• 0

WVJVM Webshop in diverse artikelen

Omschrijving van je concept:

Webshop in diverse artikelen, een x aantal producten zijn trends die op dit moment helemaal in zijn.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Op 2 juli 2012 heb ik de site www.bestelzo.nl geregistreerd, hiermee wou ik mijn eigen webshop opstarten, na een hoop gedoe, is het mij in eerste instantie gelukt een simpele website op te zetten met cart66, helaas was dit niet voldoende voor mij, ik wou meer, rond 1 januari van dit jaar ben ik overgestapt naar opencart mijn webwinkel liep nog nauwelijks dus het werd tijd voor heel wat anders. In eerste instantie dacht ik; ik zie wel wat het wordt. Tot mijn verbazing liep de webshop wat harder dan ik zelf had gedacht, zo ben ik in april naar de kvk gegaan, ingeschreven een zakelijke rekening geopend, ideal aangevraagd, en de administratie gaan bijhouden.

 

Alle producten importeer ik zelf vanuit china.

 

Op dit moment heb ik sinds 1 januari, 412 bestellingen gehad met een totale omzet van circa 8000 euro, en een klantenbestand van 287 personen.

 

Tevens ben ik nog een student, die een MBO opleiding volgt, 32 uur per week werkt en 1 dag naar school gaat.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Graag zou ik meer uit me webshop willen halen, gemiddeld heb ik per dag circa 5 orders maar ik denk dat dit nog wel meer kan gaan worden.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

In principe is mijn webshop niet veel anders dan een gemiddelde webshop.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag hoor ik wat jullie in eerste instantie van de webshop vinden, zoals het uiterlijk, de naam van de website, en wat ik hier nog meer mee zou kunnen doen. daarnaast hoor ik graag tips over verbeteringen, hoe ik meer klanten kan trekken, maar ook hoe ik meer orders per dag kan binnen halen.

 

Alle feedback is van harte welkom!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Zo te zien ben je snel aan het bijleren. Dat is prima. Waarschijnlijk kun je uit je verkoop afleiden wat goed loopt en wat minder. Dan is het logisch meer aan te biden van de snellopers en minder van het trage assortiment. Mij lijkt het evident om dan met subshops te beginnen, zodat je wat minder winkelvansinkel bent. Binnen die subshops verdient de presentatie vervolgens aandacht, want nu is het erg rommelig. De manier waarop productne beschreven zijn is inconsistent: soms wel hoofdletters, soms niet en spaties waar ze niet horen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Zo te zien ben je snel aan het bijleren. Dat is prima. Waarschijnlijk kun je uit je verkoop afleiden wat goed loopt en wat minder. Dan is het logisch meer aan te biden van de snellopers en minder van het trage assortiment. Mij lijkt het evident om dan met subshops te beginnen, zodat je wat minder winkelvansinkel bent. Binnen die subshops verdient de presentatie vervolgens aandacht, want nu is het erg rommelig. De manier waarop productne beschreven zijn is inconsistent: soms wel hoofdletters, soms niet en spaties waar ze niet horen.

 

Hier heb je gelijk in, ik neem niet echt de tijd eerlijk gezegd om alles goed in te richten, en te letten op hoofdletters, spatie's, etc.

subshops is in principe ook een goed idee, in principe kan ik dus voor de meeste relevante producten een subshop maken, als voorbeeld gadgets.bestelzo.nl

 

Enige nadeel is dat hier dan waarschijnlijk wel veel tijd gaat inzitten aangezien voor elke subshop weer een nieuwe opencart moet worden opgezet.

Link naar reactie
  • 0

... daarnaast hoor ik graag tips over verbeteringen, hoe ik meer klanten kan trekken, maar ook hoe ik meer orders per dag kan binnen halen.

Een telefoonnummer vermelden (ook als je maar beperkt bereikbaar bent) geeft vaak dat extra beetje vertrouwen. En als je echt niet gebeld kunt/wilt worden, haal dan die tekst "Telefoon: nvt" weg, want dat roept alleen maar vraagtekens op.

Link naar reactie
  • 0

... daarnaast hoor ik graag tips over verbeteringen, hoe ik meer klanten kan trekken, maar ook hoe ik meer orders per dag kan binnen halen.

Een telefoonnummer vermelden (ook als je maar beperkt bereikbaar bent) geeft vaak dat extra beetje vertrouwen. En als je echt niet gebeld kunt/wilt worden, haal dan die tekst "Telefoon: nvt" weg, want dat roept alleen maar vraagtekens op.

 

Bedankt! hier ga ik mee bezig.

Link naar reactie
  • 0

ik heb even naar je webwinkel gekeken en kan je de volgende tips en/of opmerkingen meegeven:

 

- De vrouw op de banner is vrij uitdagend en kan andere suggesties oproepen

- Laat je bestel knop er wat meer uitspringen

- Optimaliseer je product teksten

- Geef duidelijk aan dat het product op voorraad is, bijvoorbeeld dikgedrukt en groen 3 op voorraad

- De merkenlink in de footer werkt niet (of er zijn geen merken)

- Is een product niet op voorraad dan staat er Beschikbaarheid: 3 tot 28 dagen das wel heel ruim, kort dat iets in...

- Probeer meer inlinks te creëren

- maak je webwinkel sneller

- optimaliseer je afbeeldingen

 

Ik hoop dat je hier verder mee kunt. Veel succes met je webwinkel en mocht je vragen hebben stel ze gerust.

 

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

ik mis vooral wat ik kom doen op je website. Je biedt van alles te koop aan maar daar kom ik alleen achter door te gaan klikken. Je homepage zelf zegt niets over wat je aanbiedt. Ik moet maar gaan klikken en dan zien of er iets is wat me aanspreekt.

 

En dan klik ik op herenhorloges en dan kan ik voor 5 euro het volgende kopen:

pakket post / track & trace

???

 

Dat vind ik een vreemde en opvallende zet van je. Ten eerste zeg je eigenlijk

 

"ik verstuur het wel (per postduif?) maar ik beloof niets, dus betaal maar 5 euro extra dan garandeert PostNL het"

 

en ten tweede geeft ook PostNL die garantie niet.

 

Succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Door dit te zeggen overtreed je de Nederlandse en EU wetgeving:

Brieven die met de brievenbus post worden verstuurd komen onder de verantwoordelijkheid van de consument te vallen, indien u als koper geen risico wilt hebben voor vermissing, beschadiging en/of diefstal van uw product, dan raden wij u aan dit product toe te voegen aan uw winkelwagen.

Jij bent als webwinkel verantwoordelijk voor de juiste levering. Je kan dat niet op de consument afschuiven.

 

EDIT toevoeging;

 

Met artikel 11A uit je algemene voorwaarden overtreed je dus de wet. Aan de opmaak van deze alinea te zien heb je dit zelf gekrabbelt in een model voorwaarden voor een webwinkel. Best doe je dat niet. Het model wat je gebruikt hebt is op zich al prima. Je kan er zelfs wat in snijden; je biedt bijvoorbeeld geen vakanties of logies aan dus de alinea's over zulke dingen kan je zo wegknippen.

Link naar reactie
  • 0

Beste wouterh,

 

is het verbeteren van de omzet van een gemiddelde webshop jouw drijfveer? Ik denk dat er uitdaging zit in het samenstellen van een gebruiksvriendelijke webshop met samenhangend assortiment, waar jij affiniteit mee hebt, en in het (leren) schrijven van aantrekkelijke informatie en goede productteksten. Meer uit jezelf halen dus! ;)

 

De menubalk bevat merken, productgroepen en een prijsoriëntatie (euro deal). Dit is verwarrend.

 

De over ons pagina moet vertellen wat een bezoeker verwacht, dit is nu een afknapper. Vertel iets inhoudelijks over deze webshop en herhaal adres- en contactgegevens.

 

Maak interne verwijzingen op de webshop.

 

Detail: ik snap de eerste foto i.c.m. de producttekst niet van het volgende product:

http://www.bestelzo.nl/muur-stickers/maand-sticker

 

Doe je iets met statistieken van bezoekers en verkopen? Waar wil je volgend jaar staan?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bekijk de webclinics van MarketingExperiments:

 

http://www.marketingexperiments.com/about-web-clinics.html

 

Ook boeken zoals Dont Make Me Think zijn handig. Daarin wordt in makkelijke taal omschreven hoe jij je webshop kunt optimaliseren: http://www.bol.com/nl/p/don-t-make-me-think/1001004002431177/

 

Het is sowieso erg belangrijk om te weten waar je bezoekers vandaan komen die ook daadwerkelijk wat bestellen, dit kun je allemaal terug halen uit Google Analytics (E-commerce tracking moet je aanzetten). Webshops zijn fantastisch aangezien je alles kunt meten, wanneer je dat nog niet kan dan moet dat één van je eerste taken zijn. Anders weet je niet wat je uitspookt en wat je moet optimaliseren.

 

Dit is ook wel handig om eens te lezen, wat trouwens ook een fantastisch programma is: http://visualwebsiteoptimizer.com/split-testing-blog/persuasion-principles-increase-conversions/

 

Succes

 

Mod edit: referrer code verwijderd

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.