• 0

Way2pay, Paypall etc..Betalingssystemen

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

TWYP van ING,

 

www.twyp.nl. Alles in een keer. Vergelijkbaar met Bibit maar sneller en persoonlijker. Kosten als je het een beetje afdwingt:

 

400 eenmalig, 75 per maand ex de kosten van de individuele betalingsdiensten zelf natuurlijk.

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik hoorde laatst wat over een nieuw systeem van creditcard-maatschappijen. "3D Secure" heet het geloof ik.

 

Dit zou maar iets van 10 euro per maand gaan kosten en het risico zou volledig worden weggenomen bij klant en ondernemer.

 

Iemand hier al voor- en/of nadelen over gehoord?

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik wel liefhebber van paypal. Zeer voordelige tarieven en geen vaste kosten. Helaas zitten er ook wel wat nadelen aan: grote bedragen worden niet geaccepteerd, en je moet als betaler altijd langs de paypal website - waar je ook nog een account moet hebben/aanmaken.

 

Wat versta je onder grote bedragen? Ik heb immers nooit problemen gehad met paypall.

 

Verder is het denk ik eerst belangrijk om te weten wat voor webshop je gaat openen en op welke doelgroep je gaat richten. Als je je gaat richten op de wat oudere internetters dan is paypall e.d. niet zo'n goed alternatief. Deze mensen zijn immers niet ervaren met dit soort dingen. Zij zullen dus niet zo huiverig zijn om zich voor paypall in te schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Grotere bedragen in de orde van $500 - al weet ik niet precies waar de grens ligt en of die voor iedereen hetzelfde is.

 

Of mensen er huiverig voor zijn.. tja, dat zijn ze in nederland al gauw als er creditcards bij komen kijken. Er is een grote groep die er dankbaar gebruik van zal maken, maar ik zou het niet als enige betaalmogelijkheid hanteren.

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik paypal naar tevredenheid al enige jaren. Je kunt hiermee ook creditcardbetalingen accepteren, wat erg handig is. Nadeel is dat je klanten binnen 30 dagen een klacht in kunnen dienen en dan zul je als verkoper bewijs moeten leveren dat het product geleverd is.

 

Verder is het ideaal, je geld is er instantly en het wordt wereldwijd door veel mensen gebruikt.

 

Als je alleen in NL opereert is het misschien handiger gebruik te maken van een ander betaalmiddel.

Link naar reactie
  • 0

Naast TWYP kun je ook eens bij Ogone kijken (www.ogone.com). kost eenmalig iets van EURO 150 en per maand vanaf EURO 35.

 

Voordeel van Ogone is dat de creditcard gelden en andere betalingen direct op je eigen rekening staan ipv via een derdengeld rekening zoals bij Bibit. Je sluit dus zelf de overeenkomsten met de creditcard maatschappijen.

 

Link naar reactie
  • 0

@gloudiesaurus

PayPal brengt bij Premier- en Business-accounts kosten in rekening voor het ontvangen van betalingen.

Persoonlijke accounts zijn gratis, maar niet geschikt voor het ontvangen van betalingen per creditcard.

 

 

Als je verwacht regelmatig elektronische betalingen (EFT's, Electronic Fund Transfers) te ontvangen,

moet je een Premier- of Business-account nemen.

Alle ins- en outs van paypal (hoe je het optimaal gebruikt zonder je portemonnee te plunderen)

staat beschreven in het boek paypal hacks.

Kosten zijn niet aan te geven omdat het ligt aan de manier waarop je het inzet.

 

Link

 

Als je een proefaccount aanmaakt bij safari kan je het gewoon op je elektronische boekenplank

zetten en geheel lezen.

 

Opmerkelijk is dat bij het zoeken op paypal in google je direct stuit op de site www.paypalsucks.com .

Een publieke schandpaal. Ik ken de rechtmatigheid van de verhalen niet maar wellicht de moeite om door te nemen

 

(Edit door Decorum: even de link aangepast, trok de layout uitéén)

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

De nl-banken komen over een aantal maanden met een standaard voor "pinnen via internet" Ze noemen dit systeem "Ideal" en het maakt een groot aantal intermediairs overbodig. Zeker wanneer je je alleen op de NL-markt richt heb je feitelijk geen andere betalingsystemen meer nodig.

 

zie :

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=402023

http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/iDeal/introductie.html

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

Over paypal is veel gezegd, ik denk dat je het beste even met de search aan de slag kunt.

