• 0

Functie op een visitekaartje?

In mijn enthousiasme heb ik 500 visitekaartjes laten drukken. Nou maakte ik daar een foto van en zette die op Facebook. Ik kreeg als advies dat als je op een visitekaartje vermeld dat je de eigenaar/oprichter van het bedrijf bent, dat je dan door ondernemers niet serieus wordt genomen.

Is dit zo? Is dat echt zo raar dat je dat er op zet? Het lijkt me eigenlijk wel handig want dan weten ze toch met wie ze gesproken hebben.

 

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Kan dat echt niet? Misschien is het overbodig om bij een eenmanszaak je functie te vermelden, maar hoe weten die mensen aan wie je ze uitdeelt nou dat je een eenmanszaak hebt?

Word je als ondernemer dan echt niet serieus genomen?

Help!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik een kaartje krijg van een persoon en onderneming, weet ik meteen dat het om de ondernemer zelf gaat en dat het op dat moment een emz betreft. Als je er "iets" op gaat zetten dat in de richting van een functie gaat, gaat he erop lijken dat er meerdere personen bij die onderneming betrokken zijn. Hou het dus maar lekker eenvoudig.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag BijnaNieuw,

 

lijkt me geen probleem, zeker niet bij een jonge onderneming. Zie ook diverse meningen in HL-topics over visitekaartjes.

 

Groet,

 

Highio

 

Goedemiddag Highio,

Daar had ik al een beetje tussengekeken, wel heel erg handig zo'n archief. Het zijn alleen meestal oudere berichten van 2003 t/m 2005 en ik dacht misschien kan die mening alweer veranderd zijn...

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard, maar een geheugensteuntje is altijd handig. En het voordeel is dat visitekaartjes continue blijven zwerven. Uit hoofde van mijn nieuwe bedrijf kom ik veel in kantoren en verbaas me er iedere keer weer over dat op de meeste bureau's zoveel kaartjes liggen maar ook blijven liggen. blijvende aandacht dus ;D

 

In het boek calimeromarketing staat een mooi stuk over visitekaartjes. Misschien toch een paar "knaken" investeren in dit boek want er staat nog veel meer in waar startende ondernemers wat aan hebben.

 

En zelfs ik als "ouwe rot" blader er nog regelmatig in. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik ken het boek, heb zowel deel 1 als deel 2 en ook al gelezen.

 

Maar het zal wel in mijn branche/expertise liggen dat visitekaartjes niet zo snel over en weer gaan. Ik leg contacten via e-mail of men vindt mij bv via Linkedin. Dan gaat eerst mijn cv richting de potentiele opdrachtgever en word ik dus zodoende eerst helemaal doorgelicht voor ik op gesprek kom. Om eerlijk te zijn vind ik het beetje knullig om dan nog een visitekaartje te overhandigen. De opdrachtgever komt er zelf ook niet eens mee. Uiteraard heb ik ze wel bij mij voor het geval dat.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

jouw functie op je visitekaartje is niet zo relevant.

wél relevant is "welk probleem van de klant los je op".

denk dus vanuit de klant, en zet dat op je visitekaartje.

 

dus niet: "boekhouder", maar

"ik help ondernemers hun financiële administratie inzichtelijk en op orde toe houden en regel je aangiftes, zodat jij je op je ondernemer kunt richten".

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Besef je vooral goed wat het doel van een visitekaartje is. Ik ben er zelf toevallig nu mee bezig, heb een paar dagen geleden een eerste ontwerp gekregen van een bevriende ontwerpster.

 

Dus: Je hebt met iemand een praatje gemaakt, die ander vind iets in jou interessant. Hij vraagt naar je kaartje, of je geeft het hem als jij denkt dat hij in de toekomst nog iets met jou (of je webwinkel) wil. Hij stopt het in zijn portemonnee of tas, en komt het een paar dagen later tegen. Dan moet hij denken "oja dat was Linde en hierom en daarom wilde ik er iets mee".

 

Hierom schrijft ik wel mijn expertises op mijn kaartje. Ik doe er zelfs een foto op, zodat men mij nog beter onthoudt en vooral om mezelf te onderscheiden (zie ook bijlage voor eerste ontwerp). Zoals Henk al zegt blijven visitekaartjes vaak liggen op bureau´s, als die van jou dan onderscheidend is trek je meer de aandacht ;).

