In hoeverre 'professioneel' of 'officieel'....

Aanbevolen berichten

De experts zijn niet meer dan zelfbenoemde personen die vanuit HL het predikaat meekrijgen, zeg maar de Marijke van Helwegen’s van Higherlevel.

 

Zelfbenoemd suggereert dat experts zichzelf die status aanmeten. Ik weet niet beter of ze worden uitgenodigd om vanuit hun expertise vragen te beantwoorden. Maar verder kan iedereen zich als expert opstellen, dat is nou juist zo leuk aan een forum. Volgens mij wordt status eerder bereikt door je inhoudelijke bijdrage dan door het bijschrift bij je naam. Dat maakt het hele debat over het al-dan-niet officieel zijn van zo'n forum een tikkeltje onzinnig. Dit is niet het Staatsforum voor Starters met Erkende Experts, maar gewoon een peer-to-peer plekje voor ondernemertjes - halfbakken en al.

 

Enfin, ik zal die discussie weer openen. Veel plezier. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Volgens mij wordt status eerder bereikt door je inhoudelijke bijdrage dan door het bijschrift bij je naam. Dat maakt het hele debat over het al-dan-niet officieel zijn van zo'n forum een tikkeltje onzinnig. Dit is niet het Staatsforum voor Starters met Erkende Experts, maar gewoon een peer-to-peer plekje voor ondernemertjes - halfbakken en al.

Helemaal mee eens. :)

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

ff karma gecorrigeerd, want het begon een beetje op een afrekening te lijken,

 

@cg

 

Officieel of niet, het valt me op dat jij nogal graag en veel advies geeft. Dat is geen probleem, maar ik ben stellig van mening dat de ontvanger van je adviezen daar niets mee kunnen als ze niet weten wie dat advies geeft.

 

Je profiel en je posts vermelden weinig of niks over je achtergrond en identiteit. Ook in het informele circuit hebben adviezen pas zin als er enige geloofwaardigheid aan de adviseur gebonden is.

 

Het feit dat je adviezen geeft maakt je nog geen adviseur.

 

Persoonlijk zou ik het op prijs stellen te weten wie mij adviseerde.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

@'Witte': Wat jij gewoon vraagt is een resume van mij online over wie of wat ik ben als in de echte wereld waar je pas over iets je mening mag geven (danwel beoordelen) als je een of ander diploma van bevoegdheid hebt behaalt.Beetje het verhaal van de 'ongelovige Thomas' die 'outdated' en bekrompen is.

Je redenering van iemand die adviezen geeft is geen adviseur is volgens mij hetzelfde als iemand die "de waarheid probeert te ontleden" (ken je de achterliggende gedachte hiervan? Hoor het graag dan)

 

Als je goed gelezen had weet je dat ik aan die 'onzin' niet mee doe vanwege redenen die ik al eerder heb aangehaald in een andere thread.Je `ziet bij ook geen sig met allerlei 'medailles' of teksten die mij aanzien moeten geven.Hoe minder hoe beter want echte kwaliteit behoeft geen krans zoals de wijn.Mijn--eigenlijk die van iedereen-- adviezen zijn geheel vrijblijvend voor een ieder.Nergens staat dat je het moet doen zoals ik zie,want waarom zou je--en zo behandel ik alle adviezen van anderen online ook-- want niemand kent elkaar irl waar toch geheel andere zaken een rol spelen als het gaat om deze vorm van 'advisering'.

Maar een goed verstaander(en ik heb al een enkele gelezen) die leest tussen de regels door en kan naar aanleiding van mijn postings wel opmaken dat ik niet dagelijks achter de vuilniswagen loop.(wist je dat dat trouwens beter verdiend dat menig supermarkt baantje?)

Dus bij deze "geen billen bloot".

Link naar reactie

ff karma gecorrigeerd, want het begon een beetje op een afrekening te lijken,

 

Erg aardig dat je politiek correct reageert op deze Ratelband.

De stellige overtuiging die CG heeft dat hij iets toevoegd doet mij afvragen achter welke computer hij in alle eenzaamheid contact probeert te maken met die buitenwereld.

Een buiten wereld die volgens hem er maar niets van snapt, terwijl CG'tje toch zo zijn best doet om de wereld te helpen.

 

@CG natuurlijk is het geen schande dat jij je (lagere) school niet afgemaakt hebt, en dat je hebt weten te ontsnappen vanachter de vuilniswagen, het geeft niets dat jij je ons niets kunt vertellen over jou achtergrond, daar zijn er veel meer van op deze wereld.

Doe alleen wat aan die frustraties, deze overschaduwen wat je wilt vertellen, en dat is vast heel interessant, maar ik lees niet tussen de regels door.Daar ben ik te dom voor, ik heb heeeel lang op school gezeten om iets te leren.

Dus hou je posts kort en krachtig en probeer je te verplaatsen in de beperkte verstandelijke vermogens van de mensen die nu hoofdpijn hebben omdat ze niets begrijpen van de inhoud van jou posts.

En dat is nu juist zo jammer ,dat al die boodschappen verloren gaan door de ruisende frustraties.

Link naar reactie

Ik kan nu wel weer gaan reageren op dit soort reacties maar ik gun je deze below the belt reactie gewoon...

Mischien kan jij met al die virtuele geweldige staat van dienst even nog deze tip ter harte nemen ipv telkens maar op de man te spelen:

 

geplaatst door: Tremenor

geplaatst op: Vandaag om 01:03:33

 

Als je vind dat meneer CG een vervelend persoon is die nog niets gezegd heeft dat ergens op slaat, wees dan de wijste en reageer niet.

 

Als je vind dat meneer CG in principe wel een aantal dingen zegt die ergens op slaan, reageer dan met een nette reply.

 

Als je vind dat meneer CG een heel aardig persoon is, nodig hem dan uit voor een pint in de kroeg met behulp van een personal message.

 

Als er verder alleen maar soortgelijke reacties komen lijkt het me beter dat de moderator maar afsluit want het voegt verder weinig toe.

Link naar reactie

@cg

 

Volgens mij betekend community nog altijd iets als "gemeenschap". En binnen een gemeenschap gelden vanzelf geschreven en ongeschreven regels. Deze "gemeenschap" is niet louter virtueel of abstract. Hij bestaat uit natuurlijke personen en heeft een doel. Een groot aantal leden van deze gemeenschap kent elkaar. Soms slechts on-line maar ook off-line. Er worden zaken gedaan, gezamenlijk initiatieven genomen of bedrijven opgezet. Kortom: HigherLevel is niet slecht een virtueel internet speeltje.

 

Beste CG, vooralsnog ben jij "te gast" in deze gemeenschap. Je bent van harte welkom, maar als je alleen maar komt om je ongenoegen te uiten over de (on)geschreven regels van deze gemeenschap, verzoek ik je beleefd een andere gemeenschap te kiezen, eé'n waar je je wél thuis voelt.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
'De Witte' begon nu met het bekende "als je niet wilt conformeren dan moet je maar opzouten" gedrag

Volgens mij betekend community nog altijd iets als "gemeenschap". En binnen een gemeenschap gelden vanzelf geschreven en ongeschreven regels. Deze "gemeenschap" is niet louter virtueel of abstract. Hij bestaat uit natuurlijke personen en heeft een doel. Een groot aantal leden van deze gemeenschap kent elkaar. Soms slechts on-line maar ook off-line. Er worden zaken gedaan, gezamenlijk initiatieven genomen of bedrijven opgezet. Kortom: HigherLevel is niet slecht een virtueel internet speeltje.

 

Ja heel nobel en weer in je eigen straatje klinkend.Binnen een virtuele gemeenschap gelden vooral ongeschreven regels en niet zelf gemaakte regels die diezelfde mensen uit de echte wereld gebruiken om enige rechtsgeldigheid aan hun virtuele bestaan te geven.Dat is een complete misconceptie en eigengereid gezwetst van mensen die menen dat alles virtueel hetzelfde is als de echte wereld.

M.a.w hoe ik mij mening ventileer of uit, mits binnen de normale omgangsvormen zoals niet schelden op iemand op grond van ras etc etc... belachelijk maken, dan heb ik ten alle tijd het recht...lees goed.het recht om mij overal te uiten.

Ja .ik ben gast maar dat geldt voor een ieder die hier komt.Dit doet me denken aan het vaak gehoorde gezwetst van vele virtuele gemeenschappen dat zij bepalen hoe jij je moet! uiten/gedragen etc binnen diezelfde gemeenschap.Fout...Het internet heef alleen voor bepaalde zaken rechtsgeldige redenen(e-mail,copyrights etc) en is buiten dat een vrij medium waarin jij je mag bewegen danwel uiten.Het zal toch niet zo zijn dat binnen die vrijheden die het Net biedt een aantal mensen die toevallig daar een plekje in veroveren middels een forum of wat dan ook even allerlei regels gaan opstellen daarmee de vrijheden die het Net biedt inperken? Nee..dus en ik zie graag je motivering tegemoet als je meent dat dat wel zo is.

T.a.v.van mijn postings heb ik al aardig wat 'adviezen'gegeven en gewoon mee geparticipieerd zoals een goed member behoort te doen.Echter volgens mij is bovenstaande tekst van je gewoon een reden om je onvrede te laten blijken over het feit dat ik niet openheid van zaken wil geven en dus je via deze weg maar even een stok zoekt.

Hoe 'volwassen' ben je dan?

 

Beste CG, vooralsnog ben jij "te gast" in deze gemeenschap. Je bent van harte welkom, maar als je alleen maar komt om je ongenoegen te uiten over de (on)geschreven regels van deze gemeenschap, verzoek ik je beleefd een andere gemeenschap te kiezen, eé'n waar je je wél thuis voelt.

 

Sorry...ongenoegen, wat is de volgende stok die je zoekt? Dat ik teveel mensen tegen de lange tenen schop? Kan het niet zijn dat diezelfde mensen teveel aan hun plafond zitten en mischien eens een ander venster behoeven? Ik heb totdusver alleen maar onnodige scheldkannonades naar het hoofd gekregen terwijl ik zelf heel fatsoenlijk e.e.a. heb verwoord.(ok direct...maar is dat een schande?)

Ik heb enkel e.e.a. even aan de kaak gesteld.Heel gezond heel normaal OOK binnen de echte maatschappij als je weet wat ik bedoel. Of werk jij binnen een organsatie waar menigeen zich vooral niet duidelijk uit en "go with the flow is"? Hoe bekrompen en typisch polder-achtig denkend is dat.Vooral voorzichtug rondschuifelen en niet opvallen en mainstream over koetjes en kalfsjes praten.He bah...

 

Ik geef je een advies: Haal je sterkste stok maar van stal in de vorm van de bekende IP ban, want ik zal helaas niet op je verzoek om zelf weg te gaan ingaan.

Link naar reactie

Jee, ik zie hier zelden een discussie zo uit de hand lopen. Als ik de eerste post van CG lees begrijp ik echter wel hoe dat komt. Hoe zinnig het onderwerp ook kan zijn, met een dergelijk negatieve en vooringenomen vraagstelling leg je geen basis voor een constructieve discussie.

 

Mijn indruk is dat hier mensen met verschillende competenties hier op vrijwillige basis bezig zijn, en elkaar op een positieve manier helpen door kennis en ervaring te delen. Als je dan (zeker als newby) kritische vragen wilt stellen zou ik dat op een wat diplomatiekere wijze doen. Maar beter nog: ff goed rondkijken en je gezonde verstand gebruiken, dan ben je dr zo achter hoe de vork in de steel zit.

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.