Net met een stuk meer geluk dan wijsheid, nauwelijks schade bij een oplichtingspoging geleden.
Vorige week maandag kreeg ik een mail met de vraag voor 40 kadoverpakkingen wodka. Teruggebeld en een akkoord gekregen voor levering. Dit ook nog per mail bevestigd.
Afgelopen donderdag kwamen de verpakkingen binnen en mailde ik de klant dat ze binnen waren. Ik kreeg een mailtje terug dat hij druk was met een cursus maar 's middags terug zou bellen. Hierna werd het stil.
Na een dag bel- en mailpogingen, maar eens gaan googlen op andere telefoonnummers. Eerste telefoonnummer was raak en ik kreeg te horen dat er een fraudeonderzoek bezig was naar de bv.
Het ging om een tussen bv, die niet naar buiten gebruikt werd. Zodoende was de domeinnaam vrij en geclaimd door de fraudeurs (is mijn eerste check, geen wazig e-mailadres, maar een adres van het bedrijf zelf) en die waren dure spullen gaan bestellen. Ik was nummer 9 die belde, met anderen voor mij die al wel geleverd hadden.
Wodka staat hier nog en schade is voor mij beperkt tot alleen wat uren bellen en regelen.
Goed na dit verhaal ter lering ende vermaak, dan nu graag tips waarmee je kan controleren of je klanten echt zijn of dat je extra moet opletten. Eerst voorzet van mij:
- e-mail/website van het bedrijf
- 084 telefoonnummer (kan je erg makkelijk regelen en gebruiker is moeilijk te achterhalen)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bart Kooiman
Bart Kooiman
Net met een stuk meer geluk dan wijsheid, nauwelijks schade bij een oplichtingspoging geleden.
Vorige week maandag kreeg ik een mail met de vraag voor 40 kadoverpakkingen wodka. Teruggebeld en een akkoord gekregen voor levering. Dit ook nog per mail bevestigd.
Afgelopen donderdag kwamen de verpakkingen binnen en mailde ik de klant dat ze binnen waren. Ik kreeg een mailtje terug dat hij druk was met een cursus maar 's middags terug zou bellen. Hierna werd het stil.
Na een dag bel- en mailpogingen, maar eens gaan googlen op andere telefoonnummers. Eerste telefoonnummer was raak en ik kreeg te horen dat er een fraudeonderzoek bezig was naar de bv.
Het ging om een tussen bv, die niet naar buiten gebruikt werd. Zodoende was de domeinnaam vrij en geclaimd door de fraudeurs (is mijn eerste check, geen wazig e-mailadres, maar een adres van het bedrijf zelf) en die waren dure spullen gaan bestellen. Ik was nummer 9 die belde, met anderen voor mij die al wel geleverd hadden.
Wodka staat hier nog en schade is voor mij beperkt tot alleen wat uren bellen en regelen.
Goed na dit verhaal ter lering ende vermaak, dan nu graag tips waarmee je kan controleren of je klanten echt zijn of dat je extra moet opletten. Eerst voorzet van mij:
- e-mail/website van het bedrijf
- 084 telefoonnummer (kan je erg makkelijk regelen en gebruiker is moeilijk te achterhalen)
http://www.de-wijnstok.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag