Ik heb glazen kralen ingekocht uit Japan en aangegeven dat het onder categorie 'glazen kralen - geslepen en mechanisch gepolijst' (7018.1011.00) moet. Nu hebben ze laboratorium onderzoek gedaan, daaruit blijkt dat het vuurgepolijst (firepolished) is en nu willen ze het onder categorie 'overig' (7018.1019.90) doen. Gevolg is dat er 7% ipv 0% invoerrechten betaald moeten worden. Ik mag protestbrief opsturen en ga dat ook doen, iemand tips?
Ik heb al gebeld met de douane maar hij kon niet meer info geven.
Het frappante is dat ik de artikelen al sinds 2008 inkoop en het altijd bij de 0% tarief bleef, maar ja in hoeverre je dat als argument kan gebruiken...
Ik heb iig al gemaild naar mijn leverancier in Japan en concullega in Amerika die het al lange tijd verkoopt. Degene in Amerika zei dat ze altijd al deze categorie gebruiken en dat altijd is goedgekeurd, en dat er ook heel veel kralen zijn die helemaal niet firepolished zijn.
Zal vuurgepolijst en mechanisch gepolijst heel anders zijn?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sandra.
Sandra.
Ik heb glazen kralen ingekocht uit Japan en aangegeven dat het onder categorie 'glazen kralen - geslepen en mechanisch gepolijst' (7018.1011.00) moet. Nu hebben ze laboratorium onderzoek gedaan, daaruit blijkt dat het vuurgepolijst (firepolished) is en nu willen ze het onder categorie 'overig' (7018.1019.90) doen. Gevolg is dat er 7% ipv 0% invoerrechten betaald moeten worden. Ik mag protestbrief opsturen en ga dat ook doen, iemand tips?
Ik heb al gebeld met de douane maar hij kon niet meer info geven.
Het frappante is dat ik de artikelen al sinds 2008 inkoop en het altijd bij de 0% tarief bleef, maar ja in hoeverre je dat als argument kan gebruiken...
Ik heb iig al gemaild naar mijn leverancier in Japan en concullega in Amerika die het al lange tijd verkoopt. Degene in Amerika zei dat ze altijd al deze categorie gebruiken en dat altijd is goedgekeurd, en dat er ook heel veel kralen zijn die helemaal niet firepolished zijn.
Zal vuurgepolijst en mechanisch gepolijst heel anders zijn?
Miyukiwholesale.com -
CreaDream.nl - meer kralen voor minder geld - Inspiratie wissel je uit bij Kralen.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47159-onterecht-alsnog-invoerrechten-betalen-tips/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag