In kindertekeningen is de zon vaak het stralende middelpunt. Met deze blog hoop ik dat alle ondernemers deze gouden cirkel ook als middelpunt behouden bij het uittekenen van hun plannen. Wanneer kinderen een zon tekenen pakken ze al snel een geel of gouden potlood waarmee ze de cirkel een prominent plekje geven op hun tekening. In het geval van de kinderen staat deze gouden cirkel voor de buitenwereld, “De zon geeft licht en warmte, voedt en stimuleert. Hij zet je aan om in actie te komen, de wereld te verkennen”*.
Niet alleen kinderen hebben door hoe belangrijk deze cirkel is. Zo ook de succesvolle bedrijven met een goed doordachte visie. Simon Sinek heeft dit samengevat in de ‘Golden Circle’ **, gebaseerd op deze succesvolle bedrijven. De gouden cirkel heeft 3 ringen, waarbij de kern van de cirkel is ‘waarom’. De middelste cirkel bevat ‘hoe’ en ‘wat’ staat in de buitenste cirkel.
Volgens Sinek weet iedereen ‘wat’ ze doen, weten alweer minder bedrijven ‘hoe’ ze het doen en wat bijvoorbeeld hun bedrijf uniek maakt. Slechts enkele, de succesvolle, weten anderen te inspireren door de ‘why’. Waarom ben je met het bedrijf gestart, wat is je overtuiging hierin? Wanneer je klanten mee kunt nemen in je overtuiging is het voor hen ook gemakkelijker om als ambassadeur voor je bedrijf op te kunnen treden.
Met de organisatie van The Next Event in mijn achterhoofd ben ik begonnen aan deze blog. Als ondernemende organisatie geloven we er in dat ondernemers elkaar het beste kunnen helpen. Daarbij willen we andere ondernemers graag vooruit helpen met de basis van hun bedrijf zodat ze vanuit daar kunnen bloeien en groeien (why). Vanuit daar zijn we als organisatie gaan kijken hoe (how) we dit kunnen doen. De online meest besproken onderwerpen, en waar dus de meeste vragen over zijn, hebben we hiervoor genomen als basis. Daarbij dienen we natuurlijk wat (what) te bieden, dit hebben we gedaan in een full-service evenement waarbij de bezoekers kunnen genieten van de kennis en de netwerkmogelijkheden.
Onderwerpen als cashflow, verzekeren of offertes schrijven zijn wellicht niet de meest aansprekende onderwerpen (bij mij in ieder geval niet, ga liever aan de slag met mijn dienst). Echter zijn ze zeker van belang voor de basis van je bedrijf. Hiermee willen we dan ook de ondernemers helpen zodat ze vanuit daar hun visie succesvol kunnen uitvoeren.
Wat is jullie marketing boodschap? Kunnen jullie dat kort omschrijven in een reactie op deze blog? Door deze reacties kunnen we ook weer van elkaar leren.
Mocht je vooral in de ‘wat’ blijven hangen (zoals velen), wees dan niet bang om de vicieuze cirkel te breken en zet je eigen onderneming in het zonnetje!
Ps. We hopen dat het zonnetje ook volop schijnt tijdens The Next Event op 21 september. Kom ook netwerken en sparren onder het genot van een drankje en een heerlijke barbecue (meer info op www.thenextevent.nl)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Linda Maas
Linda Maas
In kindertekeningen is de zon vaak het stralende middelpunt. Met deze blog hoop ik dat alle ondernemers deze gouden cirkel ook als middelpunt behouden bij het uittekenen van hun plannen. Wanneer kinderen een zon tekenen pakken ze al snel een geel of gouden potlood waarmee ze de cirkel een prominent plekje geven op hun tekening. In het geval van de kinderen staat deze gouden cirkel voor de buitenwereld, “De zon geeft licht en warmte, voedt en stimuleert. Hij zet je aan om in actie te komen, de wereld te verkennen”*.
Niet alleen kinderen hebben door hoe belangrijk deze cirkel is. Zo ook de succesvolle bedrijven met een goed doordachte visie. Simon Sinek heeft dit samengevat in de ‘Golden Circle’ **, gebaseerd op deze succesvolle bedrijven. De gouden cirkel heeft 3 ringen, waarbij de kern van de cirkel is ‘waarom’. De middelste cirkel bevat ‘hoe’ en ‘wat’ staat in de buitenste cirkel.
Volgens Sinek weet iedereen ‘wat’ ze doen, weten alweer minder bedrijven ‘hoe’ ze het doen en wat bijvoorbeeld hun bedrijf uniek maakt. Slechts enkele, de succesvolle, weten anderen te inspireren door de ‘why’. Waarom ben je met het bedrijf gestart, wat is je overtuiging hierin? Wanneer je klanten mee kunt nemen in je overtuiging is het voor hen ook gemakkelijker om als ambassadeur voor je bedrijf op te kunnen treden.
Met de organisatie van The Next Event in mijn achterhoofd ben ik begonnen aan deze blog. Als ondernemende organisatie geloven we er in dat ondernemers elkaar het beste kunnen helpen. Daarbij willen we andere ondernemers graag vooruit helpen met de basis van hun bedrijf zodat ze vanuit daar kunnen bloeien en groeien (why). Vanuit daar zijn we als organisatie gaan kijken hoe (how) we dit kunnen doen. De online meest besproken onderwerpen, en waar dus de meeste vragen over zijn, hebben we hiervoor genomen als basis. Daarbij dienen we natuurlijk wat (what) te bieden, dit hebben we gedaan in een full-service evenement waarbij de bezoekers kunnen genieten van de kennis en de netwerkmogelijkheden.
Onderwerpen als cashflow, verzekeren of offertes schrijven zijn wellicht niet de meest aansprekende onderwerpen (bij mij in ieder geval niet, ga liever aan de slag met mijn dienst). Echter zijn ze zeker van belang voor de basis van je bedrijf. Hiermee willen we dan ook de ondernemers helpen zodat ze vanuit daar hun visie succesvol kunnen uitvoeren.
Wat is jullie marketing boodschap? Kunnen jullie dat kort omschrijven in een reactie op deze blog? Door deze reacties kunnen we ook weer van elkaar leren.
Mocht je vooral in de ‘wat’ blijven hangen (zoals velen), wees dan niet bang om de vicieuze cirkel te breken en zet je eigen onderneming in het zonnetje!
Ps. We hopen dat het zonnetje ook volop schijnt tijdens The Next Event op 21 september. Kom ook netwerken en sparren onder het genot van een drankje en een heerlijke barbecue (meer info op www.thenextevent.nl)
* Bron: http://www.jmouders.nl/Themas/Opvoeding/Opvoeden/Wat-kindertekeningen-je-vertellen.htm
** Youtube:
Marketing & Communicatie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42599-zet-uw-onderneming-in-het-zonnetje/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
40 antwoorden op deze vraag