Het volgende doet zich voor, ik heb in 2010 een .com domeinnaam geregistreerd voor een nog op te starten onderneming. Het registreren van de merknaam was geen optie, dan had ik dat wereldwijd moeten doen en was kostentechnisch niet haalbaar. Wel heb ik in 2010 een twitter account aangemaakt en een simpele website, op beide staat wat voor product het betreft en van beide zijn door Wayback Machine netjes een snapshot gemaakt in 2010. Uiteraard ben ik ook met het businessplan naar buiten getreden teneinde investeerders aan te trekken, ook dit is goed aantoonbaar te maken.
Nu zijn er sinds een paar jaar twee fabrikanten op de markt, een Engelse en een Taiwanees, die beide de naam gebruiken voor een van hun producten, deze producten zijn soortgelijk aan hetgeen ik op de markt wil brengen. De Engelse fabrikant heeft de naam ook als merk geregistreerd in 2013, daar ben ik pas onlangs achter gekomen, ik ben er nog niet achter in welke landen precies maar ik vermoed in de EU.
Mijn vraag is als volgt, welke risico's zijn er voor mij indien ik mijn product op de markt ga zetten onder de door mij gewenste merknaam, welke uiteraard identiek is aan de domeinnaam die ik daarvoor gereserveerd heb?
Mijn eigen idee hierover is dat de Engelse fabrikant weinig kan doen omdat ik de naam reeds veel eerder in gebruik heb genomen, al heb ik nog geen kans gehad om het in de markt te zetten. Daarnaast gebruikt de fabrikant uit Taiwan de naam ook, ik weet overigens niet of deze momenteel onderling in een juridisch proces verwikkeld zijn, alhoewel ik dat niet vermoed.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AJvR
AJvR
Beste HL leden,
Het volgende doet zich voor, ik heb in 2010 een .com domeinnaam geregistreerd voor een nog op te starten onderneming. Het registreren van de merknaam was geen optie, dan had ik dat wereldwijd moeten doen en was kostentechnisch niet haalbaar. Wel heb ik in 2010 een twitter account aangemaakt en een simpele website, op beide staat wat voor product het betreft en van beide zijn door Wayback Machine netjes een snapshot gemaakt in 2010. Uiteraard ben ik ook met het businessplan naar buiten getreden teneinde investeerders aan te trekken, ook dit is goed aantoonbaar te maken.
Nu zijn er sinds een paar jaar twee fabrikanten op de markt, een Engelse en een Taiwanees, die beide de naam gebruiken voor een van hun producten, deze producten zijn soortgelijk aan hetgeen ik op de markt wil brengen. De Engelse fabrikant heeft de naam ook als merk geregistreerd in 2013, daar ben ik pas onlangs achter gekomen, ik ben er nog niet achter in welke landen precies maar ik vermoed in de EU.
Mijn vraag is als volgt, welke risico's zijn er voor mij indien ik mijn product op de markt ga zetten onder de door mij gewenste merknaam, welke uiteraard identiek is aan de domeinnaam die ik daarvoor gereserveerd heb?
Mijn eigen idee hierover is dat de Engelse fabrikant weinig kan doen omdat ik de naam reeds veel eerder in gebruik heb genomen, al heb ik nog geen kans gehad om het in de markt te zetten. Daarnaast gebruikt de fabrikant uit Taiwan de naam ook, ik weet overigens niet of deze momenteel onderling in een juridisch proces verwikkeld zijn, alhoewel ik dat niet vermoed.
Bij voorbaat dank voor de response.
NB. Details kan ik via een PB delen.
Dirac Live Room Correction Suite™
Reposit.nl - Externe SSD, harde schijven en behuizingen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47832-domeinnaam-eerder-geregistreerd-dan-merknaam-risicos/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag