• 0

Nieuw product, weinig succes, wat te doen?

Ik heb er nog wel 1:

Wij hebben een leuk nieuw product. Ik ben er enthousiast aan de slag gegaan, eerst onderzoeken of er vraag naar is...daarna, mailen, bellen, langs gaan. Maar tot op heden weinig succes er mee voor ons gevoel. Mijn vraag is dan wat kun je nog meer doen.. andere doelgroep? Ik weet het even niet meer.. ??? ???

 

Mod edit: asterisk n.a.v. aanpassing titel verwijderd (was mod test)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet onaardig maar echt geen goed relatiegeschenk imo.

 

Ik denk dat je het in campingswinkels (of zoiets als de Aktion) op de afdeling voor handige dingetjes voor ouders met kinderen moet krijgen.

 

Het is logisch dat er geen vraag is want

 

1. niemand kent dit

2. het is echt geen relatiegeschenk, teveel risico dat je relaties het idioot vinden

3. ik zou niet primair adverteren met de functie om insecten of wespen in je blikje af te sluiten. Dat is eigenlijk best wel een non-functie twerwijl blikje onderweg en blikje teveel dat nog wel zijn.

4. ook een probleem is dat voedingsfabrikanten ook andere verpakkingen produceren en degenen voor wie een blikje teveel is kunnen makkelijk overstappen op die verpakking. (is een blikje per L goedkoper dan een flesje btw?)

5. je mist de call to action buttons die je elders op je site wel hebt (dat doet zeker pijn op je conversie)

 

anyway, ik denk probeer het in campingwinkels en evt tankstations te krijgen voor een laag prijsje / stuk en tenzij je een of ander patent hebt op dit ding, niet teveel energie steken in de falende producten maar vooral in de toppers en nieuwe potentiële toppers :)

 

 

Op Vroommmm vandaag: 20 Things I've Learned as an Entrepreneur, Gratis downloadbaar ebook

Link naar reactie
  • 0

Beste geschenkplein.nl,

 

ik vind eerlijk gezegd niemand in deze draad terug die het een goed product vindt. Heb je ooit bedacht dat in standaard blikjes prik of alcohol zit en dat kleine kinderen dat niet drinken? Dit is ook beslist geen kinderproduct!

 

Hopelijk is het andere idee beter en weet je dat beter te lanceren. Roze brillen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben benieuwd naar het marktonderzoek. Je geeft aan dat diverse personen en bedrijven positief waren, wat waren dan bijvoorbeeld de punten waar zij enthousiast van werden. Is dit genoeg uitgedragen? Ik neem aan dat zij het product dan ook gekocht hebben of bereid zijn om te kopen? Zo niet, wat is hier dan de reden van?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Brainstormen altijd goed.... 8)

 

We kwamen op de beurs voor relatiegeschenken en afdekplaatje tegen voor blikjes. Deze hebben we zelf getest en laten testen door iemand die blikjes verkoopt, Dit product bleek helaas niet te voldoen. De blikjesverkoper gaf aan dat er wel behoefte was aan zoiets. Toen zijn we verder gaan zoeken en uit gekomen op dit product. Deze wederom laten testen door onze "blikjesman" en laten testen door verschillende willekeurige mensen. Toen kwamen wij op het idee om dit via campings op de markt te zetten. Diverse campings hebben dit product in hun assortiment genomen. We hebben ons gericht op gezinnen.

Link naar reactie
  • 0

Maar wat waren de concrete zaken uit het marktonderzoek? Wat voor voordelen zag de 'blikjesman' waardoor jullie heb gekozen om hiermee verder te gaan? Wat is zijn afzetmarkt, kun je daar niet in mee gaan?

 

[aanvulling]

 

Deze vragen stel ik omdat "Toen kwamen wij op het idee" niet echt wijst dat jullie verder gegaan zijn met de uitkomsten van het onderzoek (of dat het uberhaupt is meegenomen in het onderzoek), maar correct me if i'm wrong.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Hallo Alja,

 

Je product en dit draadje lezende zijn er twee dingen die me te binnen schieten.

 

1. Eigenlijk past het product niet bij jullie bedrijf. Ook ik zie het niet als toekomstige topper in de relatiegeschenkenmarkt.

Je geeft aan dat mensen het moeten proberen en dan enthousiast zijn. Er wel eens aan gedacht mensen te benaderen die op jaarmarkten staan met hebbedingetjes. Of aan webwinkels in 'handige dingen voor kinderen' benaderen? Daarnaast denk ik even lekker generaliserend dat het voornamelijk kinderen en senioren zijn die blikjes niet meteen leegdrinken. Al gedacht aan standhouder(s) op de 50-plus beurs benaderen of iemand ze daar wil verkopen of uitdelen.

 

2. Zag dat iemand de Action noemde als mogelijk verkoopkanaal. Heb toevallig een vriendin die over paar weken stopt met haar salesbaan en dan de WW in gaat. Ze verkoopt nu plastic producten aan oa de Action. Als je mij een of een paar van je dopjes in verschillende kleuren toestuurt, wil ik wel aan haar vragen of zij het wat voor enkele van haar bijna-voormalige klanten vindt. (voor andere plasticproducenten die dit lezen, nee dit aanbod geldt niet voor iedereen. Mij daarover pm-en heeft geen nut. ;))

 

Tot zover mijn twee centen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom denk je dat verkoop via campings dé manier is om je product aan de man te brengen? Ik denk namelijk dat de gemiddelde campinggast een prima koelkast voor grotere flessen én bekers/glazen bij zich heeft en dit dus helemaal niet nodig heeft.

 

Ik zou eerder kijken naar pompstations en winkels als blokker/action/etc.

 

Net als de rest heb ik zo mijn bedenkingen over het product zelf. Hygiëne is ter sprake gekomen. Je gaf daarbij aan dat dit bij flesjes bijvoorbeeld ook het geval is. Dat zie ik toch anders. Bij flesjes komt de drank alleen in aanraking met de binnenkant van het flesje en de dop. Bij jouw product komt de drank in aanraking met de gehele binnenkant van het product (dat moet je dus schoon vervoeren, zowel voor als na gebruik), maar het komt ook in aanraking met de gehele bovenkant van het blikje, iets dat doorgaans niet erg schoon is.

Link naar reactie
  • 0

Heel veel marktonderzoek N=1 weer op het forum en talloze opinies. Daar was ook naar gevraagd, maar misschien kunnen we via relevante data alsnog interessante segmenten vinden.

 

Amsterdam, 22 mei 2013 – De productie van bier- en frisdrankblikjes in Europa is in 2012 gestegen met 3,7% naar 59 miljard drankenblikjes. Dit betekent een toename van twee miljard extra blikjes ten opzichte van 2011. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Beverage Can Makers of Europe (BCME).

 

De afvulling op de Nederlandse markt voor drankenblikjes steeg met 6,9%. Dit kwam voornamelijk doordat het aantal frisdrankblikjes voor het tweede achtereenvolgende jaar groeide met 10,6% naar 2,5 miljard blikjes. Deze toename is te danken aan de populariteit van energiedrankjes in blik; met name de kleinere blikjes van 25 cl en export naar Frankrijk zorgden voor een grotere productie. Ook de bierblikjes deden het goed in 2012. Het aantal nam toe (3,3 %) doordat de consumptie van bier en de export opnieuw stegen.

 

De Nederlandse markt profiteerde vorig jaar ook van de introductie van verschillende nieuwe blikjes, waaronder acht speciaal geproduceerde voetbalblikjes voor Pepsi Max in het kader van het EK Voetbal 2012. En een limited edition van het energiedrankjesmerk No Fear, geïntroduceerd ter gelegenheid van de première van de nieuwe Batmanfilm, The Dark Knight Rises.

 

Energiedrankjes! Limited editions? Past die schenktuit ook op soepblikjes? Zijn er andere schenkproducten in blik?

 

Info via Canmakers Benelux.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste TwaBla,

Dat onderzoek van Canmakers Benelux had ik ook gelezen. ;D

 

Beste Peter-mnt,

 

We hebben zelf ook een caravan gehad, en daar past erg moeilijk een fles in. Je moet haast een andere koelkast meenemen. Maar als je daar geen ruimte voor hebt, dan houd dat op....

 

Beste Annedien,

 

Eerlijk zo hebben wij dat niet gezien, we waren/zijn van mening dat dit een handig product is.

 

Vele voors en tegens, maar ik ben blij met elke mening, want daar kun je van leren.

Link naar reactie
  • 0

Een beetje gezinshuishouden heeft waarschijnlijk een keukenlade vol met schenktuiten en stopdoppen. Dat zijn impulsaankopen die veelal snel hun aantrekkingskracht verliezen. Toch kan die impuls van dienst zijn bij verkoop, als je weet waar de consument gevoelig is voor impulsen. Campingwinkels lijkt me een prima plek, net als tankstations. Snackbars wellicht? En kiosken waar veel toeristen komen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.