijk? Maar wel misschien onpersoonlijk?

 

Daarnaast:

 

Wat vind u van....

 

Dat schrijf je toch echt met DT.

 

hanteerd (Vraag 7)

 

Dat schrijf je met een T

 

Tot slot: Wanneer stuur je deze enquête naar je klanten?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwacht je dat veel klanten deze waslijst met vierentwintig vragen in willen vullen? En zo ja, denk jij dat je veel met de resultaten van deze enquête kan doen? En doe je dat dan ook echt, in tegenstelling tot je andere topics mbt. feedback op je webwinkel, waar naar mijn gevoel uiteindelijk toch niet zo heel veel met de kritiek gedaan is?

 

Waarom niet gewoon een (1) simpele vraag "op een schaal van 1 tot 10, wat vind je van onze webwinkel" en een veld voor open suggesties, commentaar etc.? Dat gebruiken wij namelijk (via eKomi) en dat heeft ons al aardig wat waardevolle tips opgeleverd. Omdat het een (1) simpele vraag is vullen veel mensen het in. Een lijst met maar liefst 24 vragen schrikt erg veel mensen af.

 

En waarom thesistools..? Doet mij denken aan studenten die hier te vaak langs komen voor hun afstudeerproject, thesis. Zou ik zeker niet gebruiken voor een serieuze webwinkel. Maar wellicht is dat een persoonlijke smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarmee maar weer eens wordt aangetoond dat enquêtes maken een vak apart is ... ;)

 

Hoewel ik er zowaar les in heb gehad blijft het natuurlijk niet het allermakkelijkste.

 

Verwacht je dat veel klanten deze waslijst met vierentwintig vragen in willen vullen? En zo ja, denk jij dat je veel met de resultaten van deze enquête kan doen? En doe je dat dan ook echt, in tegenstelling tot je andere topics mbt. feedback op je webwinkel, waar naar mijn gevoel uiteindelijk toch niet zo heel veel met de kritiek gedaan is?

 

Waarom niet gewoon een (1) simpele vraag "op een schaal van 1 tot 10, wat vind je van onze webwinkel" en een veld voor open suggesties, commentaar etc.? Dat gebruiken wij namelijk (via eKomi) en dat heeft ons al aardig wat waardevolle tips opgeleverd. Omdat het een (1) simpele vraag is vullen veel mensen het in. Een lijst met maar liefst 24 vragen schrikt erg veel mensen af.

 

En waarom thesistools..? Doet mij denken aan studenten die hier te vaak langs komen voor hun afstudeerproject, thesis. Zou ik zeker niet gebruiken voor een serieuze webwinkel. Maar wellicht is dat een persoonlijke smaak.

 

Wouter,

 

Weet niet precies waar je uit opmaakt dat er met de vorige 2 topics niks gedaan is. Ik heb namelijk de gehele site aangepast naar aanleiding van de gegeven tips. Klopt dat ik sommige tips helaas voor het moment nog links heb moeten laten liggen maar dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat er weinig tijd is. Er word dus weldegelijk wat mee gedaan hoor :)

 

24 vragen is inderdaad voor een normale enquete vrij veel maar ik merk gelukkig doordat mensen niet al te lang stil hoeven te staan bij elke vraag (en ze dus makkelijk te beantwoorden zijn) dat mensen er niet al te veel moeite mee hebben om de vragen te beantwoorden. Toevallig word inderdaad deze lijst OOK voor mijn thesis gebruikt, vandaar via daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zullen naar aanleiding van de resultaten van deze enquete een gedetailleerdere enquete opstellen. Wilt u ook meedoen aan deze enquete dan kunt u uw E-mail adres hiervoor opgeven

 

Uhhhh ??? Deze enquête is niet gedetailleerd?

 

vult u hieronder niks in dan zullen we u in principe niet persoonlijk uitnodigen voor onze enquete.

 

In principe niet persoonlijk? Maar wel misschien onpersoonlijk?

 

Daarnaast:

 

Wat vind u van....

 

Dat schrijf je toch echt met DT.

 

hanteerd (Vraag 7)

 

Dat schrijf je met een T

 

Tot slot: Wanneer stuur je deze enquête naar je klanten?

