na mijn laatste post ben ik al een tijdje aan meelezen en verder onderzoekend.
nu zitten wij erg met het volgende,
wij hebben een horecazaak die een 120k omzet op jaarbasis,
hier zit nog steeds een stijgende lijn in,
wij hebben de zaak sinds november een jaar op naam.
nu wij het eigenlijk huren van mijn ouders omdat we het gewoonweg niet rond krijgen voor een hypotheek (denken wij).
zijn we eigenlijk benieuwd of de volgende info ook mee helpt bij een bank .
- cijfers van de vorige ondernemer ? kunnen die van invloed zijn om voor ons een hypotheek te krijgen? ivm zij wel meer dan 3 jaar gedraait hebben.
- woz waarde kijkt een bank daar in mee ? omdat die ook veel hoger is dan de hypotheekbedrag die er op rust, anders kunnen we misschien beter onze woz waarde laten verminderen.
- als wij er een horeca taxateur op los laten en het veel hoger zou taxeren dan dat de hypotheek zou zijn, is dit in ons voordeel ? want we hebben al een aantal dingen veranderd wat de waarde zeker vermeerdert.
zelf denken we omdat we zelf nog maar 1jaarcijfers kunnen laten zien dat het heel lastig gaat worden.
maar met deze bovenste 3 punten dat het voor ons een heel groot verschil zou kunnen maken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jongondernemend
jongondernemend
na mijn laatste post ben ik al een tijdje aan meelezen en verder onderzoekend.
nu zitten wij erg met het volgende,
wij hebben een horecazaak die een 120k omzet op jaarbasis,
hier zit nog steeds een stijgende lijn in,
wij hebben de zaak sinds november een jaar op naam.
nu wij het eigenlijk huren van mijn ouders omdat we het gewoonweg niet rond krijgen voor een hypotheek (denken wij).
zijn we eigenlijk benieuwd of de volgende info ook mee helpt bij een bank .
- cijfers van de vorige ondernemer ? kunnen die van invloed zijn om voor ons een hypotheek te krijgen? ivm zij wel meer dan 3 jaar gedraait hebben.
- woz waarde kijkt een bank daar in mee ? omdat die ook veel hoger is dan de hypotheekbedrag die er op rust, anders kunnen we misschien beter onze woz waarde laten verminderen.
- als wij er een horeca taxateur op los laten en het veel hoger zou taxeren dan dat de hypotheek zou zijn, is dit in ons voordeel ? want we hebben al een aantal dingen veranderd wat de waarde zeker vermeerdert.
zelf denken we omdat we zelf nog maar 1jaarcijfers kunnen laten zien dat het heel lastig gaat worden.
maar met deze bovenste 3 punten dat het voor ons een heel groot verschil zou kunnen maken.
graag benieuwd naar jullie kijk hierop
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40555-zouden-wij-een-hypotheek-krijgen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag