Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Tussen alle serieuze onderwerpen ook even een leuk berichtje.
Een jongen die als freelancer voor ons werkte wil graag bij ons aan het werk als oproepkracht.
In de onderhandeling over het aantal uren en salaris heb ik hem een contract gegeven die hij van mij thuis even rustig moest doorlezen en eventueel aan zijn ouders kon laten lezen.
De volgende dag kwam hij terug dat hij het gelezen had en dat ook zijn vader er naar had gekeken (vader is personeelschef bij een grote landelijk cateraar). Hij ging akkoord met het contract.
Nu het leuke van dit contract.
- Het contract heet letterlijk: Het min-acht uren contract
- Bij het dienstverband spreken we over een onbepaalde tijd
- Verder staat er dat de eerste 8 uur voor rekening zijn van de werknemer, welke aan het einde van de maand uitbetaald dient te worden volgens het eerder genoemde uurloon, de overige uren worden door aan het einde van de maand door de werkgever betaald volgens het eerder genoemde uurloon.
Pas toen ik hem uitlegde waar hij nu mee akkoord was gegaan bedacht hij zich.
Morgen horen we hoe zijn vader vanavond zal reageren, morgen ook maar even het echte contract in orde maken...