Visitekaartje_ontwerp_1_-_visitkrt_liggend_LR.pdf

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

hi linde,

 

topic is: functie op een visitekaartje ?

 

maar eigenaar en/of oprichter is niet je functie.

 

je bent dan directeur, maar ik kan me voorstellen als je geen ( of heel weinig ) personeel hebt, dat je dat een beetje too much vindt. dan zou ik in dat geval volstaan met alleen je naam.

een directeur kan er directeur opzetten, of gewoon niets. alleen een naam. ben je bv inkoper, of verkoper is het wel echt handig dat je functie op je kaartje staat.

 

overigens vinden NL-ders alles al gauw too much. ik ontvang vaak visitekaartjes. grappig om te zien: van NL-ders zijn ze vaak heel eenvoudig, terwijl buitenlanders vooral in deze omgeving ( china ) heel graag met termen als CEO / general manager etc smijten.

 

ik heb ooit eens een grappig verhaaltje gelezen, in het kort:

toen de directeur van Philips in de begindagen van de handel met CN naar CN kwam, had hij een afspraak met de directeur van een fabriek en overhandigde zn kaartje. er zal wel directeur onder zn naam gestaan hebben, maar verder niet te veel. EN... slechts 1 adres. dit en dat in eindhoven.

CN kaartjes staan vol met onzin. adressen van magazijnen, etc alles staat erop. veel adressen en veel bluf dan ben je belangrijk. de Philipsman had een lekker strak kaartje, maar werd door de chinezen niet serieus genomen en kon onverrichte zaken weer naar huis gaan.

later is eea nog wel rechtgetrokken, heb ik het idee... :P

 

 

en arthur > mooi kaartje. die bevriende ontwerpster heeft prima naar je ogen, overhemd en achtergrond gekeken.

maar ja, als je ooit je huisstijl gaat veranderen, neem je dan gekleurde lenzen. 8) of een zonnebril ;D

 

en linde, geef die 500 kaartjes maar aan je ooms en tantes ;) en laat maar even nieuwe drukken. kost niet zo veel meer tegenwoordig. succes dr mee.

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

jouw functie op je visitekaartje is niet zo relevant.

wél relevant is "welk probleem van de klant los je op".

denk dus vanuit de klant, en zet dat op je visitekaartje.

 

dus niet: "boekhouder", maar

"ik help ondernemers hun financiële administratie inzichtelijk en op orde toe houden en regel je aangiftes, zodat jij je op je ondernemer kunt richten".

 

 

Mooi gezegd. Wat beteken jij voor HUN! Welk probleem los jij op?

Echter hoort deze informatie naar mijn mening thuis in het gesprek. Je drukt immers niet zomaar een visitekaartje in iemands hand. Daarvoor ben jij al lang in staat geweest om deze mensen uit te horen over hun problemen. En hoe jij hier natuurlijk de oplossing voor bent.

 

Om niet offtopic te gaan heb ik een kanttekening bij jouw opmerking. Visitekaartjes zijn niet bedoeld als folders. Plaats dus bij voorkeur zo min mogelijk informatie op het kaartje.

 

Mijn mening, laat de functie achterwege.

 

Vergeet de visuele kracht van eenvoud niet.

Twee keer per week een artikel over Ecommerce - http://shopmeester.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel mensen zou je spreken op een gemiddelde borrel? 15? 20? Misschien nog meer? Zou je van iedereen onthouden hebben wat ze ook alweer deden?

 

Je moet juist op je visitekaartje zetten wat je doet zodat, als diegene aan wie je hem gegeven hebt, zich aan de hand van het kaartje kan herinneren waar het gesprek over ging.

 

maar eigenaar en/of oprichter is niet je functie.

 

je bent dan directeur

In het geval van een eenmanszaak of VOF is dat feitelijk onjuist. Al zijn beide termen even inhoudsloos als je het mij vraagt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de vraag en de antwoord. Hier liep ik ook tegen aan bij het maken van mijn vistiekaartje. Ik heb een webwinkel in kado-artikelen dan is een functie omschrijving niet nodig of toch wel.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.