Pff, ik kom er niet meer uit, na heel wat Google werk. :( Hopelijk kunnen jullie hulp bieden!
- Ik (eenmanszaakje) ben vrijgesteld van BTW. (kinderopvang)
- Wil graag een Oldtimer busje gaan aanschaffen (1980). Vraagprijs = € 4500
- Ik zal waarschijnlijk weinig zakelijk rijden (ca 1000 km per jaar), privé wel meer dan 500 km.
- Vanwege mijn 'zaak' moet de auto 7 zitplaatsen hebben. (deze heeft er 8)
- Dit jaar (sowieso) en misschien 2015 zou ik de auto evt in de winter kunnen laten staan ivm lage MRB. Liever niet, altijd fijn om in geval van nood mobiel te zijn.
- Ik zou het busje willen 'pimpen' zodat ik rijdend reclame kan maken.
Waar ik tegenaan loop in mijn Google-tocht: voorbeelden met BTW (forfait) Maar hoe verloopt dit in mijn geval, aangezien ik met BTW nooit wat te maken heb?
Ik kom er daardoor niet uit of het gunstig kan zijn om hem op naam van de zaak te kopen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Fiebie
Fiebie
Pff, ik kom er niet meer uit, na heel wat Google werk. :( Hopelijk kunnen jullie hulp bieden!
- Ik (eenmanszaakje) ben vrijgesteld van BTW. (kinderopvang)
- Wil graag een Oldtimer busje gaan aanschaffen (1980). Vraagprijs = € 4500
- Ik zal waarschijnlijk weinig zakelijk rijden (ca 1000 km per jaar), privé wel meer dan 500 km.
- Vanwege mijn 'zaak' moet de auto 7 zitplaatsen hebben. (deze heeft er 8)
- Dit jaar (sowieso) en misschien 2015 zou ik de auto evt in de winter kunnen laten staan ivm lage MRB. Liever niet, altijd fijn om in geval van nood mobiel te zijn.
- Ik zou het busje willen 'pimpen' zodat ik rijdend reclame kan maken.
Waar ik tegenaan loop in mijn Google-tocht: voorbeelden met BTW (forfait) Maar hoe verloopt dit in mijn geval, aangezien ik met BTW nooit wat te maken heb?
Ik kom er daardoor niet uit of het gunstig kan zijn om hem op naam van de zaak te kopen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47080-oldtimer-priv%C3%A9-of-toch-zakelijk-vrijgesteld-van-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag