Ik heb een vraag die mij nu op dit moment erg bezig houdt.
Op dit moment sta ik op het punt een beslissing te nemen een bedrijf over te nemen.
Het is een x aantal jaren bestaand en gezond bedrijf.
Nu wordt er binnen het bedrijf (dienstverlenend) hoge kortingen aan bestaande vaste klanten gegeven.
Zelf ben ik het er niet helemaal mee eens en vind ik dat er best wel chaos van komt omdat en mensen er (naar mijn idee) een (klein beetje) misbruik van kunne maken.
Ik kan niets over het bedrijf kwijt want ik wil niemand voor de kop stoten.
Na jarenlange kortingen vind ik dat er meer structuur in kan worden gebracht en bepaalde kortingen verlaagt kunnen worden of kunnen worden opgeheven.
Nu begrijp ik heel goed dat het een erg moeilijke tijd is en dat clienten enorm kunnen schrikken en misschien weg zullen blijven.
Hoe het best dit aan te zullen pakken? Mag je zomaar wanneer je iets overneemt dit soort regels veranderen en in wat voor een tijdsbestek zou ik dit langzaam kunnen afbouwen of eventueel kunnen stoppn?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
level2000
level2000
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag die mij nu op dit moment erg bezig houdt.
Op dit moment sta ik op het punt een beslissing te nemen een bedrijf over te nemen.
Het is een x aantal jaren bestaand en gezond bedrijf.
Nu wordt er binnen het bedrijf (dienstverlenend) hoge kortingen aan bestaande vaste klanten gegeven.
Zelf ben ik het er niet helemaal mee eens en vind ik dat er best wel chaos van komt omdat en mensen er (naar mijn idee) een (klein beetje) misbruik van kunne maken.
Ik kan niets over het bedrijf kwijt want ik wil niemand voor de kop stoten.
Na jarenlange kortingen vind ik dat er meer structuur in kan worden gebracht en bepaalde kortingen verlaagt kunnen worden of kunnen worden opgeheven.
Nu begrijp ik heel goed dat het een erg moeilijke tijd is en dat clienten enorm kunnen schrikken en misschien weg zullen blijven.
Hoe het best dit aan te zullen pakken? Mag je zomaar wanneer je iets overneemt dit soort regels veranderen en in wat voor een tijdsbestek zou ik dit langzaam kunnen afbouwen of eventueel kunnen stoppn?
Alvast bedankt voor je antwoord of tips.
Mvg en alvast een prettig en gezond nieuwjaar!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44179-overname-bedrijf-wat-te-doen-met-de-bestaande-kortingen-afbouwen-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag