Ben pas een half jaartje als zzper begonnen na jarenlang bij bureau's te hebben gewerkt maar helaas nu al een slechte ervaring met een klant.
De situatie is zoals volgt en ik ben benieuwd of ik hier iets aan kan doen.
Opdracht was een huisstijl ontwerpen voor de klant en liep gewoon goed. Na een aantal voorstelrondes voor het logo kreeg ik hier uiteindelijk akkoord op en waren ze erg tevreden. Na dit akkoord ben ik zo'n 3 uitingen in deze huisstijl gaan ontwerpen en ook hier had ik na een aantal voorstel rondes akkoord op. Ik heb zelfs een mailtje waarin staat dat de klant aangeeft dat het naar de drukker kan. Altijd goed contact gehad met de baas van het bedrijf, die in charge was van dit project.
Toen is het een tijdje stil geweest en steeds de drukker vooruit geschoven. Vage reacties als ik belde, werd steeds naar iemand anders doorverwezen. Toen kreeg ik ineens een mailtje van de baas dat ze nog niet tevreden zijn over de huisstijl waar ik mee kwam en dat ze het heel anders willen.
Na duidelijk gemaakt te hebben dat dit eigenlijk niet kan heb ik toch water bij de wijn gedaan en heb ik enorm veel werk gestoken in het presenteren van een nieuwe huisstijl. Ze hadden me vrij gerichte feedback gegeven, namelijk maak het zoals onze concurrent (een heel bekend nederlands bedrijf dus lekker origineel). Dus eigenlijk kon ik niet met iets heel anders aankomen dan wat ze al verwachtten. Toch moest ik steeds nabellen na het versturen van het nieuwe ontwerp.
Toen zag ik dat ze op hun website sinds kort al een nieuwe huisstijl hadden geplaatst die niet van mijn hand afkomt. Toen ik ze daarnaar vroeg en wat dit voor mijn opdracht betekende na 3 weken hoorde ik dat ze mijn voorstel 'niet mooi' vonden. Dat was alles wat ze zeiden en toen is het geannuleerd.
Ik heb ze gewezen op het contract waar akkoord op was gegeven via de e-mail want hierin staat "Als de opdrachtgever om wat voor reden dan ook niet tevreden is met de richting die het werk opgaat betaalt deze wat de opdrachtnemer tot dat punt gemaakt heeft en cancelt de opdracht.”
Ze zeiden dat ik de factuur kan sturen maar dat ze hier niet mee akkoord gaan en dat ze dan ook juridische stappen gaan ondernemen.
Het voelt zo onrechtvaardig, vooral omdat ik er nog zoveel extra voor gedaan heb wat niet in mijn budget zat en zonder pardon annuleren ze het. Wat kan ik hier feitelijk mee? Zal ik toch de factuur sturen en verdere stappen ondernemen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cocosdesign
cocosdesign
Dag allemaal,
Ben pas een half jaartje als zzper begonnen na jarenlang bij bureau's te hebben gewerkt maar helaas nu al een slechte ervaring met een klant.
De situatie is zoals volgt en ik ben benieuwd of ik hier iets aan kan doen.
Opdracht was een huisstijl ontwerpen voor de klant en liep gewoon goed. Na een aantal voorstelrondes voor het logo kreeg ik hier uiteindelijk akkoord op en waren ze erg tevreden. Na dit akkoord ben ik zo'n 3 uitingen in deze huisstijl gaan ontwerpen en ook hier had ik na een aantal voorstel rondes akkoord op. Ik heb zelfs een mailtje waarin staat dat de klant aangeeft dat het naar de drukker kan. Altijd goed contact gehad met de baas van het bedrijf, die in charge was van dit project.
Toen is het een tijdje stil geweest en steeds de drukker vooruit geschoven. Vage reacties als ik belde, werd steeds naar iemand anders doorverwezen. Toen kreeg ik ineens een mailtje van de baas dat ze nog niet tevreden zijn over de huisstijl waar ik mee kwam en dat ze het heel anders willen.
Na duidelijk gemaakt te hebben dat dit eigenlijk niet kan heb ik toch water bij de wijn gedaan en heb ik enorm veel werk gestoken in het presenteren van een nieuwe huisstijl. Ze hadden me vrij gerichte feedback gegeven, namelijk maak het zoals onze concurrent (een heel bekend nederlands bedrijf dus lekker origineel). Dus eigenlijk kon ik niet met iets heel anders aankomen dan wat ze al verwachtten. Toch moest ik steeds nabellen na het versturen van het nieuwe ontwerp.
Toen zag ik dat ze op hun website sinds kort al een nieuwe huisstijl hadden geplaatst die niet van mijn hand afkomt. Toen ik ze daarnaar vroeg en wat dit voor mijn opdracht betekende na 3 weken hoorde ik dat ze mijn voorstel 'niet mooi' vonden. Dat was alles wat ze zeiden en toen is het geannuleerd.
Ik heb ze gewezen op het contract waar akkoord op was gegeven via de e-mail want hierin staat "Als de opdrachtgever om wat voor reden dan ook niet tevreden is met de richting die het werk opgaat betaalt deze wat de opdrachtnemer tot dat punt gemaakt heeft en cancelt de opdracht.”
Ze zeiden dat ik de factuur kan sturen maar dat ze hier niet mee akkoord gaan en dat ze dan ook juridische stappen gaan ondernemen.
Het voelt zo onrechtvaardig, vooral omdat ik er nog zoveel extra voor gedaan heb wat niet in mijn budget zat en zonder pardon annuleren ze het. Wat kan ik hier feitelijk mee? Zal ik toch de factuur sturen en verdere stappen ondernemen?
Bedankt voor jullie reactie!
[modedit : typefout in titel hersteld]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47746-klant-verandert-van-richting-na-akkoord-design-huisstijl-en-wil-niet-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
36 antwoorden op deze vraag