 

 

Er gaat na deze enquete nog een follow up enquete komen die stukke gedetailleerder is (meer in depth). Bedankt voor de verdere informatie. Helaas is de enquete al online waardoor ik de dingen denk ik niet meer kan aanpassen, ga het toch proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik doe het toch. Maar ik heb het idee dat je vanuit paniek(?) nu vanalles aan het doen bent. Je zegt tegen Wouter dat je geen tijd hebt om de andere tips op te pakken, maar je hebt wel tijd om een enquete te maken.

 

Ga nu eens eerst je website maken zoals jij het wil en neem daar de tijd voor. Ga vervolgens draaien (doe je al toch?) en ga na een tijd feedback vragen. Je enquete ziet er ook uit als haast werk. Spelfouten en persoonlijk vind ik de vragen veel te veel en niet de juiste.

 

Ligt hier dus misschien iets anders aan de grondslag? Misschien heb ik het verkeerd, ik wil je niet beledigen. Ik probeer je, met zoals de andere, te helpen. Maar heb dus niet het idee dat jou insteek de website verbeteren is, maar dat er een andere oorzaak aan ten grondslag ligt.

 

Edit:

 

Ik heb mijn Enquête al gepubliceerd. Kan ik deze nu nog wijzigen?

Ik heb mijn Enquête gewijzigd, maar de wijzigingen staan niet op Internet?

Ja, het is altijd mogelijk een Enquête aan te passen. Wanneer een Enquête gewijzigd is, is het belangrijk deze opnieuw te publiceren, pas dan staat de nieuwe versie online.

 

Op het moment van opnieuw publiceren wordt er een nieuwe versie gestart, waarin alle nieuwe resultaten worden opgeslagen. Resultaten van voor de wijziging worden dus in een apart bestand opgeslagen. Zo blijft bekend wie welke versie heeft ingevuld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik doe het toch. Maar ik heb het idee dat je vanuit paniek(?) nu vanalles aan het doen bent. Je zegt tegen Wouter dat je geen tijd hebt om de andere tips op te pakken, maar je hebt wel tijd om een enquete te maken.

 

Ga nu eens eerst je website maken zoals jij het wil en neem daar de tijd voor. Ga vervolgens draaien (doe je al toch?) en ga na een tijd feedback vragen. Je enquete ziet er ook uit als haast werk. Spelfouten en persoonlijk vind ik de vragen veel te veel en niet de juiste.

 

Ligt hier dus misschien iets anders aan de grondslag? Misschien heb ik het verkeerd, ik wil je niet beledigen. Ik probeer je, met zoals de andere, te helpen. Maar heb dus niet het idee dat jou insteek de website verbeteren is, maar dat er een andere oorzaak aan ten grondslag ligt.

 

Edit:

 

Ik heb mijn Enquête al gepubliceerd. Kan ik deze nu nog wijzigen?

Ik heb mijn Enquête gewijzigd, maar de wijzigingen staan niet op Internet?

Ja, het is altijd mogelijk een Enquête aan te passen. Wanneer een Enquête gewijzigd is, is het belangrijk deze opnieuw te publiceren, pas dan staat de nieuwe versie online.

 

Op het moment van opnieuw publiceren wordt er een nieuwe versie gestart, waarin alle nieuwe resultaten worden opgeslagen. Resultaten van voor de wijziging worden dus in een apart bestand opgeslagen. Zo blijft bekend wie welke versie heeft ingevuld.

 

Patrick,

 

Het word ook gewoon als een ieders mening gewaardeerd en denk zeker dat ik er wel wat mee kan!

 

Het is zeer zeker niet vanuit haast opgezet allemaal! De website draait inmiddels 3 jaar. Vorig jaar trok de business ineens aan en naar aanleiding van de tips die ik gekregen heb vanuit Higherlevel ben ik gaan verbeteren. Zoals gezegd is de hele site op de schop genomen en heb ik met alle tips waar ik in mijn ogen wat mee kon ook gebruikt. Enige punt waar ik nog geen tijd en vooral financiele middelen voor heb gehad is om de algemene voorwaarden her te schrijven en de teksten aan te passen waar nodig (ik weet dat hier een aantal fouten in zitten).

 

De enquete is opgezet naar aanleiding van een klein model dat ik samen met een aantal andere mensen ontwikkeld heb. De bedoeling van deze enquete is JUIST om zo breed mogelijke vragen te stellen om erachter te komen waar volgens mijn klanten de pijnpunten liggen binnen het bedrijf. De bedoeling is zoals gezegd om hierna te komen met een enquete die meer in de diepte gaat en specifieker doorgaat op de pijnpunten.

 

Normaal gesproken zou een bedrijf proberen zijn bedrijf over het geheel te verbeteren maar omdat ik met een 55 urige werkweek buiten mijn webwinkel om gewoon wat minder tijd heb. Dit was ook de rede om de enquete zo in elkaar te zetten dat ik erachter kom wat de pijnlijke punten binnen de site zijn om zo puntsgewijs verbeteringen aan te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Maar dan ga ik je nu een andere vraag stellen. Als je al 55 uur werkt. De business loopt goed, waarom dan tijd steken in verbeteren? Waarom wil je perse beter?

 

Algemene voorwaarden moeten gewoon goed zijn. Snap ik. Maar je site ziet er best leuk uit, de business loopt goed, dus waarom verbeteren? Je hebt er ook geen tijd voor zeg je zelf.

 

Dus zijn er pijnpunten volgens jou? Wat zijn die dan volgens jou? En als je de pijnpunten hebt weggenomen, wat dan? Krijg je dan meer omzet? Wil je dat ? Kan je dat aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok. Maar dan ga ik je nu een andere vraag stellen. Als je al 55 uur werkt. De business loopt goed, waarom dan tijd steken in verbeteren? Waarom wil je perse beter?

 

Algemene voorwaarden moeten gewoon goed zijn. Snap ik. Maar je site ziet er best leuk uit, de business loopt goed, dus waarom verbeteren? Je hebt er ook geen tijd voor zeg je zelf.

 

Dus zijn er pijnpunten volgens jou? Wat zijn die dan volgens jou? En als je de pijnpunten hebt weggenomen, wat dan? Krijg je dan meer omzet? Wil je dat ? Kan je dat aan?

 

Business is prima voor nu maar valt nog niet structureel van te leven op het moment. Als ik mezelf vergelijk met anderen dan gaat de business inderdaad redelijk tot goed maar ik ben wel van de stempel die denkt dat er altijd verbeteringen gemaakt kunnen worden en in mijn ogen zal die verbetering zich omzetten in meer omzet.

 

Kan ik het aan? Tja.. dat is de vraag! Als ik de meeste "extra" werkzaamheden weghaal dan moet ik het makkelijk aankunnen (een groei). Dan doe ik dus alleen de basis dingen om het bedrijf draaiende te houden doordeweeks. De rest doe ik in het weekend zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je logica af en toe echt niet. Je hebt geen tijd om je teksten aan te passen (serieus...kom op) maar wel tijd om een enquete op te stellen waar een stroom informatie uitkomt die op een fatsoenlijke manier verwerkt moeten worden en waarschijnlijk gaat leiden tot nog meer verbeterpunten.

 

Ik denk dat jij je schaarse tijd niet beter kunt steken in logisch nadenken en een fatsoenlijke webshop neerzetten. Het zou mij verbazen als er uit jouw enquete punten naar voren komen die niet al lang en breed zijn uitgemeten in stapels usability en conversie onderzoeken. Ik vraag me net als Patrick af of jij je hier nou op aan het focussen bent, omdat je even niet meer weet waar je het zoeken moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net zoals de lieftallige dame hierboven kan ik je ook echt niet volgen. De pijnlijke vragen die ik stelde beantwoord je niet.

 

Daarnaast heb ik het idee dat je echt niet tevreden bent met je webwinkel, qua resultaat. Dat is een gevoel en kan ik niet staven.

 

Weet wel dat het natuurlijk helemaal niet erg is dat de webwinkel niet draait zoals jij hoopt... als dat de reden is waarom je beter wil, gaat niemand je hier veroordelen. We willen allemaal succesvol zijn met ons bedrijf.

 

Alleen zoals Sabra zegt, geen tijd om de AV aan te passen, maar wel een enquête te doen... is natuurlijk een beetje vaag.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 309 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept