Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gerard G
Een bank houdt je scherp, crowdfunding niet
Korte samenvatting:
In dit artikel neemt de schrijver stelling tegen Crowdfunding:
" Vrijheid is goed, maar crowdfunding geeft ondernemers te veel vrijheid met geld van anderen. Nadat een crowdfundingcampagne succesvol is afgerond, kunnen ondernemers naar hartelust gaan ondernemen met dit geld. Door de relatief jonge leeftijd van het fenomeen crowdfunding lijkt het misschien een geweldig alternatief, maar het was wachten op de eerste probleemgevallen."
Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
Interessant om 2 redenen:
1. Over crowdfunding zijn veel meningen, de mening van de schrijver van dit artikel vind ik ook een interessante, had er op die manier nog niet naar gekeken. Vraag me af wat de mening hierover is van deze en gene op Higherlevel?
2. Gezien mijn eigen achtergrond met radicale innovatie weet ik dat hele nieuwe zaken altijd veel weerstand en tegengas van de gevestigde orde krijgen. De vraag is hier voor mij ook of de kritische geluiden over crowdfunding ingegeven worden door die weerstand tegen verandering in de financieringsmogelijkehden en de mogelijke schadelijk effecten op de belangen van huidige gevestigde orde (banken, VC's en andere financiers) OF dat deze kritische geluiden zuiver objectief zijn en ingegeven zijn met een oprechte zorg over de mogelijke schadelijke effecten voor ondernemers, consumenten en het economische verkeer in het algemeen.
Gerard Groenewegen
http://nl.linkedin.com/in/gerardgroenewegen