• 0

Wat vinden jullie niet goed op mijn webshop: ledshop-groenovatie.com

Omschrijving van je concept:

We hebben sinds een paar maanden een BiedMeer webshop over Ledverlichting.

We importeren zelf en proberen het laagste prijs te houden door veel tegelijk in te kopen.

 

Kijk ook even bij onze LED-strips http://www.ledshop-groenovatie.com/led-strips

 

Mijn vragen:

1. Wat vinden jullie niet goed op mijn webshop: www.ledshop-groenovatie.com.

2. Logo: Wat is uw indruk als u het logo van LEDshop Groenovatie ziet.

3. Plaatjes, en foto's: zijn deze duidelijk en relevant, moet ik mijn stijl veranderen?

4. Teksten: zijn deze te lang, kort, duidelijk, niet nuttig enz...

5. De opbouw van de website: Zijn de categorieën van producten duidelijk en overzichtelijk?

6. Is het duidelijk dat de webshop gericht is op Zakelijke en Particuliere klanten?

 

Heeft u andere punten dan verneem ik dat graag van jullie.

 

Graag eerlijke feedback, zodat ik hieraan kan werken.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webdesign aanpassen naar eigen smaak. Producten toevoegen, Teksten schrijven, SEO optimaliseren, Linkbuilding etc.

Nu heb ik feedback nodig om mijn website te verbeteren.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Kijken wat er fout is aan de site. Is deze makkelijk te overzien of moet het menu anders of foto's en banners etc.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij hebben bij de meeste producten 360 graden foto's en video's. Graag willen we ook weten van jullie of we ons wel genoeg onderscheiden?

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat ik feedback terug krijg over jullie eerste indruk en op mijn vragen of meer tips waaraan ik kan werken.

 

 

 

Webshop: www.112led.nl

Webshop: www.ledshop-groenovatie.com

Zakelijke klanten: www.groenovatie.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vind het lettertype hier en daar wel erg klein. Bijvoorbeeld in je tagline, die is in elk geval voor mij erg slecht leesbaar.

 

Verder zou ik in de tekst op je homepagina ook zetten dat verzending alleen vanaf 20 euro gratis is. Nu kom ik daar pas later achter en dat vind ik niet handig.

 

Verplicht een account te moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel. Waarom bied je geen mogelijkheid aan om zonder account te bestellen?

Link naar reactie
  • 0

5 minuten zoeken op google leverde mij meerdere webshops op die hetzelfde aanbieden voor prijzen die 30% tot 50% lager liggen dan die van jou.

 

En ja, de specificaties zijn exact dezelfde. (heb zelf ledstrips ingekocht in Azië en ken dus de verschillen.)

 

Hoe ga je hier mee om? Goedkoop importeren is één ding, maar je moet het ook verkocht krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je garantie van 2 jaar niet in verhouding staan tot de beloofde brandduur van 30.000 uur.

 

Waarmee kun je aantonen dat je specialist bent in energiebesparing. :)

 

Lijkt me tricky. In principe is 30k uur ruim 3 jaar 24x7, en het zou best kunnen dat men ze toepast voor 24x7 gebruik (net als tl buizen in parkeergarages, gangen en dergelijke).

 

Maar er staat verder niet bij wat die garantie/levensduur inhoudt, en dat is bij led systemen nogal belangrijk. Probleem is meestal dat ze evenveel stroom blijven gebruiken, en bij de genoemde levensduur nog maar 50% van het licht produceren tov nieuwe exemplaren (dwz half rendement).

 

Dit valt meestal pas op als je een oud en een nieuw exemplaar naast elkaar monteert, maar je zit ook al verschil na zeg 10k uur. Krijgt iemand dan binnen 2 jaar een vervangend product, ook al is heeft nog >50% originele output?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

 

Helaas kunnen we geen garantie van 10 jaar of meer geven, omdat dit niet realistisch is. De 30.000 branduren zijn de verwachte levensduur. Zie bijvoorbeeld Apple, die geeft max. 1 jaar op al hun producten, desondanks gaat Apple apparatuur meestal heel lang mee.

 

Wat betreft de prijzen, we hebben naar de grootste concurrenten gekeken die het meest bezocht worden en onze prijzen daarop ingespeeld. Andere goedkopere aanbieders van LED verlichting hebben meestal niet een goed werkende webshop of weinig informatie, foto's en geen instructies met video's. Omdat wij dit wel hebben verwachten we dat klanten bij ons met meer zekerheid een aankoop kunnen doen.

Webshop: www.112led.nl

Webshop: www.ledshop-groenovatie.com

Zakelijke klanten: www.groenovatie.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

 

Helaas kunnen we geen garantie van 10 jaar of meer geven, omdat dit niet realistisch is.

Niemand heeft het over 10 jaar of meer gehad, je geeft aan dat ze 30.000 branduren meegaan, en je geeft garantie op max. 17.520 branduren. :)

Link naar reactie
  • 0

Een langere garantie geven is inderdaad niet heel handig. De branduren zijn alleen in theorie haalbaar.

 

Overal om je heen zie je dat het niet haalbaar is gebleken.

De diode zou het wel aan kunnen maar de rest niet, vooral door de nog steeds zwaar onderschatte warmte ontwikkeling, bezuinigingen op de andere componenten en de vaak te goedkope arbeidskrachten die niet de tijd nemen om netjes en goed te solderen (of in het geval van automatiseren, het te snel laten afkoelen van het tin.

 

Ik wil niet zeggen dat de producten van de ts slecht zijn, maar zelfs de meest gerenomeerde merken lopen tegen deze dingen aan.

Link naar reactie
  • 0

Maar het verschil is toch wel de belofte waar maken.

 

Deze producten kun je voor een fractie van de prijs in azie aanschaffen, ook met exact dezelfde componenten al zijn het dan niet de goedkoopste exemplaren.

 

Als je ze via ebay oid koopt kun je uitgaan van 'garantie tot aan het hek' - als ze geheel defect aankomen kun je ze meestal nog wel vervangen krijgen, maar als ze naar een paar maanden defect raken heb je domweg pech. Bij een nederlanse leverancier zou je verwachten goede garantie te krijgen voor de hogere prijs.

 

Op een compleet product met 30k branduren garantie zou je dan ook minimaal 4 jaar garantie moeten geven, en mogelijk nog wel wat langer als de afnemer aannemelijk kan maken dat het product niet 24x7 gebruikt is.

 

Voor losse onderdelen ligt dit anders, zaken als losse power leds kunnen vernield worden door ondeskunig gebruik (overstroom en/of oververhitting) waardoor ze in principe in een paar seconden vernield kunnen raken.

 

Overigens is dit geen aanval op TS - je ziet het in de gehele markt: beloftens van enorm lange levensduur (30k, 50k soms zelfs 100k uur) terwijl er binnen die tijd geen aanspraak gedaan kan worden op garantie omdat die na 1 of 2 jaar verloopt. In het beste geval dit je dan iets over de helft van de gegarandeerde uren (30k bij 2 jaar), maar vaak nog niet op een kwart (50k bij 1 jaar).

Link naar reactie
  • 0

Maar het verschil is toch wel de belofte waar maken.

 

En daar gaat het om, LED verlichting is nog lang niet uitontwikkeld, maar de verbeteringen gaan wel razendsnel. De gemiddelde consument houdt dat niet bij en op de besproken website wordt geschermd met een levensverwachting van 25 jaar, en als dan na twee jaar je garantie al voorbij is, dan staat dat wel in mager contrast. Het is onzin om na 10 jaar nog garantie te moeten verlenen, maar 2 jaar is mager t.o.v. de beloofde en dan ook door de onwetende consument te verwachte levensduur van 25 jaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Overigens ook niet aanvallend, maar een goeie tip voor TS, de webshop aanbieders voor LED verlichting zijn al vaker genoemd op dit forum, je bent LED verlichting aanbieder nr. zoveel, en je onderscheidt je in niks.

 

Als je als eerste stap al die producten er uit gooit die op elke hoek van de straat te koop zijn, alles wat met E27, E14 of GU10 te maken heeft. Waarom zou je daar een voorraad voor aanleggen? Elke bouwmarkt, elke supermarkt, elke elektrotechnische groothandel en elke LED webshop verkoopt ze, daar gaan je marges ::)

 

Doe een gedegen onderzoek, waar is er behoefte aan, wat is moeilijk te verkrijgen en richt daar je webshop op in. ;)

Link naar reactie
  • 0

Met het gamma dat ts aanbiedt, ging ik 5 jaar terug al de baan op. Er moeten ondertussen toch al wel betere producten bestaan.

 

Daarnaast is het idd zo dat klanten niet oordeelkundig met producten omgaan en het ook niet altijd duidelijk is ofdat een lamp rechtstreeks op de stroom kan of een driver nodig heeft.

 

Ik had met mijn ledshop veel uitval omdat klanten de instructies niet volgden. Zo kan je op ledstrips helemaal geen garantie bieden. Want de klant zal het produkt knippen, solderen, verlengen enz...

 

Daarnaast vraag ik mij af ofdat ts er rekening mee houdt dat er op veel led lampen kleurverschillen zitten. Niets zo ergerlijk als een circus effect in je woonkamer of winkel.

 

Zoals de china boys op dit forum wel zullen beamen. Uit China komen de beste producten, gemaakt door specialisten. hmmm

 

Ik was heel snel afgestapt van China, buiten die enkeling die het wel begrepen had, was inkopen daar doffe ellende. Ik ga akkoord dat ze het wel kunnen, maar dan moet je iemand in China hebben die dit voor je gaat uitleggen en controleren.

 

Het meest pakkende vindt ik de stelling dat ts in het groot inkoopt om zo de prijs te drukken. Ik hoop voor hem dat zijn garage / schuur groot genoeg is. Inkopen is één, maar je moet het ook verkocht krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt wel heeeeeel erg veel reviews in zo'n korte tijd...

Mocht je ze niet via een of andere dienst hebben ingekocht dan ben ik wel heel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Heel kort door de bocht; ik vertrouw shops met heel veel reviews niet.

Niet alleen héél veel extreem positieve Hosanna reviews in 2 weken, maar ook allemaal verrassend Hollandse namen (Willem, Joost, petra, Frans, Jan, Leo, Sandra, Hans, Jan, Hans) ::)

 

En dat bij een site die sinds 12 november 2014 actief lijkt, en op de keywords led verlichting en led strips niet bij de eerste 100 zoekresultaten in google voorkomt :P

 

Sorry, maar dit doet mij onwillekeurig denken aan een oude column.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast is het idd zo dat klanten niet oordeelkundig met producten omgaan en het ook niet altijd duidelijk is ofdat een lamp rechtstreeks op de stroom kan of een driver nodig heeft.

 

Ik had met mijn ledshop veel uitval omdat klanten de instructies niet volgden. Zo kan je op ledstrips helemaal geen garantie bieden. Want de klant zal het produkt knippen, solderen, verlengen enz...

 

Het verschilt per product natuurlijk. Losse strips en drivers die je zelf aan elkaar moet solderen zijn qua garantie lastig - onoordeelkundig gebruik komt daar al snel om de hoek.

 

Anderzijds heb je ook kant en klare strips waar de driver aan vast zit - zeg maar net als een gewone lichtslang. Daar zou gewoon garantie op moeten zitten als men er verder niet aan knutselt. Een stukje afknippen moet ook nog wel kunnen, al krijgt vast wel iemand het voor elkaar dat zo onhandig te doen (terwijl het spul aan staat, met een heggeschaar oid) dat er kortsluiting ontstaat :D

Link naar reactie
  • 0

Ledstrips worden vooral verkocht omdat er veel teveel fabrieken zijn die hele goedkope leds maken. Veel te veel om in normale verlichting te verwerken. Voor de koper klinkt het of ze concurreren op prijs maar als je weet waar het om gaat is het de steeds lager wordende kwaliteit want de kostprijs van leds zelf voor laag segment is de rek er al een tijdje uit. Eerst was er goud draad in een led verwerkt, toen silver, daarna aluminium en nu is het koper. Encapsulation, behuizing van de led, is heeeel er weinig maar gaat ook in kwaliteit omlaag om nog maar lagere prijzen te kunnen bieden.

 

De goedkoopste oplossing is om ze op een flinterdunnen PCB te plakken en voor ramprijzen te verkopen. Dat gebeurd dus ook op grote schaal. Voordeel voor producent is dat je niet echt iets van verlichting hoeft te weten, als de leds het maar doen is al OK.

 

Hiernaast hebben de meeste klanten geen kaas gegeten van LED zelf, dan bedoel ik de kopers die gaan voor volume tegen de laagste prijs.

 

Dan heb je gewoon leds die in de categorie 0.02-0.03Euro/watt zit en dat is meuk. Na 500-1000 uur zie je de lichtopbrengst terug lopen en meestal nog veel eerder. 2000-3000 uur later zijn ze stuk.

 

Wij hebben ook klanten die per-see ledstrips willen maar ik adviseer om het beter niet te willen.

Er zijn mensen heel rijk mee geworden maar die tijd is voorbij denk ik.

 

De goedkope Rommel die de meesten nu "slim" denken te kopen heeft een levensduur die te tellen is in honderden uren. Als je niet precies weet wat je koopt loop je het risico met je voet in een bak stront te stappen en kun je de deuren wel sluiten want de ellende kan je nog jaren achtervolgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen, bedankt voor de reacties!

Het valt me wel op dat veel mensen over garantie praten etc. en niet over mijn vraag naar tips om mijn webshop te verbeteren.

 

Ook wil ik even zeggen dat veel producten van uw tv tot aan uw auto in China geproduceerd worden. Dit maakt verder niet uit, want je moet niet kijken naar waar het geproduceerd wordt maar naar welke kwaliteit er aangehouden wordt bij de productie. Als mijn producten daadwerkelijk zo slecht waren als de meeste hier beweren, zou ik nooit aandurven om 2 jaar garantie te geven.

 

Bovendien moet de garantie niet gelijk worden gesteld aan de verwachte levensduur. Zie bijvoorbeeld grote fabrikanten zoals Apple, die slechts 1 jaar garantie geven. Dit zou dus betekenen (als je garantie gelijk stelt aan levensduur) dat bv een Apple Ipad (24 uren x 365 dagen) 8760 uren meegaat en daarna kapot gaat. Zoals velen weten is dit niet het geval.

 

Verder bieden we filmpjes met instructies en 360 graden foto's aan, om zo transparant mogelijk over onze producten over te komen. Tevens bieden we veel producten aan die de meeste andere aanbieders in NL niet hebben, zoals Direct Vervangbare LED TL buizen en LED Filament lampen. Uiteraard proberen we om zoveel mogelijk de nieuwste lampen met de nieuwste LED technologie in ons assortiment op te nemen.

 

 

Webshop: www.112led.nl

Webshop: www.ledshop-groenovatie.com

Zakelijke klanten: www.groenovatie.com

Link naar reactie
  • 0
Bovendien moet de garantie niet gelijk worden gesteld aan de verwachte levensduur. Zie bijvoorbeeld grote fabrikanten zoals Apple, die slechts 1 jaar garantie geven

En verwar fabrieksgarantie ook niet met de wettelijke garantie....

 

Het valt me wel op dat veel mensen over garantie praten etc. en niet over mijn vraag naar tips om mijn webshop te verbeteren.

Richard en ik hebben je gewezen op de verdachte reviews. Dat lijkt mij een belangrijke verbeteringstip, of in ieder geval iets om kritisch na te kijken.

 

Nu komen je reviews - wellicht ten onrechte(?) - onbetrouwbaar over. Ben mede daarom erg benieuwd naar jouw reactie op de vraag van Richard of je deze reviews hebt gekocht of dat je ze op andere wijze hebt gerealiseerd.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

De discussie over garantie is toch ook een verbeterpunt voor je webshop?

 

De combinatie van 30k branduren garanderen die je binnen 2 jaar moet realiseren is gewoon onmogelijk. Dat alle andere shops precies datzelfde probleem hebben doet er niet zoveel aan af.

 

Dat apple de regels aan haar laars lapt evenmin. Het enige dat zijn doen is de hork uithangen en hopen dat een consument niet naar de rechter gaat voor een ipad die na anderhalf jaar kapot gaat om onverklaarbare reden.

 

Overigens vind ik die led lampen met 'kooldraad look' wel een leuk product. Misschien is het verstandig je op dat soort dingen te richten. Led strips, idioot-spectrum E27 lampen en dergelijke zijn er al genoeg, en hebben ongetwijfeld hun toepassingen. Vraag is of de afnemers daarvan hun weg niet direct naar azie vinden, en daar iets goedkopers kopen ook al blijkt het na enige tijd inferieur. Dat laatste is vooral het probleem: er zijn veel producten die initieel best lijken te werken maar uiteindelijk bij lange na niet aan hun levensduur komen. De klant komt daar na een jaar (of 2, 3, 4) wel achter en zal niet meer bij DIE leverancier bestellen, maar een betrouwbare vinden is lastig, tenzij er echte garantie is die bijv ook na 5 jaar nog rechten geeft.

Link naar reactie
  • 0

Categorie webteksten en meta descriptions zijn nog niet geoptimaliseerd. Voor veel product meta descriptions geldt hetzelfde. Ik zie zo snel veel encoding foutjes in de teksten. Verwachte levertijd: 2 week(en) oogt vreemd. Productspecificaties lijken als review opgenomen te zijn. Productspecificaties worden voor productteksten getoond in categorieoverzichten. Telefoonnummer is klein en onderaan, dat zou ik veel prominenter maken.

 

Hoeveel bestellingen heb je wel niet met zoveel reviews?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen, bedankt voor de reacties!

Het valt me wel op dat veel mensen over garantie praten etc. en niet over mijn vraag naar tips om mijn webshop te verbeteren.

 

Je vraagt wat we 'niet goed vinden' aan je webshop. Daar krijg je antwoord op. Daar kun je iets mee doen, of niet.

 

Als er meerdere mensen iets roepen over je garanties is dat best waardevolle informatie, kans is groot dat meer mensen dat denken. Niet dat je nu meteen je garanties moet gaan verlengen, maar je zou bijvoorbeeld na kunnen denken over een informatiepagina over die garantie; je legt hartstikke duidelijk uit waarom ie niet langer kan, iemand anders op dit forum ondersteunt je daarin, dus dat is goede informatie.

 

Verder krijg ik op je webwinkel en 'zakelijke' site de indruk dat je een groot bedrijf bent die alles zelf op voorraad heeft, maar als ik je adres op Google Maps intik zie ik een reguliere woning, waardoor mijn vertrouwen dus weer een klein beetje een deuk oploopt.

 

Ik heb geen idee of anderen ook adressen checken in Google; ik doe het HEEL vaak, zeker voor ik zakelijk een bestelling ga plaatsen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

@Richard&Norbert

Ik vond jullie opmerkingen niet gepast, dus heb ik er maar niet op gereageerd. Want nu lijkt het alsof ik mijzelf ertegen aan het 'verdedigen' ben. Maargoed, ik zou niet weten waar je reviews kunt kopen, volgens mij kan dat niet eens. We doen al veel langer zaken in LED verlichting en hebben sindskort dus een webshop. Voordat we de webshop hadden, hebben we al veel via andere kanalen verkocht. Die klanten hebben we allemaal gemaild en in ruil voor een review een hoge korting aangeboden. Tevens zijn er veel nieuwe klanten, door veel te adverteren, bijgekomen die ook een review hebben geschreven.

 

@Benm

Ja daar heb je gelijk in! Langere garanties leiden waarschijnlijk tot meer betrouwbaarheid en aankopen.

 

@Highio

Dank je wel voor je opmerkingen, ik ga er mee aan de slag!

 

Webshop: www.112led.nl

Webshop: www.ledshop-groenovatie.com

Zakelijke klanten: www.groenovatie.com

Link naar reactie
  • 0
Die klanten hebben we allemaal gemaild en in ruil voor een review een hoge korting aangeboden.

 

Dan zijn dit dus gekochte, positieve beoordelingen. Beetje sneu. Eerdere reageerders hebben dus een punt dat het (kwalitatief en kwantitatief) niet geloofwaardig is. Geen idee of Google dit doorprikt.

 

Hoe zouden jullie de garantie aanpakken? Minder branduren aangeven op de webshop dan de verwachtte branduren, of langere garanties geven?

 

Wie doet die opgave van het aantal branduren? Noem het een fabrieksindicatie ofzoiets, of is dit toch door de test-/ceritificeringsinstanties gedaan en genormeerd?

 

Kritische opmerking: ik vind de naam plus domeinextensie wat gekunsteld.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Richard&Norbert

Ik vond jullie opmerkingen niet gepast, dus heb ik er maar niet op gereageerd.

 

 

Je vraagt om feedback, je krijgt feedback. Hoezo is dat nu weer 'niet gepast'?

 

Op de helft van de opmerkingen die je krijgt geef je iets terug als 'dat wil ik niet horen' of 'dat bedoelde ik niet'.

 

Norbert en ik hebben er totaal geen profijt van om negatieve dingen over je site te zeggen, sterker nog, zakelijk gezien kunnen we beter zeggen 'hey toffe site zeg, nog een verzekering/promotiemateriaal nodig?'.

 

We kiezen er echter voor om te zeggen wat ons niet bevalt, en dat is volgens mij waar jij het meest aan hebt, als je je site echt beter wil maken.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.