• 0

PDF-facturen via email in Duitsland

voor een opdracht een factuur in PDF per email aan klant verzonden.

 

Kreeg deze reactie terug.

 

Dear Mr. van Santen,

 

please send the printed invoice to us via post.

Due to law restrictions for German Aktiengesellschaften and the handling regulation in Brandenburg we are not allowed to process invoices via PDF.

 

Thank you for sending.

 

 

Roept twee vragen bij mij op?

1. hoe zit het dan met webshop transacties? online betalen en daarna krijg je pdf;

2. klopt dit voor geheel Duitsland, of alleen in dit bundesland? of is het intussen weer 1980 ;-)

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zie dit artikel

 

Zo te lezen is de aanpassing (lees: versoepeling) van de Duitse Wetgeving op het gebied van digitale facturatie sinds juni 2011 een uitvloeisel van een Europese richtlijn die uiterlijk 2013 in alle landen van de EU geïmplementeerd had moeten zijn. Lijkt me dus sterk dat een bondsregio anno 2014 nog afwijkende wetgeving heeft.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zie volgende link, pagina 1, alinea 2. PDF rekeningen Duitsland

 

Ik heb onder mijn klanten ook zo'n starre grapjas die nog steeds alleen maar rekeningen accepteert die met de post binnenkomen en waar de postkamer een ingangsstempel op heeft gezet. Dat probleem heb ik snel opgelost ..........

 

De rekening gaat per mail naar een van mijn gesprekspartners die hem print en vouwt alsof hij uit een envelop komt. De postkamer zet er een stempel op en de boekhouder is tevreden.

 

Mijn advies: regel dat ook zo met je gesprekspartner binnen het bedrijf waar je aan levert (als dat tenminste niet de boekhouder zelf is)

 

Prettige Paasdagen

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Zie volgende link, pagina 1, alinea 2. PDF rekeningen Duitsland

 

Prettige Paasdagen

 

René

 

Dank René e.a.,

uiteraard heb ik gewoon een factuur geprint en gepost. incidenteel vind ik dat niet erg, tenslotte gaat het om relevante bedragen dus is het de moeite waard... andere duitse klanten accepteren en betalen gewoon via de pdf-factuur. dus zo nu en dan een uitzondering, prima.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

In Duitsland gaat 90 % nog per post en wordt de fax nog veel gebruikt.

 

In Nederland gaat veel via mail en je raakt er snel aan gewend dat je bijna ervan uitgaat dat de ontwikkeling in Duitsland op dat gebied automatisch meegaat.

 

Ik heb een bedrijf in Nederland en woon zelf 12 jaar in Duitsland.

 

Ik ga hier in Duitsland nu ook een bedrijf beginnen en heb mij er al op ingesteld dat veel nog via de Post zal gaan.

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.