 

Wat Ideal betreft: Ik ben heel erg benieuwd wat het gaat bieden, of het een systeem wordt dat eindelijk ECHT gaat werken en waar consumenten vertrouwen in krijgen.

 

Nederland is qua online betalen een van de lastigste landen, mensen boeken hier nog eerder een bedrag vooraf over dan dat ze een creditcard gebruiken. Zelfs rembours wordt nog vaak gebruikt, terwijl het allemaal schijnzekerheid is... In een rembourspakketje van 500 euro kan een PDA zitten, maar ook 3 aardappels in een doosje ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Wat Ideal betreft: Ik ben heel erg benieuwd wat het gaat bieden, of het een systeem wordt dat eindelijk ECHT gaat werken en waar consumenten vertrouwen in krijgen.

 

Feitelijk wordt het al toegepast. De rabobank is hierin de grote voorloper met rabobank direct betalen.. Ideal is volgens mij niet meer dan een schilletje waarmee klanten naar hun internet-bankrekening van hun eigen bank worden geloodst.

 

Nederland is qua online betalen een van de lastigste landen, mensen boeken hier nog eerder een bedrag vooraf over dan dat ze een creditcard gebruiken.]

 

ik herriner mijn eerste internetbestelling nog goed. Dat was een sprijkerbroek bij score.nl. Die klub staat met haar hoofdkantoor langs de A12 in Duiven. Omdat ik daar dagelijks aan voorbij reed leek het mij wel vertrouwd voor het geval ik niet geleverd zou krijgen... Betaling was toen via rabodirect, waar ik toch ook een beter gevoel bij had dan creditcard.

 

Zelfs rembours wordt nog vaak gebruikt, terwijl het allemaal schijnzekerheid is... In een rembourspakketje van 500 euro kan een PDA zitten, maar ook 3 aardappels in een doosje ;)

 

Ik sprak gisteren een fulfillmentbedrijf die voor veel internetshops de logistieke en financiële afhandeling verzorgt. Zijn doen vrijwel alles via de éénmalige machtiging ondanks de discussie over de handtekening. In de praktijk hebben zijn hier vrijwel nooit problemen hiermee. Bovendien is het stukken goedkoper dan rembours en/of creditcard. De beperking is natuurlijk dat uitsluitend betalingen binnen NL via éénmalige machtigingen kunnen worden afgehandeld.

 

Ik verwacht dat de waarborg/certificatie via thuiswinkel.org i.c.m. Ideal de dominante betaaloplossing voor de NL-markt zal worden. Wellicht komt er in de toekomst een vergelijkbare oplossing voor internationale transacties maar dan moet er eerst een organisatie opstaan waarin een groot deel van de wereld vertrouwen heeft. Ik kan er zo niet 123 een bedenken maar misschien dat er via een samenwerking van de europese banken op termijn een oplossing voor europa komt.

 

gr, Niek

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je moet ook bekijken of je veel klanten hebt die één keer kopen, of klanten die regelmatig kopen. In het laatste geval zou een automatisch incasso ook goed werken.

 

Nederlanders betalen pas met creditcard als ze veel vetrouwen in het bedrijf hebben. Nederlanders betalen vaak inderdaad nog liever met voorruitbetaling.

Link naar reactie
  • 0

Feitelijk wordt het al toegepast. De rabobank is hierin de grote voorloper met rabobank direct betalen.. Ideal is volgens mij niet meer dan een schilletje waarmee klanten naar hun internet-bankrekening van hun eigen bank worden geloodst.

 

Dat is wel waar, maar het lijkt me op dit moment niet bijzonder zinvol om alleen betalingen van rabobank-klanten te accepteren..

 

Wat belangrijk is, is dat direct bekend is of de transactie geslaagd is, en dat de transactie vervolgens niet/nauwelijks kan worden teruggedraaid door de betaler. Creditcards bieden deze zekerheid tot op zekere hoogte. Hopelijk zal het systeem goede mogelijkheden hebben om als verkoper de betaling te verifieren. Het blijft natuurlijk ook nog de vraag wat voor kosten Ideal gaat hanteren: Wordt dat een abonnement voor de verkoper, een percentage op de transactie, allebei, of gratis?

 

Vooruitbetalen biedt zeker zekerheid voor de verkoper, maar is verre van 'instant'. Wel is het de goedkoopste mogelijkheid, meestal vrij van transactiekosten, of slechts de kosten voor een binnenkomende transactie van de bank (een paar cent).

Link naar reactie
  • 0

Feitelijk wordt het al toegepast. De rabobank is hierin de grote voorloper met rabobank direct betalen.. Ideal is volgens mij niet meer dan een schilletje waarmee klanten naar hun internet-bankrekening van hun eigen bank worden geloodst.

 

Dat is wel waar, maar het lijkt me op dit moment niet bijzonder zinvol om alleen betalingen van rabobank-klanten te accepteren..

 

Met schil bedoel ik één button die je vervolgens vraagt om je eigen bank te selecteren. Bij de rabobank kom je dan uit bij rabodirect, de andere banken zijn op dit moment voor zichzelf een vergelijkbaar systeem aan het ontwikkelen.

 

Wat belangrijk is, is dat direct bekend is of de transactie geslaagd is, en dat de transactie vervolgens niet/nauwelijks kan worden teruggedraaid door de betaler. Creditcards bieden deze zekerheid tot op zekere hoogte. Hopelijk zal het systeem goede mogelijkheden hebben om als verkoper de betaling te verifieren.

 

Ik heb begrepen dat creditcardbetalingen tot een jaar geleden teruggedraaid kunnen worden dus die zekerheid is ook maar relatief. Banken hanteren ook nog zogenaamde valutadagen. De vraag is dus wanneer het geld daadwerkelijk op de rekening van de verkopende partij wordt bijgeschreven. Biedt het bericht van de bank voldoende zekerheid dat het geld ook daadwerkelijk wordt overgeschreven en is dit rechtsgeldig of moet je met het afsturen van de goederen wachten tot het geld op de bedrijfsrekening daadwerkelijk binnen is? Hoe lang duurt dat dan? Kan de kopende partij een transactie terugdraaien nadat het bericht van de bank is verzonden dat het geld wordt overgemaakt maar voordat het geld daadwerkelijk is overgeschreven ?

Ik neem vooralsnog aan dat de banken hiervoor een betrouwbare oplossing hebben gevonden.

 

Het blijft natuurlijk ook nog de vraag wat voor kosten Ideal gaat hanteren: Wordt dat een abonnement voor de verkoper, een percentage op de transactie, allebei, of gratis?

Vooruitbetalen biedt zeker zekerheid voor de verkoper, maar is verre van 'instant'. Wel is het de goedkoopste mogelijkheid, meestal vrij van transactiekosten, of slechts de kosten voor een binnenkomende transactie van de bank (een paar cent).

 

Ze zouden ook bij de kopende partij een bedrag in rekening kunnen brengen maar dat zullen ze wel niet doen.....Over de kosten doen de banken nog erg vaag maar willen ze concurerend zijn dan liggen die in ieder geval lager dan bij de creditcardmaatschappijen. Mogelijk wordt het gebruik van een éénmalige machtiging met een prijsverhoging of andere beperkende voorwaarden een stuk minder aantrekkelijk gemaakt waardoor ze een hogere prijs voor Ideal kunnen vragen. Willen ze dat er echt veel gebruik van gemaakt gaan worden dan zullen de kosten toch heel beperkt moeten blijven

 

gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

Ik heb begrepen dat creditcardbetalingen tot een jaar geleden teruggedraaid kunnen worden dus die zekerheid is ook maar relatief. Banken hanteren ook nog zogenaamde valutadagen. De vraag is dus wanneer het geld daadwerkelijk op de rekening van de verkopende partij wordt bijgeschreven.

 

Het bericht dat je het geld zeker zult krijgen lijkt me voldoende, ook al krijg je het pas een aantal dagen daadwerkelijk op je rekening gestort. Ik neem aan dat dit bij pin-betalingen ook zo werkt: Supermarkt weet meteen dat het in orde is, bijschrijving (valutering) een paar dagen later.

 

Creditcard betalingen draai je niet zo gemakkelijk terug ook, en zeker niet meer dan een maand nadat je het afschrift hebt gekregen. Soms is dit wel mogelijk als er duidelijk sprake is van diefstal of fraude. Wie er dan de klos is verschilt per geval: Als de acceptant zelf fraudeerde moet hij uiteraard terugbetalen, maar bij betaling met een gestolen, maar niet geblokkeerde, creditcard kan ook de creditcardmaatschappij ervoor opdraaien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.