Zo, dat was een tijdje geleden dat ik hier van me heb laten horen!
De boeken gaan goed, alle zaken lopen goed en ik ben er weinig tijd mee kwijt doordat ik alles goed heb opgezet. Hooguit een half uur per dag om de boeken in te pakken en te verzenden. Tijd zat om er iets bij te gaan doen, naast school natuurlijk :), dacht ik zo. 2 ideeën:
1. Ik wil 15 bikini's bestellen in China die de mode gaan worden in de zomer van 2013. Met mijn idee om strooizout te gaan verkopen aan bedrijven was ik wat te laat, tijdens de winter, daarom wilde ik nu ruim op tijd zijn. Ik wil beginnen met maar een soort bikini. De minimum hoeveelheid van de test order is 15 stuks en kost mij €100,- inclusief de verzendkosten en douane kosten. Hierbij dezelfde vraag als met de verkoop van boeken. Wanneer komt het punt dat je een kvk aan moet gaan vragen? Stel ik verkoop ze alle 15 voor mijn beoogde 20 euro per stuk, maak ik (15 X 20 ) - 100 = 200 euro. Hier gaan de verzendkosten nog van van af. Een tweede probleem bij dit idee is het grote aantal verschillende bikini's, ook al van dit ene type waarmee ik start. Er zijn namelijk zo'n 20 beschikbare kleuren, en 5 maten. Te veel om een voorraad aan te leggen denk ik zo, helemaal als je zo klein wilt starten. Zelf zit ik te denken om de eerste 5 bestellingen af te wachten voordat ik ze inkoop, dan koop ik deze 5 sowiezo en dan pas ik de rest van de bestelling hier op aan, deze doe ik dan ongeveer hetzelfde. Ik vermeld de kopers dan wel van de levertijd.
2. Het lijkt mij zeer uitdagend om een groot feest te organiseren in de stad. Hier in Breda zijn veel uitgaansgelegenheden. Mijn idee is om een van deze gelegenheden voor een avond af te huren en toegangskaarten voor deze avond te verkopen. Ik wil de mensen naar binnen lokken door een spetterende line-up te regelen. Daarnaast heb ik heb wat ideeën om het feest bekend te maken. Zo kan ik onder andere adverteren op de facebook pagina van Breda netwerk die een publiek hebben van meer dan 10.000 mensen die in Breda wonen. Daarnaast wil ik enkele verkopers voor de kaarten proberen te regelen. Ik zat te denken aan de populaire jongens en meisjes van de middelbare scholen in Breda. Persoonlijk ken ik deze niet goed, maar ik weet bij wie ik moet zijn, en tegenwoordig is via facebook iedereen te bereiken. Deze mensen wilde ik dan bijvoorbeeld een euro per verkocht kaartje aanbieden. Simpel verdiend. Er zijn echter ontzettend veel dingen die komen kijken bij dit tweede idee. Onvervalsbare toegangskaarten, een line-up (grote artiesten stellen veel voorwaarden, bijvoorbeeld over de rest van de line-up en de locatie, daarnaast zijn ze duur), uitsmijters, de locatie zelf, promotie, verkoopkanalen voor de kaartjes en ga zo maar door. Vooral een locatie regelen is lastig, vertelt ook mijn broer die enkele jaren in de stad heeft gedraaid (DJ, ook een optie om voor een prikkie te laten draaien op een dele van het feest :) ). Ik weet niet hoe ik het contact met de eigenaar van zo'n locatie moet leggen. Omdat ik hoor dat zo veel mensen dit proberen moet hij maar net zin hebben om met mij, een 17-jarig jochie, in zee te gaan. En niet met een echte ondernemer die al enkele succesvolle feesten heeft georganiseerd. Daarnaast kom ik er haast niet achter hoe het afhuren financieel in elkaar steekt. Of zei bijvoorbeeld een percentage krijgen van de entree gelden, ik een percentage krijg van de drank omzet, de zaalhuur gratis is omdat ik regel dat er 800 man binnen komt, en ga zo maar door.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze twee ideeën. Alles is welkom, zowel tips en kritiek :). Ik vraag me af of dit het juiste topic is, als het niet klopt zie ik hem vanzelf wel van plek veranderen. Alvast bedankt!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
IamtheJob
IamtheJob
Zo, dat was een tijdje geleden dat ik hier van me heb laten horen!
De boeken gaan goed, alle zaken lopen goed en ik ben er weinig tijd mee kwijt doordat ik alles goed heb opgezet. Hooguit een half uur per dag om de boeken in te pakken en te verzenden. Tijd zat om er iets bij te gaan doen, naast school natuurlijk :), dacht ik zo. 2 ideeën:
1. Ik wil 15 bikini's bestellen in China die de mode gaan worden in de zomer van 2013. Met mijn idee om strooizout te gaan verkopen aan bedrijven was ik wat te laat, tijdens de winter, daarom wilde ik nu ruim op tijd zijn. Ik wil beginnen met maar een soort bikini. De minimum hoeveelheid van de test order is 15 stuks en kost mij €100,- inclusief de verzendkosten en douane kosten. Hierbij dezelfde vraag als met de verkoop van boeken. Wanneer komt het punt dat je een kvk aan moet gaan vragen? Stel ik verkoop ze alle 15 voor mijn beoogde 20 euro per stuk, maak ik (15 X 20 ) - 100 = 200 euro. Hier gaan de verzendkosten nog van van af. Een tweede probleem bij dit idee is het grote aantal verschillende bikini's, ook al van dit ene type waarmee ik start. Er zijn namelijk zo'n 20 beschikbare kleuren, en 5 maten. Te veel om een voorraad aan te leggen denk ik zo, helemaal als je zo klein wilt starten. Zelf zit ik te denken om de eerste 5 bestellingen af te wachten voordat ik ze inkoop, dan koop ik deze 5 sowiezo en dan pas ik de rest van de bestelling hier op aan, deze doe ik dan ongeveer hetzelfde. Ik vermeld de kopers dan wel van de levertijd.
2. Het lijkt mij zeer uitdagend om een groot feest te organiseren in de stad. Hier in Breda zijn veel uitgaansgelegenheden. Mijn idee is om een van deze gelegenheden voor een avond af te huren en toegangskaarten voor deze avond te verkopen. Ik wil de mensen naar binnen lokken door een spetterende line-up te regelen. Daarnaast heb ik heb wat ideeën om het feest bekend te maken. Zo kan ik onder andere adverteren op de facebook pagina van Breda netwerk die een publiek hebben van meer dan 10.000 mensen die in Breda wonen. Daarnaast wil ik enkele verkopers voor de kaarten proberen te regelen. Ik zat te denken aan de populaire jongens en meisjes van de middelbare scholen in Breda. Persoonlijk ken ik deze niet goed, maar ik weet bij wie ik moet zijn, en tegenwoordig is via facebook iedereen te bereiken. Deze mensen wilde ik dan bijvoorbeeld een euro per verkocht kaartje aanbieden. Simpel verdiend. Er zijn echter ontzettend veel dingen die komen kijken bij dit tweede idee. Onvervalsbare toegangskaarten, een line-up (grote artiesten stellen veel voorwaarden, bijvoorbeeld over de rest van de line-up en de locatie, daarnaast zijn ze duur), uitsmijters, de locatie zelf, promotie, verkoopkanalen voor de kaartjes en ga zo maar door. Vooral een locatie regelen is lastig, vertelt ook mijn broer die enkele jaren in de stad heeft gedraaid (DJ, ook een optie om voor een prikkie te laten draaien op een dele van het feest :) ). Ik weet niet hoe ik het contact met de eigenaar van zo'n locatie moet leggen. Omdat ik hoor dat zo veel mensen dit proberen moet hij maar net zin hebben om met mij, een 17-jarig jochie, in zee te gaan. En niet met een echte ondernemer die al enkele succesvolle feesten heeft georganiseerd. Daarnaast kom ik er haast niet achter hoe het afhuren financieel in elkaar steekt. Of zei bijvoorbeeld een percentage krijgen van de entree gelden, ik een percentage krijg van de drank omzet, de zaalhuur gratis is omdat ik regel dat er 800 man binnen komt, en ga zo maar door.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze twee ideeën. Alles is welkom, zowel tips en kritiek :). Ik vraag me af of dit het juiste topic is, als het niet klopt zie ik hem vanzelf wel van plek veranderen. Alvast bedankt!
Job
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40682-wat-nieuwe-idee%C3%ABn/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag